تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تبلیغات چاپی

یکی از حوزه های فعالیت گرافیست ها، طراحی و چیدمان قالب هایی برای تبلیغات چاپی می باشد طرح معرفی و بازاریابی برای محصولات و خدمات شرکت ها، از طرق مختلف صورت می گیرد یکی از این طرق، چاپ و تکثیر آگهی ها می باشد. تبلیغات چاپی خواه جهت بازاریابی منتشر شده باشند و خواه جهت معرفی و اطلاع رسانی، شامل دو حوزه می باشد: تبلیغات چاپ شده در مطبوعات، تبلیغات چاپ شده غیر مطبوعاتی.
به آن دسته از تبلیغات که برای چاپ در روزنامه ها، مجلات، فصلنامه ها، و … طراحی می گردند، تبلیغات چاپی مطبوعاتی گفته می شود و تبلیغات چاپی غیر مطبوعاتی شامل کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت پستال و اوراق اداری و … می باشد. طراحی تبلیغات چاپی، اصول مشخصی دارد که در صورت عدم رعایت آنها نمی توان انتظار فروش مناسبی را داشت آگهی چاپی خود می تواند هدف های متفاوتی داشته باشد مثلا معرفی محصول، معرفی شرکت، یا فروش مستقیم کالا.

انواع تبلیغات چاپی

مطبوعات : به آن دسته از تبلیغات و آگهی ها که در روزنامه ها و سایر نشریات منتشر می گردد، تبلیغات چاپی مطبوعاتی گفته می شود و مخاطبان این آگهی ها، همان خوانندگان و مخاطبان آن روزنامه یا نشریه می باشند. از مزیت های چاپ آگهی در مطبوعات نسبت به سایر رسانه ها، در این می باشد که مخاطب مطبوعات با آرامش به خواندن آگهی می پردازد و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود و هنگام نظاره آن، تنها خود را مخاطب آن آگهی می پندارد و این احساس، تاثیر گزاری آگهی را بیشتر می نماید. روزنامه ها یکبار و با سرعت بیشتری نسبت به مجله ورق زده و خوانده می شوند و معمولا در آخر روز دور انداخته می شوند، اما مجلات ممکن است مدت ها نگهداری شود و حتی در کلکسیون سایر نشریات اشخاص نگهداری شوند.

بنابراین از میان آگهی های تبلیغاتی چاپ شده در مطبوعات، آگهی های مجلات نسبت به روزنامه ها، تاثیر بیشتری دارد و به غیر دلیل ذکر شده در بالا باید اضافه کرد مخاطب مجله ممکن است بارها و بارها به صفحات قبلی باز گردد و نشریه را چندین بار ورق بزند و در هر بار ورق زدن، آگهی شما را ببیند و به تبع آن ماندگاری آن در ذهن او بیشتر می گردد و طبق نظر جامعه شناسی، دیدن چند باره، انس و علاقه را برمی انگیزد و ممکن است در نهایت، بازدید کننده آگهی، به مصرف کننده کالا یا خدمات بدل گردد. سیاست تبلیغات اقتضا می کند که بدانید آگهی در چه نشریه ای، با چه نوع مخاطبانی و به چه تیراژ یا شمارگانی، چاپ و منتشر می گردد. در نظر گیری نوع مخاطب نشریه یا روزنامه و شمارگان آن، در ارزیابی از آگهی و بازاریابی کالا یا خدمات یاری می رساند.

کاتالوگ : کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود. در واقع کاتالوگ ها برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشند، تهیه می گردد این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش مثلا فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات مانند مثلا شرکت های مخابراتی و …را بازی می کنند. کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به درد آنها می خورد و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد. طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گرانتر است و به تعداد مورد نیاز چاپ می گردند چاپ آنها محدود است و برای تعداد خریداران و عرضه کنندگان عمده ای که شرکت شما با آنها کار می کنند، تهیه و چاپ می گردند از کاغذهای کلفت در طراحی و چاپ آنها استفاده می شود اندازه و سایز و تعداد برگ های آن نیز بسته به نیاز و سلیقه متفاوت می باشد و از الگوی خاصی تبعیت نمی کنند.
بروشور : بروشورها مجموعه اطلاعات جزئی و خاص در مورد خاصیت یک نوع محصول، فواید و عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی و… در مجموع اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید است و برای انتخاب محصول توسط مصرف کننده در آن درج می گردد. بروشورها معمولا ارزان هستند و در اندازه های مختلف و با سلیقه فرد چاپ می گردند تیراژ آنها بالاست، زیرا قرار است که در میان مصرف کنندگان بی شماری توزیع گردد گرم کاغذ آنها می تواند به دلخواه انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر باشد.
تفاوت بروشور و کاتالوگ : کاتالوگ ها و بروشورها معمولا یکی فرض می شوند و عده کمی هستند که به تفاوت این دو از هم قائل باشند همانطور که در مبحث تعاریف کاتالوگ و بروشور اشاره شد، کاتالوگ ها حاوی اطلاعات جامع و کامل و کلی در مورد محصولات یا خدمات یک کمپانی می باشند و برای خریدار یا توزیع کننده عمده، طراحی و چاپ می گردند اما بروشورها حاوی اطلاعات جزئی تری از یک یا یک سری محصول هستند که برای مصرف کننده تهیه و چاپ می گردند.
بروشورها ارزان تر از کاتالوگ ها هستند و طراحی و چاپ آنها با تیراژ بالاتری نسبت به کاتالوگ ها انجام می شود گرم کاغذ بروشورها از کاتالوگ ها کمتر است و در کاغذهای نازک تری نسبت به کاتالوگ ها چاپ می شوند.
پوستر : پوستر تلفیقی است از هنر گرافیک و هنر تبلیغات، هرچند که این دو در موازات و کنار هم، همواره حرکت نموده اند و مکمل یکدیگر هستند پوسترها طراحی های گرافیکی هستند که جهت تبلیغات، طراحی و منتشر می شوند. در تعریف جزئی تر پوسترها برای اطلاع رسانی مطلب، رویداد یا موضوع خاصی به کار برده می شود و چون در زمان و مکان خاصی و برای مقصود خاصی در همان زمان و مکان طراحی می شود، اثر گذرا و ناماندگاریست؛ مخاطبان پوسترها عامه مردم هستند و هر پوستر طیف و گستره فراوانی از جمعیت را، مخاطب قرار می دهد. طراحی پوستر از تخیل طراح آغاز می شود و تا تصاویر، فرم ها و رنگ و خط ها در آن ادامه می یابد.
کارت پستال : پست کارت ها یا همان کارت پستال ها یک قطعه مستطیل شکل از کاغذ ضخیم یا مقوای نازک هستند که در یک طرف آنها تصویر و در طرف دیگر نوشته قرار دارد این قطعات کوچک بدون نیاز به پاکت پست می شوند و هزینه پستی آنها نیز از نامه ارزان تر است . کارت پستال ها برای زمانی طولانی در یک لت تهیه می شدند اما امروزه کارت پستال های دو لت که تا شده و در پاکت جای می گیرند نیز طرفدار بی شماری دارند.

اوراق اداری : به مجموعه ای از اوراق یا کاغذهایی که در امور اداری و پرسنلی یک کمپانی یا سازمان جهت فعالیت های رسمی یا غیر رسمی، استفاده می گردد، اوراق اداری می گویند. از آنجا که به دلیل زیبایی شناختی و هماهنگی هر بیشتر آن سازمان یا برند، بهتراست این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند، بهمین دلیل به آنها اصطلاحا “ست اوراق” گفته می شود.

انتخاب نشریات برای تبلیغات کسب و کار

برنامه ریزی برای تبلیغات در انواع رسانه ها یک مهارت است که هر رهبری نمی تواند از پس آن بر آید. شما هم برای برنامه ریزی و قرار دادن تبلیغات خود در انواع رسانه ها باید اطلاعات لازم را داشته باشید و رسانه ای را انتخاب کنید که از لحاظ کیفیت و تولید محتوا به عنوان بهترین در بین دیگر نشریات شناخته شده باشد. به رقبای خود نگاه کنید کدام نشریه ها و رسانه را برای تبلیغات خود انتخاب کرده اند که به طور منظم مردم عنوان خبرهای شرکت آن ها را دنبال کرده و سود خوبی به دست می آورند؟ با گرفتن یک معامله خوب از طریق تبلیغات در فضای رسانه ها کار شما به پایان نمی رسد و باید مذاکرات بعد از آشنایی با شرکت را جدی گرفته و اهمیت فراوانی برایش قائل شوید. معمولاً تبلیغات مداوم در رسانه ها شامل تخفیفاتی هم می شود. پس برای هر بار رزرو تبلیغات منتظر تخفیفات قابل توجهی هم باشید. اگر آگهی شما با چاپ در نشریات به موفقیت دست یافت حتما دوباره سعی می کنید تبلیغات خود را تمدید کنید. قرار دادن آگهی کسب و کار شما در صفحات مختلف مهم است. مثلاً یک آگهی تجاری می تواند در صفحه اخبار یا بخش مربوط به تجارت موفقیت بیش تری را به دست آورد تا اینکه در یک صفحه نامربوط چاپ شود. بعد از چاپ آگهی سعی کنید میزان و نتیجه تبلیغات خود را چک کنید. به طور مثال در روز چند بار، چند نفر با شرکت شما تماس می گیرند تا اطلاعاتی را دریافت کنند؟ چه موسسه هایی برای تان ایمیل ارسال کردند و پیگیر آگهی شده اند؟

مزایای تبلیغات چاپی

  • قابلیت دسترسی آسان مشتریان به اطلاعات محصول
    • جابجایی راحت انواع تبلیغات چاپی
    • امکان گزینش مشتری برای خرید
    • راهی آسان برای مقایسه مشتری با محصولات دیگر
    • حذف واسطه ها
    • کوتاهترین زمان برای جذب مشتری
    • افزایش تقاضا و فروش مستقیم محصول
    • دسترسی آسان مشتری به ایمیل و سایت صاحبین کالا
    • برقراری ارتباط سریع با مشتری
محصولات مرتبط
تندیس آرایشی
تندیس

تندیس چیست ؟ تندیس در واقع هدیه و یادگاریست ملموس و قابل دوام برای یک دستاورد خاص که نشان دهنده شایستگی فرد دریافت کننده است.

بیشتر بخوانید »