تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

اشتباهات متداول در بازاریابی ( بخش ۵)

چقدر باید برای تبلیغات هزینه کنید؟
این یکی از متداول ترین سؤالی است که افراد می پرسند. چقدر باید برای تبلیغات هزینه کنید؟ برخی از مشاوران عددی مانند 8-10٪ از درآمد را برای شما به ارمغان می آورند. بعضی ها می گویند شما باید هر آنچه را که رقبا خرج می کنید خرج کنید. دیگران به شما خواهند گفت که شما فقط باید آنچه را که می توانید هزینه کنید. همچنین یک مکتب فکری دیگر وجود دارد که می گوید شما باید هدف خود را تعیین کنید و بودجه را مطابق با هدف تعیین کنید.

جای تعجب نیست که چرا مردم گیج می شوند. بله، روش های زیادی برای تعیین بودجه تبلیغات شما وجود دارد و هر روش در صنایع مختلف و اندازه های مختلف شرکت بهتر از سایرین عمل می کند. برای مشاغل خدماتی با درآمد سالانه 200،000 تا 5،000،000 دلار، روشی که بهترین عملکرد را دارد 1-5٪ از درآمد است. شما باید 1 تا 5 درصد از درآمد خود را صرف تبلیغات کنید.

این تعداد کمتر از آنچه دیگران ممکن است به شما بگویند، است که اغلب اوقات 8-10٪ از درآمد است. چرا به شما می گوییم فقط 1-5٪ از درآمد را صرف تبلیغات کنید؟ زیرا راه های دیگری برای بازاریابی مشاغل شما وجود دارد و تبلیغات تنها یک راه برای انجام آن است. شاید بتوانید وب سایت خود را مجدداً طراحی کنید تا به زمان خود ادامه دهید. برای پاداش مشتریانی که بیشترین مراجعه را به شما می کنند، ممکن است نیاز به ایجاد یک مسابقه ارجاع دهید. اگر مشتریان به طور متوسط ​​90٪ یا بالاتر از نظر سنجی رضایت مشتری خود را ارزیابی کنند، ممکن است پیشنهاد کنید که با هر کارمند شام رفتار کنید. تمام این فعالیت های بازاریابی نیاز به پول دارند و علاوه بر بودجه تبلیغاتی شما نیز هستند.

به همین دلیل ما فقط به شما می گوییم 1-5٪ از درآمد خود را صرف تبلیغات کنید. این سوال به وجود می آید… چه موقع باید فقط 1٪ هزینه کنید، و چه زمانی باید 5٪ هزینه کنید؟ در اینجا جواب است. اگر می خواهید رشد آهسته و پایدار داشته باشید، 1٪ از درآمد خود را صرف تبلیغات کنید. اگر می خواهید رشد سریع، پایدار داشته باشید، 5٪ از درآمد خود را صرف تبلیغات کنید. هیچ یک از اینها باعث نمی شود شرکت شما خیلی سریع رشد کند. رشد شما باید ثابت باشد چه شما 1٪ یا 5٪ را صرف تبلیغات کنید. بنابراین به این می رسد که می خواهید چقدر تهاجمی باشید. اگر می خواهید شرکت شما رشد سریع، پایداری را تجربه کند، 5٪ از درآمد خود را به تبلیغات اختصاص دهید. اگر هدف شما رشد آهسته و پایدار باشد، 1٪ از درآمد کافی خواهد بود.

با این وجود چیزی است که باید مراقب آن باشید. فقط به این دلیل که 1-5٪ از درآمد خود را صرف تبلیغات کرده اید، لزوماً به معنای این نیست که شما در تبلیغات تبلیغاتی انجام داده اید. شما باید پول را به سمت برنامه های تبلیغاتی مؤثر هدایت کنید! برخی صاحبان مشاغل هستند که به بودجه تبلیغاتی خود نگاه می کنند و می گویند، “سلام! من 5٪ از درآمد خود را صرف تبلیغات کردم. این بدان معنی است که من کار خوبی را انجام می دهم!» خوب، نه لزوماً. آیا آنها 5٪ از درآمد خود را صرف تبلیغات مؤثر می کنند یا صرفاً این پول را هدر می دهند؟

محصولات مرتبط