فولکس واگن: کوچک فکر کنید (1960)
تبلیغات: چاپ
منبع: طراحی طاق
بسیاری از متخصصان بازاریابی و تبلیغات دوست دارند کمپین Volkswagen “Think Small” را استاندارد طلا بنامند. این کمپین در سال 1960 توسط یک گروه تبلیغاتی افسانه ای در دویل دان و برنباخ (DDB) ایجاد شد ، این کمپین برای پاسخ به یک سؤال تنظیم شده است: چگونه برداشت های مردم را نه تنها در مورد یک محصول بلکه در مورد کل یک گروه از مردم تغییر می دهید؟
ببینید ، آمریکایی ها همیشه تمایل به خرید اتومبیل های بزرگ آمریکایی داشتند – و حتی 15 سال پس از پایان جنگ جهانی دوم ، اکثر آمریکایی ها هنوز در حال خرید اتومبیل های آلمانی کوچک نبودند. پس این تبلیغات فولکس واگن چه کاری انجام داد؟ درست در انتظارات مخاطب بازی کرد. فکر می کنی من کوچک هستم؟ بله من هستم. آنها هرگز سعی نکردند چیزی باشند که نبودند.
درس
این مهمترین راه حل این کمپین است: سعی نکنید شرکت ، محصول یا خدمات خود را به عنوان چیزی که نیست ، بفروشید. مصرف کنندگان صداقت را می شناسند و می دانند.