تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

۵ مورد از بهترین و بدترین نمونه تبلیغات بومی

5 مورد از بهترین و بدترین نمونه تبلیغات بومی

دن شوان

ایده های بازاریابی

شانس بسیار خوب است که ، حتی اگر شما آن را متوجه نشده اید ، نمونه های مختلفی از تبلیغات بومی را مشاهده کرده اید. این روزها ، تبلیغات بومی در همه جا وجود دارد – و دیدن آن دشوارتر و سخت تر می شود.

چیز کاملاً درست در مورد این پنیربرگر وجود ندارد …

در پست امروز ، ما می خواهیم ببینیم تبلیغات بومی چیست ، چرا می تواند بسیار جنجالی باشد ، و چندین نمونه تبلیغاتی بومی که واقعاً چشمگیر است – و همچنین چند مورد کاملاً وحشتناک.

تبلیغات بومی چیست؟

به عبارت ساده ، تبلیغات بومی محتوای پرداخت شده است. شما این مقاله را مقالات ، اینفوگرافی ها ، فیلم ها قرار می دهید – اگر یک تولید کننده محتوا بتواند آنرا بسازد ، شرکت ها می توانند آن را خریداری کنند و سیستم عامل های انتشار می توانند آن را ارتقا دهند.

حال ممکن است شما در حال فکر کردن باشید ، “چگونه تبلیغات بومی تفاوت می کند با یک تبلیغ؟” خوب ، برای اینکه یک تبلیغ بومی واقعی تلقی شود ، محتوا باید با چاپ و یا ویراستار سایت تنظیم شده مطابقت داشته باشد ، و همچنین باید ارائه دهد نوع اطلاعاتی که مخاطبان انتشار به طور معمول انتظار دارند.

این خصوصیات همان چیزی است که باعث می شود تبلیغات بومی دشوار باشد ، زیرا اغلب با محتوای “ارگانیک” بسیار خوب ترکیب می شوند. این مسئله حتی با چالش برانگیزتر می شود که هیچ قانون یا دستورالعمل مشخصی درمورد اینکه چگونه ناشران باید برچسب تبلیغات بومی داشته باشند وجود ندارد ، و استانداردهای شفافیت از یک نشریه به چاپ دیگر متفاوت است.

همچنین شایان ذکر است که تبلیغات بومی لزوماً همان چیزی نیست که تبلیغات محتوا داشته باشد. متأسفانه ، همپوشانی بین دو رشته و شباهت آنها در نام اغلب منجر به سردرگمی می شود.

چرا تبلیغات بومی اینقدر بحث برانگیز است؟

آنها را فریب ندهید. آنها را خاموش نکنید. “

تبلیغات الماس

این توصیه اریک گورس ، مدیر نوآوری در مجله تایم بود که در نشست اخیر Content صحبت می کرد. گورس در پانل “حقیقت در تبلیغات” در این رویداد صحبت کرد ، که در طی آن مبحث تبلیغات بومی به مرکز رسید. سخنان هشدار دهنده گورز به اعتماد بین ناشر و مخاطبان آن اشاره دارد و وی با تأکید بر ترفندها و فریب ها برای ایجاد یک نتیجه سریع ، بر خطرات عصبانیت خوانندگان تأکید کرد.

برندها و تبلیغ کنندگان عاشق تبلیغات بومی هستند ، عمدتا به این دلیل که نرخ کلیک از طریق تبلیغات معمولی بسیار بیشتر است و درگیری معمولاً بسیار قوی تر است. با این حال ، همه به تبلیغات بومی ، به ویژه مصرف کنندگان علاقه ندارند.

چندین سازمان حرفه ای بر ماهیت غالباً مبهم تبلیغات بومی نقش داشته اند. کمیسیون تجارت فدرال در نظر دارد اجرای اقدامات نظارتی بر روی مارک های با استفاده از تبلیغات بومی را برای تبلیغ محصولات خود در نظر بگیرد ، FTC همچنین اعلام کرده است که ممکن است بازار را از نزدیک کنترل کند تا اطمینان حاصل کند که تبلیغات بومی به روشی انجام می شود که به نفع مصرف کنندگان باشد. انجمن سردبیران مجله آمریکایی همچنین خواستار شفافیت و نظارت بیشتر در هنگام صحبت از تبلیغات بومی شده است.

دلیل اینکه بسیاری از ناشران تبلیغات بومی را به عنوان یک پیشنهاد مخاطره آمیز می بینند ، پتانسیل این نوع محتوا برای از بین بردن اعتماد عمومی است. از این گذشته ، اگر نیویورک تایمز در ازای پول “داستانی” از دل را منتشر کند ، آیا تایمز می تواند به صورت عینی در مورد موضوعات مربوط به دل گزارش کند ، یا هرگونه ذکر این شرکت برای آن پرداخت شده است؟ این معضل امروز ناشران است.

آمار تبلیغات بومی

قبل از اینکه به برخی از بهترین نمونه های تبلیغاتی بومی (و گالری سرکش برخی از بدترین ها) نگاه کنیم ، بیایید با وضعیت منظره تبلیغات بومی آشنا شویم:

تقریبا نیمی از مصرف کنندگان تصوری ندارند که تبلیغات بومی چیست

از آن دسته از مصرف كنندگان ، 51٪ تردید دارند

سه نفر از چهار ناشر نوعی تبلیغات بومی را در سایت های خود ارائه می دهند

90٪ ناشران یا قصد دارند کمپین های تبلیغاتی بومی را راه اندازی کنند

در حال حاضر 41٪ مارک ها از تبلیغات بومی به عنوان بخشی از تلاش های تبلیغاتی گسترده تر استفاده می کنند

5 نمونه بزرگ تبلیغاتی بومی

بنابراین ، اکنون که ما ثابت کرده ایم که تبلیغات بومی در اینجا برای ماندن است (حداقل فعلاً) ، بیایید به برخی از بهترین – و بدترین – نمونه های تبلیغاتی بومی نگاهی بیندازیم.

1. “زنی که بعد از پر کردن نام ، آدرس سریع فرم های مالیاتی ، سریع استراحت می کند”

یکی از جالب ترین سایت های طنز در وب ، The پیاز همچنین در تبلیغات بومی بسیار قدرتمند است ، که نمونه آن توسط این مثال بسیار شناخته شده است.

مطمئناً این مثال وقتی تعریف تبلیغات بومی در بالا می آید کمی تیره و تار است. در مرحله اول ، پیاز این محتوا را بطور خاص برای مشتری خود (در این حالت ، H&R Block) ایجاد کرد ، نه اینکه Block فقط محتوای خودش را در سایت منتشر کند. با این حال ، خود محتوا و موقعیت یابی آن ، دست کم در کتاب من ، آن را به عنوان محتوای حمایت شده “سنتی” طبقه بندی می کند ، نه به عنوان محتوای سنتی حمایت شده.

هنگامی که این محتوا در سال 2012 منتشر شد ، توسط چندین تبلیغات بنر عمودی و افقی سنتی برای H&R Block قاب بندی شد. حتی اگر بازدید کنندگان روی این آگهی ها کلیک نکنند (که بعید به نظر شما می رسد ، زیرا شما 475 برابر بیشتر از کلیک بر روی یک آگهی بنر احتمال سقوط هواپیما را دارید) ، طبق گفته Solve Media) ، نتیجه به میزان قابل توجهی آگاهی از برند افزایش یافته است .

چرا کار می کند

اگرچه محتوای این پست به طور اختصاصی در مورد H&R Block نیست ، اما به طور معمول موضوع خشک و بی نقص مالیات ها را به شیوه ای سرگرم کننده ، قابل اعتماد و بسیار سرگرم کننده بیان می کند و باعث ایجاد ارتباط مثبت با تبلیغ می شود. این تبلیغ بومی حتی در جعبه ای جالب نشان می دهد که به وضوح صفحه را به عنوان محتوای حمایت شده با شامل تأیید اثبات شده از “ناشر مشهور” معروف پیاز T. Herman Zweibel نشان می دهد.

اگرچه بنرها به عنوان فراخوانی برای اقدام عمل می کردند ، هدف اصلی این کمپین افزایش بیشتر آگاهی از نام تجاری H&R Block بود – هدفی که این مثال تبلیغاتی بومی با تحسین بسیار خوبی انجام داد.

5 مورد از بهترین و بدترین نمونه تبلیغات بومی

2. “اینفوگرافیک: تغییر 2012 یو پی اس در بررسی زنجیره ای (تأمین)” شرکت سریع

این اینفوگرافیک که نوآوری های UPS را در عملیات مدیریت زنجیره تأمین آن برجسته می کند نمونه دیگری از تبلیغات بومی است. این زیباترین اینفوگرافیکی است که تا به حال مشاهده نخواهید کرد ، اما این کار را انجام می دهد.

چرا کار می کند

آنچه این اینفوگرافیک را به عنوان نمونه ای عالی از تبلیغات بومی می سازد این است که تقریباً از محتوای معمولی شرکت Fast قابل تشخیص نیست. به برچسب کوچک “تبلیغات” خاکستری توجه کنید؟ قطعاً از دست دادن آن آسان است. استفاده از اینفوگرافیک از طرح رنگ قهوه ای و زرد یو پی اس ، پیام های نام تجاری محتوا را به شکلی ظریف تقویت می کند ، و اینفوگرافیک موفق به فروش خدمات UPS در قالب “مشکل / راه حل” امتحان شده و مورد اعتماد می شود.

3. “10 نقل قول که هر خواننده نیاز به خواندن دارد ،” BuzzFeed

در کنار Upworthy ، BuzzFeed موفق ترین کارخانه ویروس در وب است. آیا جای تعجبی نیست که این سایت در نهایت می تواند خوانندگان آرزوی خود را برای حامیان مالی با جیب های عمیق باز کند؟ در ضمن ، صفحات “انجمن” BuzzFeed ، با مارک هایی مانند انتشار HarperCollins غول پیکر:

همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، پست های ارسال شده به بخش Community of BuzzFeed توسط کادر تحریریه BuzzFeed مورد تأیید و تأیید قرار نگرفته اند ، به این معنی که هارپر کالینز (و مینی ، پپسی و سایر مارک های منتشر شده در BuzzFeed) به سادگی پرداخت کرده اند. بخاطر اینکه برندشان را در مقابل مخاطبان BuzzFeed قرار دهند. به غیر از آرم برجسته HarperCollins در بالای دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی ، کمی می توانید این موارد را از محتوای معمولی BuzzFeed جدا کنید.

چرا کار می کند

بهنگام بودن عامل موفقیت این مثال تبلیغاتی بومی است. اولا ، این پست در اواخر ژوئن ، مصادف با فصل فارغ التحصیلی منتشر شد. ثانیاً ، اساس این پست معلم دیوید مک کالو ، سخنرانی آغازین معروف “شما ویژه نیستید” جونیور ، که خودش ویروسی شد ، شد.

این پست کاملاً به فرمت انیمیشن محبوب Guzz / posticleric BuzzFeed پایبند است ، و آن را به راحتی قابل هضم می کند ، و عنوان آن مطابق آنچه انتظار دارید ، برای مخاطبان BuzzFeed ساخته شده است. گذشته از رابطه ضمنی بین فارغ التحصیلان دانشگاه و کتاب ، ارتباط بسیار آشکاری بین مشتری (یک انتشارات مهم) وجود دارد ، بنابراین این تبلیغ به عنوان “فروش نرم” به بازار عرضه می شود ، که راحت تر از زور برای مخاطبان است. قرار دادن محصول

4. “آیا باید پیشنهاد خرید بازنشستگی کارفرمای خود را بپذیرید؟” ، Forbes

Forbes سالهاست که مقاله هایی از این قبیل را منتشر کرده است ، اما با توجه به اینکه این انتشار از کارمندان تمام وقت به یک مدل مشارکتی منتقل شده است ، به سختی جای تعجب دارد که Forbes شروع به انتشار تبلیغات بومی توسط موسسات مالی مانند این از سرمایه گذاری های وفاداری کرده است.

این یک نمونه خاص از تبلیغات بومی است ، زیرا در حالیکه این پست قطعاً دارای مارک است و زاویه ای غیرقابل توصیف دارد ، خود این ماده حاوی ماده واقعی است. این برنامه جوانب مثبت و منفی هر دو پرداخت ماهانه و گزینه های خرید مبلغ بازنشستگی را نشان می دهد ، که با تعداد سختی در مورد نرخ تورم و چگونگی پذیرش پیشنهاد خرید بازنشستگی تأثیر می شود ، می تواند بر وضعیت مالیات شما تأثیر بگذارد.

چرا کار می کند

بله ، این محتوا کاملاً مارک دار است و Fidelity هیچ کاری را از سرویس های خود پنهانی نمی کند ، اما این پست در واقع حاوی مشاوره و بینش مالی بیشتری نسبت به معمول ترین امور مالی و تجاری Forbes است. خوانندگان مطمئناً هنگام خواندن باید از دستورالعمل فیدلتی آگاه باشند ، اما به طور کلی ، این تبلیغات بومی ارزش واقعی را به خواننده می بخشد ، این کار را به گونه ای انجام می دهد که مخاطب فوربس انتظار داشته باشد ، و با دستورالعمل های ویراستاری و سبکی انتشار مطابقت داشته باشد. یک مثال عالی

5 مورد از بهترین و بدترین نمونه تبلیغات بومی

5. “هنسی سوخت ما را دنبال می کند تا خرگوش وحشی … اما معنی این چیست؟” ، Vanity Fair

Vanity Fair یک سنت دیرینه از انتشار روزنامه نگاری شیک و پر زحمت شیک دارد ، و این باعث می شود آن را به یک وسیله ایده آل (عفو کلمه) برای تبلیغات بومی تبدیل کنید.

این تبلیغ بومی ترکیبی از محتوای ویدئویی و نوشتاری است که در پشت صحنه ویدئویی درباره راننده اتومبیلرانی نژاد انگلیسی سر مالکوم کمپبل ، “سریعترین مرد روی زمین” قرار دارد. کمپبل اولین کسی بود که در سال 1935 راه ثبت سرعت زمین 300 مایل در ساعت را شکست. و او یک سمبل ماندگار از جاه طلبی است – آقا کامل برای فروش مشروب فروشی بالا. هنسی برای تهیه این ویدیو که همزمان با کمپین “هرگز متوقف نشود ، هرگز حل نشوید” با آژانس خلاق Droga5 همکاری کرد.

چرا کار می کند

علاوه بر ترسیم یک مقایسه ظریف و در عین حال قابل توجه بین روح ماجراجویی کمپبل و کمپین “خرگوش وحشی” هنسی (“استعاره برای موفقیت درونی درونی شخص” ، طبق مقاله) ، این قطعه واقعاً جالب است. با قرار دادن اجتناب ناپذیر محصول ، محتوا به خوبی اداره می شود ، و احساس نمی شود که در کنار موضوع مورد نظر ، موقعیتی مطیع و دلپذیر داشته باشید. سرانجام ، این قطعه به اندازه یک ویژگی معمولی Vanity Fair بسیار شیک است که نتیجه آن تجربه جذاب برای خواننده است.

Hall of Shame: نمونه های تبلیغاتی بومی وحشتناک

اکنون که دیدیم چگونه جوانب مثبت محتوا را حمایت می کنند ، چگونه به برخی از بدترین نمونه تبلیغات بومی در وب اشاره می کنیم و می خندیم؟

“دیوید میساویج دانش شناسی را به سال عطف منجر می کند ،” اقیانوس اطلس

اگرچه آتلانتیک خیلی سریع پس از پخش مستقیم ، سریعاً این تبلیغات فاجعه بار را به سمت تبلیغات داخلی از سایت خود کشاند ، اما به لطف افراد خوب در انستیتوی مطالعات رسانه ای پوینتر ، که تصمیم به بایگانی دائم آن گرفت – برای همیشه زنده خواهد ماند. چنین فاجعه ای که دوباره اتفاق می افتد.

گذشته از بارهای پول نقد آتلانتیک باید برای انتشار این آگهی بی شرمانه دریافت کرده باشد ، من نمی توانم به یک دلیل واحد فکر کنم که چرا برای انتشار آنچه که برخی از آنها به عنوان یک فرقه خطرناک در یک انتشار ملی با استعداد مناسب توصیف می کنند هرگز فکر خوبی به نظر نمی رسد. .

بله ، آتلانتیک این عقل را داشت که برجسته کند (با یک برچسب زرد روشن) که این “محتوای حمایت کننده” بود ، اما این کار برای کاهش آسیب ها کم نبود. این انتشارات به طور گسترده در رسانه های اصلی مورد تمسخر قرار گرفت و این غلط کلاسیک به طور معمول به عنوان کودک پوستر برای نمونه های تبلیغاتی بد بومی مورد استفاده قرار می گیرد.

گاوکر: “چگونه می توانیم به یک کودک کامل نرد بیبی تبدیل شویم”

من درباره این محتوا همه چیز را می یابم – و منظورم از همه چیز – کاملاً قابل اعتراض و کاملاً توهین آمیز است ، از تیتر جالب آن گرفته تا نسخه کلیشه. متأسفانه ، این حتی بدترین قسمت هم نیست.

“محتوا” در ابتدا برای تبلیغ برنامه واقعیت تلویزیونی TBS “پادشاه نردها” ایجاد شد. گذشته از برچسب کوچک “حمایت شده” به سمت بالای پست (در بالا برجسته شده) ، هیچ چیز برای تمایز این تبلیغ از نوع نیست. از Drivel Gawker معمولاً منتشر می کند. پس از پایان این تبلیغ ، سردبیران در Gawker حتی نمی توانند برای بازسازی مقاله به زحمت خود را بازنویسی کنند ، تا درست از لحاظ دستوری همچنان صحیح باقی بمانند ، و در عوض فقط نام نمایش را حذف کردند (بند دوم را ببینید). برای شرم

گاوکر (به طور شایسته) گرمای زیادی را برای این و سایر تبلیغات بومی خود به خود اختصاص داد ، و همین امر باعث شد ناشر به اجرای سیاست جدیدی از شفافیت بپردازد. این روزها ، یک تبلیغ بومی گاوکر به این شکل است:

تبلیغات بومی Gawker اکنون توسط شبکه برچسب خورده است ، در یک بخش اختصاصی از سایت (Studio @ Gawker) ظاهر می شود ، نویسندگان خاص خود را دارند ، و جملات خوب و واضح و روشن در پایین نشان می دهد که این واقعاً تبلیغ است. حداقل در حال حاضر تشخیص این که از چه مواردی باید اجتناب شود ، آسانتر است.

“آیا هزاره ها هرگز به طور کامل از دفتر دور خواهند شد؟” ، نیویورک تایمز

این تبلیغات بسیار بد است ، در واقع کمی شرم آور است.

دستور کار این قطعه نه تنها از ابتدا کاملاً شفاف است ، زاویه “اخلاق کار هزاره” آنقدر خسته است که از نظر عملی کاملاً مختصر است. حتی سؤالی که توسط این مقاله مطرح می شود مسخره است – نه ، Millennials دفاتر “جلوگیری” نخواهد کرد ، زیرا بیشتر آنها با بدهی وام دانشجویی عقب مانده اند و نمی توانند کار پیدا کنند. اوه ، اما اگر آنها تصمیم به تغییر دادن دفتر ، همیشه می توانند از سخت افزار Dell برای ارتباط از راه دور استفاده کنند ، درست است؟

تنها موضوعی که این تبلیغ بومی در پی آن است اینست که اشتباه گرفتن این تبلیغ برای محتوای سرمقاله واقعی Times غیرممکن است. همچنین به نظر می رسد که (از زمان این نوشتن) تایمز سه پست حمایت شده Dell را حذف کرده است ، که حدس می زنم به این دلیل که این آزمایش یک فاجعه ناشناس بوده است.

اوه عزیزم.

تبلیغات بومی: بیشتر از چشم شما را برآورده می کند؟

خوب انجام می شود ، تبلیغات بومی می تواند جالب ، آموزنده باشد و کالایی را بفروشد یا یک برند بسازد. با این حال آنها را اشتباه بگیرید و خوانندگان شما از این امر متنفر باشند. دانستن نحوه برخورد با این تعادل ظریف و در عین حال بسیار مهم ، دشوار است ، اما این امر مانع از پرش محکم ناشران بر روی باند تبلیغات محلی نیست. فقط زمان خواهد گفت که FTC یا سایر نهادهای نظارتی چگونگی نمایش این تبلیغات را انتخاب خواهند کرد ، اما به نظر می رسد که هم اکنون مارک ها و ناشران همچنان به تلاش و کشف فرمول جادویی ادامه می دهند.

دن شوان

دان شوان که اصالتاً اهل ایالات متحده آمریکا است ، یک روزنامه نگار و متخصص محتوای وب است که هم اکنون در نیو انگلستان زندگی می کند و می نویسد. کارهای دن در طیف گسترده ای از نشریات به صورت چاپی و آنلاین ، از جمله The Guardian ، The Daily Beast ، مجله Pacific Standard ، The Independent ، گرایش اینترنتی McSweeney و بسیاری از رسانه های دیگر ظاهر شده است.

5 مورد از بهترین و بدترین نمونه تبلیغات بومی

محصولات مرتبط