تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تندیس

تندیس چیست ؟

تندیس در واقع هدیه و یادگاریست ملموس و قابل دوام برای یک دستاورد خاص که نشان دهنده شایستگی فرد دریافت کننده است. تندیس ها دارای تاریخچه ای قدیمی می باشند و اغلب برای رویدادهای ورزشی، همایش ها ، جشنواره ها و نمایشگاه ها اعطا می شوند. البته امروزه معنای تندیس در کشور ما به کلی تغییر یافته ولی در واقع تندیس یک مجسمه است که در آن شخصیت های واقعی و کامل از شخصیت ها یا حیوانات یا اشکال دیگر با متریالهای با دوام (مانند چوب، فلز یا سنگ) ساخته شده و در جایگاه عمومی قرار می گیرند .

تندیس ها در رده هنرهای عمومی قرار می گیرند ، هنر عمومی به عنوان یک حمایت مؤثر و مرسوم برای تفکر افراد، حوادث، مفاهیم و سایر واقعیت های مذهبی، تاریخی، اخلاقی یا معنوی است. بعضی از تندیس ها شهرتی مستقل از شخص یا مفهومی که آنها نمایندگی می کنند دارند ، همانند مجسمه آزادی آمریکا که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، دوران بزرگ مهاجرت را نشان می دهد، زمانی که ظاهر آن در افق به کشتی ها نشان می داد که مسافران تا به حال دنیای قدیم را پشت سر گذاشته اند و به زودی به سرزمین فرصت های نامحدود فرود خواهند آمد.

تندیس پیکره‌ یا مجسمه ایی است که به جهت یادآوری یا به نمایش گذاشتن یک واقعه یا وجود یک انسان، شیء، حیوان ساخته می‌شود. مجسمه‌ها ممکن است به یادبود بزرگان تاریخ ساخته شوند، همچون مجسمهٔ سردارسلیمانی و بسیاری مجسمه‌های دیگر که بعنوان هنری عمومی به نمایش گذاشته می‌شوند.

تندیس همچنین میتواند هدیه‌ای برای تقدیر و تشکر از افراد نیز باشد، حتما در بسیاری از نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها ارائه انواع ‌ تندیس ها را دیده‌اید، یک نمونه بارز آن تندیس بلورین جشنواره فیلم فجر است که به عوامل برتر سازندگان فیلم‌ها از کارگردان و بازیگر گرفته تا بهترین موسیقی متن و صدابرداری و تصویربرداری و غیره اهدا می‌شود.چاپ الماس باکیفیت ترین تندیس ها را در تهران و کرج تولید می نماید .

تندیس
تندیس چاپی

ساخت تندیس در ایران

امروزه تندیسها مفهومی گسترده تر پیدا کرده اند و فقط در ساخت مجسمه ها ی بزرگ نمادین در شهرها و میادین استفاده نمی شوند. به طور کلی تندیسها یا جوایز (تروفی) در زبان لاتین مفاهیمی متفاوت از یکدیگر دارند ولی در فرهنگ لغت ما هر دوی آنها مفاهیمی یکسان دارند.

تندیس ها در کشور ما بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده اند و شرکتهای خصوصی و دولتی بزرگ نیز برای قدردانی از مشتریان و کارمندان خود در مناسبت های خاص برای تقدیر از افراد در یک ‏سمت شغلی و یا به دلیل کسب مقام و یا ارائه دستاوردی ارزنده، به آنها تندیس اهدا می کنند. برای ساخت تندیس معمولا از لوگو یا المانهای مشخص شرکتها یا جشنواره ها استفاده شده که با دیگر عناصر ترکیب شده و تندیس را به وجود می آورند .

تندیس

متریال مورد استفاده در تندیس

عمده متریال مصرفی در ساخت تندیس های امروزی پلکسی گلاس است . پلکسی گلاس ها بخاطر تنوع بالایشان در ضخامت ، رنگ و همچنین فرم پذیری و قیمت مناسب آنها بیشتر از متریالهای دیگر مانند چوب و فلز مورد توجه قرار گرفته اند . اما همان طور که اشاره شد از فلزهایی مانند سرب ، برنج و آهن نیز در ساخت تندیس استفاده می گردد . از متریالهای دیگر می توان به چوب ، سنگ و یا جنسهای مشابه سنگ نظیر پلی استر ( رزین ) اشاره کرد.

انواع تندیس چیست؟ برای آشنایی با انواع تندیس، متریالهای مورد استفاده و دیدن نمونه های آن می توانید به صفحه نمونه کارها در سایت ما مراجعه کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان ما با مراجعه به صفحه  تماس با ما    و پر نمودن فرم  پاسخ خود را دریافت نمایید.

انواع تندیس

یادواره ها یا همان تندیس ها میتوانند به اشکال ، مواد اولیه و حتی برای مناسبت های مختلف طراحی شوند برای مثال :

  • تندیس چوبی
  • تندیس چاپی
  • تندیس تبلیغاتی
  • تندیس مدیران
  • تندیس پلکسی
  • تندیس جشنواره
  • و ….
تندیس

تندیس چوبی

تندیس به تندیسی گفته میشود که از جنس چوب است

ریشه‌ کلمه تندیس

این کلمه در فارسی بمعنی همچون تن و کلمه دیس بمعنی مانند می باشد یا به عبارتی بمعنی نمودن و نشان دادن نیز معنی میدهد .

نگارند تندیس او گر به کوه

ز سنگ وقارش شود کُه ستوه.

دو تندیس از زر برانگیخته

ز هر صورتی قالبی ریخته.

با توجه به فلسفه ساخت و سبک های اجرایی آنها می توان گفت در اغلب موارد حاصل بهره گیری از دست کم سه زمینه هنری یعنی مجسمه سازی، ارتباط تصویری (گرافیک) و طراحی صنعتی است.

در مرحله طراحی لزوم ارتباط تصویری با مخاطب در فضای فرهنگی یا تجاری اهمیت طراحی گرافیک را برجسته می کند.

طراحی مبتنی بر کارایی در ساخت این محصول اهمیت فراوان دارد که در حوزه طراحی صنعتی تعریف می شود، اما در مرحله اجرا و ساخت، مجسمه سازی و طراحی صنعتی نقش تعیین کننده ای را پیدا می کنند.

مراحل ساخت تندیس یا یادواره :

کنده کاری : در این روش پیکره تراش کار خود را با توده ای از ماده ی جامد مثل سنگ یا چوب آغاز می کند و در روند کاستن از آن توده به شکل مورد نظر می رسد.

پیکرتراش باید برای کنده کاری از مواد جامد مانند چوب و سنگ استفاده نماید که این امر موجب کم شدن توده می گردد .

شکل دهی: در این روش با افزودن و شکل دادن به ماده، حجم کلی مورد نظر به دست می آید. انواع مواد حجم پذیر چون موم، گچ، گِل و … را می توان در این روش به کار گرفت.

جفت کاری: در این روش هنرمند اجزا را جداگانه می سازد و گاه قطعات پیش ساخته یا اشیای یافته و آماده را به کمک جوش کاری، لحیم کاری، پرچ کردن، میخ کردن، چسبانیدن و غیره به هم پیوند می دهد تا شکل نهایی کامل شود. بنابراین تندیس با این روش لزوما از یک ماده همگن ساخته نمی شود.

تندیس های ساخته شده به روش های شکل دهی و جفت کاری را می توان با اسلوب قالب گیری و ریخته گری به آثار مقاوم و ماندنی بدل کرد.

در ساخت تندیس های هنری بیشتر مرحله سوم یعنی طراحی و جفت کاری انجام میشود، شما میتوانید بعنوان هدیه تندیس مورد نظر خود را به ما سفارش دهید .

قیمت تندیس

قیمت تندیس ها به نسبت متریال و مواد استفاده شده در آن و هنچنین ابعاد تندیس میتواند متغیر باشد از این رو برای دریافت بهترین قیمت تندیس با ما تماس بگیرید و مشخص نمایید چه تعداد تندیس، با چه متریالی و چه ابعادی مد نظر دارید

خرید و سفارش تندیس

جهت سفارش تندیس مورد نظرخود میتوانید به راحتی در صفحه ” سفارش تندیس ” تیکت بگذارید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت بهترین تندیس ها را از ما دریافت نمایید .

محصولات مرتبط
تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی

یکی از حوزه های فعالیت گرافیست ها، طراحی و چیدمان قالب هایی برای تبلیغات چاپی می باشد طرح معرفی و بازاریابی برای محصولات و خدمات

بیشتر بخوانید »