تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تبلیغات (بخش۴)

تأثیر بر چرخه تجارت:

بدون شک تبلیغات به استخدام تعداد بیشتری از افراد کمک می کند. این کار باعث افزایش حقوق و دستمزد افرادی می شود که در این زمینه کار می کنند. این کمک می کند تا درآمد بیشتری را برای فروشندگانی که از آنها برای بهبود محصولات و خدمات استفاده می کنند جمع کند. اما اثرات بد تبلیغات در چرخه تجارت نیز وجود دارد. گاهی اوقات ، مصرف کننده ممکن است کالای خارجی را بهتر از خرید مارک ملی پیدا کند. این قطعاً تأثیری بر تولید خواهد داشت که به نوبه خود بر تولید ناخالص داخلی کشور تأثیر خواهد گذاشت.

جنبه های اقتصادی توسط اصل فراوانی پشتیبانی می شود که می گوید تولید محصولات و خدمات بیشتر از میزان مصرف است که در مرحله اول به اطلاع رسانی مصرف کنندگان از گزینه های موجود کمک می کند و در مرحله دوم به فروشندگان برای بازی در فضای سالم و رقابتی با علاقه شخصی خود کمک می کند.

نقش اجتماعی تبلیغات:

برخی از جنبه های مثبت و برخی منفی تبلیغات در زمینه اجتماعی وجود دارد. آنها به شرح زیر است.

تبلیغات (بخش4)

فریب در تبلیغات:

رابطه بین خریداران و فروشندگان حفظ می شود اگر خریداران از آنچه در تبلیغات دیده اند و پس از خرید آن محصول رضایت دارند ، راضی باشند. اگر فروشنده تصویری نادرست یا فریبنده و تصویر اغراق آمیز از محصول موجود در تبلیغات نشان دهد ، آنگاه رابطه بین فروشنده و خریداران نمی تواند سالم باشد. اگر فروشنده تبلیغات خود را تمیز نگه داشته و تصویر درست از محصول را نمایش دهد ، این مشکلات برطرف می شوند.

تبلیغات فرعی:

گرفتن ذهن مصرف کنندگان هدف اصلی این تبلیغات است. تبلیغات به گونه ای انجام می شود که مصرف کنندگان حتی متوجه نمی شوند که این تبلیغ روی ذهن آنها تأثیر گذاشته است و این باعث می شود کالایی که حتی به آن احتیاج ندارند نیز خریداری شود. اما “همه تبلیغات بر همه مصرف کنندگان تأثیر نمی گذارد” ، زیرا اکثر مصرف کنندگان محصولات را بر اساس قیمت و نیازها خریداری می کنند.

تأثیر در سیستم ارزش ما:

تبلیغ کنندگان از تاکتیک های پف کردن ، تأیید افراد مشهور استفاده می کنند و از نظر عاطفی بازی می کنند و این باعث می شود تبلیغات آنقدر قدرتمند شود که مصرف کنندگان مانند طعمه های درمانده آن محصولات را خریداری کنند.

این تبلیغات باعث می شود افراد فقیر محصولاتی را خریداری کنند که قادر به پرداخت آن نباشند ، افرادی که عادات بدی مانند سیگار کشیدن و آشامیدن را می گیرند و محصولاتی را خریداری می کنند فقط به این دلیل که بازیگر محبوب آنها این محصول را تأیید کرده است. این در افزایش هزینه کل جامعه و از دست رفتن ارزشهای خودمان تأثیر می گذارد.

تبلیغات (بخش4)

توهین:

برخی از تبلیغات آنقدر توهین آمیز است که مورد قبول خریداران نیست. به عنوان مثال ، تبلیغات شلوار جین به دختران نشان می داد که دختران لباس بسیار کمتری دارند و جذابیت جنسی می دهند. این نوع تبلیغات برای محصول واقعی ربطی ندارد. سپس Btu برخی از تبلیغات وجود دارد که آموزنده نیز هستند و اکنون توسط مردم پذیرفته شده اند. تبلیغات اولیه که اطلاعاتی در مورد قرص های ضد بارداری ارائه می دادند توهین آمیز به نظر می رسید اما اکنون همین تبلیغات آموزشی و مهم تلقی می شود.

اما در آخر ، جنبه های مثبت بسیار خوبی وجود دارد که به آنها کمک می کند

توسعه جامعه و رشد فناوری ها

استخدام

با علاقه شخصی به خریداران می دهد

از رقابت سالم استقبال می کند

بهبود سطح زندگی.

اطلاعاتی در مورد مسائل اجتماعی ، اقتصادی و بهداشتی ارائه دهید.

مراحل در فرآیند تبلیغات

“تقاضای انبوه تقریباً به طور کامل از طریق توسعه تبلیغات ایجاد شده است”

کالوین کولیج در کتابخانه عمومی نیویورک.

برای توسعه تبلیغات و برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، لازم است مراحل قدم به مرحله تبلیغات را دنبال کنید.

موارد زیر مراحل مربوط به روند تبلیغات را شامل می شود:

مرحله 1 – توجیهی: تبلیغ کننده می بایست در مورد محصول یا خدمتی که باید تبلیغ شود و انجام تجزیه و تحلیل SWOT شرکت و محصول به طور خلاصه توضیح دهد.

مرحله 2 – دانستن هدف: ابتدا باید هدف یا هدف تبلیغات را بداند. یعنی چه پیامی برای مخاطب تحویل داده می شود؟

مرحله 3 – تحقیق: این مرحله شامل یافتن رفتارهای بازار ، شناختن رقبا ، نوع تبلیغی است که از آنها استفاده می کند ، واکنش مصرف کنندگان ، در دسترس بودن منابع مورد نیاز در فرایند و غیره چیست.

مرحله 4 – مخاطب هدف: مرحله بعدی شناسایی مصرف کنندگان مورد نظر به احتمال زیاد برای خرید محصول است. هدف باید به طور مناسب و بدون هیچ گونه سردرگمی مشخص شود. برای مثال اگر این محصول نوشیدنی سلامتی برای بچه های در حال رشد باشد ، در این صورت مشتریانی والدینی هستند که قصد خرید آن را دارند و نه بچه هایی که قصد نوشیدن آن را دارند.

مرحله 5 – انتخاب رسانه: اکنون که مخاطب مورد نظر مشخص شده است ، باید رسانه مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کنید تا مشتریانی که از محصول مطلع می شوند و مایل به خرید هستند با موفقیت حاصل شوند.

تبلیغات (بخش4)

مرحله ششم – تنظیم بودجه: پس باید بودجه تبلیغات برنامه ریزی شود تا در طی فرآیند تبلیغات کمبود بودجه یا مازاد بودجه وجود نداشته باشد و همچنین ضرر و زیان برای شرکت وارد نشود.

مرحله 7 – طراحی و ایجاد آگهی: ابتدا طرحی که طرح کلی آگهی در مقالات است توسط کپی نویسان آژانس انجام می شود ، سپس ایجاد واقعی آگهی با کمک مدیران هنری و پرسنل خلاق آژانس انجام می شود. .

مرحله 8 – کمال: پس از آن آگهی ایجاد شده مجددا مورد بررسی قرار می گیرد و برای تعریف کامل آن برای ورود به بازار مجددا تعریف می شود.

مرحله 9 – مکان و زمان تبلیغ: مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد مکان و زمان نمایش تبلیغات است.

این مکان با توجه به مشتریان مورد نظر تصمیم می گیرد که تبلیغ در آن مشهود است. نهایی شدن زمانی که در آن تبلیغ تبلیغ می شود یا در رسانه منتخب نشان داده می شود توسط اداره ترافیک آژانس انجام می شود.

مرحله 10 – اعدام: سرانجام تبلیغات با ایجاد بی نقص ، قرار دادن کامل و زمان بندی کامل در بازار منتشر می شود.

مرحله 11 – عملکرد: مرحله آخر قضاوت درباره عملکرد آگهی از نظر پاسخ مشتری است ، چه از تبلیغ و محصول راضی باشند ، چه آگهی به همه افراد هدفمند رسیده باشد ، آیا این تبلیغ به اندازه کافی توانا بود برای رقابت با سایر بازیکنان ، و غیره. هر نقطه به درستی مورد مطالعه قرار می گیرد و در صورت وجود تغییرات ایجاد می شود.

اگر این مراحل بطور صحیح دنبال شود ، باید شروع موفقی برای محصول در بازار باشد.

تکنیک های تبلیغاتی – 13 تکنیک رایج ترین استفاده شده توسط تبلیغ کنندگان

امروز هر شرکتی برای آگاهی از مشتریان در مورد محصول ، افزایش فروش ، کسب ارزش بازار و کسب شهرت و نام در صنعت نیاز به تبلیغ محصول خود دارد. هر کسب و کار پول زیادی را برای تبلیغات محصولات خود خرج می کند اما پول صرف شده تنها در صورت استفاده از بهترین تکنیک های تبلیغاتی برای محصول منجر به موفقیت خواهد شد. بنابراین در اینجا برخی از تکنیک های بسیار متداول و پرکاربرد که توسط تبلیغ کنندگان برای به دست آوردن نتایج مطلوب استفاده شده است.

جذابیت عاطفی

این روش تبلیغات با کمک دو عامل – نیازهای مصرف کنندگان و عامل ترس انجام می شود. رایج ترین درخواست های مورد نیاز عبارتند از:

تبلیغات (بخش4)

نیاز به چیز جدیدی دارید

نیاز به پذیرش

نیازی به نادیده گرفتن نیست

نیاز به تغییر چیزهای قدیمی

نیاز به امنیت

نیاز به جذاب شدن و غیره

بیشترین درخواست های تحت ترس عبارتند از:

ترس از تصادف

ترس از مرگ

ترس از اجتناب

ترس از بیمار شدن

ترس از پیر شدن و غیره

تبلیغات تبلیغاتی

این تکنیک شامل دادن نمونه های رایگان محصول به صورت رایگان به مصرف کنندگان است. این کالاها در نمایشگاه های تجارت ، رویدادهای تبلیغاتی و تبلیغات تبلیغاتی به منظور جلب توجه مشتریان ارائه می شود.

تبلیغات باند باند

این نوع تکنیک شامل متقاعد کردن مشتریان برای پیوستن به گروه افرادی است که این محصول را خریداری کرده اند و در سمت برنده هستند. برای مثال آگهی شامپو اخیر Pantene که می گوید: “زنان 15crores به Pantene اعتماد کردند ، و شما؟”

آمار و آمار

در اینجا ، تبلیغ کنندگان از اعداد ، اثبات ها و نمونه های واقعی استفاده می کنند تا نشان دهند که محصول آنها چقدر خوب است. برای مثال “پاک کننده کف لیزول 99.99٪ میکروب ها را تمیز می کند” یا “70٪ از دندانپزشکان جهان” یا کلگیت توصیه می شود “یا Eno – فقط 6 ثانیه.

تبلیغات ناتمام

تبلیغ کنندگان اینجا فقط با کلماتی بازی می کنند که می گویند محصول آنها بهتر کار می کند اما به چه رقمی بیشتر از رقبا جواب نمی دهند. برای مثال تخمگذار – هیچ کس نمی تواند فقط یک یا هورلیک بخورد – روزانه بیشتر تغذیه می کند. در تبلیغات گفته نمی شود چه کسی می تواند بیشتر یا چه مقدار غذای بیشتری بخورد.

کلمات Weasel

در این تکنیک ، تبلیغ کنندگان نمی گویند که آنها از بقیه بهترین هستند ، اما این را هم انکار نکنید. به عنوان مثال. Sunsilk Solutions Hairfall – ریزش مو را کاهش می دهد. این آگهی نمی گوید ، ریزش مو متوقف می شود.

تأییدها

تبلیغ کنندگان از افراد مشهور برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. افراد مشهور یا ستاره با گفتن تجربیات خاص خود با محصول ، محصول را تأیید می کنند. اخیراً یک تبلیغ جواهرات الماس سوپراستار آمیتاب باچان و همسرش جایا محصول این محصول را تبلیغ کرده بودند. این تبلیغ نشان داد که چگونه وی با انتخاب هوشمندانه خرید این برند ، همسر خود را تحت تأثیر قرار داد. باز هم ، ساچین تندولکار ، ستاره کریکت ، برای یک برند کفش تأیید کرد.

تکمیل مشتریان

در اینجا ، تبلیغ کنندگان از خطوط پانچ استفاده می كنند كه مصرف كنندگان محصولات خود را خریداری می كنند. به عنوان مثال. Revlon می گوید: “زیرا شما ارزش آن را دارید.”

خانواده ایده آل و بچه های ایده آل

تبلیغ کنندگان با استفاده از این تکنیک نشان می دهند که خانواده ها یا بچه هایی که از محصول خود استفاده می کنند یک خانواده خوشبخت و خوش شانس هستند. این آگهی همیشه یک خانه مرتب و مرتب دارد ، دارای فرزندان مطلوبی است و خانواده یک نوع خانواده ساده و شیرین است. به عنوان مثال. یک صابون Dettol به همه افراد خانواده که از آن صابون استفاده می کنند نشان می دهد و بنابراین همیشه از میکروب محافظت می شود. آنها خطی با رنگ شناور را نشان می دهند که تمام بدن اعضای خانواده را در مقایسه با سایر افرادی که از این صابون استفاده نمی کنند ، نشان می دهد.

تبلیغات میهنی

این تبلیغات نشان می دهد که چگونه فرد می تواند از کشور خود حمایت کند در حالی که او از محصول یا خدمات خود استفاده می کند. برای ه g برخی از محصولات با هم اتحادیه تشکیل دادند و در تبلیغ خود ادعا كردند كه اگر یكی از این محصولات را خریداری كردید ، می خواهید یك كودك را برای رفتن به مدرسه یاری كنید. یکی دیگر از آگهی های تلفن همراه مشهور است که نشان می دهد اگر مشتریان از سیم کارت این شرکت استفاده می کنند ، می توانند به کنترل جمعیت کشور کمک کنند.

سؤال از مشتریان

تبلیغ کنندگان با استفاده از این تکنیک از مصرف کنندگان سؤال می کنند تا پاسخگوی محصولات خود باشند. به عنوان مثال. تبلیغات Amway در ادامه سؤالاتی از قبیل چه کسی مزارع کاملاً کاملاً ارگانیک دارد ، چه کسی به قدرت بالا رفتن از پله ها در 70 سالگی می دهد ، و باعث می شود بچه ها به شکلی مناسب و مغذی رشد کنند ، آیا کسی که گوش می دهد وجود دارد به تمام این سوالات و بعد در آخر جواب می رسد – “اموی: ما در حال گوش دادن هستیم.”

رشوه

تبلیغات (بخش4)

این تکنیک برای رشوه دادن مشتریان با چیزهای اضافی در صورت خرید محصول با استفاده از خطوطی مانند “خرید یک پیراهن و یک عدد رایگان” ، یا “به مدت دو سال عضو باشگاه و استفاده از 20٪ تخفیف در کلیه خدمات استفاده می شود. “

تبلیغات Surrogate

این تکنیک معمولاً توسط شرکتهایی استفاده می شود که نمی توانند مستقیماً محصولات خود را تبلیغ کنند. تبلیغ کنندگان از تبلیغات غیر مستقیم برای تبلیغ محصول خود استفاده می کنند تا مشتریان از محصول واقعی مطلع شوند. بزرگترین نمونه این روش تبلیغات مشروبات الکلی است. این تبلیغات هرگز به کسی نشان نمی دهد که مشروب واقعی بنوشد و به جای آن ، نوشیدن مقداری آب معدنی ، نوشابه یا نوشابه را نشان دهد.

این تکنیک های اصلی است که تبلیغ کنندگان برای تبلیغ محصول خود به کار می برند. برخی از تکنیک های مختلف استفاده شده برای تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات بنر وب وجود دارد که در آن بنری در صفحات وب قرار می گیرد ، تبلیغات محتوا با استفاده از محتوا برای تبلیغ آنلاین محصول ، پیوند دادن تبلیغات به سایت در سایت های مختلف برای بازدید مستقیم از وب سایت محصول و غیره.

بودجه تبلیغات و عوامل مؤثر بر آن

“پول اهمیت زیادی دارد.”

بودجه تبلیغات میزان پولی است که می تواند برای تبلیغ محصول برای تبلیغ آن هزینه شود ، یا باید هزینه شود ، به مصرف کنندگان هدف برسد و نمودار فروش را به سمت بالا سوق دهد و سود منطقی را به شرکت ارائه دهد.

قبل از نهایی کردن بودجه تبلیغاتی یک سازمان یا یک شرکت ، باید به شرایط مطلوب و نامطلوب بازار توجه کنید که تأثیر آن در بودجه تبلیغات خواهد بود. شرایط بازار برای رعایت موارد زیر به شرح زیر است:

فرکانس تبلیغات

رقابت و درهم و برهمی

سهم بازار از محصول

مرحله چرخه عمر محصول

فرکانس آگهی

این بدان معناست که تعداد دفعات تبلیغ با توضیحات محصول یا خدمات ، در بازه های زمانی مجاز نشان داده شده است. بنابراین در اینجا ، اگر هر شرکتی نیاز به فرکانس تبلیغات بیشتری برای محصول خود داشته باشد ، این شرکت مجبور است بودجه تبلیغاتی خود را افزایش دهد.

رقابت و درهم و برهمی

این شرکت ها ممکن است رقبای زیادی برای محصول خود داشته باشند. و همچنین بسیاری از تبلیغات نشان داده شده است که به آن درهم و برهمی گفته می شود. سپس شرکت مجبور است بودجه تبلیغاتی خود را افزایش دهد.

سهم بازار

برای به دست آوردن سهم بازار مناسب در مقایسه با رقبای خود ، این شرکت باید از نظر کیفیت ، منحصر به فرد بودن ، تقاضا و تبلیغات جذاب با واکنش نتیجه گیری مشتریان ، محصول بهتری داشته باشد. اگر بودجه تبلیغات زیاد باشد ، همه این موارد ممکن است.

مرحله چرخه عمر محصول

اگر شرکت تازه وارد است یا اگر محصول در مرحله معرفی خود است ، شرکت مجبور است بودجه خود را بالا نگه دارد تا در بازار با بازیکنان موجود جای خود را بگیرد و تبلیغات مکرر داشته باشد. با گذشت زمان و پیر شدن محصول ، بودجه تبلیغات می تواند کم شود زیرا محصول دیگر به تبلیغات مکرر نیاز ندارد.

وقتی شرایط بازار به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد ، شرکت مجبور است بودجه تبلیغاتی خود را بر این اساس تنظیم کند. برای تعیین بودجه تبلیغات ، چهار روش وجود دارد.

آنها به شرح زیر است.

درصد فروش: در این روش بودجه بر اساس فروش محصول از سوابق سال قبل یا از فروش پیش بینی شده آینده تصمیم گیری می شود. این یک روش مبتنی بر پیش بینی خالص است و به بهترین وجه قابل استفاده در شرکت هایی است که فروش سالانه ثابت دارند. اما در صورت نیاز به فعالیتهای تبلیغاتی بیشتر ، این روش دارای ضرر است زیرا با ثابت شدن بودجه ، در تبلیغات کاهش می یابد.

محصولات مرتبط