تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تبلیغات (بخش۳)

رفتار مصرف کننده – معنی، تعیین کننده ها و اهمیت آن

شرکت ها برای درک رفتار مصرف کننده و اجرای استراتژی ها سرمایه گذاری می کنند که به آنها در حفظ مشتری کمک می کند.

مصرف کنندگان را می توان به عنوان یک فرد مصرف کننده و مصرف کنندگان سازمانی / صنعتی طبقه بندی کرد. شناخت رفتار و الگوی خرید آنها در بقای نهایی شرکتها در بازار حائز اهمیت است.

رفتار مصرف کننده شامل فعالیت ها / فرآیندی است که در تصمیم گیری در مورد خرید کالاها و همچنین خدمات انجام می شود. در سرویس زمان اخیر (تعطیلات، مسافرت و غیره) ، تصمیمات بخش بزرگی از رفتار مصرف کننده را تشکیل می دهد.

نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که رفتار مصرف کننده با خرید کالا یا خدمات خاتمه نمی یابد بلکه فعالیت های پس از خرید در رفتار مصرف کننده گنجانده می شود.

رفتار مصرف کننده و رفتار مصرفی دو مفهوم متفاوت هستند که توسعه یافته اند و نمی توان از آنها به عنوان جایگزین استفاده کرد. رفتار مصرف کننده با تصمیم گیری در مورد تصمیم گیری در مورد خرید و فرآیند فرد ، تصمیم گیری را در مورد خرید و فروش انجام می دهد ، در حالی که رفتار مصرف تمرکز مطالعه بر روی مصرف واحد یا خدمات است.

تبلیغات (بخش3)

علاوه بر این ، بین رفتار مصرف کننده و رفتار خرید تفاوت وجود دارد. رفتار مصرف کننده همانطور که قبل از گفتگو در مورد روند و اقدامات انجام شده توسط کاربران نهایی یا نهایی گفته می شود ، جایی که رفتار خریدار به کاربران واسطه (که به کالاها و خدمات می افزایند) و کاربران نهایی توجه می کند.

درک رفتار مصرف کننده با مطالعه روند خرید مصرف کننده آغاز می شود. فرآیند خرید مصرف کننده فعالیتهای پنج مرحله ای است. شروع با شناسایی نیاز ، که منجر به جستجوی اطلاعات می شود ، پس از آنکه در مرحله بعدی اطلاعات از منابع مختلف به دست می آید ، ارزیابی و قصد در جایی است که در مصرف کننده پارامترهای مختلف محصول یا خدمات را ارزیابی می کند. مرحله بعدی در فعالیت های پنج مرحله ای ، تصمیم خرید است که در آن قصد به خرید واقعی کالا یا خدمات تبدیل می شود. مرحله آخر ، واكنش پس از خرید است كه در آن مشتری اگر از كالا یا خدمات را به سایر مشتریان آینده نگر رضایت دهد یا خرید را تکرار كند ، بررسی می كند. اگر مشتری از خرید راضی نباشد ، کلمه بدی به دنبال دارد و او به دنبال محصول یا خدمات جایگزین می باشد.

سه عامل به عنوان عامل تعیین کننده رفتار مصرف کننده یعنی عوامل اقتصادی ، تعیین کننده روانشناختی و تعیین کننده جامعه شناختی شناخته می شوند. عوامل تعیین کننده اقتصادی عبارتند از درآمد شخصی (قدرت خرید فرد) ، درآمد خانواده (کل قدرت خرید خانواده) ، انتظارات درآمدی در آینده (انتظار می رود افزایش یا کاهش در دسترس بودن درآمد یکبار مصرف) ، در دسترس بودن دارایی مایع (دارایی ، که می تواند به آن تبدیل شود) وجه نقد) ، اعتبار بازار مصرف کننده (اگر شرایط بازار اعتبار خوبی به راحتی در دسترس باشد) و طبقه اجتماعی (طبقه پساب ، طبقه متوسط ​​، طبقه متوسط ​​و غیره).

در مقایسه ، فرایند خرید صنعتی بسیار رسمی است که طبق سیاست ها و هنجارهای از پیش تعریف شده انجام می شود. ویژگی های اصلی خرید سازمانی این یک فرایند رسمی و استاندارد است ، در مقادیر زیادی انجام می شود و ممکن است در فواصل زمانی متناوب انجام شود و فرایند تصمیم گیری معمولاً شامل بیش از یک فرد است.

همانطور که عوامل تعیین کننده برای رفتار مصرف کننده وجود دارد ، رفتارهای مشابه خرید صنعتی دارای مجموعه ای از تعیین کننده های خاص خود هستند که عبارتند از اهداف کلی سازمان ، قابلیت های تکنولوژیکی سازمان که شامل سیستم های اطلاعاتی و قابلیت های شبکه و در نهایت ساختار سازمان است که شامل سرمایه آن و تعداد کارکنان.

از بالا می توان درک کرد که رفتار مصرف کننده عامل مهمی در تعیین سیاست های بازاریابی است.

استراتژی رسانه در تبلیغات

هر کاری که باید انجام شود به یک برنامه عمل نیاز دارد تا کار به صورت مطلوب و صحیح انجام شود. استراتژی رسانه نقش مهمی در تبلیغات دارد. نقش استراتژی رسانه ای یافتن مسیر درست انتقال یا گفتن پیام برای مشتریان هدفمند است.

چند نفر همه تبلیغات یا پیشنهادهای تبلیغاتی را می بینند یا می شنوند یا می خوانند و محصول یا خدمات را خریداری می کنند؟ هدف اصلی استراتژی رسانه ای نه تنها تهیه مشتری برای محصول خود بلکه قرار دادن پیام مناسب برای افراد مناسب در زمان مناسب است و البته آن پیام باید قانع کننده و مرتبط باشد. بنابراین ، در اینجا برنامه ریزان سازمان تصمیم می گیرند استراتژی رسانه ای مورد استفاده قرار گیرد اما بودجه را همیشه در ذهن داشته باشید.

فرآیند استراتژی رسانه ها سه W است که باید تصمیم بگیرد. آن ها هستند

از کجا تبلیغ کنیم؟

چه زمانی تبلیغ کنیم؟

از چه نوع رسانه ای استفاده کنیم؟

مکانی برای نمایش یا ارائه تبلیغات در کجا قرار دارد. به طور خلاصه ، این یعنی منطقه جغرافیایی از جایی که باید برای مشتریانی که استفاده می کنند یا به احتمال زیاد از محصول یا خدمات ارائه شده استفاده می کنند ، قابل رویت باشد. این مکان فقط به معنای تلویزیون یا رادیو نیست بلکه می تواند روزنامه ، وبلاگ ، حامی مالی ، احتکار در جاده ها ، تبلیغات در استراحت فیلم در سینماها و غیره باشد. این منطقه از جایی به جایی دیگر متفاوت است مانند آن می تواند براساس ملی باشد ، اساس و برای مارک های محلی می تواند بر اساس شهر باشد.

زمان نمایش یا اجرای تبلیغات زمانی است. برای مثال شما نمی توانید یک تبلیغ بارانی را در فصل زمستان نشان دهید اما به محض اینکه فصل تابستان به پایان می رسد ، باید تبلیغ تبلیغاتی را انجام دهید و فصل بارانی تازه آغاز می شود. هنگامی که بیشتر مشتریان دوست دارند محصول را خریداری کنند ، تبلیغ باید با زمان بندی کامل ارائه شود. برنامه ریزان باید آن را برنامه ریزی کنند که بودجه را در نظر داشته باشد زیرا حداکثر 20 درصد از درآمد شرکت در بخش تبلیغات قابل استفاده است. محصولات مختلف دارای مدت زمانی متفاوت برای تبلیغات هستند. برخی از محصولات به تبلیغات طولانی سال نیاز دارند زیرا هیچ ارتباطی با تغییرات فصلی به عنوان مثال ندارند. کارهای کوچک مانند بیسکویت ، صابون ، قلم ، و غیره و خدمات بزرگی مانند بیمه وسیله نقلیه ، یخچال و غیره. بعضی از محصولات به مدت سه یا چهار ماه نیاز دارند. به عنوان مثال. چترها ، کرم های سرد و غیره بنابراین برنامه ریزان مجبورند بودجه را با توجه به مدت زمان زمانی برنامه ریزی کنند تا در این زمان هیچ کمبود هزینه ای نداشته باشد.

تبلیغات (بخش3)

چه نوع رسانه ای برای ارائه پیام مورد استفاده قرار می گیرد.

اساساً دو رویکرد رسانه ای برای انتخاب وجود دارد.

رویکرد تمرکز رسانه ها

رویکرد پراکندگی رسانه ها

در رویکرد تمرکز رسانه ها ، تعداد دسته بندی رسانه ها کمتر است. این پول صرف تمرکز فقط در چند نوع رسانه می شود دو یا سه. این رویکرد به طور کلی برای آن دسته از شرکت هایی استفاده می شود که خیلی اعتماد به نفس ندارند و مجبورند مکان را با سایر رقبا به اشتراک بگذارند. آنها نمی خواهند کسی با نام تجاری آنجا اشتباه گرفته شود ، بنابراین این امن ترین رویکرد است زیرا پیام به مصرف کنندگان هدف می رسد.

در رویکرد پراکندگی رسانه ها ، تعداد بیشتری دسته از رسانه ها برای تبلیغ استفاده می شوند. این رویکرد فقط توسط آن دسته از افرادی که می دانند یک یا دو نوع رسانه به هدف خود نمی رسند ، مورد توجه و تمرین قرار می گیرد. آنها تبلیغات محصول خود را در بسیاری از دسته ها مانند تلویزیون ، رادیو ، اینترنت ، توزیع جزوه ، ارسال پیام به موبایل و غیره قرار می دهند.

انتخاب دسته رسانه ها

هر کدام از گروهها توسط برنامه ریزان سازمان انتخاب می شوند ، آنها باید یک رسانه مناسب را برای انتقال پیام خود انتخاب کنند.

اگر این محصول برای مشتریان زیادی باشد ، گزینه رسانه ای جمعی مانند تلویزیون ، رادیو یا روزنامه قابل انتخاب است. بهترین نمونه ها برای این نوع ، تبلیغات مواد شوینده ، نوشیدنی های بهداشتی برای کودکان و عمده محصولات مورد استفاده معمولی مانند صابون ، شامپو ، خمیردندان و غیره است.

اگر برنامه ریزان بخواهند ذهن افرادی را که به دلیل نام تجاری خرید می کنند تغییر دهند و یا فقط بخاطر نام خود اقدام به خرید کنند ، می توانند نقطه نظر نوع خرید را از طریق شرکت انتخاب کنند. این به شرکت کمک می کند تا نظر خود را برای خریداران توضیح دهد و خریداران را ترغیب کند تا به دنبال محصول خود بروند.

اگر برنامه ریزان می خواهند محصول خود را بر اساس یک به یک بفروشند ، گزینه سوم نوع پاسخ مستقیم است. در اینجا افراد شرکت از طریق ایمیل ، پیام های متنی ، تماس های تلفنی یا ملاقات برای ارائه نسخه های نمایشی مستقیماً با مشتریان تماس می گیرند. بهترین نمونه از این نوع رسانه ها ، Life Cell Cord Blood Banking است. آنها به سراغ مشتریان خود می روند ، درباره آنها توضیح می دهند که همه چیز چیست و سعی می کنند آنها را متقاعد کنید.

بنابراین ، این فرایند استراتژی رسانه ای نقش مهم و اساسی را در حوزه تبلیغات ایفا می کند.

آژانس های تبلیغاتی – معنی ، نقش و انواع آژانس های آن

کار خیاط جمع آوری مواد اولیه ، پیدا کردن موضوعات مطابق ، برش پارچه به شکل دلخواه ، در نهایت پارچه دوخته شده و تحویل آن به مشتری است. “

آژانس تبلیغاتی دقیقاً مثل خیاط است. این تبلیغات را ایجاد می کند ، برنامه ریزی می کند که چگونه ، کی و کجا باید تحویل داده شود و آن را به مشتری تحویل دهد. آژانسهای تبلیغاتی بیشتر وابسته به هیچ سازمانی نیستند.

این آژانس ها تمام تلاش خود را برای فروش محصول مشتری انجام می دهند. آنها گروهی از افراد متخصص در زمینه های خاص خود دارند ، از این رو به شرکت ها یا سازمان ها کمک می کنند تا به روشی آسان و ساده به مشتری هدف خود برسند.

تبلیغات (بخش3)

اولین آژانس تبلیغاتی ویلیام تیلور در سال 1786 بود و پس از آن جیمز “جام” وایت در 1800 در لندن و رینل و پسر در 1812.

نقش آژانس های تبلیغاتی

ایجاد آگهی بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مورد محصول

انجام تحقیقات در مورد شرکت و محصول و واکنش مشتریان.

برنامه ریزی برای استفاده از نوع رسانه ، چه زمانی و کجا باید مورد استفاده قرار گیرد و چه مدت استفاده شود.

گرفتن بازخورد از مشتریان و همچنین مشتریان و سپس تصمیم گیری در مورد خط عمل بیشتر

همه شرکت ها می توانند این کار را خودشان انجام دهند. آنها می توانند در تلویزیون یا سایر رسانه ها تبلیغات کنند ، چاپ یا تبلیغ کنند. آنها همچنین می توانند حساب ها را مدیریت کنند. پس چرا آنها به آژانس های تبلیغاتی احتیاج دارند؟ دلایل استخدام آژانس های تبلیغاتی توسط شرکت ها عبارتند از:

آژانس ها در این زمینه متخصص هستند. آنها یک تیم متشکل از افراد مختلف برای کارکردهای مختلف مانند کپی نویسان ، مدیران هنری ، برنامه ریزان و غیره دارند.

آژانس ها از این افراد ، تجربه و دانش آنها بهینه استفاده می کنند.

آنها با یک هدف کار می کنند و بسیار حرفه ای هستند.

استخدام آنها منجر به صرفه جویی در هزینه ها تا حدی می شود.

اساساً 5 نوع آژانس تبلیغاتی وجود دارد.

آژانس های خدمات کامل

آژانس های اندازه بزرگ.

معاملات با کلیه مراحل تبلیغات.

افراد متخصص مختلف برای بخش های مختلف.

کار را از جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل شروع می کند و در پرداخت صورتحساب به رسانه ها به پایان می رسد.

آژانس های تعاملی

حالتهای نوین ارتباطی استفاده می شود.

تبلیغات (بخش3)

از تبلیغات آنلاین ، ارسال پیام شخصی روی تلفن های همراه و غیره استفاده می کند.

تبلیغات تولید شده بسیار تعاملی ، دارای مفاهیم بسیار جدید و بسیار ابتکاری است.

بوتیک های خلاق

تبلیغات بسیار خلاقانه و خلاقانه.

هیچ کارکرد دیگری به جز ایجاد تبلیغات واقعی انجام نمی شود.

آژانس های کوچک و کوچک با نویسندگان ، مدیران و افراد خلاق خودشان.

آژانس های خرید رسانه ای

مکانی را برای تبلیغ خریداری می کند و آنرا به تبلیغ کنندگان می فروشد.

زمان فروش تبلیغات را می فروشد.

برنامه های اسلات در کانال های تلویزیونی مختلف و ایستگاه های رادیویی.

در نهایت نظارت یا بررسی می کند که آیا این تبلیغ در زمان و مکان انتخاب شده است یا خیر.

نمایندگی های داخلی

به خوبی آژانس های خدمات کامل.

سازمان بزرگ این نوع آژانس هایی را که ساخته شده اند ترجیح می دهند و فقط برای آنها کار می کنند.

این آژانس ها طبق الزامات سازمان ها فعالیت می کنند.

برخی آژانس های تخصصی وجود دارند که برای تبلیغات خاص کار می کنند. این نوع آژانس ها به افراد دانش ویژه در آن زمینه نیاز دارند. به عنوان مثال ، آگهی هایی که پیام های اجتماعی نشان می دهند ، تبلیغات مالی ، تبلیغات مرتبط با دارو و غیره.

جنبه های اجتماعی و اقتصادی تبلیغات

“هر سکه دو طرف دارد”

تبلیغات ستایش می شود اما منتقدان نیز به شیوه های خاص خود مورد انتقاد قرار می گیرند. تبلیغات به همراه تصاویر منفی آن تأثیرات مثبت بسیاری دارد. به عنوان رئیس اتحادیه آژانس های تبلیغاتی آمریکا ، جان O Toole توضیح داده است که تبلیغات چیز دیگری است. این به مطالعات مربوط نمی شود ، اما آموزش می دهد. این روزنامه نگار نیست بلکه تمام اطلاعات را ارائه می دهد. و این یک وسیله سرگرم کننده نیست بلکه همه را سرگرم می کند.

حال بیایید جنبه های اقتصادی و اجتماعی تبلیغات را مرور کنیم.

نقش اقتصادی تبلیغات

ارزش محصولات:

محصولات تبلیغاتی همیشه بهترین محصولات موجود در بازار نیستند. برخی از محصولات بدون کنترل نیز وجود دارد که به اندازه کافی خوب هستند. اما تبلیغات با نشان دادن تصویر مثبت از محصول باعث افزایش ارزش محصولات می شود و به نوبه خود به ترغیب مشتریان به خرید آن کمک می کند. تبلیغات ، مصرف کنندگان را در مورد استفاده از محصولات آموزش می دهد و از این رو ارزش آن را در ذهن مصرف کنندگان افزایش می دهد. برای مثال ابتدا تلفنهای همراه به عنوان ضروری قلمداد می شدند اما امروزه تلفنهای همراه دارای تعدادی ویژگی هستند که باعث می شود حالت راحتی برای مصرف کنندگان فراهم شود.

تأثیر بر قیمت ها:

برخی از محصولات تبلیغاتی هزینه ای بیش از محصولات بدون نظارت دارند اما برعکس نیز صادق است. اما اگر رقابت بیشتری در بازار برای این محصولات وجود داشته باشد ، برای مثال ، باید قیمت ها پایین بیاید ، به عنوان مثال ، کنسرو آب میوه ها از مارک های مختلف. بنابراین برخی از حسابداران حرفه ای مانند پزشکان و پزشکان مجاز به تبلیغ نیستند.

اما برخی از محصولات تبلیغات زیادی نمی کنند ، و به مقدار زیادی از آن احتیاج ندارند و حتی قیمت آنها نیز بالاست اما همچنان که از نام تجاری خود استفاده می کنند ، همچنان صدرنشین بازار هستند. به عنوان مثال ، اتومبیل های پورشه

تأثیر بر تقاضا و گزینه های مصرف کننده:

تبلیغات (بخش3)

حتی اگر محصول به شدت تبلیغ شود ، بدین معنی نیست که تقاضا یا می گویند نرخ مصرف نیز افزایش می یابد. این محصول با کیفیت بهتر و تنوع بیشتری نسبت به سایر محصولات متفاوت است. به عنوان مثال ، ذرتهای ذرت Kellogg دارای طعم های متنوعی با طیف های مختلف برای گروه های سنی مختلف هستند و هم اکنون نیز برای افرادی که می خواهند وزن خود را کم کنند به این ترتیب انتخاب های مختلفی را به مصرف کنندگان می دهند.


محصولات مرتبط