تبلیغات - achap - روانشناسی تبلیغات – تندیس (بخش1) -
۲۸
دی

روانشناسی تبلیغات – تندیس (بخش۱)

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

روانشناسی تبلیغات

“تبلیغات گاهی اوقات به عنوان سیستم عصبی دنیای تجارت صحبت می شود … از آنجا که سیستم عصبی ما ساخته شده است تا تمام احساسات ممکن را از اشیا به ما بدهد ، بنابراین تبلیغ کننده ای که با سیستم عصبی قابل مقایسه باشد باید به همان اندازه بسیاری در خواننده بیدار شود. انواع مختلف تصاویر به عنوان خود شیء می تواند برانگیزد “

[این مقاله ، اولین مقاله از سلسله مطالعات تبلیغات نوین ، توسط والتر دی اسکات ، استادیار روانشناسی دانشگاه شمال غربی نوشته شده است. — ویراستاران.]

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

تنها روش تبلیغاتی که برای گذشتگان شناخته شده بود ، کلمه دهان بود. تاجری که کالاهایی برای عرضه داشت ، آنها را به دروازه یک شهر آورد و در آنجا با صدای بلند گریه کرد ، و ارزش کالاهای خود را برای کسانی که وارد شهر می شدند ، معلوم کرد ، و چه کسی ممکن است از این طریق ناشی شود که آنها را کنار بگذارد و آنها را خریداری کند. ما بیش از آنکه از بزرگی سیستمهای مدرن تبلیغی شگفت زده شویم ، از سادگی باستان بیشتر متحیر نمی شویم. از روزی که بواز برای تبلیغ زمین های نائومی با گریه ، “هو ، … کنار بمان” ، ایستاد و کنار دروازه ایستاد ، تا روزی که بارنوم شهرها را برای سیرک سه حلقه خود قید کرد ، تحول در تبلیغات داشت. بتدریج بوده است ، اما از آن میمون بزرگی مانند میمون آنتروپوئیدی گرفته تا PT Barnum عالی بوده است.

تندیس - achp - روانشناسی تبلیغات – تندیس (بخش1) -

به محض اختراع نمادهای چاپی ، مرد تبلیغاتی از آنها استفاده كرد تا به كالاهای خود تبلیغ كند. ما آگهی های حکاکی شده بر روی دیوارها و مقبره ها ، نوشته شده بر روی کاخ و پاپیروس ، و توسط چاپخانه های اول چاپ شده است. اگرچه این اشکال مختلف تبلیغاتی به کار رفته است ، اما به نظر می رسد فکر و مراقبت کمی بر روی آنها صرف نشده است. پستی ، علائم نقاشی شده ، پلاکاردهای مخصوص ماشینهای خیابانی ، جزوات ، تقویمها ، almanacs ، handbills ، مجلات و تبلیغات روزنامه ها اکنون به شکلی از تبلیغات تبدیل شده اند به قدری خوب که ما به عنوان یک ضرورت به آنها نگاه می کنیم و از تعجب می دانم که اکثر آنها هستند. نوآوری های مدرن

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

اولین آگهی چاپ شده به زبان انگلیسی در Imperial Intelligencerer در مارس 1648 ظاهر شد. تبلیغات در مجلات تا زمانهای اخیر مقایسه نشده بود. به عنوان مثال ، اولین تبلیغ در مجله هارپر در سال 1864 ظاهر شد. در این مجله در طی سال گذشته فضای بیشتری به تبلیغات اختصاص داده شده است تا کل فضای بیست و چهار سال از 1864 تا 1887 ، شامل. در واقع ، ممکن است گفته شود که تبلیغات تا حدود سال 1887 در لباسهای پرزرق و برق بوده است. سریعترین پیشرفت در طی پانزده سال گذشته اتفاق افتاده است. این تغییر به حدی بوده است که تبلیغ کنندگان پیشرو می گویند که در مقایسه با روز پانزده سال پیش وجود داشته و هیچ تبلیغاتی که شایسته نام آن باشد وجود ندارد.

با مشاهده افزایش تعداد صفحات اختصاص داده شده به تبلیغات در هر یک از انتشارات ما ، می توان از افزایش میزان تبلیغات استفاده کرد. ماه اکتبر به عنوان ماه معمولی در نظر گرفته می شود ، بنابراین تعداد صفحات اختصاص داده شده به تبلیغات ماه اکتبر را در مجله هارپر برای هر سال از اولین حضور تبلیغات در آن مجله تا زمان حاضر ، 1864 — ، 3 ؛ ’65 2؛ ’66 ، 3؛ ’67 ، 6؛ ’68 ، 7 1/3؛ ’69 ، 5 1/3؛ ’70 ، 4 ½؛ ’71 ، 3 ½؛ ’72 ، 2؛ ’73 ، 1؛ ’74 0؛ ’75 ، 0؛ ’76 ، 0؛ ’77 ، 0؛ ’78 ، 0؛ ’79 ، 0؛ ’80 ، 0؛ ’81 ، 0؛ ’82 ، 1 ¼؛ ’83 ، 8؛ ’84 ، 8؛ ’85 ، 11؛ ’86 ، 20؛ ’87 ، 37؛ ’88 ، 54؛ ’89 ، 48: ’90 ، 73؛ ’91 80 ½؛ ’92 ، 87؛ ’93 ، 77؛ ’94 ، 75؛ ’95 ، 78؛ ’96 ، 73؛ ’97 ، 80 ¾؛ ’98 ، 81؛ ’99 ، 106؛ 1900 ، 97؛ ’01 ، 93؛ ’02 ، 128؛ ’03 ، 141.

در داده های فوق به این نکته توجه خواهد شد که در سالهای رونق ویژه ، میزان تبلیغات بسیار زیاد بوده است ، اما در پی رکود مالی ، اندکی افت وجود داشته است. این افزایش تا حدود سال 1887 بیان نشده است ، اما از آن زمان به بعد بسیار برجسته بوده است ، نه تنها در مقاله های هارپر بلکه در تقریباً در همه انتشارات ما.

نه تنها تعداد صفحات تبلیغاتی در انتشارات مجزا افزایش یافته است بلکه تعداد انتشارات در سالهای اخیر بسیار زیاد شده است. افزایش جمعیت در ایالات متحده طی پنجاه سال گذشته سریع بوده است ، اما افزایش تعداد کل نسخه های انتشارات مختلف بسیار بیشتر شده است. بنابراین توزیع نسخه های این مجلات به هر فرد به شرح زیر بود: – در سال 1850 ، هر فرد به طور متوسط ​​18 نسخه از یک یا چند مورد از این مجله ها دریافت کرد: در سال 1860 ، 29؛ در سال 1870 ، 39؛ در سال 1880 ، 41؛ در سال 1890 ، 74؛ در سال 1900 ، 107.

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

یکی از دلایل قابل توجه این افزایش ، کاهش در قیمت اشتراک است که به دلیل سود حاصل از تبلیغات از طریق چنین نشریاتی امکان پذیر است. کل درآمد تأمین شده از اشتراک برای همه این انتشارات در سال گذشته کمتر از مبلغ پرداخت شده برای صفحات تبلیغی بود. ما امسال حدود 20،000 نشریات دوره ای داریم که دارای تبلیغات هستند ، هرکدام تعداد دائمی از صفحات اختصاص داده شده به آنها ، و با سرعت در حال پیشرفت برای هر تبلیغ تضمین می شوند. علاوه بر این ، این افزایش در استفاده از جزوات ، پوسترها پدیده ای است. علائم نقاشی شده ، پلاکارد های ماشین های خیابانی ، almanacs و بسیاری از اشکال دیگر تبلیغات. قرار است یک بنگاه در یک سال 25،000،000 almanac توزیع کند.

هزینه های مرتبط با این اشکال مختلف تبلیغات چاپی به میلیون ها نفر می رسد. یک مقام کل هزینه سالیانه فرم های چاپی تبلیغات را ششصد میلیون دلار قرار می دهد. به نظر نمی رسد این مبلغ اغراق آمیز باشد. آقای پست سالانه به اندازه ششصد هزار دلار در تبلیغات محصولات غذایی خود هزینه می کند. سال گذشته یک میلیون دلار در تبلیغات نیرو هزینه شد. سالانه بیش از ششصد هزار دلار در تبلیغات داروهای آیر صرف می شود. و بیش از یک میلیون دلار تبلیغات پرونا.

تندیس - achp - روانشناسی تبلیغات – تندیس (بخش1) -

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

نرخ تبلیغات در چند سال گذشته بارها در بسیاری از مجلات پیشرفت کرده است. شرکت هایی که قبلاً مبلغی به مبلغ یکصد دلار برای تبلیغات تمام صفحه در مجله قرن پرداخت می کردند ، اکنون دویست و پنجاه دلار را برای همان فضای پرداخت می کنند. مجله بانوان خانه برای تبلیغات درج شده برای یک خط عقیق (چهارده خط عقیق تا اینچ) ، عرض یک ستون ، نرخ تبلیغات خود را به شش دلار افزایش داده است. هزینه یک صفحه کامل برای یک شماره چهار هزار دلار است. شركت Procter & Gamble براي يك صفحه در هر شماره ، سه سال پيمان قراردادي را به او اختصاص داده است كه او به تبليغات صابون هاي عاج است. برای این فضا چهار هزار دلار در هر دهان ، چهل و هشت هزار دلار در سال و یکصد و چهل و چهار هزار دلار برای مدت سه سال پرداخت می کنند. به ریسکی فکر کنید که یک شرکت با سرمایه گذاری چهار هزار دلار در یک صفحه تبلیغاتی تنها کار کند! چگونه می توانند انتظار داشته باشند که از یک تبلیغ واحد معادل چنین مبلغی را پس بگیرند؟

تبلیغات بسیار زیادی وجود دارد که پرداخت نمی شود. یک مرد تقریباً تخمین زده است که هفتاد و پنج درصد از کل تبلیغات را پرداخت نمی کند. با این حال بیست و پنج درصد دیگر آنقدر خوب پرداخت می کنند که به سختی یک مرد تجاری وجود دارد که مایل به ایستادگی در کنار او باشد و به رقبا اجازه دهد تبلیغات را انجام دهند. هزینه های مرتبط با تبلیغات افزایش یافته است. رقابت بین بنگاه های رقیب شدیدتر شده است. و در نتیجه تقاضا برای تبلیغات خوب ضروری شده است. تعداد تبلیغات ناموفق بسیار است ، اما با این حال ضرر ناشی از یک تبلیغات تبلیغاتی ناموفق به حدی است که بسیاری از بنگاهها با فکر چنین تعهدی ایستادگی می کنند. بسیاری از تجار ضرورت تبلیغ مشاغل خود را می بینند ، اما احساس عدم توانایی در عرصه رقابت و رقابت با رقبای موفق را دارند.

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

روز تبلیغات بی پروا ، پراکنده و بی وقفه به سرعت در حال پایان یافت تا جایی که مربوط به تبلیغات مجله است. اگرچه در ده سال گذشته تعداد صفحات اختصاص داده شده به تبلیغات در بهترین مجلات ما افزایش یافته است ، اما تعداد بنگاه های تبلیغاتی در همین مجله ها کاهش یافته است. این مبارزه برای هر کس غیر از قوی ترین بسیار شدید بوده است. تبلیغ کنندگان ناکارآمد بتدریج از بین می روند و به نظر می رسد بقاء صالحین یک قانون تبلیغاتی است چون هر چیز دیگری که توسعه می یابد.

رهبران این حرفه احساس می كنند كه كار آنها تا این حد فراتر از كنترل و درک آنهاست. آنها موفق بوده اند ، و به سختی می دانند که چگونه این همه به وجود آمده است. مردانی که موفق ترین افراد بوده اند ، اغلب کسانی هستند که عمیقاً ناتوانی خود را در مواجهه با شرایط اضطراری جدید احساس می کنند. آنها معتقدند که باید اصول اساسی وجود داشته باشد که بتواند به آنها در تجزیه و تحلیل آنچه که قبلاً انجام داده اند ، کمک کند و به آنها در تلاش های بیشتر کمک کند. از آنجا که کل هدف آنها تولید جلوه های خاصی در ذهن مشتریان احتمالی است ، عجیب نیست که آنها در جستجوی چنین اصولی به روانشناسی روی آورده اند. به طور سنتی ، مرد عملی کسب و کار در تئوری کشف می کند. روانشناسی ، از ذهن عامه ، چیزی عاری از همه کاربردهای عملی است ، که مربوط به متافیزیک است ، و فقط مختصر و متکلم است. اگر تا به حال زمینه ای برای انتظار پیشگویی های طعنه آمیز و بدبینانه از سوی مرد سرسخت کسب و کار وجود داشته باشد ، آن موقع بود که پیشنهاد شد تبلیغات را بر مبنای نظری استنتاج شده از روانشناسی ایجاد کنیم. با این حال ، چنین انتقادات منفی از این قاعده مستثنا بوده است. مرد تجاری آمریکا از نظریه ها نمی ترسد. او آنها را می خواهد ، و هر چه بهتر.

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

بهترین فکر دنیای تبلیغات در مجلات تبلیغاتی و آدرسهایی که توسط متخصصان مختلف در مجامع تبلیغ کنندگان حرفه ای ارائه می شود ، بیان می شود. در سال 1895 در یکی از ژورنال های تبلیغاتی برجسته سرمقاله زیر ظاهر شد: “احتمالاً وقتی کمی روشن تر شویم ، نویسنده تبلیغات مانند معلم ، روانشناسی را مطالعه می کند. نویسنده و معلم مشترکاً یک چیز بزرگ دارند – تأثیر در ذهن انسان است.معلم برای کار خود در آن جهت یک پایه علمی دارد ، اما نویسنده تبلیغات در واقع یک روانشناس نیز هست. طبیعت انسانی عامل بزرگی در موفقیت تبلیغات است. و کسی که بدون مراجعه به آن تبلیغات می نویسد ، مناسب است که دریابد که بدون میزبان خود حساب کرده است. ” مردی که این سرمقاله را بنویسد ، یک تبلیغ کننده عملی بود ، اما او اعتراف کرد که هیچ گونه اختلافی بین عملی و نظری وجود ندارد.

تندیس - achp - روانشناسی تبلیغات – تندیس (بخش1) -

در تبلیغات ، برای مارس 1901 ، مقاله برجسته روانشناسی و تبلیغات ظاهر شد. در زیر نقل قول از آن است: –

“زمان خیلی دور نیست که نویسنده تبلیغات فواید غیرقابل ارزیابی دانش روانشناسی را بفهمد. تهیه نسخه معمولاً به دنبال کارکردهای تحلیلی غرایز بوده است. تبلیغی برای توصیف مقالاتی که بود نوشته شده است. آرزو داشت که در مقابل خواننده قرار بگیرد ؛ کمی زیرکی ، برش جذاب و یا برخی از وسایل جذاب دیگر استفاده شده است ، با این امید که نسبت ضربه یا Miss را می توان تا حد امکان مطلوب تر ساخت. اما آینده نیاز دارد پر از روشهای بهتری از اینها برای پیشبرد تبلیغات با همان سرعتی که در بخش دوم قرن گذشته وجود دارد. و این امر با شناخت نزدیک تر از ترکیب روانشناختی ذهن صورت می گیرد. بعداً روانشناسان موفقی نامیده می شوند و تبلیغ کنندگان موفق نیز به همین ترتیب تبلیغ کنندگان روانشناسی نامیده می شوند. ذکر صرف اصطلاحات روانشناختی ، عادت ، خود ، برداشت ، تبعیض ، انجمن ، حافظه ، تخیل و ادراک ، عقل ، احساسات ، غریزه و اراده باید طغیان کننده فکر جدیدی باشد که باید برای هر مصرف کننده پیشرفته فضای تبلیغاتی جذاب باشد. “

در سخنرانی قبل از آگات کلوپ شیکاگو سخنران گفت: “به عنوان تبلیغ کننده ، تمام تلاش شما این بوده است که جلوه های خاصی را در ذهن مشتریان احتمالی ایجاد کنید. روانشناسی به طور کلی ، علم ذهن است و هنر را انجام می دهد و علم عبارت است از درک چگونگی انجام یا توضیح آنچه انجام شده است. اگر بتوانیم قوانینی روانشناختی را که هنر تبلیغاتی بر آن پایه گذاری شده است بیابیم و بیان کنیم ، باید پیشرفتهای مشخصی را انجام دهیم ، زیرا خواهیم داشت. علم را به هنر تبلیغات اضافه کرد. “

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

در سخنرانی اخیر پیش از اطلس کلوپ شیکاگو ، سخنران گفت: “در گذر از جنبه روانشناختی موضوع ما ، ممکن است تبلیغات به درستی به عنوان هنر تعیین اراده مشتریان احتمالی تعریف شود. اعمال ما نتیجه ای است از انگیزه های ما است ، و این وظیفه شما در زندگی تجاری است که انگیزه هایی را ایجاد کنید که فروش کالاهای تولید کننده را تحت تأثیر قرار دهد. “

در پاسخ به این احساس نیاز از طرف تبلیغ کننده ، چندین دانشجوی روانشناسی سعی کرده اند آن اصول روانشناسی را که برای تبلیغ کننده سودمند است انتخاب کنند و آنها را از طریق جزوه ها ، 1 مقاله مجله ، 2 مقاله برای دنیای تبلیغات ارائه دهند. آدرس های عمومی ، 3 و حداقل در یک مورد با استفاده از یک کتاب .4

روشی که روانشناس در تلاش برای ارائه مبانی نظری به تبلیغات می پردازد کاملاً یکنواخت بوده است. او ابتدا ذهن انسان را در فعالیتهای مختلف خود تجزیه و تحلیل کرده است ، سپس تبلیغات را تجزیه و تحلیل کرده است تا آنچه را که در آنها وجود دارد کشف کند و یا ممکن است فعالیت مورد نظر را بیدار کند یا خیر. این روش را می توان از مثال به خوبی درک کرد. برای تصویرگری ، باید تصویر ذهنی را همانطور که روانشناس و کاربرد آن برای تبلیغات فهمیده است ، در نظر بگیریم.

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

مردی که نابینا به دنیا می آید نه تنها قادر به دیدن اشیاء نیست بلکه به همان اندازه قادر به تصور چگونگی نگاه کردن آنها نیست. بعد از اینکه اشیاء را بررسی کردیم می توانیم آنها را در چشمان ذهن خود با کم و بیش متمایز ببینیم ، حتی اگر چشمان ما بسته باشد یا شیء از ما دور شود. وقتی تصور می کنیم یک شیء غایب چگونه به نظر می رسد ، گفته می شود که ما تصویری بصری از آن داریم. ما نمی توانیم تصور کنیم که چگونه یک چیز به نظر می رسد ، مگر اینکه در تجربه قبلی خود واقعاً آن را دیده باشیم. تخیل می تواند داده های تجربه قبلی را بدست آورد و آنها را به اشکال جدید متحد کند ، اما باید تمام جزئیات شکل گیری جدید را از تجربه قبلی فرد گرفته شود.

تندیس - achp - روانشناسی تبلیغات – تندیس (بخش1) -

مردی که ناشنوا به دنیا می آید ، نه می تواند بشنود و نه تصور کند که صداها چگونه است. هر چه شنیده ایم ، می توانیم دوباره در خیال زندگی کنیم ، می توانیم تصاویر شنیداری از آن شکل دهیم. ما نمی توانیم صدایی را که در واقع نشنیده ایم تصور کنیم ، اگرچه می توانیم ترکیب های جدید صداها و آهنگ هایی را که تجربه کرده ایم متحد کنیم.

تندیس – تابلو چنلیوم – لوح تقدیر – بج سینه – مهر – پلاک – تبلیغات – تبلیغات الماس – پرچم – مهر دستگاهی – چنلیوم – نشان سینه

من می توانم تصور کنم که چگونه گوشت گاو مزه دار است ، اما من نمی توانم طعم حشیش را تصور کنم ، زیرا در تمام تجربه گذشته ام هرگز آن را چشیدم و حتی نمی دانم کدام یک از تجربیات سابق من است. اگر می دانستم که آن را مانند فلفل مزه می کند ، یا مانند فلفل و سرکه مخلوط می شود ، می توانم به نوعی تصویری از طعم آن را شکل دهم. اما همانطور که هست ، وقتی سعی می کنم تصور کنم ، کاملاً درمانده ام. من با موفقیت کم و بیش می توانم تصور کنم که چگونه همه چیزهایی را که خورده ام مزه می کند ، اما نمی توانم طعم چیزی را که به زبانم لمس نکرده ام تصور کنم. توضیحات آنالوگ می تواند از تصاویر حرکات ، بو ، لمس ، گرما ، سرما ، فشار و درد ارائه شود.