تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تابلوهای پلکسی

تابلو پلکسی چیست؟

امروزه تبلیغات حرف اول را در بازار رقابت می زند و به همین دلیل افرادی که بتوانند با آگاهی از روش های مختلف تبلیغاتی، بهترین و مناسب ترین روش را به کار بگیرند می توانند موفقیت های بسیار زیادی را به دست آورند.

جدا از تبلیغات در فضای مجازی، معمولاً استفاده از اهرم هایی مانند تابلو های تبلیغاتی نیز می تواند تاثیر گذاری خاص خود را داشته باشد.

این تابلو ها با توجه به نوع نیاز کاربران در سردر شرکت، فروشگاه، مغازه و یا محیط های دیگر در سطح شهر نصب می شوند تا بتوانند مشتریان را به خود جذب نمایند.

در انتخاب تابلو های تبلیغاتی معمولاً فاکتور های بسیار زیادی از جمله قیمت تابلو، مقاومت آن و … تاثیر گذار هستند که به خوبی همه این فاکتور ها را می توان در تابلو پلکسی مشاهده نمود.

پلکسی نوعی پلاستیک است که شفافیت آن مانند شیشه می باشد.

جنس اولیه ی پلکسی از پلی کربنات بوده و به همین دلیل می توان آن را یک پلیمر به حساب آورد.

تابلوهای پلکسی

با توجه به ویژگی های و مزایایی که برای ساخت و استفاده از این نوع تابلو ها برشمرده می شود می توان گفت که تابلو پلکسی به عنوان یکی از قدیمی ترین و البته محبوب ترین انواع تابلو ها شناخته می شود.

به همین دلیل در ادامه ی مطلب نگاهی کوتاه به تاریخچه پلکسی داریم تا شما بیشتر با اهمیت استفاده از این نوع تابلو ها در تبلیغات آشنا شوید.

تاریخچه تابلو پلکسی

تابلو پلکسی در میان کاربران به عنوان یکی از قدیمی ترین تابلو های تبلیغاتی شناخته می شود که به دلیل جنس، ساختار و میزان تاثیر بسیار زیاد بر روی مشتری هنوز هم به عنوان یک تابلو پرطرفدار شناخته می شود.

تابلو پلکسی برای اولین بار در سال ۱۹۲۸ اختراع شد و تولید انبوه آن تقریباً  از سال ۱۹۹۳ شروع شد.

در ابتدا از تابلو های پلکسی به عنوان ورق هایی استفاده می کردند که فاقد نور پردازی بود اما پس از مدتی انواع لامپ ها نئون برای این تابلو ها استفاده شد تا از این طریق بتوان نورپردازی و البته جذابیت را به آن ها اضافه نمود.

با توجه به پیشینه ی پلکسی در ایران می توان گفت که این نوع تابلو ها از حدود ۶۰ سال پیش در کشورمان مورد استفاده قرار می گرفته است و البته مانند اکثر کشور های جهان پس از مدتی نور  پردازی با نئون  در آن ها شروع شد.

پس از مورد استقبال قرار گرفتن این نوع از تابلو ها، کم کم شاهد حضور و تولید مدل های مختلفی از آن ها با طراحی های جذاب تری بودیم که البته روز به روز با پیشرفت صنعت تبلیغات به روز تر و زیباتر نیز می شد.

تابلوهای پلکسی

قدیمی ترین تابلو

با توجه به اطلاعاتی که در دست است می توان گفت تابلو پلکسی به عنوان قدیمی ترین تابلو در ایران شناخته می شود که از دیرباز برای تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت های مختلفی در سراسر کشور و البته شرکت های خراجی معتبری در زمینه تولید انواع تابلو پلکسی فعالیت می کنند که کیفیت کار آن ها با هم تفاوت هایی دارد و همین موضوع و البته استفاده از مواد اولیه با درجات مختلف باعث می شود تا شاهد تغییراتی در قیمت این تابلو ها باشیم.

کاربران باید با توجه به نیاز خود برای خرید تابلو مورد نظر در ابعاد و کیفیت دلخواه اقدام نمایند.

تفاوت پلاستیک با تابلو پلکسی چیست؟

بسیاری از افراد با توجه به تعریفی که از تابلو ها پلکسی می شود آن ها را با تابلو های پلاستیکی یکی می دانند در حالی که باید گفت، تابلو های پلکسی از جنس پلاستیک هستند اما تفاوت هایی از نظر ساختاری با پلاستیک دارند.

این تابلو ها مانند شیشه شفافیت دارند که همین موضوع می تواند به عنوان یک مزیت بسیار عالی در استفاده از آن ها برای تبلیغات و البته نور  پردازی و دیده شدن تبلیغات روی آن در شب به حساب بیاید.

علاوه بر این پلکسی می تواند تا ۹۵ درصد نور را از خود عبور دهد که همین موضوع نیز میتواند در نوع نورپردازی با دیگر تابلو ها تفاوت هایی را ایجاد نماید و باعث بهتر دیده شدن تبلیغات در شب برای مشتریان شود.

برای ساخت تابلو پلکسی به یک تابلو ساز ماهر نیاز است.

این موضوع یکی از مهم ترین مواردی است که در ساخت تابلو های پلکسی به آن اشاره شده است.

با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم چرا برای ساخت یک تابلو پلکسی به افراد ماهر و با تجربه در این زمینه نیاز داریم؟

تابلوهای پلکسی

قیمت تابلو پلکسی

برای ساخت یک تابلو پلکسی ابتدا تابلو ساز طراحی مورد نظر خود یا مشتری را به صورت دو بعدی طراحی می نماید و سپس آن را ولد می کند تا توسط دستگاه برش لیزر قابل خواندن باشد.

با برش دادن لایه ی روی حروف برجسته مرحله اول تابلو پلکسی به پایان می رسد.

پس از این کار نوبت به سخت ترین و مهم ترین بخش کار یعنی ایجاد لبه حروف برجسته می رسد که از دست هر فردی بر نمی آید و فقط افراد ماهر و با تجربه می توانند زیبایی خاصی را به تابلو ببخشند.

برای چسباندن دو پلکسی به همدیگر باید از کلروفوم استفاده نمود که می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد زیرا ماده ای است که برای بیهوشی انسان مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از تابلو پلکسی چیست؟

هر کدام از تابلو های تبلیغاتی می توانند مزایای را به همراه داشته باشند که این موضوع در مورد تابلو پلکسی به خوبی دیده می شود و به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد مورد استقبال قرار گرفته است.

تابلو پلکسی از جنس پلاستیک بوده و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و به راحتی تغییر شکل پیدا می کند و می توان آن را به شکل دلخواه درآورد.

این نوع از تابلو ها دغدغه های افراد برای مقاومت در برابر نور خورشید، باران و … را کاهش می دهند و این موضوع می تواند باعث افزایش دوام و طول عمر تابلو شود که البته کاهش هزینه ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

تابلوهای پلکسی

علاوه بر این یکی دیگر از معیار های انتخاب یک تابلو تبلیغاتی می توان به قابلیت نور پردازی آن اشاره نمود.

همانطور که در بخش های قبلی نیز توضیح داده شد این نوع تابلو به دلیل اینکه نور را به خوبی از خود عبور می دهد برای نور  پردازی در شب بهترین گزینه می باشد.

تاثیر بسیار زیاد نور پردازی باعث شده است تا با وجود تابلو های نسل جدید همچنان شاهد استقبال از تابلو های پلکسی باشیم.

علاوه بر این با توجه به جنس پلاستیکی تابلو های پلکسی شاهد قیمت کمتر آن ها نسبت به مدل های جدید تر مانند تابلو چلنیوم هستیم و این موضوع برای کسب و کار های کوچک که می خواهند از طریق تبلیغات خود را به مشتری معرفی نمایند می تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.

محصولات مرتبط