عرفی خدمات شرکت ها و بازاریابی محصولات به مدد صنعت چاپ بسیار ساده تر شده است.
انواع تبلیغات چاپی مطبوعاتی و غیر مطبوعاتی در معرفی برندها و اطلاع رسانی در مورد فعالیت آنان بیشترین کارایی را دارد.
بخش طراحی و گرافیک به اندازه ظرفت های چاپ اثرگذار است.
تبلیغات چاپی با توجه به نوع کسب و کار بسیار متفاوت است. به طور ویژه در برخی از حرفه ها طراحی و چاپ کارت ویزیت حرف اول را می زند
ولی در حوزه کاری دیگری چاپ هدایای تبلیغاتی اثرگذاری بیشتری دارد.
به طور کلی همه مواردی که با طراحی و چاپ در ارتباط است به نوعی از ابزارهای تبلیغاتی به حساب می آید.
طراحی و چاپ سر برگ اداری، چاپ تراکت تبلیغاتی، چاپ کاتالوگ، پوستر، پاکت نامه، کاتالوگ، طراحی و چاپ روی لیوان، ساک دستی و ….
از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی در هر کسب و کاری هستند.
هر کدام از این روش های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی یا معرفی برندها به کار می رود.
میزان اثرگذاری تبلیغات چاپی بستگی به نوع استفاده از ان دارد.
برای مثال بهترین وسیله برای اطلاع رسانی از همایش ها، کنسرت ها و …. چاپ تراکت تبلیغاتی است.
در صورتی که چاپ روی ست اداری با هدف تبلیغات در سطوح مدیریتی انجام می شود.
مزایای چاپ تبلیغاتی
تبلیغات چاپی خواه در مطبوعات باشد خواه غیر مطبوعاتی همواره موجب رشد و ارتقا کسب و کارها می شود. برخی از مزایای چاپ تبلیغاتی عبارتند از:
قابلیت دسترسی به اطلاعات محصول
اطلاع رسانی به مشتری در کسب جایگاه بهتر و جلب توجه بازار هدف، مهم ترین رکن است.
به ویژه در ارتباط با محصولات جدید لازم است تا اطلاعات گسترده در مورد کارایی و طرز استفاده از محصولات در اختیار مشتری قرار گیرد.
در این حوزه بحث رقابت اهمیت زیادی دارد.
تبلیغات چاپی و مشتری هدف
با استفاده از ترفندهای چاپ و تبلیغات هدفمند می توان معرفی کالا یا خدمات را در اختیار مشتری هدف قرار داد.
در واقع امکان گزینش مشتری در این حیطه وجود دارد. برای مثال می توان بروشورهای تبلیغاتی را در اختیار افرادی قرار داد
که به احتمال زیاد مشتری این محصول هستند. از طرفی به راحتی می توان بین انواع تبلیغات چاپی جابجایی انجام داد.
چاپ کارت ویزیت یا هدایای تبلیغاتی تداخلی ایجاد نمی کند
کاهش زمان جذب مشتری در تبلیغات چاپی
برندسازی به سالها تلاش و صبر نیاز دارد. برای اینکه مشتری ها با نوع کسب و کارتان آشنا شوند
باید تبلیغات طولانی مدت و هدفمندی را انجام دهید. در دید بودن و حضور مداوم راز ماندگاری کسب و کارهای نوپاست.
با استفاده از صنعت چاپ می توان ره صد ساله را یک شبه پیمود. مشتری به راحتی می تواند با خواندن اطلاعات کاتالوگ یا بروشور بین محصولات، مقایسه انجام دهد.
دسترسی آسان مشتری به اطلاعات تماس صاحبان کالا
تبلیغات چاپی یک راه ساده و کم هزینه برای اطلاع رسانی ار خدمات یا تولیدات است.
با طراحی لوگوی شرکت، اطلاعات تماس نظیر آدرس ، شماره تلفن، فکس و غیره راه دسترسی مستقیم به اطلاعات شرکت میسر می شود.
اکنون مشتری می داند در صورت نیاز به کجا مراجعه کند و با چه کسی تماس بگیرید. ا
رتباط سریع با مشتری یکی از راه های تضمین شده
برای افزایش فروش است.