تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

راهکار افزایش فروش

افزایش فروش مغازه و نجات کسب و کار از معضل استقبال کم مشتری در حال حاضر برای صاحبان بسیاری از کسب و کارها و مغازه داران به دغدغه ای بسیار بزرگ تبدیل شده است.

فرقی نمی کند که مغازه شما مخصوص فروش پوشاک، لوازم دکوری، سوپرمارکت یا هر مغازه دیگری باشد؛ در هر حال بسیاری از مغازه داران از اوضاع کسب و کارشان ناراضی بوده و معتقدند که درآمد مورد انتظارشان را از کسب و کار خود بدست نمی آورند.

در این متن با ما همراه باشید تا از ۵ راهکار بسیار عملی و تاثیر گذار در افزایش فروش مغازه آشنا شوید.

مسلما با جستجوی راهکارهای افزایش فروش مغازه در فضای مجازی به مطالب زیادی دست خواهید یافت اما بایستی توجه داشته باشید که اغلب این راهکارها برای پیاده سازی در بازار داخلی ایران مناسب نیستند

۵ راهکار افزایش فروش مغازه را بشناسید:

ما در اینجا با ارائه راهکارهایی موثر و متناسب با بازار داخلی کشور سعی می کنیم در افزایش فروش مغازه شما گام موثری برداریم. تفاوتی ندارد که مغازه شما از چه نوعی بوده و در آن به فروش چه اقلامی می پردازید در هر حال این راهکارها فروش بوتیک، میوه فروشی، سوپر مارکت و … شما را افزایش خواهند داد

راهکار اول : ارائه محصول خاص و منحصر به فرد در منطقه

در مورد خاص بودن محصول بهتر است به یک مثال توجه نمایید. خانواده ما برای تهیه یک نوع نان رژیمی خاص همواره به یک سوپرمارکتی که در فاصله چند صد متری خانه مان است مراجعه می کنند.

هیچ یک از سوپر مارکت های اطراف، این نوع نان را در مغازه های خود عرضه نمی کنند و ما برای تهیه آن تنها به این مغازه مراجعه می کنیم. مسلما در مراجعه به این سوپر مارکت اگر علاوه بر تهیه این نوع نان به مواد دیگری همچون انواع لبنیات، شوینده ها، انواع خوراکی های بسته بندی شده، نوشیدنی ها و … نیز نیاز داشته باشیم همه آنها را از همان سوپرمارکت تهیه می کنیم.

همانطور که می بینید ارائه یک محصول خاص در منطقه در حالت کلی می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش مغازه داشته باشد.

صاحبان انواع مغازه ها خود می توانند در مورد محصولات خاصی که می تواند مشتریان را به سمت مغازه آنها جذب کند بهترین نظرات را داشته باشند.

خاص بودن یک محصول تنها به نوع آن باز نمی گردد.

برخی از صاحبان مغازه ها در این مورد استراتژی جالبی دارند، آنها با فروش یک محصول به قیمت ارزان تر از بازار و حتی زیر قیمت خرید آن سعی می کنند مشتریان را به سمت مغازه خود کشانده و از این طریق فروش مغازه را در حالت کلی افزایش دهند.

به عنوان مثال یک خواروبار فروشی وقتی یک کیسه برنج ۱۰ کیلویی را که قیمت آن در اغلب مغازه های منطقه ۵۰۰ هزار تومان است به قیمت ۴۷۰ هزار تومان می فروشد این میزان کاهش قیمت می تواند مشتریان را به سمت انجام خریدهای ماهانه یا هفتگی منزل به سمت مغازه آنها بکشاند و این یعنی افزایش فروش به سبب ارائه محصولی خاص!

راهکار دوم : ایجاد یک فروشگاه اینترنتی

در حال حاضر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت، اغلب افراد خریدهای آنلاین و غیر حضوری را بر خرید به صورت حضوری ترجیح می دهند.

از این رو اغلب فروشندگان و مغازه داران، وجود فروشگاه های اینترنتی شناخته شده انواع کالا از جمله فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را دلیلی بر کاهش میزان فروش مغازه خود می دانند.

متاسفانه یا خوشبختانه استقبال از خریدهای اینترنتی روز به روز بیشتر می شود و صاحبان مغازه های انواع کالا و خدمات چاره ای ندارند جز اینکه خود نیز به این حوزه ورود نمایند.

با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی اعم از از فروشگاه اینترنتی عرضه انواع پوشاک، لوازم خانگی، لوازم التحریر و یا حتی سوپر مارکت می توانید به مشتریانی که قصد خروج از منزل را برای انجام خریدهای خود ندارد، ارائه خدمات نمایید.

در این حالت علاوه بر افزایش فروش مغازه کنترل و مدیریت آن برای خود شما نیز آسان تر خواهد شد.

راهکار افزایش فروش

از طرفی در تمامی روزهای سال اعم از تعطیل رسمی یا غیر رسمی و در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانید به فروش انواع کالاهای مغازه خود در بستر اینترنت بپردازید و سود و منفعت اقتصادی قابل توجهی را بدست آورید.همچنین لازم است توجه داشته باشید که پاندمی کرونا موجب آشنایی بیشتر افراد با انجام خریدها به صورت اینترنتی و از داخل منزل شده است و حتی در صورت غلبه بر این بیماری و بازگشت به روال عادی زندگی ممکن است اغلب افراد به سبب سهولت انجام خرید اینترنتی و صرفه جویی در زمان و هزینه ها انجام خریدها را به همین منوال و به صورت آنلاین ادامه دهند.

همچنین هیچ تضمینی برای شیوع بیماری های دیگر همه گیر در آینده وجود ندارد و در هر حال ورود شما به فضای مجازی برای ارائه انواع کالا و خدمات مسئله ای ضروری و حائز اهمیت ویژه است.

راهکار سوم : استفاده از تکنیک های روانشناسی در فروش

برخی از تکنیک ها در فروش می توانند ذهن و احساس خریداران را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش مقاومت ذهنی آنها برای خرید شوند.

این تکنیک ها منجر به افزایش تمایل مشتریان به خرید و در نهایت افزایش فروش مغازه می شوند. یکی از این تکنیک ها پخش موزیک مناسب در مغازه است. موزیکی ملایم و متناسب با جو مغازه می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر ذهن مشتریان گذاشته و آنها را به خرید بیشتر ترغیب کند.

علاوه بر موزیک رایحه دلنشین در یک مغازه نیز بازاریابی از طریق تحت تاثیر قرار دادن احساسات مشتریان را فراهم می آورد.

علاوه بر اینها حتی برخی از صاحبان مغازه ها و فروشگاه های بزرگ در مغازه خود با استفاده از تکنیک هایی چون قرار دادن سبدهای خرید بزرگ، قرار دادن محصولات جاذب کودکان در قفسه های پایین، قرار دادن محصولات مکمل در کنار یکدیگر و … سعی در افزایش فروش مغازه خود دارند و نتایج مثبتی نیز از توجه به این نکات گرفته اند.

راهکار افزایش فروش

راهکار چهارم : دادن تخفیف به مشتریان جدید

برخی مغازه داران در مورد موضوع دادن تخفیف به مشتریان مقاومت کرده و تمایلی نسبت به آن نشان نمی دهند. اما تخفیف اگر در جای درست خود و به افراد مناسب داده شود می تواند موجب افزایش فروش مغازه گردد.

ابتدا لازم است متذکر شویم که ارائه تخفیف بدون بررسی محصولات و داشتن برنامه ای مشخص به نتایج مثبتی نخواهد انجامید پس تخفیف دادن بایستی کاملا هوشمندانه و هدفمند باشد.

به عنوان مثال، دادن تخفیف به مشتریان جدید باعث تشویق آنها برای مراجعه به مغازه شما در دفعات بعدی می شود. همچنین توجه داشته باشید که در فضای مجازی نیز می توان با ارائه کدهای تخفیف مشتریان را تشویق به خرید نمود.

هر مشتری که با مراجعه به آدرس فروشگاه اینترنتی شما تنها قصد بازدید از محصولات را دارد با مشاهده کدهای تخفیف ترغیب به خرید خواهد شد و این موضوع گام مهمی در راستای افزایش فروش مغازه محسوب می شود.

راهکار افزایش فروش

راهکار پنجم : زیبا سازی و دکوراتیو مغازه ( استفاده از تابلو های تبلیغاتی )

برخی از صاحبان مغازه ها به زیباسازی و دکوراتیو مغازه خود اهمیتی نداده و آن را هزینه ای اضافه می دانند در حالی که هزینه مصرفی برای این امر در برابر افزایش فروش و درآمدی که با این کار بدست خواهد آمد ناچیز است.

در حال حاضر استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در شروع پروسه راه اندازی یک کسب و کار یکی از اولین و مهم ترین مراحل محسوب می شود.

تابلو تبلیغاتی بایستی خاص، معرف مغازه و جالب توجه باشد تا بتواند مردم را به سمت مغازه کشانده و از این رو باعث افزایش فروش شود. در صنعت ساخت این تابلوهای تبلیغاتی به مواردی از جمله تناسب شکل و طراحی تابلو با نوع شغل و سلیقه صاحب مغازه دقت می شود. استفاده از تابلو چلنیوم و … می تواند بهترین راه برای بازاریابی و افزایش فروش مغازه باشد.

راهکار افزایش فروش

زمانی که یک مشتری برای خرید یک محصول خاص در سطح شهر تردد نموده و به دنبال مغازه یا فروشگاه عرضه کننده آن کالا می گردد اولین راه برای جلب او به سمت مغازه، تابلو تبلیغاتی زیبا و جذاب و در عین حال با طراحی معنادار و هوشمندانه است.

ما در گروه صنعتی کسا با دارا بودن کادری متخصص و مجرب فعالیت در زمینه ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی را با ارائه محصولاتی با کیفیت بالا، دارای طراحی خلاقانه و نوآورانه و متناسب با نوع فعالیت هر کسب و کار انجام می دهیم.

به سبب توجه به کیفیت و مزایایی که ذکر شد گروه صنعتی ما افتخار همکاری با بسیاری از ارگان ها و نهادهای دولتی را داشته و از این رو عملکرد حرفه ای کادر این مجموعه در طراحی انواع تابلو تبلیغاتی، تابلو چلنیوم و … کاملا تضمینی می باشد.

محصولات مرتبط