تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم

شما به چند دلیل خواننده این مقاله هستید؛ یا قصد انتخاب تابلو برای مغازه و فروشگاه خود را دارید و یا تابلوی چلنیوم هنوز آن ‌طور که باید توجه شما را جلب نکرده است.

پیش از پرداختن به مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم، بد نیست با تلفظ درست این کلمه در دنیای جهانی کسب ‌و کار آشنا شویم.
همان ‌طور که میدانیم و از دهان کسبه و بازاری‌ های اطراف می‌شنویم، تلفظ معمول چلنیوم است

در حالی‌ که این تلفظ تنها به دلیل تکرار و راحت بودنش در گفتار، باب شده و درست نیست.

این کلمه از دو بخش کانال channel (چَنِل) و آلومینیوم Aluminium ساخته شده که ترکیب این دو، یک کلمه واحد را می‌سازد و آن چلنیوم است.

تابلوی چلنیوم؛ جذاب اقتصادی

بر کسی پوشیده نیست که یکی از شروط موفقیت در دنیای پیچیده، پرشتاب و مدرن کسب‌وکار امروز، انتخاب بهترین مواد و مصالح است.

اگر اهل‌فن باشید و یا با اهالی فن معاشرت داشته باشید به‌خوبی متوجه می‌شوید

که از بین انواع تابلوهای فروشگاهی و تبلیغاتی، تابلوی چلنیوم معروف به تابلوی هالوژنی یا تابلو با روشنایی از پشت، همخوانی بیشتری با جهان مدرن دارد که یکی از دلایلش، زیبایی، جذابیت، دوام چشمگیر و اقتصادی بودن آن است.
سفر به دنیای متنوع تابلوهای تبلیغاتی خیلی جذاب است که در آن انواع شگفت‌انگیزی از تابلوی پلاستیکی، LED ثابت، LED روان، کوچک و راهنمای حکی، استیل، تابلو با لامپ نئون، تابلو نئون، تابلو فلکس( بدون نور)، چلنیوم، فلکس( نور از پشت) و تابلو بک لایت خودنمایی می‌کنند

مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم

و گاهی شما برای انتخاب نهایی دچار تردید می‌شوید.

بله، طبیعی است! چون تمام مدت به این فکر می‌کنید که چه تابلویی انتخاب کنم تا هم به جیبم بخورد،

هم کسب‌وکارم را به بهترین شکل ممکن معرفی کنم و رونق بدهم و هم از بازار مدرن و به‌روز اطراف دور نباشم.

اگر مرحله تردید را رد کرده‌اید و مشاور و طراح شما، تابلوی چلنیوم را به‌عنوان بهترین گزینه معرفی می‌کند

بهتر است همان‌طور که وقت و هزینه قابل ‌توجهی برای پیاده‌ سازی تابلوی خود صرف می‌کنید، با مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم هم بیشتر آشنا شوید

مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم چیست؟

این نوع تابلو به چند دلیل مهم، طرفدارهای بیشتری در دنیای بیزنس دارد. با مهم‌ترین امتیازات خرید این نوع تابلو آشنا شوید:

قیمت تابلو

احتمالا نگران جیبتان هستید و از طرفی دلتان می‌خواهد یک تابلوی چشمگیر مناسب برای کسب‌وکارتان داشته باشید.

هزینه‌ای که برای خرید این تابلو کنار می‌گذارید با توجه به فاکتورهای بسیار مهمی که در فهرست مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم است و در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم بسیار به‌صرفه و منصفانه است.

در کنار متریال استفاده‌شده برای ساخت این تابلو، شاید به این نتیجه برسید که چون نورپردازی زیادی برای این کار استفاده می‌شود،

چندان هم اقتصادی نیست. خیر! با انتخاب لامپ‌های SMD این هزینه را می‌توان مدیریت کرد.

مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم

ساختار منعطف

حالت نرم و انعطاف‌پذیر حروف در این نوع، باعث می‌شود تا شما بتوانید آن‌ها را در هراندازه، شکل گرافیکی، رنگ و ترکیب دلخواهی که در نظر دارید بسازید یا سفارش دهید.

یک کاسب حرفه‌ای هنگام سفارش تابلوی چلنیوم فروشگاهش به این فکر می‌کند که « چطور این تابلو را طراحی کنم تا از دورترین فاصله هم دیده شود و مشتری را به اینجا دعوت کند؟»
پیاده‌سازی این ایده در چلنیوم بسیار ساده اما کلیدی است؛ برای داشتن دید مناسب و کافی از بلندای یک پارکینگ باید ارتفاع تابلو را حدود ۷۰ سانتی‌متر در نظر بگیرید.

نورپردازی متنوع

یکی دیگر از مزایای انتخاب این تابلوی محیطی زیبا از مجموعه مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم، تنوع در شکل نورپردازی آن است. این تنوع شامل موارد زیر می‌شود:

نوع روشنایی از جلو

در نوع روشنایی از جلو، فونت حروف حالت نیمه شفاف دارد و در زمان روشن شدن، نور این اجازه را دارد تا در مقابل دیدگان مشتری بدرخشد

و آن‌قدر این درخشش، شفاف است که خالص و طبیعی بودن آن به چشم می‌آید.

نوع روباز

این مدل هم مثل نوع قبلی است با این تفاوت که مواد نیمه شفاف داخل حروف را ندارد.

برای اینکه گردوغبار یا حشرات وارد حروف نشوند، با مواد شفافی پوشیده می‌شود ولی مشتری در هنگام نوردهی تابلو می‌تواند از تماشای لامپ‌های داخل حروف که به زیبایی نور را پخش می‌کنند، لذت ببرد.

نوع معکوس

برخلاف روشنایی از جلو، در این نورپردازی، نور از پشت حروف و برخلاف پس‌زمینه تابیده می‌شود. انتخاب جسورانه و زیبایی است! نور کاری می‌کند تا در پس‌زمینه درخشان، تیرگی حروف را ببینید.

 نکته: دو نوع روشنایی از جلو و معکوس ازنظر نمایش حروف و جذابیت بصری که دارند پرطرفدارتر هستند و بیشتر به چشم می‌آیند.

استفاده از مواد بادوام

همان‌طور که بالاتر اشاره کردم، آلومینیوم متریال حروف چلنیوم است و میدانیم که این فلز چقدر سبک و منعطف ساخته شده. در کنار این سبکی، بسیار هم در برابر عوامل محیطی مثل تابش نور خورشید، برف و تگرگ و یخبندان، بارش باران و وزش باد نه‌چندان شدید مقاومت می‌کند.

این نکته وقتی که در حال بررسی مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم هستید، نشان دهنده سازگاری تابلوهای چلنیوم در هر شرایط جوی است.

مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم

فاکتور دوام و عمر طولانی کالا آن‌قدر در این شرایط اقتصادی مهم است که به قاطعیت می‌توانم بگویم تابلوی چلنیوم به‌خوبی از پس مدیریت هزینه‌ها و حتی روش نگهداری برمی‌آید.

اگر خدای‌ناکرده آتش‌سوزی اتفاق بیفتد هم این چلنیوم است که در برابر حرارت بالا خودش را مقاوم نشان می‌دهد. در برخی موارد، از پلاستیک بادوام هم برای ساخت حروف تابلو استفاده می‌کنند.

نگران تمیزکاری تابلو هم نباشید! شست و شوی آن هیچ دردسر و مشکلی ندارد مخصوصا اگر ساکن یک شهر شلوغ و آلوده باشید.

تنوع در نصب

سه روش در نصب تابلوی چلنیوم وجود دارد:

نصب روی قوطی آهنی

در این روش، قوطی به‌طور کامل و از تمام جهات، حروف را نگه می‌دارد.

نصب روی قاب جعبه‌ای

مانند روش نصب روی قوطی عمل می‌کند و از ثبات حروف حمایت می‌کند.

نصب مستقیم

حروف در این روش مستقیم روی سطح اصلی ( دیوار یا نمای بیرونی) نصب می‌شود.

رنگ‌بندی چشمگیر

دست شما برای انتخاب باز است! دنیای تابلوها آن‌‌هم تابلوی چلنیوم آن‌قدر گسترده و رنگارنگ است

که اگر در کسب‌وکارتان دنبال تبلیغات خلاقانه و خوش‌رنگ هستید، در انتخاب این تابلو تردید نکنید. درواقع یکی از دلایل محبوبیت چلنیوم، از میان مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم، رنگ‌بندی متنوع و چشمگیر آن است.

در کنار همین رنگ ‌بندی گسترده، فراموش نکنید که قدرت مانور برای طراحی مورد نظرتان بسیار بالاست.

فلز آلومینیوم به دلیل انعطاف قابل‌ توجهی که دارد می‌تواند هر شکل و طرحی را به خود بگیرد. پس برای پیاده‌ سازی طرح و هرچه جذاب‌تر شدن آن روی تابلوی مغازه‌تان با خیال راحت تصمیم بگیرید.

حروف برجسته هفت رنگ

آیا چلنیوم معایبی هم دارد؟

مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم

بله! هر جنس و کالایی که در سطحی گسترده محبوبیت پیدا کند قطعا معایبی هم پیدا می‌کند. چرا؟

چون شرکت‌ها و سازندگانی دراین‌بین هستند که بدون در نظر گرفتن اخلاق حرفه‌ای، تنها به فکر سود خود در کسب‌وکار هستند و در نتیجه جنسی بدون مرغوبیت با طول عمر بسیار پایین روانه بازار می‌کنند.
یک بار دیگر تأکید می‌کنم، با توجه به اطلاعاتی که درمورد مزایا و معایب تابلوهای چلنیوم در اختیارتان گذاشتم، حتما برای خرید و نصب تابلوی خود با یک کارشناس و فروشنده شریف معامله کنید.

در نظر داشته باشید که کیفیت کامپوزیت و آلومینیوم تابلوی شما آن‌قدر خوب و تأییدشده باشد که در بدترین حالت یعنی آتش‌سوزی و اتفاقات جدی، آسیب جدی به آن وارد نشود.
ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هرلحظه با پیشرفت فناوری روبه‌رو هستیم، پس همقدم با این پیشرفت، باید مزایای انتخابمان بسیار بیشتر از معایب آن باشد.

محصولات مرتبط