با یک گردش کوتاه در خیابان ها و بازار میتوان به اهمیت استفاده از انواع تابلوهای تبلیغاتی پی برد.
حال این سوال برای برخی از افراد پیش میآید که، تابلو سه بعدی تبلیغاتی چیست و چه تاثیری در بازار رقابتی خواهد داشت؟!
تابلو سه بعدی تبلیغاتی نقش بسزایی در افزایش میزان فروش و همچنین دریافت سود سالیانه بیشتر برای انواع مراکز دولتی، سازمانها و شرکتها و غیره خواهند داشت.
خصوصیات برجسته در این نوع از تابلوهای تبلیغاتی، سبب افزایش موارد استفاده از آنها در بازار رقابتی نیز خواهد شد.
این نوع از تابلوها میتوانند تاثیر مستقیمی بر روی افزایش محبوبیت کالا و خدمات توسط برندهای معتبر، در بازارهای فروش، داشته باشند.
تابلو سه بعدی و استفاده آن در تبلیغات
تابلوهای سه بعدی از انواع تابلوهای تبلیغاتی هستند که با استفاده از طراحیهای خیره کننده و به کارگیری بهترین متد روز دنیا، به صورت سه بعدی طراحی و تولید میشوند.
این طراحی منحصر بفرد در انواع تابلوهای تبلیغاتی موجب شده است که مخاطبین بتوانند به راحتی از هر زاویهای، دید
مطلوبی نسبت به برند و آرم مورد نظر، داشته باشند.
لذا با توجه به مزایای برجسته در این نوع از تابلوها، شاهد افزایش موارد استفاده از آنها، برای جلب توجه مخاطبین در سراسر کشور، خواهیم بود.
تفاوت تابلو سه بعدی با تابلو معمولی
با ورود تکنولوژی به عصر جدید، شاهد تحولهای شگرفی در زمینههای مختلف زندگی بشر بودهایم. یکی از مهمترین تاثیرات تکنولوژی، تاثیر بر روی تبلیغات تاثیرگذار و کاربردی میباشد.
تابلوها از جمله کالاهای تبلیغاتی کهن و دیرینهای هستند که در گذر زمان دستخوش تغییرات شده و هر بار با جذابیتهای خاصی به بازار عرضه شدهاند.
امروزه نیز این نوع از کالاهای تبلیغاتی، با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا، به تابلو سه بعدی تبلیغاتی مبدل شدند که مزایای فوق العادهای را برای مصرف کنندگان در بر خواهند داشت.
اما از جمله تفاوتهای بارز در این نوع از تابلوها با انواع تابلوهای معمولی عبارتند از:
- تابلوهای معمولی از یک سطح صاف و فلت برخوردار هستند. این تابلوها از هیچ برجستگی برخوردار نخواهند بود.
- در مقابل تابلو تبلیغاتی سه بعدی ، از نما و جلوهای سه بعدی یا چند بعدی برخوردار بوده که بر جذابیت تابلوها تاثیر بسیار زیادی داشته است.
- یکی از مهمترین فاکتورها برای تابلوهای سه بعدی تبلیغاتی، استفاده از دقت و ظرافت بیشتر در طراحی و تولید آن است. این دقت و ظرافت نیز وابسته به استفاده از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه میباشد. در صورتی که در تولید تابلوهای معمولی، نیازی به دقت و ظرافت بسیار بالا نبوده و تجربه در این زمینه برای طراحی و تولید آنها، کافی است.
- از دیگر تفاوتهای بین تابلو معمولی و تابلو سه بعدی تبلیغاتی، میتوان به هزینهی بیشتر تابلوهای سه بعدی اشاره کرد. این نوع از تابلوها به دلیل استفاده از متریالهای خاص، طراحیهای مدرن و همچنین استفاده از تجهیزات کاربردی و مناسب و بسیاری از موارد دیگر، قیمت بالاتری را نسبت به تابلو معمولی در بر خواهند داشت.
- تاثیرگذاری بیشتر در بازار رقابتی و برخورداری از میزان توجه بیشتر، از دیگر تفاوتهای تابلو سه بعدی تبلیغاتی در مقایسه با تابلوهای معمولی به شمار میرود که یکی از دلایل مهم جهت افزایش موارد استفاده از این تابلوهای سه بعدی در بازار، به شمار میرود.
- یکی از مهمترین تفاوتهای تابلو معمولی با تابلو سه بعدی تبلیغاتی، مراحل تولید آنها است.
مراحل تولید تابلو سه بعدی تبلیغاتی
در تولید تابلو سه بعدی تبلیغاتی، پس از طراحی خاص با استفاده از نرم افزارهای مناسب، قالب مورد نظر برای حروف برجسته انتخاب میشود.
سپس پلکسی را با استفاده از گرمادهی به شکل قالب مورد نظر، در میآورند.
در مرحلهی بعدی از آهنربای مخصوص برای ثابت نگه داشتن پلکسی گلاس استفاده کرده و در نهایت از چسب مخصوص برای نگهداری آنها، استفاده میکنند.
پس از انتخاب مناسب زیرسازی کار، اقدام به نورپردازی حروف با استفاده از SMD خواهند نمود.
حال نوبت به انتخاب نمای کار و در نهایت نصب تابلو تبلیغاتی جذاب و خیره کننده میباشد.
این مراحل مختص تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی بوده و برای تولید تابلوهای معمولی از این روش استفاده نخواهند کرد.
انواع تابلو سه بعدی تبلیغاتی
با در نظر گرفتن اهمیت استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای جلب توجه مخاطبین، در نظر گرفتن برخی از نکات مهم از جمله تنوع گستردهی این نوع از تابلوهای تبلیغاتی، بسی مهم و ضروری بوده است.
تابلو چلنیوم سه بعدی
خصوصیات بارز در این نوع از تابلوها، آنها را به پرمخاطبترین تابلوها در بازار رقابتی، مبدل نموده است.
از جمله خصوصیات بارز در این نوع از تابلوهای تبلیغاتی، میتوان به: برخورداری از متریال آلومینیومی انواع حروف برجسته که سبب سهولت استفاده از آنها بر روی تابلوها خواهد شد.
برخورداری از افکتهای بسیار زیبا و جذاب، طراحی و تولید انواع ورقهای پلکسی گلاس و همچنین به کارگیری لبههای چلنیوم برای تولید جذاب اشاره نمود. این نوع از تابلوها از جذابیت ظاهری بسیار زیادی برخوردار هستند.
تابلو حروف برجسته وکیوم
یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد این نوع از تابلوها، استفاده از طرحها و رنگهای فانتزی در طراحی و تولید آنها، بوده است. لازم به ذکر است که در طراحی و تولید این نوع از تابلوها نیز از حروف پلکسی استفاده میشود.
این نوع از تابلوها اغلب با توجه به فعالیتهای مختلف مصرف کنندگان، انتخاب و مورد استفاده قرار میگیرند.
تابلو حروف برجسته استیل
دوام بسیار بالا، کاربرد گسترده، برخورداری از بعد جذاب و افزایش جلوهی خیره کنندهی بصری در این نوع از تابلوها، از جمله دلایل محبوبیت آنها به شمار میروند.
این نوع از تابلوها در دو نوع بسیار متداول طلایی و نقرهای وجود دارند که میتوانند جلوهای کلاسیک و خیره کننده را برای مخاطب به همراه داشته باشند.
عوامل موثر در قیمت تابلو سه بعدی تبلیغاتی
عوامل بسیار زیادی میتوانند بر روی قیمت انواع تابلو سه بعدی تبلیغاتی تاثیرگذار باشند. لذا با در نظر گرفتن انواع تابلوها و همچنین عوامل موثر بر روی قیمتگذاری آنها، میتوانید یک انتخاب هوشمندانه را تجربه نمایید.
گروه صنعتی کسا در این زمینه شما را همراهی میکند تا بتوانید از عوامل موثر بر روی تعیین قیمت تابلو سه بعدی تبلیغاتی، مطلع گردید:
نوع لامپ SMD تابلو سه بعدی
یکی از عوامل تاثیرگذار در جذابیت ظاهری این نوع از تابلوها، توجه به روشنایی آنها است.
تابلوهایی که امروزه شاهد آنها هستیم، هر کدام از نورپردازیهای جذاب و خیرهکنندهای برخوردار هستند.
لامپهای SMD به کار رفته شده در نورپردازی این تابلوها، در انواع مختلفی وجود دارند.
اس ام دی بلوکی، اس ام دی خطی، اس ام دی خطی ساده، اس ام دی خطی لنز دار، اس ام دی پیکسلی، اس ام دی ریسهای از جمله انواع این اس ام دیها هستند که هر کدام از خصوصیات مختلف و قیمتهای متنوعی برخوردار هستند.
استفاده از انواع این لامپها، نقش بسزایی بر روی تعیین قیمت تابلو سه بعدی تبلیغاتی، خواهد داشت.
منبع تغذیه تابلو سه بعدی تبلیغاتی
برای اینکه بتوانیم از روشنایی تابلو تبلیغاتی بهرهمند شویم، باید ولتاژ برق شهری را به ولتاژ مورد نیاز خود تبدیل کنیم.
از این رو نیازمند استفاده از منبع تغذیه خواهیم بود.
هر چه نیاز به لامپهای بیشتری در روشنایی تابلوها داشته باشیم، باید از منبع تغذیه بزرگتری استفاده کنیم.
منبعهای تغذیه نیز در دو نوع معمولی و ضد آب تولید میشوند که با قیمتهای متفاوتی در بازار قابل عرضه خواهند بود.
نوع نمای تابلو سه بعدی تبلیغاتی
از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت تابلو سه بعدی تبلیغاتی، توجه به نمای اصلی کار تابلو تبلیغاتی است. امروزه شاهد انواع نماها هستیم که هر کدام از رنج قیمتی مختلفی برخوردار هستند. از جمله انواع این نمونه از محصولات میتوان به:
ورقهای پی وی سی :
این نوع از ورقها در اندازههای مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به خصوصیات مهم آنها از جمله: سختی و یا نرمی و غیره، قیمت گذاری میشوند.
ورقهای کامپوزیت :
این ورقها در ترکیب دو لایه آلومینیومی با لایه پوششی آستراپوکسی و لایه PVDF پوشانده میشوند. لذا از کیفیت بسیار بالایی به عنوان نمای کار، برخوردار خواهند بود.
رول چلنیوم :
اغلب حروف برجسته در این نوع از تابلوهای تبلیغاتی از لبههای مناسبی برخوردار هستند که برای ساخت این نوع از لبهها، از نوارهای رنگی استفاده میکنند.
برند تولید کننده و همچنین اندازهی مورد استفاده از این نوارها، نقش مهمی در تعیین قیمت آنها خواهد داشت.
نوع چراغ :
همانطور که ذکر شد برای جذابیت ظاهری بیش از پیش این نوع از تابلوها، از لامپهای مناسبی استفاده میکنند.
برخی از این لامپها از خصوصیات بارزی همچون: ضد آب بودن، روشنایی بالا در کنار مصرف انرژی کم، ماندگاری بلند مدت و غیره را در بر دارند. لذا نقش بسزایی در تعیین قیمت تابلو سه بعدی تبلیغاتی خواهند داشت.
ضخامت ورق PVC
اغلب برای تولید این نوع از تابلوها، از زیرسازهای مقاوم و کاربردی بهرهبرداری خواهند نمود.
این نوع از زیرسازها باید از کیفیت بسیار بالا، مرغوبیت قابل توجه و همچنین مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف، برخوردار باشند.
لذا هرچه میزان مقاومت این نوع از ورقها بیشتر باشد، قیمت آنها نیز افزایش خواهد یافت.
میزان مقاومت این نوع از ورقها نیز، وابسته به ضخامت آنها بوده است.
از جمله زیرسازهای مناسب برای این تابلوها میتوان به ورق ترموود، ورقهای PVC، ورقهای کامپوزیت و غیره اشاره کرد.