تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

آشنایی با رایج ترین اصطلاحات تابلوسازی

اصطلاحات تابلوسازی کدامند؟

رایج ترین اصطلاحات تابلوسازی کدامند و هر کدام از آن ها چه معنایی دارد ؟

از صنعت تابلو سازی می توان به عنوان یک صنعت کاربردی و پر رقابت در جهان نام برد که نسبتاً کلیه صاحبان کسب و امور به نوعی بدین صنعت نیاز دارند و دست‌کم یکبار به شرکتهای تابلوسازی یا این که وبسایت های تابلوهای تبلیغاتی مراجعه کرده اند و توصیه ساخت انواع تابلو مغازه،تابلو درب دکان , تابلو شرکتی یا این که تجدید بنا تابلو خویش را داده اند .

ساخت تابلو در سال های دور و گذشته به شکلی ابتدایی و بی آلایش و فارغ از هیچگونه نورپردازی صرفا به دلیل معرفی کردن کسب فعالیت اشخاص انجام میشد البته امروزه تابلوسازی برند جهت معرفی آن برند تبلیغاتی , تولید زیبایی در مکان کسب , و جلب لحاظ و اعتماد مشتریان اجرا می شود .

میان راه‌های تبلیغاتی بخش اعظمی که مو جود است , تابلو سازی فروشگاه تحت عنوان شایسته ترین جور آن شناخته شده‌است , جهت شناخت بیشتر با اصطلاحاتی که در‌این صنعت موجود است و ممکن است

شما اطلاعاتی در زمینه‌ی آن ها نداشته باشید ما قصد داریم در خصوص تنی چند از این اصطلاحات تابلوسازی و همینطور متریال ها و ابزارهایی که در ناحیه تابلو سازی دکان به کار گیری می شود توضیحاتی را ارائه دهیم .

آشنایی با رایج ترین اصطلاحات تابلوسازی

قطر مداد  

اصطلاح قطر مداد میتواند در میزان بها تابلو تبلیغاتی زیاد اثرگذار باشد .

یکی موضوعات دوچندان کلیدی در گزینش ارزش اشکال تابلو چلنیوم , تابلو نئون , ترمووود , تابلو روان , استیل و گونه های دیگر تابلوهای تبلیغاتی قطر خودکار است . قطر خودکار به مسافت داخلی یک حرف مندرج در تابلو سازی دکان و همگی زوایای آن گفته می شود .

هرچقدر میزان قطر خودکار حروف پررنگ در تابلو سازی دکان بیشتر باشد , مصرف متریال هایی که دراین مورد کاربرد دارااست نظیر رول چلنیوم , پلکسی , چراغ های ال ای دی و . . . بیشتر خواهد بود

و به همین دلیل بر ارزش تابلو تبلیغاتی موءثر است . به صورت نمونه , در‌صورتی‌که که قطر مداد در تابلو پر رنگ چلنیوم , 20 سانتیمتر باشد به 100 سانتی متر ورق پلکسی نیاز خواهد بود و با ارتقا این قطر , مصرف ورق هم فراتر میرود .

علاوه بر این , هر چه میزان قطر مداد ارتقاء یابد به چراغ های ال ای دی بیشتری جهت تامین نوروفروغ تابلو تبلیغاتی و به تبع آن منشاء تغذیه قدرتمندتری نیاز داریم و جهت زیرسازی فعالیت هم متریال بیشتری به کار گیری خواهد شد .

جهت تابلو چلنیوم به رول چلنیوم احتیاج است که بعد ها , رنگ تعیین شده و ضخامت رول آن می‌تواند بها آن را گزینش نماید . هر چه حروف بیشتر باشند به رول های بیشتری نیاز است .

در تابلوسازی استیل و فلزی و اشکال تابلوهای ترکیبی هم ارتقاء قطر حروف متبوع موجب مصرف فراتر ورق متبوع و در سود ارتقاء بها خواهد شد .

متر محیط

متر محیط به فضایی گفته می شود که برای درج نوشته و حروف پررنگ ی تابلو سازی دکان نیاز است ,

هر چقدر که گونه فونت و قطر خودکار متبوع دارنده مقدار ی بزرگتری باشد و به فضای بیشتری نیاز داشته باشد , به کارگیری از اثاثیه و متریال های ما یحتاج و ارزش تابلو هم ارتقاء خواهد یافت .

آشنایی با رایج ترین اصطلاحات تابلوسازی
نکته مهم 

اگر برای اولین بار قصد دارید یک تابلوی تبلیغاتی را سفارش دهید بهتر است به سراغ یک شرکت خوش نام در این عرصه بروید.

امروزه شرکت های تابلوسازی دارای تیم تخصصی و مشاوره هستند که به خوبی می توانند شما را در انتخاب بهترین نوع تابلو راهنمایی کنند. در مطالب پیشین شرکت های معتبری را به شما معرفی کردیم که در صنعت تابلوسازی خوش نام بودند

تابلوسازی اپتیک  

همانگونه که در بالا اشاره کردیم , در سالیان قبل و گذشته از داخل شدن بلوک های LED یا این که SMD به صنعت تابلو سازی فروشگاه , تابلوها به حالت بدون‌نور ساخته و اجرا می‌شدند و فروغ و روشنایی آن‌ها توسط ی چراغ های مهتابی , پروژکتور و یا نور قوی در فضای اطراف تامین می‌شد .

در روش اپتیک , تابلو فروشگاه , همراه با نورپردازی تولید شده بوسیله بلوک های اس ام دی یا این که ال ای دی در داخل حروف پررنگ نمیباشد و

تابلو تبلیغاتی متبوع , از فروغ فضای اطراف خویش نوروروشنایی موردنیاز خویش را اخذ می نماید .

روشنایی تابلو اندریک

نوراندریک در هنگامی استفاده می شود که نیاز باشد علاوه بر حروف در تابلو هم نوروفروغ وجود داشته باشد و یا این که این که قصد داشته باشیم برای تابلوهای تبلیغاتی مثل تابلو فلزی یا این که تابلو استیل که نمی توانند از خویش نور را عبور دهند , روشنایی وجود داشته باشد .

در چنین قوانینی , تابلوساز با به‌وجود آوردن مسافت و فاصله ای بین حروف و زمینه کار , مکانی برای جاگذاری چراغ های SMD یا این که LED در تابلو به‌وجود می‌آورد که بعداز اجرا و نصب آن و روشن شدن چراغ ها , فضایی روشن همراه با سایه در مسئله تابلو به‌وجود آید

و نمای جذابی را در تابلو سازی فروشگاه تولید نماید . برای تابلوهایی که دارنده نوروفروغ میباشند هم می توان از طریق نوراندریک استفاده نمود . در این روش , نورپردازی علاوه بر روی حروف از مورد ی تابلو هم با چشم برخورد می نماید و موجب زیبایی و مخصوص بفرد شدن تابلو تبلیغاتی خواهد شد .

آشنایی با رایج ترین اصطلاحات تابلوسازی

ابزارهای متداول در تابلوسازی

دستگاه برش و حکاکی لیزری  

 دستگاه برش و حکاکی لیزری ابزاری جهت برش همگی متریال ها نظیر چوب است که امکان این را داراست که در بازه زمانی کوتاهی , متریالی مثل پلکسی را با دقت زیاد و نازکی زیاد بالایی برش بزند . ورود دستگاه لیزر به صنعت تابلو سازی موجب سرعت بیشتر در شغل های اجرایی شده‌است .

در همه شغل های برش , خم کاری و چسباندن حاشیه های حروف پر رنگ توسط ی دستان تابلوساز انجام می‌شد که به صرف زمان متعددی احتیاج داشت ولی امروزه بعضا از گونه های امور بوسیله ی دستگاه ها , به سادگی و در طی بازه زمانی کوتاهی انجام می شود و فعالیت ساخت

و اجرای تابلو سازی فروشگاه هم نسبت به قبل مقداری سهل وآسان تر شده‌است .

ابزارهای خم و زاویه زن 

ابزارهای خم و زاویه زن حروف پررنگ چلنیوم , برای خم کاری و ساخت زاویه در تابلوسازی به حروف برجسته ای مثل چلنیوم , استیل , گالوانیزه , آلومینیوم و متریال های دیگر تابلوسازی مفازه استفاده می شود .

دستگاه پانچ بادی  

این دستگاه در تابلو سازی دکان برای شکاف کردن و ساخت حروف برای صفحه های فلزی یا این که استیل به فعالیت میرود و می توان از این ابزار به جای دریل هم استفاده نمود .

دستگاه جوش تفنگی  

 این ابزار در تابلو سازی فروشگاه برای هویه کاری و لحیم کاری اشکال فلزاتی مثل استیل , مس , گالوانیزه و غیره کاربرد دارد.

ابزار خم پرسرعت دستی چلنیوم 

 توسط این ابزار می شود به سادگی متریال هایی نظیر چلنیوم , استیل , فولاد , آلومینیوم , آهن و غیره را خم کرد ولی کاربرد کلیدی آن خم کاری چلنیوم و آلومینیوم میباشد .

آشنایی با رایج ترین اصطلاحات تابلوسازی

کاتر پلاتینگ  

این ابزار , وسیله ای کاربردی جهت براندن برچسب های روز رنگ , شب رنگ و یا این که برچسب های فسفری میباشد .

پرینتر لارج فرمت  

این دستگاه جهت چاپ با دقت به گونه رنگ به کار گیری می شود که در بعضا از گونه های چاپ ها , آب تحت عنوان حلال رنگ هست ولی در بعضی دیگر آن , سالونت حلال کننده است .

دستگاه حکاکی  

 برای حک حروف , لوگو یا این که تصویر کاربرد داراست . حک کردن لوگوی تبلیغاتی می تواند برای شما عملیات بازاریابی را تسهیل کند.

چراغ های نئون شیشه ای  

به گونه های شیشه های خامی گفته می شود که به صورت کره ای و پوچ می باشند که در کارخانه تابلو سازی بوسیله ی فاکتورهای حرارت و فشار هوا , به فرم متبوع برای تولید حروف شیشه ای به کار گیری می شود .

اره برقی  

از گونه های ابزارهای دیگر برش است که به نسبت برش با دست زیاد پرسرعت انجام میگیرد .

محصولات مرتبط