تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

جایگاه تابلوسازی در جهان

تابلوسازی در جهان

تابلوسازی در جهان در بین سایر صنایع از جایگاه خوبی برخوردار است. این صنعت از نظر جذابیت و همچنین درآمد جزو مشاغل جذاب محسوب می شود که به لطف ورود تکنولوژی به آن توانست در مدت زمان کوتاهی تغییر و تحول زیادی پیدا کند.

صنعت تابلوسازی در جهان

تابلوسازی در جهان تابلوسازی یکی از قدیمی ترین و متداول ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود

که قدمتی طولانی دارد . در ابتدا مردمان مصر با طراحی بر روی اشیایی مانند کوزه ها دست به تبلیغات زدند و سپس با صنعت چاپ که توسط فردی به نام گوتنبرگ آلمانی مطرح شد ، تبلیغات از طریق ساخت تابلو رشد و نمو خود را آغاز کرد .

همراه با رشد جمعیت و توسعه کسب و کارها و مشاغل مختلف و همچنین حرکت به سوی دنیای صنعتی و مدرنیته در جهان تمام کسب و کارها دچار تحولاتی عظیم و شگرف شدند .

با ابداع ماشین های چاپ و حرکت دنیا به سوی صنعتی شدن مدیران مشاغل مختلف از قبیل مغازه داران و رستوران ها اقدام به ساخت تابلوها و ابزار های تبلیغاتی کردند و آن تابلوها را معرض دید عموم مردم و مخاطبین قرار دادند به این روش تابلو سازی در بین مردم ترویج پیدا کرد

و با ظهور صنعت لیتوگرافی تحولی عظیمی در صنعت تابلوسازی به وجود آمد و دگرگونی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به وجود آمد که در نتیجه تابلوها به شکلی زیباتر و مدرن تر ساخته و نصب شدند .

تبلیغات از طریق ساخت تابلوهای تبلیغاتی در کشور عزیزمان یعنی ایران از دهه 1340 شمسی مطرح شد

و مدیران مشاغل تصمیم گرفتند که به نوعی افراد را با شغل خود آشنا کنند و کسب و کار خود را به آن ها معرفی کنند تا درآمد آن ها بیشتر شود و

از نظر اقتصادی نیز رونق پیدا کند.  به همین دلیل تبلیغات خود را به روش های مختلف بر روی متریالهایی مانند چوب ترموود ، پارچه ، کاغذ و سنگ انجام داده و در معرض دید عموم قرار دادند .

جایگاه تابلوسازی در جهان

انواع تابلوهای تبلیغاتی از ابتدا تا به امروز

تابلوسازی در جهان از مدل های ساده و ابتدایی شروع شد و بعد از صنعتی شدن جهان و ورود تکنولوژی مدل های تابلوها نیز به سمت مدرنیته شدن پیش رفت. در این بخش قصد داریم شما را با مدل های مختلف تابلوهای تبلیغاتی از ابتدای تولد تا به امروز آشنا کنیم.

نئون شیشه ای

تابلوی نئون شیشه ای جزو اولین مدل تابلوی تبلیغاتی بود که روشنایی خود را با گاز نئون تامین می کرد.

این تابلو دارای معایب زیادی بود که موجب شد بعد از مدتی منسوخ شود و جای خود را به نسل بعدی از تابلوهای تبلیغاتی بدهد. یکی از مهم ترین معایب این تابلو نیاز به شارژ مداوم گاز نئون بود.

زیرا بعد از گذشت مدت زمانی گاز کم رنگ می شود و یکنواختی در روشنایی از بین می رفت.

این مساله جلوه ای ناخوشایند برای تابلو به وجود می آورد که در جذب مشتری تاثیر منفی می گذاشت.

بعد از تابلوی نئون شیشه ای شاهد خلق تابلوی نئون پلاستیک بودیم که آن هم بعد از گذشت مدت زمانی نتوانست به خوبی از عهده کار بر بیاید.

حروف برجسته فلزی

حروف برجسته فلزی همان طور که از نامش پیداست از متریال فلز ساخته می شود.

بهترین فلزی که در ساخت این نوع از تابلوها به کار می رود استیل است.

استیل مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارد و می تواند در مدت زمان طولانی درخشش و براقیت خود را حفظ کند.

عدم نیاز به تمیز کردن های مداوم و عدم جذب گرد و غبار از مزیت های استفاده از تابلوی استیل و فلزی است.

حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم را می توان نسل بعدی تابلوهای تبلیغاتی دانست. در دنیای امروز تابلو چلنیوم از جایگاه خوبی در صنعت تابلوسازی در جهان برخوردار است. این تابلو ها از ورق های پلکسی گلاس و لبه های چلنیوم ساخته می شود

که مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی دارند.

تابلوهای چلنیوم دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند که می توان هر کدام از آن ها را بر اساس شغل خود انتخاب کرد.

طرح هایی مانند پولکی , پانچی , کریستال و …. از نمونه های مختلف تابلو چلنیوم هستند.

جایگاه تابلوسازی در جهان

ترموود

چوب ترموود جزو اخرین نسل تابلوهای تبلیغاتی به شمار می رود که از نظر زبیایی و همچنین قیمت در جایگاه بالایی قرار دارد.

ترموود کردن به معنای ” نیم سوز ” کردن است. هنگامی که چوب خام را در دستگاهی مخصوص قرار می دهند رطوبت و عوامل فساد برانگیز چوب از بین می رود و رنگ آن به تیرگی می گراید.

از چوب های ترموود نه تنها در صنعت تابلوسازی بلکه در صنایع دیگر مانند ساختمان سازی نیز استفاده می شود.

جایگاه تابلوسازی در جهان و تبلیغات محیطی

 تابلوسازی نقش بسیار موثری در تبلیغات محیطی دارد و می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتری و فروش محصولات داشته باشد.

همان طور که گفتیم در ابتدا تابلوها به صورت ساده و تابلو نئون و تابلو فلکسی روی کار آمدند و بعد از آن شاهد ورود دستگاه های پیشرفته نظیر دستگاه برش لیزری ” CNC ” بودیم که امکان برش حروف بر روی پلکسی به صورت پیشرفته و ظرف مدت زمان کوتاه فراهم شد .

این دستگاه ها از نظر دقت و سرعت در رتبه بسیار خوبی قرار دارند . به دلیل مصرف برق زیاد توسط لامپ های نئون و شکستن آن ها به تدریج زمینه برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی کم مصرف و زیبا فراهم شد

و با استفاده از نرم افزارهای مختلف طراحی امکان ساخت تابلوهای دو بعدی و سه بعدی فراهم آمد و تابلوهایی مانند تابلو چلینوم ، تابلو استیل ، تابلو نئون پلاستیک ، تابلو ترموود ، تابلو کامپوزیت ، تابلو لایت باکس و غیره پا به عرصه تابلوسازی گذاشتند .

امر تبلیغات به واسطه صنعت تابلوسازی در کشورمان چند سالی است که  تجاری شده است .

و به جرات می توان گفت که حدود 80٪ از صاحبین مشاغل متمایل به برخورداری از یک تابلو تبلیغاتی خوب هستند و به دنبال آن مردم به دنبال فضایی برای خرید و رفع نیازو مایحتاج خود هستند

که علاوه بر بهره مندی از کیفیت ظاهری شیک و مدرن داشته باشد و شاید اولین چیز برای انتخاب مشتری تابلو تبلیغاتی باشد.

زیرا انسان فی نفسه زیبا پسند است و مجذوب چیزهای زیبا می شود.

جایگاه تابلوسازی در جهان

تابلوی تبلیغاتی نیز جزو دکوراسیون خارجی مغازه و فروشگاه محسوب می شود. در سال های گذشته تنها دکوراسیون داخلی مغازه از اهمیت زیادی برخوردار بود اما بعد از خلق نسل هایی از تابلوی تبلیغاتی شاهد افزایش اهمیت در دکوراسیون خارجی نیز هستیم.

تابلوسازی در سطح بین المللی

صنعت تابلو سازی در سطوح جهانی و بین المللی با متریال چلنیوم در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و در تمام دنیا طرفداران خاص خود را نیز دارد .

به همین دلیل خیلی سریع پیشرفت کرده است و خوشبختانه این صنعت در ایران هم بسیار پیشرفت داشته است و مطمئنا به زودی هم پای سطح بین الملل رقابت خواهد کرد و خود دارای سبک ها و برندهای مختلفی مانند اروپای غربی و شمالی خواهد شد.

محصولات مرتبط