تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تابلو پترن چیست ؟

تابلو پترن

تابلو پترن یکی از ابزارهای تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی به شمار می‌رود که مانند اغلب مدل‌های چلنیوم دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی است. 

تابلو پترن نتیجه بکارگیری خلاقیت و تلفیق هنر و دانش با یکدیگر است.

 زمانی که تابلوی چلنیوم برای اولین بار خلق شد هیچکس تصور نمی‌کرد که هنر نقش مهمی در آن ایفا کند.

 امروزه شاهد تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی هستیم که بر سر درب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نصب شده است. 

هر کدام از آن‌ها دارای جلوه و ویژگی‌های مخصوص به خود است. در سطح شهر با وجود انواع و اقسام تبلیغات معمولا به تبلیغی جذب می‌شویم که بیشترین ارتباط را با آن قرار می‌کنیم. 

برقراری ارتباط در تبلیغات هنر است. افراد به طور ناخودآگاه به تبلیغی جذب می‌شوند که بیشترین زیبایی و جذابیت را دارا باشد. تابلو پترن نوعی از حروف برجسته است که توسط اشکال هندسی ساخته می‌شود.

تابلوهایی که در صنعت تابلوسازی ساخته می‌شوند دارای مدل‌های مختلف هستند. به‌طور مثال تابلو چلنیوم، وکیوم، استیل، کریستال، الماسی، پترن و … جزو شناخته شده‌ترین انواع آن هاست. 

هر کدام از این تابلوها برای معرفی کسب و کارهای مختلفی مناسب هستند. 

به‌طور مثال می‌توان از تابلوی کریستالی برای مشاغلی استفاده کرد که جزو کسب و کارهای لوکس به حساب می‌آیند . از تابلوی چوب ترموود معمولا برای مشاغلی مانند رستوران و کافی شاپ استفاده می‌شود.

تابلو پترن چیست ؟

تابلو پترن یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی 

در ساخت تابلوی پترن از حروف برجسته با اشکال هندسی استفاده می‌شود.

این تابلو ظاهری شکیل و زیبا دارد زیرا از ورق‌های پلکسی در آن کاربرد زیادی دارد. لبه‌هایی که در این تابلو نصب می‌شود از رول چلنیوم است که معمولا به رنگ طلایی و پانچ هستند.

 پانچ کردن لبه‌ها و یا حروف تابلو چلنیوم به‌وسیله دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. 

سوراخ کاری موجب می‌شود تا نور از بین آن‌ها به زیبایی عبور کند و جلوه‌ای چشمک زن را به وجود بیاورد. برای نورپردازی حروف از رشته لامپ های SMD استفاده می‌شود که دارای عمر طولانی و مصرف انرژی پایینی هستند.

نحوه ساخت تابلو پترن 

ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو پترن باید توسط افراد باتجربه و شرکت‌های با سابقه انجام بپذیرد.

 زیرا کیفیت، زیبایی، رنگ شناسی، گرافیک و بسیاری از عوامل دیگر در نتیجه نهایی موثر هستند. امروزه ابزارهای زیادی در کارگاه‌های تابلو سازی وجود دارند که به‌وسیله آن‌ها می‌تواند تمام ریزه‌کاری‌های ساخت تابلو را به بهترین نحو و باکیفیت‌ترین روش انجام داد. 

به‌طور مثال در سال‌های گذشته برای برش ورق‌های پلکسی از دست استفاده می شد. برش دستی ورق‌های پلکسی موجب می‌شد تا زیبایی کار تحت تاثیر منفی قرار بگیرد همچنین سرعت کار بسیار کند می‌شد.

 اما به لطف ورود تکنولوژی در بسیاری از صنایع کشور و همچنین صنعت تابلو سازی دستگاه‌های مدرنی مانند CNC برای برش لیزری در اختیار تابلوسازان قرار گرفت تا به وسیله آن کاری بهتر و با کیفیت‌تر انجام شود.

طراحی در فتوشاپ

اولین مرحله برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی طراحی آن است. اغلب شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند

گرافیست‌های حرفه‌ای در اختیار دارند و بهترین طرح‌ها را پیاده سازی می‌کنند. نرم افزاری مانند فتوشاپ جزو برترین ابزارها برای طراحی است. در مطلبی تحت عنوان معرفی 5 شرکت برتر در حوزه تابلوسازی به معرفی شرکت‌هایی پرداختیم که در صنعت تابلوسازی نمونه هستند. 

گرافیست‌ها معمولا به روانشناسی رنگ واقف هستند و به خوبی می‌دانند که از چه رنگ‌هایی برای افزایش جذابیت تابلو استفاده کنند.

ایجا کنتراست رنگی و استفاده از رنگ‌های متضاد یکی از اولین روش‌ها در طراحی تابلو و جلب توجه مخاطب است.

 همچنین استفاده از رنگ‌های هم‌خانواده و مکمل نیز می‌تواند به میزان زیادی در جذب مشتری موثر باشد.

 به‌طور مثال ترکیبی از رنگ سفید و آبی می‌تواند جلوه‌ای آرام‌بخش به تابلو بدهد و مخاطب بعد از دیدن آن احساس آرامش به او دست بدهد. 

این روش برای ساخت تابلوهایی برای آژانس‌های هواپیمایی موثر است.

تابلو پترن چیست ؟

برش طرح 

بعد از اینکه طرح مورد نظر در فتوشاپ اجرا شد نوبت به پیاده سازی آن بر روی ورق‌های پلکسی می‌رسد.

 از متریال مختلفی برای ساخت حروف استفاده می‌شود اما ورق‌های پلکسی بهترین متریال برای ساخت تابلو پترن تلقی می‌شوند. زیرا جلوه‌ای زیبا و کیفیتی عالی دارند. 

ورق‌های پلکسی به‌وسیله دستگاه CNC برش داده می‌شوند. این دستگاه به کمک لیزر ورق‌ها را برش می‌دهد که سرعت و کیفیتی بی‌نظیر دارد. دستگاه‌های CNC نه تنها در صنعت تابلو سازی بلکه در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارد.

خم کردن حروف 

یکی از معضلات و مشکلاتی که در صنعت تابلو سازی با آن روبرو هستیم عدم وجود دستگاه‌هایی برای خم کردن حروف است. 

بعد از اینکه حروف به وسیله دستگاه‌های برش لیزری برش داده شدند باید آن‌ها را به کمک ابزارهای خم‌کن خم کنیم. اما متاسفانه این دستگاه‌ها خارجی هستند و نمونه‌های داخلی آن تولید نشده است. 

این دستگاه‌ها فقط برای خم کردن حروف انگلیسی کاربرد دارند. به همین دلیل برای خم کردن حروف فارسی باید از دست بهره برد. به کارگیری افراد باتجربه و استادکاران موجب می‌شود که کیفیت کار افزایش پیدا کند.

چسباندن لبه های حروف 

مرحله بعدی نوبت به چسباندن لبه‌های حروف چلنیوم می‌رسد. همان‌طور که اشاره کردیم لبه‌های حروف تابلو پترن از نوع چلنیوم پانچ شده است که دارای زیبایی بی‌نظیر و چشم‌نوازی می‌باشد.

 چسباندن لبه حروف چلنیوم به دو روش قابل انجام است. روش اول استفاده از آهن ربای مخصوص می‌باشد. انجام این کار نیاز به یک میز بزرگ و حرفه‌ای دارد تا انجام کار را برای شما راحت کند. دومین روش برای چسباندن استفاده از چسب‌هایی مانند PVC و یک دو سه است. 

اگر می‌خواهید لبه‌ها محکم‌تر چسبانده شود می‌توانید از هر دو روش استفاده کنید.

زمینه کار

از متریال مختلفی می‌توان برای زمینه تابلو استفاده کرد. چوب ترموود، PVC و ….. از مقاوم‌ترین متریالی هستند که بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. PVC هایی که به عنوان زمینه کار استفاده می‌شوند معمولا بسیار مقاوم می‌باشند

و در برابر ضربه، تابش مستقیم نور خورشید، شرایط محیطی و … مقاوم هستند. 

اگر خاطرتان باشد در سال‌های گذشته تابلوهای تبلیغاتی به وسیله بنر و اسکلت فلزی ساخته می‌شدند که هیچ مقاومتی در برابر عوامل محیطی نداشتند و همین مساله موجب تخریب زودهنگام آن‌ها، رنگ پریدگی و پارگی می‌شد.

تابلو پترن چیست ؟

نورپردازی 

نورپردازی جزو آخرین مراحل در ساخت تابلو پترن محسوب می‌شود. 

نورپردازی هم در حروف و هم در زمینه تابلو قابل اجرا است.

 قبل از اینکه حروف را بر روی زمینه تابلو بچسبانیم از لامپ‌های SMD درون آن‌ها استفاده می‌کنیم

تا زیبایی و جلوه‌ای بی‌نظیر خلق کند. نورپردازی زمینه تابلو پترن نیز به کمک لامپ‌های LED که عمر زیاد و مصرف انرژی پایینی دارند قابل انجام است.



محصولات مرتبط