تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تابلو کامپوزیت چیست و چه انواعی دارد؟

تابلو کامپوزیت چیست؟

این تابلو تبلیغاتی با استفاده از ورق‌های آلومینیومی ساخته شده است و از این ورق‌ها به عنوان زیرساز جهت نصب انواع حروف برجسته در صنعت تابلوسازی نیز استفاده می‌شود.

تابلوهای کامپوزیت را می‌توان در رنگ‌های دلخواه و متفاوت پیاده‌سازی کرد و ازآنجایی‌که دارای آلیاژ مقاوم، سبک و بادوام‌اند در مقابل اشعه ماورا بنفش و شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند.

ورق‌های کامپوزیت را می‌توان خیلی راحت به شکل و فرم دلخواه تبدیل کرد.

این تابلوها قابل شست‌وشو، ضدزنگ، ضد حریق و عایق حرارت هستند. نکته بسیار جالب دیگری که در مورد این تابلوها وجود دارد این است که قابلیت پاک‌سازی خودکار دارند.

یعنی نه تنها گرد و خاک را به خود جذب نمی‌کنند، بلکه در صورت جذب شدن نیز به طور خودکار خود را پاک‌سازی می‌کنند،

به همین دلیل این نوع از تابلوهای تبلیغاتی نیازی به شستشو ندارند و همیشه و در همه شرایط براق و زیبا هستند.

تابلو کامپوزیت چیست و چه انواعی دارد؟

انواع تابلو کامپوزیت

اگر کمی با دقت به سطح شهر نگاه کنید تابلوهای کامپوزیت متفاوتی را خواهید دید که هر کدام از آن‌ها به شیوه‌های متفاوتی از نظر رنگ و طراحی پیاده‌سازی شده‌اند.

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم کامپوزیت‌ها در تابلوسازی بیشتر برای نمای زیر کار استفاده می‌شوند و روی آن حروف‌های برجسته مانند چلنیوم نصب می‌شود.

در واقع نمای زیر تابلو چلنیوم، کامپوزیت است که اصطلاحا با نام تابلوکامپوزیت چلنیوم یا تابلوکامپوزیت مغازه شناخته می‌شوند.
حروف‌های برجسته دیگری مانند حروف استیل، حروف فلزی، نئون پلاستیک نیز وجود دارند که همراه با زمینه کامپوزیت قابل پیاده‌سازی هستند.

تابلوهای کامپوزیت به شکل‌های مختلفی در طرح و رنگ‌های متفاوت قابل نصب و اجرا هستند که هر کدام بانام‌ها و اصطلاحاتی مانند فیکس، H L، هنگ و … شناخته می‌شوند.

انواع طرح تابلو کامپوزیت

همان‌طور که گفتیم تابلوهای کامپوزیت در رنگ و طرح‌های متفاوتی به عنوان نما یا زیرسازی تابلو تبلیغاتی ساخته می‌شوند

تابلوهای کامپوزیت طلایی

رنگ طلایی در روانشناسی سمبل قدرت و اعتبار است و این مورد می‌تواند تأثیر به سزایی در کاربرد کامپوزیت به عنوان یک تابلو تبلیغاتی زیبا و مدرن داشته باشد. به عنوان مثال ساخت تابلوهای کامپوزیت طلایی برای صنف آرایشگاه و سالن زیبایی  می‌تواند انتخاب جذابی و متفاوتی باشد.

تابلوهای کامپوزیت طرح چوب

یکی از متریال های که در صنعت  تابلوسازی کاربرد زیادی دارد چوب است که معمولا از آن به عنوان به زیر سازی یا نمای اصلی یک تابلو تبلیغاتی استفاده می‌شود. معمولا تابلوسازان برای این که تابلو ماندگاری بالاتری داشته باشد از چوب ترموود استفاده می‌کنند اما از آنجایی ‌که چوب ترموود قیمت بالایی دارد برخی مشتریان از متریال مشابه آن استفاده می‌کنند.

کامپوزیت طرح چوب یکی از متریال هایی است که درصنعت تابلوسازی می‌توان از آن به جای چوب استفاده کرد، این کامپوزیت ظاهری شبیه به چوب دارد و در طرح‌های متفاوت در بازار موجود است. در نظر داشته باشید که قیمت کامپوزیت طرح چوب نسبت به نوع ساده کامپوزیت بیشتر است.

امروزه در ساخت انواع تابلو تبلیغاتی از کامپوزیت طرح چوب استفاده می‌شود که می‌توان به مواردی مانند تلفیق تابلوهای کامپوزیت طرح چوب با حروف چلنیوم، حروف نئون پلاستیک، حروف فلزی، حروف استیل و دیگر موارد اشاره کرد.

تابلو کامپوزیت چیست و چه انواعی دارد؟

کاربرد تابلوهای کامپوزیت

اگر تصمیم دارید از تابلوهای کامپوزیت برای برندینگ و تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده کنید می‌توانید از این تابلوها در مکان‌های زیر استفاده کنید:

  • مغازه
  • نمایشگاه
  • مجتمع تجاری
  • نمای ساختمان
  • تبلیغاتی شهری
  • رستوران و فست فود
  • استخر و اماکن ورزشی

تابلو کامپوزیت قیمت


این مدل از تابلوهای تبلیغاتی در سرتاسر جهان وجود دارند و هزینه نصب و پیاده‌سازی این تابلو مغازه نسبت به سایر تابلوها کمتر است؛

چرا که ورق‌های کامپوزیت به صورت آماده هستند و مدت زمان نصب و پیاده‌سازی این تابلو بسیار کمتر از سایر تابلوها است.

ورق‌های کامپوزیت‌ در رنگ‌، طرح و ضخامت‌های مختلف در انواع نانو و معمولی در بازار موجود هستند.

قیمت این تابلوها با توجه به رنگ موردنظر و ضخامت ورق‌ها متفاوت است.

هر چه ورق‌ها ضخیم­تر و از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار باشند قیمت تابلو نیز بیشتر است زیرا قیمت ورق‌های کامپوزیت ضخیم از ورق‌های کامپوزیت نازک بیشتر است.

عاملی دیگری که در قیمت تابلوهای کامپوزیت تأثیرگذار است نوع اجرا و روش‌های به کار برده شده در ساخت تابلوهای کامپوزیت است.

محصولات مرتبط