تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تابلو راهنمای ساختمان در کدام دسته از تابلوها قرار می گیرد؟

تابلو راهنمای ساختمان چه تاثیری درمراجعه کنندگان دارد

عدم نصب تابلو راهنمای ساختمان می تواند باعث سردرگم شدن مشتری و ارباب رجوع شود.

به همین دلیل یکی از جوانب تکریم ارباب رجوع و بیماران در مجتمع ها نصب این تابلوها می باشد.

هنگامی که ارباب رجوع به این تابلو مراجعه می کند تا مسیر خود را پیدا کند در وقت او صرفه جویی می شود.

زیرا تابلو راهنمای ساختمان تابلویی بسیار واضح است که بعد از مراجعه به آن نیازی به پرس و جوی دیگری نیست. این  تابلو دارای مزایایی به شرح زیر است.

تابلو راهنمای ساختمان در کدام دسته از تابلوها قرار می گیرد؟

قابلیت جابجایی

برخی از تابلوها نیاز به جابجایی مکرر دارند. تابلوهای راهنما به نحوی ساخته و تولید شده اند که هیچ مشکلی بابت نقل و انتقال آن ها وجود ندارد و به سهولت می توان آن ها را در هر مکانی نصب کرد.

مناسب ترین محل برای نصب این نوع از تابلوها درب ورودی ساختمان و سردرب اتاق ها می باشد.

زیرا مراجعه کنندگان در بدو ورود می توانند با خواندن تابلو به مسیر اصلی هدایت شوند.

تنوع زیاد

در صنعت تابلوسازی، تابلوهای راهنما جزو آن دسته از تابلوهایی محسوب می شوند که از تنوع بالایی برخوردار اند.

افزایش تنوع باعث می شود تا مشتری پسند باشند و انعطاف زیادی در طراحی و تولید آن ها شاهد باشیم.

اغلب تابلوهای راهنما قابلیت نورپردازی نیز دارند که باعث زیباتر شدن و چشم نواز شدن آن ها خواهد شد.

انعطاف پذیر

در برخی از مواقع نیاز به تغییر برخی المان ها در تابلو است.

به طور مثال هنگامی که تابلو سردرب اتاق نصب می شود و نام پزشک مربوطه بر روی آن درج شده است با تغییر پزشک باید نام روی تابلو نیز تغییر کند. تابلوهای راهنما این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا هر زمان که تمایل داشتید المان های مختلف بر روی تابلو را بر اساس نظر خود تغییر دهید.

تابلو راهنمای ساین چیست؟

اغلب تابلوهای راهنما از متریالی به نام آلومینیوم و کامپوزیت تولید می شوند.

این تابلوها که تحت عنوان تابلوی ” ساین ” شناخته می شوند دارای اطلاعاتی به صورت چاپ شده بر روی متریال مورد نظر هستند.

در ساخت تابلوهای راهنما می توان از متریال مختلفی استفاده کرد که هر کدام دارای زیبایی و محاسنی است.

در ادامه به متریالی که می توان به وسیله آن ها اقدام به تولید تابلوی راهنما کرد اشاره می کنیم.

تابلو راهنمای ساختمان در کدام دسته از تابلوها قرار می گیرد؟

آلومینیوم

آلومینیوم جزو بهترین و مناسب ترین متریال برای ساخت تابلوی راهنماست. زیرا از استحکام و زیبایی خاصی برخوردار است

و در تمام نقاط ساختمان نیز می توان به راحتی از آن استفاده کرد. آلومینیوم بسیار سبک است و سهولت در جابجایی را امکان پذیر می کند.

کامپوزیت

بعد از آلومینیوم از متریالی به نام کامپوزیت در ساخت تابلوی راهنما بهره برده می شود که نسبت به آلومینیوم دارای وزن بیشتری است اما همچنان زیبا و جذاب است و می توان اطلاعات مختلفی را بر روی آن قرار داد.

اغلب تابلوهای راهنما که با کامپوزیت ساخته می شوند قابلیت نورپردازی حروف را دارند که به وسیله لامپ های SMD قابل اجرا و پیاده سازی است.

پلکسی گلاس

ورق های پلکسی گلاس نیز گزینه مناسبی برای تولید تابلو راهنمای ساختمان به شمار می رود که در انواع و مدل های مختلف وجود دارند.

به طور مثال می توان از نوع رنگی و شفاف آن استفاده کرد.

بهترین روش برای تولید تابلو با ورق های پلکسی گلاس این است که زمینه کار را از ورق های رنگ تیره مانند مشکی و اطلاعات را از ورق های رنگ روشن استفاده کرد. زیرا تضاد رنگی موجب جلب توجه مراجعه کنندگان خواهد شد.

تابلو راهنمای ساختمان در کدام دسته از تابلوها قرار می گیرد؟

نکات مهم در طراحی تابلو راهنمای ساختمان

در ساخت تمام تابلوها ( انواع تابلو مغازه , راهنما , پزشکی و … ) باید چند نکته و اصل مهم را رعایت کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

درج المان ها

یکی از مهم ترین اصولی که باید در طراحی تابلوی راهنما مورد توجه قرار گیرد استفاده از المان ها و نمادهای مشترک است. ب

ه طور مثال در تمام دنیا از یک نماد واحد برای نمایش درب خروجی و یا آسانسور استفاده می شود. اگر از این نمادها استفاده نکنید باعث خواهید شد تا مراجعه کنندگان همچنان سردرگم باقی بمانند و تابلوی راهنما کاربرد خود را نخواهد داشت.

رعایت این اصل مهم در اماکن عمومی و توریستی بسیار مهم است زیرا اغلب توریست های خارجی با زبان ما آشنایی ندارند و تنها راه برای آن ها استفاده از نمادهای مشترک بین المللی است.

فونت مناسب

برای درج اطلاعات بر روی تابلو باید از فونتی استفاده کنید که خوانا باشد. خوانا بودن فونت برای تمام سنین ضروری است. استفاده از فونت هایی مانند نستعلیق یا ثلث که خوانایی ندارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

ابعاد مناسب

ابلقبل از طراحی و تولید تابلو راهنمای ساختمان باید ابعاد مکان مورد نظر را بسنجید.

زیرا از نکات مهم و اصولی تناسب ابعاد تابلو با مکان مورد نظر است. اگر مساحت کوچک باشد نمی توانید از تویی با ابعاد بزرگ در آن استفاده کنید.

همچنین اگر مساحت بسیار بزرگ باشد استفاده از تابلوی راهنمای کوچک باعث می شود تا دید مناسبی برای مراجعه کنندگان نداشته باشد.

زیبایی

هنگامی که تابلوی راهنما را در محیط نصب می کنید جزیی از آن محیط می شود.

اگر دکوراسیون محیط بسیار شیک و مجلل است باید تابلویی را انتخاب کنید که از نظر زیبایی با آن جا تناسب داشته باشد در غیر این صورت برای مراجعه کنندگان جذابیت بصری نخواهد داشت.

فونت مناسب

برای درج اطلاعات بر روی تابلو باید از فونتی استفاده کنید که خوانا باشد.

خوانا بودن فونت برای تمام سنین ضروری است. استفاده از فونت هایی مانند نستعلیق یا ثلث که خوانایی ندارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

ابعاد مناسب

ابلقبل از طراحی و تولید تابلو راهنمای ساختمان باید ابعاد مکان مورد نظر را بسنجید. زیرا از نکات مهم و اصولی تناسب ابعاد تابلو با مکان مورد نظر است. اگر مساحت کوچک باشد نمی توانید از تویی با ابعاد بزرگ در آن استفاده کنید. همچنین اگر مساحت بسیار بزرگ باشد استفاده از تابلوی راهنمای کوچک باعث می شود تا دید مناسبی برای مراجعه کنندگان نداشته باشد.

زیبایی

هنگامی که تابلوی راهنما را در محیط نصب می کنید جزیی از آن محیط می شود. اگر دکوراسیون محیط بسیار شیک و مجلل است باید تابلویی را انتخاب کنید که از نظر زیبایی با آن جا تناسب داشته باشد در غیر این صورت برای مراجعه کنندگان جذابیت بصری نخواهد داشت.

سهولت در جابجایی

از مهم ترین ویژگی های تابلوی راهنما قابلیت جابجایی آن است. در اغلب مواقع شما نیاز دارید تا مکان تابلو را تغییر دهید تا دید بهتری داشته باشد. انتقال و جابجایی تابلو در بین راهرو و طبقات امری بسیار طبیعی است.

تابلو راهنمای ساختمان در کدام دسته از تابلوها قرار می گیرد؟

انواع تابلو راهنمای ساختمان

پس از اینکه به بررسی تابلو راهنمای ساختمان و بررسی جوانب مختلف آن مانند مزایا ، متریال و … پرداختیم نوبت به این می رسد تا اشاره ای به انواع مختلف آن نیز داشته باشیم.

تابلو راهنمای طبقات ساختمان 

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم در دنیای امروز مجتمع های تجاری ، اداری و مسکونی در شهرها ساخته می شود که دارای تعداد واحدهای زیادی هستند. همین امر سبب می شود که نیاز به ابزارهای راهنما مانند تابلو داشته باشیم که مراجعه کنندگان دچار سردرگمی نشوند.

تابلو راهنمای طبقات ساختمان برای نصب در ساختمان های مسکونی ، تجاری و …  مناسب هستند.

این تابلوها را می توان در دو نوع با نور و بدون نور تولید کرد . ابعاد و سایزهای مختلف بر اساس نیاز انجام می شود و در مکانی نصب خواهند شد که در معرض دید افراد باشد. پس نتیجه می گیریم که بهترین مکان برای نصب آن در بدو ورود ساختمان است.

تابلو راهنمای طبقات اداری 

نوع دیگری از تابلو راهنمای ساختمان وجود دارد که مخصوص نصب در ساختمان ها و طبقات اداری هستند.

این نوع از تابلو ها در مجتمع هایی مانند بانک ، دانشگاه ، بیمارستان و … نصب می شوند و به راحتی مراجعه کنندگان را برای رسیدن به طبقه و اتاق مورد نظر هدایت می کنند. چون معمولا مجتمع های اداری دارای طبقات و اتاق های زیادی هستند .

این تابلوها از متریال مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند.

تابلو راهنمای سردرب اتاق اداری

در واقع تابلو راهنمای ساختمان به زیر شاخه های مختلفی تقسیم می شود که یکی از آن ها تابلو راهنمای سردرب اتاق اداری است. این تابلوها دقیقا بر سردرب اتاق ها نصب می شوند و افراد را از به خوبی در رسیدن به اتاق مورد نظر هدایت می کنند.

نحوه ساخت تابلو راهنمای ساختمان

ساخت تابلو راهنمای ساختمان در مراحل مختلفی انجام می شود.

این مراحل تقریبا در ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی ثابت است. به این نحو که ابتدا طرح اصلی در نرم افزارهای مخصوص مانند کرل و فتوشاپ انجام می شود و سپس بر روی متریال بر نظر برش داده می شود. این متریال شامل ورقه های فلزی ، کامپوزیت و سایر متریالی است

که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم. برش به وسیله دستگاه های برش لیزری یا  CNC انجام می شود. سپس به وسیله دستگاه حکاکی تمام موارد لازم بر روی آن حکاکی خواهد شد.

موارد مهمی باید در طراحی تابلو راهنما انجام شود که می توان به کیفیت حکاکی ، فونت و .. اشاره کرد. محل نصب تابلو باید به نحوی باشد

که توسط مراجعه کنندگان به راحتی دیده شود. راهنمای طبقات باید به خوبی بر روی تابلو نمایش داده شود و از سردرگم شدن بیشتر مراجعه کنندگان جلوگیری کند. در قیمت تابلو راهنمای ساختمان پارامترهای مختلفی مانند ابعاد ، متریال و … موثر است. هر چه ابعاد تابلو بیشتر باشد

باید متریال ، انرژی و زمان بیشتری برای ساخت آن در نظر گرفت در نتیجه قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.


محصولات مرتبط