تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

معرفی ۸ شغل مرتبط با تابلوسازی

تابلو چیست ؟

شغل های مرتبط با تابلوسازی ,تابلوها وسیله ای هستند که برای تبلیغات استفاده می شوند و اکثر مردم برای تبلیغات از تابلوها استفاده می کنند .

امروزه تبلیغات یکی از موضوعات مهم برای جذب مشتری می باشد و مردم با استفاده از تابلوهای تبلیغاتی این کارها را انجام می دهند .

شاید برای شما پیش آمده باشد که سوار بر اتومبیل خود هستید ، چشم شما به تابلویی میخورد که برای شما جلب توجه می کند

شما با نگاه کردن بر آن تابلو وارد مغازه می شوید و حتی ممکن است از آن مغازه کالای مورد نظر خود را خریداری کنید و بسیار کاربرد های دیگری که دارند .

هر صنعتی مانند صنعت تابلوسازی دارای برخی از زیر شاخه های مختلف است. به طور مثال صنعت طراحی لباس را در نظر بگیرید.

مشاغلی مانند نساجی , خیاطی  و …. را می توان به عنوان مشاغل مرتبط با آن نام برد. در تابلوسازی نیز به همین شکل است.

مشاغلی مانند جوشکار , طراح , برقکار و … را می توان به عنوان مشاغل مرتبط با تابلوسازی معرفی کرد که هر کدام از آن ها جایگاه ویژه ای دارند.

با شغل های مرتبط با تابلوسازی آشنا شویم

برشکار

یکی از کاربردهای صنعت درتابلوسازی استفاده از دستگاه  برش لیزری و حکاکی می باشند .

طراح ، برای ساخت تابلو چلنیوم یا حروف برجسته پلاستیک ، باید از دستگاه برش لیزری استفاده کند

بنابراین یکی از شغل های مرتبط با تابلوسازی کاربرد بسیار زیادی را دارد صنعت است.

در سال های گذشته برش ورق ها و متریال اصلی تابلو به صورت دستی انجام می شد. این روش موجب می شد تا دقت و ظرافت کار کاهش یابد و زمان زیادی را صرف خود کند.

اما با پیشرفت صنعت و ورود تکنولوژی به آن شاهد دستگاه های برش لیزری CNC هستیم که توانسته به میزان چشم گیری در سرعت , دقت و زیبایی کار نقش مهمی ایفا کند

معرفی 8 شغل مرتبط با تابلوسازی

طراحی

طراحی شاخه های مختلفی را دارد و به جنبه های مختلف یک تابلو می پردازد .

برای طراحی هر تابلو نیاز به متخصص یک نرم افزار خاصی داریم . به طور مثال برای طراحی ساخت تابلو فلکسی فیس باید از نرم افزارهای فتوشاپ استفاده کنیم

درنتیجه یک متخصص در حوزه فتوشاپ می تواند این مشکل را به خوبی حل کند .

توجه داشته باشید برای طراحی تابلو فلکس فیس از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنند . اما برای ساخت تابلوهای چلنیوم یا استیل از نرم افزارهای دیگری مانند کورل و اتوکد استفاده می کنند.

حرفه ای بودن طراح و گرافیست به میزان زیادی در زیبایی کار تاثیرگذار است زیرا با جلوه های بصری سر و کار دارد.

الکترونیک

یکی دیگر از شغل هایی که در تابلوسازی کاربردهای بسیار زیادی را دارد علوم الکترونیکی می باشد .

همانطور که می دانید مسئله مهمی که در تابلو سازی اهمیت زیادی را دارد نور پردازی آن است و برای انجام این کار نیاز به متخصص الکترونیک داریم .

برای مثال ساخت تابلوهای LED روان در سطح شهر مورد استفاده مردم قرار می گیرد و باید بدانیم که این تابلو ها نیاز به جریان مصرفی دارند ، چه مقدار آمپر جریان مصرف می کند و به چه منبع تغذیه ای متصل می شوند

. برای ساخت این تابلوها در بحث نورپردازی که به  SMD نیاز است باید به روش های مناسبی سیم کشی شوند که کارایی لازم و طول عمر بالایی را داشته باشند و برای انجام این کار نیاز به متخصص الکترونیک داریم. تابلوهای تبلیغاتی نمی توانند به طور مستقیم از برق شهر تغذیه کنند.

به همین دلیل قطعه ای الکترونیکی برای تبدیل ولتاژ در آن ها نصب می شود تا با تبدیل برق شهری به ولتاژ مورد نیاز تابلو زمینه را برای روشنایی آن فراهم آورد.

معرفی 8 شغل مرتبط با تابلوسازی

روانشناسی 

یکی از مشاغل مورد نیاز در این صنعت، روانشناسی است.

افرادی که به مسائل روانشناسی مسلط هستند می توانند به راحتی در ذهن مخاطب نفوذ کنند و ساختار آن را برای پذیرش تبلیغات آماده کنند.

یک روانشناس برای اجرای اهداف خود و جذب مخاطب باید راهکارهای زیر را در پیش بگیرد.

شکستن الگوهای ذهنی مخاطب

مخاطب همیشه دارای الگوهای سنتی و قدیمی در ذهن خود است و تبلیغات شما را نیز با همان الگوها تطبیق می دهد.

به همین دلیل هنگامی که به عنوان روانشناس می خواهید طرحی نو دراندازید و مخاطب را با واقعیات جدید آشنا کنید،

در برابر شما مقاومت می کند. بهترین راهکار این است که قبل از القای پیام خود به او، ذهنش را برای پذیرش آماده کنید.

الگوهای قدیمی را بشکنید و واقعیات جدیدی را در پیش چشمان او قرار دهید.

هنگامی که ذهن او آماده پذیرش شد می توانید شروع به ارسال و القای پیام مورد نظر خود کنید.

اگر این قاعده مهم را جدی بگیرید و به طور دقیق به آن عمل کنید در حوزه معرفی و خود و محصولات تان موفق خواهید بود.

تمرکز بر شناخت مشکل مشتریان

یک واقعیت مهم وجود دارد که برخی از صاحبین کسب و کار آن را نادیده می گیرند.

به جرات می توان گفت که مشتری زمانی به شما مراجعه می کند که مشکلی برای او به وجود آمده باشد.

این مشکل باید در حوزه فعالیت شما باشد تا مشتری برای رفع آن به سراغ شما آید.

پس بهترین راهکار این است که در هنگام مراجعه مشتری به شما ، مشکلات و واقعیات را در برابر چشمان او قرار دهید.

به طور مثال در حوزه دندانپزشکی فعالیت می کنید و یک دندانپزشک ماهر هستید.

فردی به شما مراجعه می کند که دچار دندان درد است و از شما می خواهد که دندان او را بکشید. در حین کار کردن بر روی دندان های او متوجه می شوید که فاصله بین دندان ها زیاد می باشد و چهره زیبای فرد را تحت تاثیر داده است.

توصیه می کنیم قبل از اینکه به معرفی خدمات زیبایی و ارتودنسی کلینیک خود اشاره کنید او را با چهره و عدم زیبایی دندان هایش آشنا کنید.

مطرح کردن مشکل به مشتری سبب می شود که از شما راه چاره بخواهد و شما در این شرایط می توانید علاوه بر شکستن الگوهای قدیمی اقدام به معرفی خدمات خود کنید.

زیرا یکی از الگوهای قدیمی در ذهن مشتری این است که رسیدگی به دهان و دندان باید زمانی اتفاق بیفتد که دچار خرابی یا شکستگی شده است و نیازی به استفاده از خدمات زیبایی وجود ندارد.

ایجاد تصویر ذهنی از خدمات و محصولات

برای مطرح کردن این بخش باید به سراغ مثال قبلی برویم. زمانی که شما خدمات خود را به بیمار معرفی می کنید قطعا باید تصویر ذهنی برای او ایجاد کنید.

از مواقعی صحبت کنید که فرد در هنگام خندیدن از دندان های زیبای خود لذت می برد و هیچ گونه خجالتی بابت وجود فاصله بین دندان های خود ندارد.

این امر تاثیر زیادی در پذیرش بیماری دارد و به راحتی از خدمات شما استفاده می کند. هر کدام از شغل های مرتبط با تابلوسازی تا این حد می توانند در تبلیغات موثر واقع شوند.

دکوراسیون

داشتن تخصص در این رشته می تواند کمک های زیادی را برای زیبایی تابلوها داشته باشند و اگر یک شرکتی به این موضوع اهمیتی ندهد

نتیجه نهایی کار ظاهری نامرتب و طول و عمر پایین تابلو موجب می شود و یکی از مهم ترین کاربرد ها را در صنعت تابلوسازی دارند. مشاغلی که دارای دکوراسیون لوکس هستند

برای انتخاب و طراحی تابلو نیز باید از یک طراح دکوراسیون حرفه ای مشورت بگیرند زیرا تابلو بیرونی ترین وجه ساختمان و فروشگاه محسوب می شود و باید بیشترین هماهنگی را با آن داشته باشد

معرفی 8 شغل مرتبط با تابلوسازی

رایانه

 قطعا رایانه بسیار برای طراحی یک تابلو تاثیرگذار است و با استفاده از نرم افزارهایی مانند Autocad و کورل و فتوشاپ و … می توانیم طراحی خود را به طور دقیق انجام دهیم . توجه داشته باشید که این شغل بسیار می تواند در صنعت تابلوسازی موثر باشد .

جوشکاری

 در مرحله اخر کار یعنی نصب و راه اندازی تابلو، نیاز به متخصص این رشته داریم تا بتوانیم تابلو خود را به اصولی ترین نوع خود نصب و راه اندازی کنیم .

محصولات مرتبط