تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

ترانس تابلوی مناسب در تابلوسازی چه ترانسی است؟

ترانس تابلو برق 

ترانس تابلو برق برای تبدیل ولتاژ های بالا به ولتاژهای پایین استفاده می شود برق شهری برای اتصال مستقیم به تابلوهای تبلیغاتی مناسب نیستند

به همین دلیل برای کاهش این جریان از ابزاری به نام ترانس استفاده می شود

که توانایی تبدیل برق شهری به برق مورد نیاز را دارد. به عبارتی دیگر از ترانس تابلو برای ایزوله کردن شبکه های فشار قوی استفاده می شود

که نقش مهمی در حفظ سلامت و کیفیت تابلو دارد. جریان و ولتاژ برق شهری اعداد بسیار بزرگی هستند که به وسیله ترانس تعدیل می شوند.

انواع ترانس تابلو برق 

ترانس حفاظتی

ترانس حفاظتی نوعی از ترانس تابلو برق محسوب می شود که وظیفه جداسازی سیستم در حین اضافه جریان را دارد.

این نوع از ترانس ها قابلیت تبدیل جریان برق شهری را به یک چهارم نسبت واقعی دارند که می توانند از تابلو در برابر اضافه جریان و خطای زمین محافظت کنند.

ترانس های محافظتی در سایزهای مختلف و ویژگی های متفاوت موجود هستند که می توان سایز های متنوع آن را بالغ بر 15 عدد دانست.

در تولید و ساختار این ترانس ها از ترموپلاستیک فشرده استفاده شده است

که کیفیت و مقاومت آن را به میزان چشم گیری افزایش می دهد. همچنین دارا بودن کاور محافظتی در ترمینال های ترانس موجب شده تا امنیت قابل قبولی را به شما ارائه دهد.

ترانس تابلوی مناسب در تابلوسازی چه ترانسی است؟

ترانس اندازه گیری

همان طور که از نام این ترانس پیداست جهت اندازه گیری ولتاژ و جریان به کار می روند.  ترانس هایی که برای اندازه گیری ولتاژ کاربرد دارند

ترانسفورماتورهای ولتاژ و ترانس هایی که برای اندازه گیری جریان کاربرد دارند

ترانسفورماتورهای جریان نام دارند. این دو نوع از ترانس ها به شدت در اندازه گیری های صنعتی کاربرد دارند و نقش مهم در بسیاری از پروژه ها ایفا می کنند.

به طور مثال در سیستم هایی که ولتاژ و جریان در مقیاس بالا وجود دارد به هیچ عنوان امکان اتصال مستقیم رله ها و ابزارهای اندازه گیری مهیا نیست.

در این شرایط با استفاده از ترانس های کاهش جریان و ولتاژ اقدام به پایین آوردن مقیاس آن ها می کنیم و سپس نصب رله ها و ابزارهای اندازه گیری را شروع می کنیم.

تفاوت ترانس ولتاژ و جریان چیست ؟

مهم ترین تفاوت ترانس ولتاژ و جریان این است که ترانس های ولتاژ علاوه بر کاهش ولتاژ قابلیت افزایش آن را نیز دارند. به عبارتی دیگر هم کاهنده و هم افزاینده هستند. اما این مساله در خصوص ترانس های جریان وجود ندارد و آن ها فقط به صورت کاهنده تولید می شوند.

تفاوت دیگر ترانس های ولتاژ و جریان در فاز طراحی آن هاست. ترانس های ولتاژ به صورت سه فاز طراحی می شوند در صورتی که در تولید ولتاژ های جریان از برق تک فاز استفاده می شود. این مساله می تواند اثبات کننده برتری ترانس های ولتاژ به ترانس های جریان باشد.

و اما تفاوت بعدی ترانس تابلو ولتاژ و جریان در این است که نوع ولتاژ برای کار تحت فرکانس اسمی کاربرد دارد در صورتی که در نوع جریان برای اتصالات کوتاه مدت و هارمونیک استفاده می شود.

اتتخاب بهترین ترانس برای تابلو 

موارد زیادی در انتخاب بهترین ترانس تابلو برق مهم هستند که در نظر گرفتن هر کدام از آن ها می تواند تاثیر مستقیمی در کیفیت و طول عمر آن داشته باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین معیارها اشاره می کنیم.

دارا بودن ولتاژ عایقی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب ترانس تابلو موثر است.

همچنین وجود تعداد هسته ها تعیین کننده کیفیت آن است. هر چه تعداد هسته ها بیشتر باشد به معنی باکیفیت تر بودن ترانس است.

جریان اسمی اولیه و ثانویه معیار دیگری است که در هنگام خرید ترانس تابلو باید به آن توجه کرد.

جریان اسمی اولیه و ثانویه به این معنی است که ولتاژ توانایی تبدیل چه میزان از جریان را دارد. ابعاد فیزیکی را نیز می توان ویژگی دیگری در انتخاب ترانس تابلو دانست. طبیعتا هر چه ابعاد ترانس کوچک تر باشد می توان انتظار بازده بیشتر و کیفیت بالاتری را از آن داشت.

اجزای تشکیل دهنده ترانس تابلو

اولین و بیرونی ترین جلوه ترانس ها بدنه آن هاست. همان طور که اشاره کردیم در بدنه ترانس ها از ترموپلاستیک فشرده استفاده می شود که بیانگر میزان مقاومت و طول عمر آن است.

لامپ سیگنال و پلاک راهنما از دیگر قطعات و اجزای بکار رفته در ترانس تابلو برق است که با وجود هسته پلاستیکی کارآیی آن تکمیل می شود.

رنگ و تینری که در ترانس وجود دارد یکی دیگر از اجزای آن محسوب می شود. همچنین سیم لحیمی که در آن بکار می رود می توان تعیین کننده میزان کیفیت آن باشد. دیود , آی سی و خازن نیز از قطعات و ابزارهای ضروری ترانس است.

ترانس ها مانند بسیاری از قطعات برقی دیگر از پیچ و مهره در ساخت آن استفاده می شود.

پیچ و مهره های گالوانیزه می تواند کیفیت را به شدت افزایش دهد زیرا در برابر عوامل طبیعی مقاومت بالایی دارند. پیچ و مهره های گالوانیزه در برابر زنگ زدگی , فرسودگی و خوردگی بسیار مقاوم هستند.

ترانس تابلوی مناسب در تابلوسازی چه ترانسی است؟

سایر اجزای تابلو تبلیغاتی

در بخش قبل به معرفی یکی از مهم ترین قطعات به نام ترانس تابلو پرداختیم. اکنون نوبت به این رسیده که سایر قطعات تابلوهای تبلیغاتی را نیز با یکدیگر مرور کنیم.

ورق پلکسی

ورق های پلکسی از مهم ترین متریال در تولید حروف برجسته محسوب می شود.

این ورق ها در رنگ های متنوع تولید و به فروش می رسند. اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید

ورق های طلایی به عنوان گران ترین و زیباترین مواد اولیه در تولید تابلو به شمار می روند.

مشاغل لوکس و گران قیمت می توانند از این تابلو برای معرفی خود به مخاطبین بالقوه و مشتریان آینده استفاده کنند.

لبه چلنیوم

حروف بعد از برجسته سازی نیاز به لبه کاری دارند. لبه های چلنیوم از متریال مختلفی تولید می شوند.

برخی از تابلوها از لبه های بسیار زیبا به نام لبه سوئدی بهره می گیرند. معمولا لبه ها به صورت رولی در بازار موجود هستند

و در رنگ های مختلفی تولید می شوند. چسباندن لبه ها به حروف به چند روش انجام می شود

که بهترین آن ها استفاده از چسب های مخصوص است. زیرا لبه ها خاصیت آهن ربایی دارند اما ممکن است به دلایلی همچون وزش باد شدید خاصیت مغناطیسی آن ها را از بین ببرد.

زمینه کار

متریالی که در زمینه تابلو مورد استفاده قرار می گیرد باید چند ویژگی بسیار مهم داشته باشد.

این ویژگی ها شامل استحکام ، مقاومت در برابر عوامل طبیعی و همچنین زیبایی است. زیرا زمینه کار و همچنین حروف برجسته دارای بیشترین ارتباط با عوامل جوی از جمله بارش باران های اسیدی ، بارش برف ، تگرگ و … است. برخی از افراد ترجیح می دهند از شیشه

به عنوان زمینه تابلو استفاده کنند. شیشه جلوه ای بسیار مدرن و جدید دارد اما در هنگام انتخاب آن باید پارامترهای مختلفی از جمله احتمال ترک خوردن و شکستگی را در نظر بگیرید. معمولا از شیشه به عنوان زمینه کار تابلوهای داخل ساختمان استفاده می شود تا از خطرات احتمالی در امان بماند.

لوازم الکترونیکی

هر کدام از تابلوهای تبلیغاتی برای جلب نظر مشتری و مخاطب نیاز به زیبایی دارند. راه های مختلفی برای زیباترکردن

تابلو وجود دارد که یکی از آن ها نورپردازی است. هم حروف برجسته و هم زمینه کار نیاز به لامپ هایی نظیر اس ام دی و ال ای دی دارند.

این لامپ ها توسط برندهای مختلف در جهان تولید می شوند که البته نمونه ایرانی آن هم در بازارهای داخلی موجود است.

قطعا انتخاب بهترین برند از ارجحیت بیشتری برخوردار است. زیرا این لامپ ها مانند ترانس تابلو و سایر قطعات در معرض عوامل محیطی و خارجی قرار دارند.

معمولا بهترین نوع این لامپ ها به شکل ضد آب تولید می شوند که عمر زیادی دارند.

محصولات مرتبط