تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

چگونه یک موقعیت برند برای یک کسب و کار کوچک ایجاد کنیم؟

انجام تحقیقات

مخاطبان هدف کسب و کار خود را شناسایی کنید.

اگر اول از همه یاد نگیرید که مشتریان شما چه کسانی هستند، نمی توانید تصمیم بگیرید که چگونه برند خود را در بین مشتریان قرار دهید.

این برای همه مشاغل منحصر به فرد است، اما شباهت هایی نیز وجود دارد. مدتی را صرف فکر کردن کنید و مخاطبان اصلی کسب و کار خود را شناسایی کنید تا برند خود را متمرکز کنید.[2]
به عنوان مثال، مخاطبان یک میخانه محلی با یک کافی شاپ مد روز بسیار متفاوت هستند.

برای میخانه، مخاطبان اصلی شما احتمالاً مردان و زنان بزرگسالی هستند که از محل کار خود خارج می شوند، در حالی که کافی شاپ ممکن است برای جمعیت جوان تر و آرام تر پاسخگو باشد.
اگر مطمئن نیستید که مشتری اصلی شما چیست، مدتی را صرف مشاهده کسب و کار خود کنید.

به افرادی که برای جمع آوری داده ها وارد می شوند، با شما تماس می گیرند و از وب سایت شما بازدید می کنند، توجه نکنید.
از آنجایی که شما یک کسب‌وکار کوچک هستید، مشتریان شما احتمالاً به خدمات شخصی‌سازی‌شده‌تری نسبت به آنچه که ممکن است از یک زنجیره بزرگ دریافت کنند، علاقه‌مند هستند، صرف نظر از اینکه صنعت چه باشد. این بخش مهمی از ایجاد مشتریان وفادار است

چگونه یک موقعیت برند برای یک کسب و کار کوچک ایجاد کنیم؟

و برای مشتریان کسب و کار کوچک رایج است

رقابت مستقیم خود را در صنعت پیدا کنید. هدف از جایگاه برند، متمایز کردن برند شما از رقبا است.

برای انجام این کار، مشخص کنید که رقبای شما چه کسانی هستند. بازار را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه کسی باید با برند و خدمات خود پیشی بگیرد. یک جستجوی سریع اینترنتی باید به شما کمک کند تا مشاغل اطراف را در صنعت خود بیابید، فهرستی از همه این رقبا تهیه کنید تا آنها را پیگیری کنید.
رقبای شما به صنعت شما بستگی دارند.

اگر یک آرایشگاه دارید، رقبای شما دیگر آرایشگاه های محلی هستند. با این حال، اگر شما یک کافی شاپ دارید، رقیب شما فقط کافی شاپ های دیگر نیست، بلکه رستوران ها و زنجیره های زنجیره ای است که قهوه سرو می کنند.
بسته به صنعت شما، لازم نیست همه رقبا از نظر فیزیکی به شما نزدیک باشند. برای مثال، اگر یک تجارت بازاریابی اینترنتی دارید، از نظر فنی می‌توانید با همه بازاریابان دیگر در اینترنت رقابت کنید.
اگر می توانید سعی کنید از رقابت مستقیم با برندهای بزرگ خودداری کنید.

آنها احتمالاً از نظر قیمت و در دسترس بودن از شما پیشی خواهند گرفت. در عوض، خود را کاملاً به عنوان یک تجارت کوچک با خدمات شخصی سازی شده معرفی کنید.

بررسی کنید که رقبای شما برای برندسازی چه می کنند.

شما نه تنها با خدمات رقبای خود رقابت می کنید، بلکه با برندسازی آنها نیز رقابت می کنید.

از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، وب‌سایت‌ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی آن‌ها دیدن کنید تا ببینید چگونه برند خود را نشان می‌دهند. این به شما نشان می‌دهد که باید با چه چیزی رقابت کنید، و ممکن است ایده‌هایی برای برندسازی خودتان به شما بدهد.
مستقیماً رقابت خود را کپی نکنید. مشتریان شما متوجه این موضوع خواهند شد. با این حال، هیچ اشکالی ندارد

که از سایر ایده‌های برندسازی کسب‌وکار تأثیر بگذاریم.
به یاد داشته باشید که برخی از رقبا ممکن است در برندسازی خیلی خوب نباشند. این هم دلیل دیگری برای کپی نکردن آنهاست.

چگونه یک موقعیت برند برای یک کسب و کار کوچک ایجاد کنیم؟

شکاف های بازار را در آنچه رقبای شما ارائه می دهند پیدا کنید.

در هر بازاری شکاف وجود دارد، حتی اگر رقابت زیاد باشد. بخش عمده ای از برندسازی شما چیزی است که ارائه می دهید متفاوت از رقبای شما. از تحقیقات خود در مورد مخاطبان و رقبای هدف خود برای توسعه کسب و کاری که چیز متفاوتی ارائه می دهد استفاده کنید.
اگر در بازاری هستید که رقیب قدرتمندی دارد، خودتان را به عنوان تلاشی بیش از حد برای برآورده کردن انتظارات مشتریان معرفی کنید. نیازی نیست که کسب و کار موجود به سختی کار کند، و شما می توانید از آن بهره ببرید.
اگر یک رستوران یا کافه هستید، سعی کنید آیتم‌های منوی فوق‌العاده خلاقانه‌ای را که رقبای شما ندارند، تهیه کنید.

این به مشتریان دلیلی می دهد که به جای آن به سراغ شما بیایند.

بودجه خود را برای برنامه ریزی کمپین بازاریابی خود مرور کنید. هنگامی که احساسی نسبت به بازار پیدا کردید، می توانید برنامه ریزی رویکرد برندسازی خود را آغاز کنید. از آنجایی که شما یک تجارت کوچک هستید، احتمالاً پول زیادی برای بازاریابی در اختیار ندارید.

بودجه خود را تنظیم کنید تا ببینید محدودیت های شما چیست. سپس استراتژی خود را در این محدوده ها برنامه ریزی کنید.
با اینترنت، واقعاً برای بازاریابی کسب و کار خود به پول زیادی نیاز ندارید. این عالی است، زیرا می توانید یک کمپین برند قوی بدون بودجه هنگفت ایجاد کنید.
به طور متوسط، کسب و کارها حدود 11 درصد از بودجه سالانه خود را صرف بازاریابی می کنند

زمانی که در حال برنامه ریزی هستید این را در نظر داشته باشید و از اختصاص 10 تا 15 درصد بودجه خود به کمپین های برندسازی خود ابایی نداشته باشید.

توسعه برند شما

نام کسب و کار خود را بنویسید تا نشان دهنده برند شما باشد. یک نام عالی واقعا می تواند در ذهن مردم بماند و کسب و کار شما را متمایز کند. راه های زیادی وجود دارد که می توانید به یک نام نزدیک شوید.

سعی کنید آن را با موقعیت برند اصلی خود هماهنگ کنید. اگر موقعیت سرگرم کننده و حواس پرتی دارید، آن را به نام خود منعکس کنید. اگر بیشتر یک کسب و کار ساده و خانواده محور هستید، به دنبال نامی راحت تر بروید.
سعی کنید با نام خود خلاق باشید تا به یاد ماندنی باشد.

چگونه یک موقعیت برند برای یک کسب و کار کوچک ایجاد کنیم؟

به عنوان مثال، بولوراما نامی جذاب برای یک سالن بولینگ است و باعث می شود که به نظر مکانی سرگرم کننده باشد.
نام های ساده نیز می توانند کار کنند. برای مثال، Joe’s Pizza نام خوبی برای پیتزا فروشی محلی است.

ساده به نظر می رسد، اما این چیزی است که آن را به یک کسب و کار شخصی و کوچک تبدیل می کند.
اگر نام کسب و کار شما قبلاً نامگذاری شده باشد، اشکالی ندارد. می‌توانید یک استراتژی برندسازی پیرامون آن طراحی کنید، یا اگر می‌خواهید از نو شروع کنید، نام جدیدی ایجاد کنید.

یک بیانیه موقعیت یابی کوتاه بنویسید.

در 1 یا 2 جمله، آنچه را که کسب و کار شما ارائه می دهد بنویسید. توضیح دهید که چه چیزی به مشتریان خود می دهید و چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند. این بیانیه کوتاه به شما راهنمایی می‌کند که چگونه خود را در طول کمپین‌های برند معرفی کنید
به عنوان مثال، “در Martha’s Bistro، ما از همه مواد محلی استفاده می کنیم و همه چیز را به صورت خانگی سرو می کنیم.

هیچ چیز در رستوران ما فرآوری شده، کنسرو شده یا منجمد نیست.”

این باعث می‌شود مشتریان احساس کنند که غذای خانگی می‌خورند و رستوران شما را از رستوران‌هایی که ممکن است از مواد تازه کمتری استفاده می‌کنند متمایز کند.
به یاد داشته باشید که از دادن قول هایی که نمی توانید با بیانیه موقعیت خود عمل کنید، خودداری کنید.

اگر خود را به عنوان رستورانی معرفی کنید که مواد تازه ارائه می دهد و سپس از غذاهای منجمد یا فرآوری شده استفاده کنید، به سرعت مشتریان خود را از دست خواهید داد.
اگر می توانید، بیانیه موقعیت یابی خود را با مخاطبان آزمایشی از مشتریان بالقوه آزمایش کنید. اگر بیانیه مورد توجه نیست، در تغییر آن تردید نکنید.

چگونه یک موقعیت برند برای یک کسب و کار کوچک ایجاد کنیم؟

برای بیان موقعیت خود به یک شعار کوتاه فکر کنید.

یک شعار عالی در ذهن مشتریان شما می ماند، بنابراین بخش بزرگی از موقعیت برند است. از بیانیه موقعیت یابی خود استفاده کنید تا شعاری جذاب، فقط چند کلمه ای ارائه دهید که با برند شما همسو باشد و به مشتریان کمک کند شما را به خاطر بسپارند
مدتی را صرف طوفان فکری شعار خود و امتحان ایده ها کنید. عجله نکنید
یک شعار محبوب کسب و کار کوچک چیزی شبیه به “ما با شما مانند خانواده رفتار می کنیم” است.

این پیام را می فرستد که اینجا مکانی است که هر کسی می تواند احساس کند در خانه خود است.
برای مدت طولانی، شعار لاس وگاس این بود: «آنچه در وگاس اتفاق می‌افتد، در وگاس می‌ماند»، این شهر را مکانی برای مهمانی می‌دانست.

این می تواند الهام بخش خوبی برای یک بار یا باشگاه باشد.
بیانیه موقعیت یابی شما احتمالا به اندازه کافی کوتاه نیست که شعار شما باشد، اما اگر آن را کوتاه کنید ممکن است کارساز باشد.

اگر به یک بیانیه موقعیت یابی واقعاً سریع رسیدید، این ایده خوبی است.

لوگوها و تصاویری چشم نواز ایجاد کنید. بصری ها نیز بخش بزرگی از موقعیت یابی برند هستند. آیا می توانید مک دونالد را بدون طاق های طلایی تصور کنید؟ روی طراحی یک لوگوی عالی کار کنید تا کسب‌وکارتان را در ذهن مشتریانتان ببندید.
معمولاً لوگوهای ساده برای مردم راحت ترین به خاطر سپردن هستند. به عنوان مثال، لوگوی اپل فورا قابل تشخیص است و نمونه ای عالی از موقعیت برند خوب است.
به یاد داشته باشید که تصاویر خود را با موقعیت خود هماهنگ کنید.

اگر یک میخانه آرام محله هستید، روی تبلیغات خود چراغ و آتش بازی قرار ندهید. این شما را شبیه یک کلوپ شبانه می کند.
اگر خودتان هیچ مهارتی در طراحی نداشته باشید، اشکالی ندارد. وب سایت هایی مانند Upwork یا Fiverr می توانند شما را با طراحان حرفه ای با قیمت پایین مرتبط کنند.
برای یک کسب و کار کوچک، عکس های شما یا خانواده تان در حال کار نیز عالی هستند. این با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد که شما یک کسب‌وکار خانوادگی هستید که تلاش می‌کنید آن را به نتیجه برسانید.

قیمتی متناسب با تصویر کسب و کار خود تعیین کنید. قیمت گذاری بخش بزرگی از نحوه ارزیابی مشتریان شما از کسب و کار شما است.

شما نمی خواهید مردم را با قیمت های بالا از خود دور کنید، اما برای بقای کسب و کار خود باید پول دربیاورید. سعی کنید بر اساس برند خود شارژ کنید. اگر خودتان را به‌عنوان یک رستوران آرام تبلیغ می‌کنید، نمی‌خواهید قیمت‌های شهر نیویورک را برای یک وعده غذایی ساده دریافت کنید.

ردیف کردن قیمت‌ها با نام تجاری خود راه خوبی برای ثابت ماندن و حفظ مشتریان است.
هیچ روش علمی برای قیمت گذاری محصولات یا خدمات شما وجود ندارد.

به طور کلی، تمام هزینه های خود را برای ارائه خدمات، به علاوه حدود 10-20٪ برای سود خود جمع کنید. اما این به آنچه مردم مایل به پرداخت هستند نیز بستگی دارد، بنابراین اگر مشتری ندارید، قیمت‌های خود را کاهش دهید
به طور کلی، قیمت های ارزان تر باعث جذب افراد بیشتری می شود. با این حال، برای جذب مشتری، قیمت همیشه نباید پایین باشد.

اگر یک شرکت پوشاک هستید که برای افراد مجلل تر جذاب است، پس بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید، تا زمانی که لباس ها با کیفیت هستند.

این جایگاه شما را در زمینه لوکس ایجاد می کند.
به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک، ممکن است نتوانید به اندازه مارک‌های زنجیره‌ای هزینه دریافت کنید. با این حال، شما می توانید این را با یک محصول و خدمات عالی جبران کنید.

داستان هایی در مورد نحوه ایجاد کسب و کار خود در تبلیغات بگویید. داستان بخش بزرگی از جذابیت کسب و کارهای کوچک است. مشتریان عاشق شنیدن این موضوع هستند که چگونه کسب و کار را با پول بسیار کم شروع کردید و آن را از ابتدا ساختید.

چگونه یک موقعیت برند برای یک کسب و کار کوچک ایجاد کنیم؟

این واقعاً می‌تواند شما را از کسب‌وکارهای زنجیره‌ای بزرگ‌تر که شخصی به نظر نمی‌رسند متمایز کند و به مشتریان شما چیزی برای ارتباط با آنها می‌دهد.
برای مثال، اگر در حال اجرای یک آگهی تجاری هستید، با صدایی سریع از نحوه راه اندازی کسب و کار خود توضیح دهید.

این یک لمس شخصی را اضافه می کند.
این داستان را به تبلیغات نوشته شده نیز اضافه کنید، مانند پست های رسانه های اجتماعی.
با این داستان ها دروغ نگویید امروزه جستجوی شما برای مردم آسان است و اگر در معرض دید قرار بگیرید، کسب و کار شما ممکن است آسیب ببیند. بهتر است داستانی کمی هیجان‌انگیزتر از انتقاد ریسک تعریف کنید.

شعار و تصاویر خود را به تمام ارتباطات شرکت اضافه کنید. تنها راهی که مشتریان می توانند این موارد را با برند شما مرتبط کنند، نشان دادن آنهاست! هر زمان که بروشورها، منوها، کمپین های تبلیغاتی یا آگهی های بازرگانی طراحی می کنید، همیشه شعار، لوگو و هر تصویر دیگری را در آنجا قرار دهید تا همه ببینند. این نام تجاری شما را مستقیماً در حافظه آنها قرار می دهد.
همیشه شعار و لوگوی خود را به تبلیغات اضافه کنید، چه در تلویزیون و چه در فیس بوک.
مطمئن شوید که نام و نشان‌واره شما در جلو و مرکز منوهایی است که ارائه می‌دهید تا مشتریان فوراً بدانند.

محصولات مرتبط