آموزش تبدیل شدن به یک طراح گرافیک
تا جایی که می توانید در کلاس های هنر و کامپیوتر در مدرسه شرکت کنید.
در دبیرستان در کلاس های طراحی، نقاشی، عکاسی و چاپ شرکت کنید.
همچنین در کلاس های کامپیوتر مانند گرافیک کامپیوتری، طراحی وب و کلاس های برنامه نویسی زبان شرکت کنید.
این کلاسها پایهای قوی برای شروع حرفه طراحی گرافیک در اختیار شما قرار میدهند.[1]
طراحی گرافیک را خودتان مطالعه کنید.
در موتور جستجوی خود در اینترنت عبارت “درسی دوره طراحی گرافیک” را تایپ کنید.
دانلود دو تا سه سیلابس اساتید کالج یا دانشگاه. اهداف یادگیری دانشآموز و کتابهای درسی مورد استفاده برای دستیابی به این اهداف را مرور کنید. کتاب های درسی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب و خریداری کنید.
هر روز یک ساعت را به مطالعه و یادداشت برداری اختصاص دهید.[2]
برای یادگیری مهارت های کامپیوتری لازم برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک، آموزش های آنلاین را در یوتیوب، طراحی هک، راهنمای طراحی و تصویرسازی Tuts+ و سایر وب سایت ها تماشا کنید.
در حالی که این رویکرد برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک مقرون به صرفه است، داشتن مدرک یا گواهی ممکن است در هنگام درخواست شغل مزیتی به شما بدهد.
یک دوره مقدماتی را در یک کالج محلی بگذرانید.
از کالج محلی خود دیدن کنید و در مورد دوره های طراحی گرافیکی که ارائه می دهند بپرسید.
کالج لیستی از دوره ها و همچنین قیمت دوره ها را در اختیار شما قرار می دهد. شما همچنین می توانید دوره های مقدماتی آنلاین را بگذرانید.[3]
ببینید آیا کالج گواهینامه آموزشی برای طراحان گرافیک ارائه می دهد یا خیر.
یک دوره مقدماتی به شما درک پایه ای از تئوری و عناصر طراحی مانند رنگ، چیدمان و تایپوگرافی را می دهد.
مدرک کاردانی طراحی گرافیک بگیرید.
شما می توانید مدرک کاردانی را از یک کالج محلی دریافت کنید.
با گرفتن مدرک کاردانی، میتوانید مهارتهای طراحی گرافیک خود را توسعه داده و تقویت کنید.
مدارک کاردانی معمولاً بر استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator و Adobe Photoshop تمرکز دارند.[4]
دانستن نحوه استفاده از این برنامه ها مهم است زیرا بخش بزرگی از طراحی گرافیکی به صورت دیجیتالی انجام می شود.
دوره کاردانی معمولاً دو سال طول می کشد.
لیسانس طراحی گرافیک بگیرید.
یک مدرک لیسانس معمولاً چهار سال طول می کشد. در طول برنامه، شما تمام مهارت ها و اطلاعات کامپیوتری لازم برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک موفق را خواهید آموخت.
همچنین در صورت کسب مدرک لیسانس، میتوانید مهارتهای خود را تخصصی کنید.[5]
زمینه های تخصصی در طراحی گرافیک عبارتند از تایپوگرافی، طراحی کتاب، طراحی وب، طراحی لوگو، برندسازی و تبلیغات، بسته بندی محصول، انتشار دسکتاپ، تولید چاپ یا وب و طراحی تجربه کاربری.
داشتن مدرک لیسانس به شما نسبت به سایر نامزدها در هنگام درخواست شغل برتری می دهد.
در کلاس های طراحی، نوشتن و کسب و کار اضافی شرکت کنید.
توانایی طراحی و نوشتن مهارت های مفیدی برای هر طراح گرافیک است. علاوه بر این، یاد بگیرید که چگونه با شرکت در کلاس ارتباطات یا بازاریابی، مهارت های خود را به عنوان یک طراح گرافیک بازاریابی کنید.
اگر قصد دارید یک طراح گرافیک آزاد باشید، در چند کلاس کسب و کار کارآفرینی نیز شرکت کنید. این کلاس ها را به عنوان بخشی از مدرک کاردانی یا کارشناسی خود بگذرانید.[6]
شما همچنین می توانید این کلاس ها را به صورت دوره به دوره در یک کالج محلی شرکت کنید.
کسب تجربه کاری
خدمات خود را در یک موسسه خیریه محلی یا غیرانتفاعی داوطلب کنید.
داوطلب شدن برای ویرایش یا ایجاد لوگوها، بنرها، چاپ ها و سایر مواد گرافیکی برای موسسات خیریه راهی عالی برای کسب تجربه واقعی در دوران دبیرستان یا کالج است.
با موسسات خیریه و غیرانتفاعی در منطقه خود تماس بگیرید.
ببینید آیا آنها مایلند لوگوی خود را به روز کنند یا به کار طراحی دیگری نیاز دارند.[7]
هنگامی که با Adobe Illustrator و Photoshop آشنا شدید، خدمات خود را داوطلبانه ارائه دهید.
به یک جامعه طراحی گرافیک محلی بپیوندید.
جوامع طراحی گرافیک را به صورت آنلاین یا در کالج یا دانشگاه محلی جستجو کنید. پس از پیوستن، شروع به شبکه سازی با اعضای آن کنید. به اعضا اطلاع دهید که به دنبال کار برای گسترش مجموعه خود هستید. ممکن است شخصی بتواند شما را با یک استخدام کننده در تماس قرار دهد.[9]
توجه داشته باشید که برخی از جوامع ممکن است اعضای خود را ملزم به پرداخت حق الزحمه کنند.
به دوستان و اعضای خانواده خود بگویید که به دنبال شغل هستید.
به آنها اطلاع دهید که به دنبال یک دوره کارآموزی یا یک موقعیت ابتدایی هستید. یک کپی از رزومه خود و یک پیوند به نمونه کارها یا حساب رسانه های اجتماعی خود را برای آنها ارسال کنید.
به این ترتیب، آنها می توانند اطلاعات شما را به راحتی به کارفرمایان بالقوه ارجاع دهند.[10]
همچنین به همکلاسی ها و مخاطبین رسانه های اجتماعی خود اطلاع دهید که به دنبال فرصت هایی برای گسترش مجموعه خود هستید.
ایجاد پورتفولیو
بهترین قطعات کار خود را انتخاب کنید. از گنجاندن هر چیزی که تا به حال ساخته اید خودداری کنید.
در عوض، قطعاتی را انتخاب کنید که بیشتر به آنها افتخار می کنید. این قطعات باید توانایی های شما را نشان دهند و اعتماد شما را به کارتان نشان دهند.[11]
کارهایی را که خودتان شروع کرده اید و همچنین کارهایی را که برای مشتریان خاصی انجام داده اید، در نظر بگیرید.
شامل نمونه های مختلف. قطعاتی را انتخاب کنید که طیف وسیعی از مهارت های شما را به نمایش بگذارد.
برای مثال، قطعاتی را که مهارتهای تایپوگرافی، طراحی وب و طراحی لوگوی شما را به نمایش میگذارند، بگنجانید.[12]
قطعاتی را انتخاب کنید که نشان دهد شما برای مشتریان مختلفی نیز کار کرده اید.
کار خود را زمینه سازی کنید. برای هر قطعه کار، یک تا دو پاراگراف بنویسید که اهداف مشتری و اینکه چگونه طرح شما به آن اهداف رسیده است را توضیح دهد. در مورد الهام بخش طراحی و فرآیند خلاقیت خود صحبت کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که هر گونه اطلاعاتی در مورد موفقیت طراحی خود درج کنید. اطلاعات را در یک سند Word تایپ کنید.[13]
به عنوان مثال، ذکر کنید که مشتری از کار شما راضی بوده و با شما قرارداد بسته است تا کارهای بیشتری انجام دهید، یا در مورد اینکه طراحی شما چگونه فعالیت فروش را برای مشتری شما افزایش داده است، صحبت کنید.
هر گونه مهارت کاری اضافی را فهرست کنید.
یک صفحه رزومه در نمونه کار خود ایجاد کنید که مهارت های شما و همچنین تجربه کاری مرتبط شما را به نمایش بگذارد. این می تواند اولین یا آخرین صفحه در نمونه کارها شما باشد
، بسته به اینکه چگونه آن را سازماندهی می کنید. اطمینان حاصل کنید که توانایی خود در رعایت ضرب الاجل ها، برقراری ارتباط موثر، کار با اعضای تیم و سایر مهارت های شغلی مهم را یادداشت کرده اید.[14]
حتماً مدارک یا گواهی هایی را که دارید در این صفحه نیز فهرست کنید.
به یک موقعیت بالاتر در شرکت پیشرفت کنید. همانطور که در شرکت کار می کنید، مطمئن شوید که مهارت های فنی خود را بهبود می بخشید. با این حال، همانطور که مهارت های فنی خود را بهبود می بخشید،
روی مهارت های رهبری و همچنین توانایی خود برای انجام کارها کار کنید. کارهای اضافی انجام دهید، به دیگران راهنمایی کنید، برای رهبری پروژه ها داوطلب شوید و ضرب الاجل های مهم را رعایت کنید.[20]
اینها راههای عالی برای شناخته شدن به عنوان فردی سختکوش است که توانایی انجام مسئولیتهای بیشتری را دارد