تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

چگونه طراحی گرافیک شروع کنیم؟

طوفان فکری یک خط داستانی یا ترتیب

دستورالعمل ها یا راهنمایی هایی را در مورد مواردی که باید شامل شود بررسی کنید.

اگر برای یک برنامه طراحی درخواست می دهید، آنها باید ایده خوبی از آنچه می خواهند در نمونه کار شما ببینند ارائه دهند. اگر در حال طراحی یک نمونه کار حرفه ای هستید، ممکن است دستورالعمل های واضحی نداشته باشید.

به طور کلی، باید تحقیقات خلاقانه، طراحی هایی که توانایی شما را در ترجمه سه بعدی به دوبعدی نشان می دهد، مطالعات رنگی، و در صورت لزوم، عکس هایی از کارهای سه بعدی که انجام داده اید را شامل کنید.[1]
پورتفولیوی خود را متناسب با برنامه خاص یا نوع کاری که می خواهید انجام دهید تنظیم کنید. اگر برای موقعیت های مختلف درخواست می دهید، ممکن است بخواهید بیش از یک نمونه کار را گرد هم آورید.

با یک اصل سازماندهی بیایید. هر کاری که انجام می دهید، احتمالاً باید سعی کنید تا حد امکان قسمت های مختلف یک پروژه را کنار هم نگه دارید.

نابراین، به عنوان مثال، اگر ساختارهای ارگانیک مانند پر و برگ را برای یک پروژه و هنر قبیله ای یا عامیانه را برای پروژه دیگر کاوش کرده اید، سعی کنید قسمت های مختلف آن پروژه ها را کنار هم نگه دارید

. در نهایت، شما به یک اصل سازمانی نیاز دارید زیرا باید انتخاب کنید که چگونه می‌خواهید آن پروژه‌ها را ارائه دهید.[2]
آیا می خواهید داستانی تعریف کنید و پیوندهای بین زوایای مختلفی را که بررسی کرده اید نشان دهید؟

چگونه طراحی گرافیک شروع کنیم؟

آیا سادگی ترتیب زمانی را ترجیح می دهید یا معکوس؟ در مورد کاری که انجام داده اید فکر کنید و ببینید آیا اتصالات خاصی وجود دارد که می خواهید برجسته کنید.


به یاد داشته باشید که هر چیزی که به ذهنتان خطور می کند، باید برای بیننده مشخص باشد که می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید. اگر واقعاً در این مورد مطمئن نیستید، فقط به یک چیز ساده بپردازید، مانند ارائه جدیدترین کار خود در جلو برای جلب نظر بیننده و سپس اختصاص بقیه نمونه کارها به نشان دادن اینکه چگونه به آنجا رسیده اید.
توجه داشته باشید که برای نمونه کارهای حرفه ای، ابتدا باید کار خود را با جدیدترین قطعات بچینید و مواد قدیمی را در پشت قرار دهید.

توضیحی بنویسید تا نشان دهید چگونه می خواهید کار خود را سازماندهی کنید. مانند هر پروژه دیگری، آنقدر مشتاق یک ایده آسان است که واقعاً برنامه ریزی نمی کنید که چگونه آن را اجرا کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، تحت تأثیر همه چیزهایی هستید که برای آن برنامه ریزی نکرده اید. هدف این مرحله این است که اطمینان حاصل کنید که ارائه کار خود را به حداکثر رسانده اید و تمام قسمت ها به همان اندازه که برای شما واضح است برای یک فرد خارجی نیز واضح باشد.
فقط به این فکر نکنید که خط داستانی شما چیست: ارزیابی کنید که چگونه هر قسمت در آن داستان قرار می گیرد. با چیدمان های مختلف بازی کنید و به این فکر کنید که هر چیدمان چگونه بر درک آثار شما تأثیر می گذارد. ممکن است یک نمودار یا طرح کلی ایجاد کنید تا نشان دهید چرا قطعات خود را به روشی خاص سازماندهی کرده اید.
ایده خود را به کسی که در طول توسعه خلاقانه شما با شما کار کرده است نشان دهید یا توضیح دهید. در حالت ایده آل، آن شخص باید یک مربی باشد، مانند یک معلم یا یکی از نزدیکان شما، که تجربه ای در ساختن نمونه کارها دارد و می تواند در مورد تاثیرگذاری ایده های شما بازخورد ارائه دهد.

چگونه طراحی گرافیک شروع کنیم؟

کامپایل کردن مطالب شما

مواد خود را جمع آوری کنید مطالب خود را بر اساس دستورالعمل های ارائه شده توسط برنامه خاص خود قرار دهید.

نمونه های رنگی، نمونه های پارچه، قطعات تحقیقی، طرح ها، عکس ها: همه چیز. قرار نیست همه این موارد را در نمونه کار خود قرار دهید، اما با مجموعه کامل شروع کنید.
توجه داشته باشید که معمولاً نمی توانید قطعات واقعی را که ساخته اید، مانند یک کرست یا یک جفت کفش، وارد کنید. در عوض، عکس‌هایی با ظاهری حرفه‌ای از آن قطعات بگیرید و عکس‌ها را در نمونه کار خود به‌عنوان نمایشگاهی از کارتان بگنجانید.

قوی ترین ایده های خود را به نمایش بگذارید. ممکن است منابع لازم برای ساختن آنچه را که طراحی می کنید نداشته باشید، یا ممکن است هنوز همه مهارت ها را نداشته باشید – اشکالی ندارد.

شخصی که به مجموعه شما نگاه می کند می خواهد ببیند شما چگونه فکر می کنید و چگونه خلق می کنید، بنابراین طرح های قلم و جوهر یا نقاشی های زغالی خود را به او نشان دهید.

شما باید چند نمونه مختلف از کار خود را به نمایش بگذارید و همچنین نقاشی های شکلی که توانایی شما را در نمایش سه بعدی روی یک سطح دو بعدی نشان می دهد. هر چیزی بیش از آن ماده جایزه است.[3]

مجموعه ای از قطعات را انتخاب کنید که پیشرفت شما را در هر یک از پروژه های شما نشان می دهد.

این قطعات ممکن است ترکیبی از چیزهایی باشند که الهام بخش شما بوده اند، کارهای اولیه ای که انجام داده اید، یا اولین قدم ها در یک ایده توسعه یافته که بعداً دوباره ظاهر می شود. سعی کنید برای هر پروژه ای که بررسی کرده اید دو یا سه قطعه انتخاب کنید.
اگر یک نمونه کار حرفه ای هدفمند ایجاد نمی کنید، پروژه های جانبی معمولی را نیز شامل کنید.

این کارهای غیر رسمی نشان دهنده تنوع و گستره استعدادهای شماست. به علاوه آنها بینشی در مورد علایق شما ارائه می دهند.
اگر حجم زیادی از کار دارید، سعی کنید در درجه اول از آخرین اکتشافات خود انتخاب کنید.

برخی از کارهای قدیمی خود را برای نشان دادن پیشرفت خود بگنجانید، اما تأکید کنید که در حال حاضر در کجا هستید، به خصوص اگر نمونه کارها را برای پیشرفت حرفه ای تهیه می کنید.

بهترین قطعات خود را انتخاب کنید شما قطعاً می خواهید بهترین کار خود را در کارنامه خود بگنجانید. سعی کنید در هر پروژه بین یک تا دو قطعه کار با کیفیت بسیار بالا داشته باشید.

به سراغ قطعاتی بروید که نمایانگر سبک شخصی و رویکرد طراحی شما هستند. شاید تمایل داشته باشید که بر روی طراحی برای یک جمعیت خاص (جوان، زنان پیشرو مد، مردان آندروژن، کودکان فعال و غیره) یا حول یک موضوع خاص تمرکز کنید.

سپس می توانید قطعاتی را بگنجانید که مشتری یا مصرف کننده ایده آل شما را نشان می دهد. می‌توانید قطعاتی را انتخاب کنید که در کلاس‌های طراحی شما نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند و برخی از بهترین کارهای شما توسط اساتید و همتایان مورد توجه قرار گرفته‌اند.
مطمئن شوید که این آثار طیفی از انواع مختلف سبک ها یا رویکردهای پارچه و مواد را در بر می گیرند.

چگونه طراحی گرافیک شروع کنیم؟

شما نباید بیش از دو قطعه از یک سبک یا رویکرد را وارد کنید. به عنوان مثال، شاید شما دو قطعه داشته باشید که توانایی شما در کار با چرم را به نمایش بگذارد. شما همچنین باید یک تا دو قطعه را بگنجانید که توانایی شما را در کار با مواد مختلف، مانند ابریشم یا جرسی، نشان دهد. این نشان می دهد که شما می توانید با چندین متریال مختلف و در چندین سبک مختلف کار کنید.

قطعات را در چیدمان انتخابی خود به هم بچسبانید. ممکن است بخواهید با چیدن چیزها در کنار هم یا روی یک میز، فقط برای بازی با نظم، شروع کنید. اگر انتخاب می کنید که برای هر دسته بخش های جداگانه ای داشته باشید،

نحوه سازماندهی قطعات را در یک بخش خاص مشخص کنید.[4]
از خودتان سوالاتی بپرسید، آیا ترتیب زمانی منطقی است؟

آیا مجموعه ای از آثار دارید که باید آنها را بر اساس موضوع یا رسانه گروه بندی کنید؟
اگر متوجه شدید که چیزی با چیدمان شما مطابقت ندارد، آن را درج نکنید. ببینید آیا قطعه متفاوتی دارید با سایر قسمت های بخش بهتر کار می کند. شما می خواهید همه چیز در مجموعه شما به خوبی با هم هماهنگ شود.

نمونه کارها یا موارد ارائه را بخرید یا پیدا کنید. شما می توانید نمونه کارها و موارد ارائه را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های لوازم هنری خوب پیدا کنید، به خصوص اگر در نزدیکی یک مدرسه هنری یا طراحی زندگی می کنید.

کدام مورد نیاز دارید به قطعاتی که ارائه می کنید بستگی دارد. کیس باید مرتب و تمیز باشد، اما اگر دانشجو هستید، تا زمانی که کاربردی است و به طور موثری آثار شما را نمایش می‌دهد یا ذخیره می‌کند، لازم نیست که سطح بالایی داشته باشد.

اگر در حال ارائه نمونه کارها در یک محیط حرفه ای هستید، ممکن است بخواهید در یک مورد بهتر سرمایه گذاری کنید.
کیس های ارائه مانند کلاسورهای زیپ هستند، به این دلیل که عموما شامل محافظ های ورق هستند و برای کارهای کوچکتر بهترین هستند.

چگونه طراحی گرافیک شروع کنیم؟

آنها به معنای واقعی کلمه برای “ارائه” کار شما هستند، بنابراین اگر تازه شروع کرده اید، احتمالا بهترین گزینه شما هستند.>
اگر قطعات بزرگتری مانند نقاشی دارید، ممکن است بخواهید روی نمونه کارها سرمایه گذاری کنید که بزرگتر است و بیشتر برای حمل و نقل آثار در نظر گرفته شده است تا ارائه آنها. به‌جای ارائه آثار خود به‌صورت حلقه‌ای، احتمالاً با ورقه‌های شل و انباشته شده روی هم مواجه خواهید شد.

اقلام مکمل شل را با هم کولاژ کنید و روی کاغذ خوب بچسبانید.

اغلب قطعات تحقیقی شما، مانند بافت ها یا ساختارهای جالب، شامل نمونه ها و بریده های کوچک زیادی است. در حالت ایده‌آل، شخصی که نمونه کار شما را بررسی می‌کند باید بتواند آن را ورق بزند، بنابراین تمام قطعات کوچک‌تر را روی برگه‌های کاغذی به اندازه حروف کولاژ کنید تا راحت‌تر در دسترس باشند.

اقلام را بر اساس نوع گروه بندی کنید، یا آنها را به گونه ای که منطقی باشد مرتب کنید. در صورت لزوم، برچسب‌هایی مانند «کار رنگی» یا «روش‌های آزمایشی لعاب‌کاری» ارائه کنید و اگر لازم است خطوط یا پاراگراف‌های توضیحی کوچکی اضافه کنید تا به خواننده نشان دهید که چه کار می‌کردید.
شما باید از کاغذ با کیفیت بالا و بدون اسید استفاده کنید.

از چسب باکیفیت با قلم مو استفاده کنید که می توانید آن را به لبه های تکه های کلاژ بزنید و به کاغذ بچسبانید.

سعی کنید وقتی قطعات کولاژ را به کاغذ می‌چسبید، با استفاده از یک انگشت به آرامی هر قطعه را صاف کنید، از مواج شدن قطعات کولاژ جلوگیری کنید. محل کار خود را مرتب نگه دارید تا هیچ رد چسب یا لبه های شلخته روی قطعات کولاژ وجود نداشته باشد. شما می خواهید قطعات کولاژ حرفه ای و تمیز به نظر برسند.

چگونه طراحی گرافیک شروع کنیم؟

در صورت لزوم برچسب ها را اضافه کنید. شما در درجه اول بر عناصر طراحی بصری تاکید دارید و بدیهی است که ارتباط اصلی شما از طریق همین کار است.

با این حال، اگر می خواهید تحقیقات خلاقانه خود یا هر یک از مراحل یک پروژه را برچسب بزنید تا نحوه پیشرفت خود را روشن کنید، این کار را انجام دهید. فقط مطمئن شوید که برچسب تمیز و مرتب باشد تا چیز مهمی را پوشش ندهد.

محصولات مرتبط