آژانس تبلیغاتی - 5 1 - نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی -
۰۵
تیر

نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی

تصمیم بگیرید که به چه خدماتی نیاز دارید. قبل از استخدام یک آژانس تبلیغاتی، مشخص کنید که چرا آنها را استخدام می کنید.

آیا فقط به چند ماده بازاریابی تولید شده نیاز دارید، مانند یک نامه فروش یا کارت پستال؟

اگر چنین است، ممکن است به سادگی به یک کپی رایتر یا طراح گرافیک مستقل نیاز داشته باشید، نه یک آژانس تبلیغاتی در مقیاس کامل.

با این حال، اگر به یک کمپین بازاریابی گسترده، از تبلیغات چاپی گرفته تا اخبار رادیویی نیاز دارید، احتمالاً به کمک یک آژانس نیاز خواهید داشت.

اگر برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع کمپین تبلیغاتی را راه اندازی کنید، یا اگر به شخصی نیاز دارید که برای شما آگهی بگذارد، احتمالاً به یک آژانس نیز نیاز دارید.

نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی - 1 1024x1024 - نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی -

دانستن آنچه نیاز دارید نیز به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه نوع آژانسی را انتخاب کنید.

برخی از آژانس ها در قالب های خاصی مانند تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی تخصص دارند،

در حالی که برخی دیگر خدمات متنوع تری را ارائه می دهند. همچنین، برخی از آژانس ها

عمدتاً بر ایجاد مواد تبلیغاتی خاص تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر به شما کمک می کنند تا اهداف و نیازهای بازاریابی خود را مشخص کنید.

بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید.

آژانس‌های بزرگ‌تر معمولاً هزینه بیشتری نسبت به آژانس‌های کوچک‌تر دریافت می‌کنند، به خصوص اگر خدمات بیشتری ارائه دهند.

در حالی که ممکن است بخواهید یک آژانس برجسته استخدام کنید، ممکن است هزینه های آنها بیشتر از حد توان شما باشد.

در نتیجه، شما ممکن است فقط بتوانید خدمات محدودی از آنها بپردازید، اما می توانید یک طرح جامع تر را در یک آژانس کوچکتر بپردازید.

تصمیم بگیرید که آیا کسی محلی را می خواهید.

نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی - 2 1024x1024 - نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی -

با ابزارهایی مانند ایمیل، ویدئو کنفرانس و پیام‌رسانی فوری، برقراری ارتباط همزمان با مردم در سراسر کشور و حتی جهان آسان‌تر از همیشه است. شما دیگر محدود به انتخاب آژانس در شهر خود نیستید.

قبل از اینکه آژانسی را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید شخصی در جامعه‌ای که به آن خدمات می‌دهید قرار داشته باشد، به خصوص اگر یک کسب‌وکار کوچک هستید که به شهر یا منطقه خاصی خدمات می‌دهد.

در حالی که می توانید آژانسی را در هر مکانی استخدام کنید، آیا آژانسی را می خواهید که بتوانید حضوری از آن بازدید کنید؟ یا اینکه مثلاً نزدیکی کمتر از کیفیت کار یا شهرت شرکت مهم است؟

اندازه شرکت خود را با اندازه آژانس تبلیغاتی مطابقت دهید. اگر یک کسب و کار کوچک دارید، احتمالاً یک آژانس کوچک به شما خدمات بهتری خواهد داد. آژانس‌های بزرگ‌تر ممکن است خدمات بیشتری ارائه دهند، اما ممکن است استعدادهای برتر خود را به مشتریانی با مشخصات بالا اختصاص دهند.

نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی - 4 1 1024x1024 - نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی -

با این حال، با آژانس‌های کوچک‌تر، احتمال بیشتری وجود دارد که توجه شخصی را به خود جلب کنید و به بااستعدادترین کارمندان آن‌ها دسترسی داشته باشید، که اغلب شامل رئیس یا مدیرعامل می‌شوند.

همچنین، اگر شرکت کوچکی هستید، احتمالاً به همه خدمات ارائه شده توسط یک آژانس بزرگتر نیاز ندارید.

با این حال، اگر یک شرکت بزرگ را اداره می کنید، احتمالاً باید با آژانس بزرگتری کار کنید که می تواند خدمات تبلیغاتی متنوع تری را انجام دهد.

به آژانس‌هایی که به آنها علاقه دارید نگاه دقیق‌تری بیندازید.

بپرسید آیا می‌توانید از آژانس بازدید کنید و کارمندان را در یک روز کاری معمولی مشاهده کنید.

نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی - 6 1 1024x1024 - نحوه انتخاب آژانس تبلیغاتی -

شما ایده بهتری در مورد نحوه کار آژانس، نحوه همکاری کارکنان آن با یکدیگر و اینکه آیا با سبک شرکت و کارمندان آن احساس راحتی می کنید، خواهید داشت.

همچنین نمونه کارهای تولید شده برای مشتریان دیگر را درخواست کنید و از مشتریان فعلی یا قبلی 2 یا 3 مرجع بخواهید.