تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

چگونه یک لوگو طراحی کنیم

عملکرد اصلی لوگوی خود را تعیین کنید. لوگو برند شما را با استفاده از شکل، فونت، رنگ و تصاویر نشان می دهد.

روشن بودن دلیل نیاز به لوگو می تواند طراحی شما را راهنمایی کند.
تقویت شناخت آیا شرکت شما جدید است یا در زمینه ای با بسیاری از بازیکنان دیگر رقابت می کند؟

داشتن یک لوگوی قوی می تواند به مشتریان کمک کند تا برند شما را راحت تر بشناسند.
خاطره انگیزی ایجاد کنید. مشتریانی که با چشم و آرم خود خرید می کنند می توانند راحت تر از نام، محصولات و خدمات به خاطر بسپارند. با گذشت زمان، مشتری می آید تا لوگوی شما را با شرکت شما مرتبط کند.
اعتماد ایجاد کنید. بخشی از آوردن و حفظ مشتریان بر اساس تمایل آنها به اعتماد به شما است.

یک لوگوی مستحکم که صداقت شما را نشان می دهد می تواند به راحتی مشتریان کمک کند.
تقویت تحسین اگر مشتریان در حال حاضر تصور خوبی از کسب و کار شما دارند، می‌توانید با ایجاد لوگویی که به دلیل ظاهر خوب، هوشمندی یا سادگی مؤثر مورد توجه قرار می‌گیرد، آن را تقویت کنید.

چگونه یک لوگو طراحی کنیم

به بازار هدف خود فکر کنید. این مهم است که مشتری شما چه کسی است و ظاهر لوگوی خود را سفارشی کنید تا برای کسانی که از خدمات شما استفاده می کنند جذاب باشد.
لوگوی یک گل فروشی می تواند دارای یک فونت عجیب و غریب و یک طرح رنگ روشن باشد.

این برای یک گاراژ تعمیر بدنه خودرو چندان خوب کار نمی کند.
یک لوگو برای یک شرکت حقوقی باید یکپارچگی و قدرت را نشان دهد. لزوماً ظاهری نیست که برای یک شرکت پذیرایی خوب کار کند.

تصمیم بگیرید که آیا نام شرکت خود را در لوگو بگنجانید یا خیر.

مطمئناً، شما می خواهید برای کسب و کار خود به رسمیت شناخته شوید، اما قرار دادن نام بخشی از طراحی لوگو ممکن است همیشه ایده خوبی نباشد.
اگر به طور معقولی متمایز است اما هنوز یک کلمه رایج نیست، یا اگر بودجه بازاریابی شما محدود است و هدف شما ایجاد تشخیص نام است، نام را وارد کنید.
اگر نام آن خیلی عمومی است، خیلی طولانی است، در سطح جهانی خوب ترجمه نمی شود (اگر این مورد توجه است) یا فاقد شخصیت است، آن را وارد نکنید. اگر باید لوگوی خود را روی محصولی مانند کفش ورزشی یا کیف دستی قرار دهید، نام آن را نیز کنار بگذارید.
به تمام روش های مختلفی که قصد دارید از لوگوی خود استفاده کنید فکر کنید.

کوچکترین اندازه ای را که ممکن است نیاز داشته باشید تصویر کنید. اگر زمانی که لوگو به اندازه فاویکون است، نام شرکت قابل خواندن نیست، بهتر است آن را از طرح حذف کنید.

از طرح رنگ شرکت پیروی کنید. اگر شرکت شما قبلاً استفاده از رنگ‌های خاصی را در تابلوها، تبلیغات و سایر مواد خود ایجاد کرده است، مهم است که آن رنگ‌ها در لوگو منعکس شوند.
استفاده مداوم از رنگ ها باعث ایجاد آشنایی می شود. شما می خواهید مشتریان بتوانند به صورت ذهنی لوگوی شما را به شرکت “پیوند” کنند.
اگر شرکت شما خود را با رنگ‌های خاصی علامت‌گذاری کرده باشد، عموم مردم با آن رنگ‌ها ارتباط ناخودآگاه ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، طرح رنگ wikiHow سبز است.
اگر هنوز یک طرح رنگ ثابت برای کسب و کار خود ندارید، در مورد روانشناسی رنگ ها تحقیق کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال، قرمز نشان دهنده قدرت، اشتیاق، انرژی و اعتماد به نفس است، اما همچنین می تواند نشان دهنده خطر باشد.

از لوگوهای موفق الهام بگیرید اما کپی نکنید. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که چیزی بسازید که شبیه لوگوی شرکتی مورد علاقه شما باشد، اما پیامی ناخواسته به مخاطبان شما منتقل می کند – اینکه شما تنبل و بی الهام هستید.
به لوگوهای کسب و کارهای مشابه مشابه خود نگاه کنید.

چگونه یک لوگو طراحی کنیم

از خود بپرسید که در مورد آنها چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید.

چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. با دیدن مثال های زیاد غرق نشوید – 10 یا 12 باید بیش از اندازه کافی باشد تا به شما ایده بدهد که چه کاری انجام دهید و از چه کارهایی اجتناب کنید.
یک لوگوی موفق باید ساده، به یاد ماندنی، جاودانه و مناسب باشد. در حین بازی با ایده ها، اینها را به عنوان اهداف حفظ کنید.
اگر در تلاش برای ایده‌ها هستید، سعی کنید از کلمات کلیدی مختلف برای انجام جستجوهای آنلاین استفاده کنید یا از اصطلاحنامه استفاده کنید تا تفکر خود را در جهت‌های جدید سوق دهید.
دودل. چیزها را ترسیم کنید و با آنها بازی کنید. کلمات کلیدی را با فونت های مختلف بنویسید. ببینید آیا چیزی بصری جرقه یک ایده را می زند.

آن را ساده نگه دارید. طراحی لوگو تمرینی برای خویشتن داری است. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که سعی کنید پیام های زیادی را با طراحی خود منتقل کنید، تلاش برای انجام بیش از حد موفقیت لوگوی شما را خراب می کند.[1]
از رنگ های زیاد، فونت های متعدد و تصاویر لایه ای خودداری کنید. یک لوگوی گیج کننده یا به هم ریخته پیام واضحی را منتقل نمی کند.
اگر عناصر بصری بیش از حد در لوگوی شما وجود داشته باشد، پردازش آن برای مشتری دشوار خواهد بود. آنها نمی دانند به کجا نگاه کنند یا معنی آن چیست.
از نظر عملی، بازتولید یک لوگوی ساده آسان تر و کم هزینه تر است. از آنجایی که لوگوی شما ممکن است بر روی اقلام مختلفی ظاهر شود – از سربرگ گرفته تا تبلیغات و کیف های حمل بار – سادگی می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود.

چگونه یک لوگو طراحی کنیم

طرح های متعدد ایجاد کنید. در مرحله اولیه، ممکن است چندین ایده داشته باشید که بخواهید در طراحی لوگوی خود بیان کنید. همه آنها را به کاغذ بسپارید تا بتوانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست.
حتی یک طرح ساده می تواند ایده ای را ایجاد کند یا یک عنصر را ارائه دهد که می خواهید در نسخه بعدی طرح خود حفظ کنید.

یک طرح خشن از طرح بکشید. بهتر است در مراحل اولیه فرآیند طراحی لوگو، مداد را روی کاغذ قرار دهید. طراحی یک راه سریع و آسان برای خارج کردن ایده ها از ذهن و روی کاغذ است که در آنجا می توانید آنها را راحت تر ارزیابی کنید.
کاغذ سفید ساده یا کاغذ گراف ساده پس‌زمینه خوبی برای طرح‌های مداد شما می‌سازد.
پاک نکن طراحی یک فرآیند خطی نیست. صفحاتی را با طرح هایی که دوست ندارید نگه دارید. آنها ممکن است جرقه ای را برانگیزند یا پس از بررسی بعدی، چیزی ارزشمند ارائه دهند.
شرکت های بزرگ طراحی اغلب ده ها صفحه از مفاهیم لوگو را قبل از اینکه حتی یک ماوس کامپیوتر را لمس کنند ترسیم می کنند. نکته ای از حرفه ای ها بگیرید و ابتدا روی طرح های خود تمرکز کنید.[2]

طرح را به بازار آزمایشی نشان دهید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که به محض رسیدن به لوگوی برنده به جلو حرکت کنید، اما دریافت بازخورد بسیار مهم است.

چگونه یک لوگو طراحی کنیم

از افراد موجود در بازار هدف خود بازخورد دریافت کنید. طرح(های) خود را به نمونه ای از افرادی که متناسب با مشخصات مشتری ایده آل شما هستند نشان دهید. می توانید طرح های متعددی را به آنها نشان دهید یا به سادگی طرحی را که احساس می کنید قوی ترین نامزد است به آنها نشان دهید.
سوالات کلیدی بپرسید که واکنش آنها را به لوگو نشان دهد. آیا فکر می کنند این کار خسته کننده است یا هیجان انگیز؟ زشت یا جذاب؟ عمومی یا منحصر به فرد؟ همچنین بررسی کنید تا ببینید لوگو چه تصویر یا پیامی را به آنها منتقل می‌کند، آیا خواندن/تشخیص آن آسان است یا خیر و آیا به نظر می‌رسد با آنچه در مورد شرکت یا صنعت شما می‌دانند مطابقت دارد یا خیر.

اطمینان حاصل کنید که طرح مقیاس پذیر است. همه راه‌های مختلفی را که می‌توانید از لوگوی خود استفاده کنید در نظر بگیرید – در تبلیغات روزنامه‌ها، روی تابلوها، در وب‌سایت خود. لوگوی شما باید به خوبی عمل کند، چه در یک قالب بزرگ یا کوچک بازتولید شود.[3]
اگر یک لوگو دارای جزئیات بیش از حد یا خطوط بسیار نازک باشد، ممکن است این عناصر گم شوند یا ممکن است لوگو در اندازه های کوچک خیلی شلوغ به نظر برسد.
اگر یک لوگو به گونه‌ای طراحی شود که فقط در اندازه کارت ویزیت خوب به نظر برسد، وقتی بزرگ‌تر تولید می‌شود، به نظر می‌رسد که درشت به نظر می‌رسد.
برنامه های طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator یا Inkscape به شما امکان می دهند مقیاس پذیری طرح خود را آزمایش کنید. اگر در ابتدا با دست کار می کنید، سعی کنید از طرح خود در تنظیمات اندازه های مختلف کپی کنید

یک پیش نویس نهایی ایجاد کنید. در نهایت، شما باید لوگوی خود را دیجیتالی کنید.

شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا یک متخصص را استخدام کنید تا آن را برای شما محقق کند.
یک برنامه طراحی گرافیکی یاد بگیرید. پر استفاده ترین برنامه Adobe Illustrator است اما Inkscape یکی دیگر از برنامه ها است و می توان آن را به صورت آنلاین به صورت رایگان دانلود کرد.
تعدادی کتاب آموزشی و وب سایت وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری ایلوستریتور کمک کند.

کالج های اجتماعی و برخی از برنامه های آموزش مداوم کلاس هایی را در این برنامه طراحی ارائه می دهند.
یک گرافیست حرفه ای استخدام کنید.

اگر قبلاً در هنرهای گرافیکی، طراحی به کمک رایانه پیشینه دارید یا به سرعت مطالعه می کنید، ممکن است بتوانید خودتان این کار را انجام دهید.

در غیر این صورت، بهتر است کار خود را به دست یک متخصص بسپارید.
برای دیدن نمونه کارها از وب سایت های طراحان دیدن کنید.

چگونه یک لوگو طراحی کنیم

شما می خواهید فردی را انتخاب کنید که تجربه کار با طراحی لوگو را داشته باشد.
در مورد زمان چرخش بپرسید. بسته به اینکه طراحی شما در چه مرحله ای است، ممکن است با یک هنرمند بازبینی دیگری را انجام دهید یا او ممکن است ایده شما را همان طور که هست بازتولید کند.

در هر صورت، متوجه شوید که از زمانی که طرح خود را به آنها می دهید تا زمانی که محصول نهایی را ببینید چقدر طول می کشد.
از هزینه ها مطلع شوید باز هم، جایی که شما در فرآیند طراحی خود هستید، بر هزینه این سرویس تأثیر می گذارد. اگر به شخصی نیاز دارید که با شما در طراحی شما به حالت اول برگردد، این کار گرانتر از زمانی است که از لوگویی که ایجاد کرده اید راضی باشید و بخواهید آن را به طور حرفه ای کامپیوتری کنید.
خدمات آنلاین را بررسی کنید. تعدادی از خدمات طراحی گرافیک آنلاین وجود دارد که به شما امکان می دهد مبلغی را پرداخت کنید و در ازای آن چندین طرح لوگو را از هنرمندانی که سعی در برنده شدن در این شغل دارند دریافت کنید. شما طرحی را که بیشتر دوست دارید انتخاب می کنید و با تکمیل پروژه با آن هنرمند کار می کنید.

به گوش دادن ادامه بده هنگامی که لوگوی شما به پایان رسید، مهم است که برای بازخورد در مورد طرح باز بمانید.
از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

اگر شرکت شما حضور آنلاین ثابتی دارد، لوگوی خود را از کسانی که به شما متصل هستند عبور دهید و به حرف های آنها گوش دهید.
ابتدا لوگوی خود را در وب سایت خود امتحان کنید. اگر پاسخ به لوگوی شما مثبت نباشد، بازنگری و انتشار مجدد آن در وب‌سایتتان آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از انجام مجدد مطالب چاپی است.
دریافت جزئیات. اگر مشتریان می گویند که لوگو “گیج کننده” یا “خواندن آن دشوار است”، آنها را برای جزئیات فشار دهید. هرچه بیشتر بتوانید قبل از سرمایه گذاری در تمام وثیقه چاپی خود بدانید، اصلاح طرح آسان تر خواهد بود.

محصولات مرتبط