Search
Close this search box.

تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

چگونه یک تبلیغ را تجزیه و تحلیل کنیم

شکستن یک تبلیغ تلویزیونی

چگونه یک تبلیغ را تجزیه و تحلیل میکنیم؟ اول باید مشخص کنیم که مخاطبان تبلیغات تجاری چه کسانی هستند. باید از زمینه تبلیغات استفاده کنید (مثلاً از چه کانالی پخش می‌شود) تا بفهمید تبلیغ‌کنندگان در تلاش هستند چه کسانی را متقاعد کنند. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که تبلیغات تجاری برای چه نوع باورها یا احساساتی قرار دارد. این بستگی دارد که کندوکاو و کاوش تبلیغ درباره محصول را چقدر جدی بگیرید. به عنوان مثال، اگر آگهی تبلیغاتی در یک کانال تلویزیونی ظاهر شود که عمدتاً برنامه‌های کودکانه را نشان می‌دهد، می‌توانید استنباط کنید که تبلیغ‌کنندگان سعی دارند کودکان یا شاید والدین کودکان خردسال را جذب کنند.
اگر تبلیغاتی را در یک سینما ببینید، ممکن است بتوانید بر اساس ماهیت فیلم، مخاطبان هدف آن را تعیین کنید.

برای مثال، تبلیغاتی که قبل از فیلم‌های دارای رتبه R ظاهر می‌شوند، احتمالاً برای مخاطبان بزرگسال در نظر گرفته شده‌اند. به این فکر کنید که چگونه تبلیغات سعی می کند توجه شما را جلب کند. آگهی‌های تبلیغاتی‌ باید چشم نواز و متقاعدکننده باشد. به دنبال راه‌هایی باشید که آگهی‌های تبلیغاتی سعی می‌کنند شما را به سمت آن سوق دهند، مانند جلوه‌های بصری پر زرق و برق یا جلوه‌های ویژه.
اینکه چگونه یک آگهی تجاری به دنبال جلب توجه شماست نیز می تواند چیزهای زیادی در مورد مخاطبان هدف خود بگوید. برای مثال، تبلیغاتی که از جلوه‌های ویژه انفجاری استفاده می‌کند ممکن است نوجوانان و جوانان را هدف قرار دهد.

تبلیغ‌کنندگان فقط نمی‌خواهند تبلیغاتشان توجه شما را جلب کند؛ آنها همچنین می خواهند که شما آن را به خاطر بسپارید. در نظر بگیرید که چگونه تکنیک‌های جلب توجه آن‌ها در ذهن شما باقی می‌ماند و در دراز مدت بر دیدگاه شما نسبت به یک محصول تأثیر می‌گذارد.

برای دیدن معیار های انتخاب اژانس تبلیغاتی کلیک کنید.

محصولات مرتبط