تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

تابلو دکوراتیو 

امروز اغلب وقتی اسم تابلو می اید ذهن افراد به سمت انواع تابلو مغازه که شامل تابلو نئون،تابلو ال ای دی،تابلو چلنیوم و غیره است می رود.

ولی  یکی از آثار هنری هنرمندان کشیدن تابلو های نقاشی است که با دیدن آن افراد لذت میبرند.

افراد معمولا برای زیبایی منزل و محیط کار از این تابلو ها استفاده می کنند ولی تابلو های دیگری هم وجود دارد

مثل تابلو دکوراتیو که یکی از تابلو های مدرن و زیبا به حساب می ایدتابلو دکوراتیو یکی از گزینه های مناسب برای زیباسازی محیط منزل و کار است.

این نوع از تابلوها به دلیل نحوه تولید و نوع ساخت از قیمت مناسبی برخوردارند و می توانند به زیبایی محیط کمک شایانی کنند.

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

تابلو دکوراتیو 

بسیاری از افراد از وجود تابلو دکوراتیو اطلاعی ندارند و اغلب به دنبال زیباسازی محیط به وسیله تابلوهای نقاشی رنگ روغن هستند.

تابلوهایی که بر روی بوم طراحی می شوند مانند نقاشی های رنگ روغن معمولا از قیمت بسیار بالایی برخوردارند

و تمام اقشار جامعه توانایی خرید آن ها را ندارند. اما شما می توانید به وسیله تابلو دکوراتیو با صرف هزینه ای مناسب به محیط خود زیبایی ببخشید.

پارچه کنواس و بوم آن از مهم ترین بخش های تولید این نوع از تابلوها هستند که به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم.

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

پارچه کنواس چیست؟

کنواس (canvas ) نوعی پارچه است که از نوع پنبه و کتان ساخته می­‌شود و دارنده بافت ریز , نامنظم و اندکی متفرق و پراکنده است .

کنواس از قرن‌ها پیش به وسیله نقاشان تحت عنوان بوم در تابلو بوم نگارگری به کارگیری می­‌شده است

و به گفته بعضا از اساتید , هنرمندان اهل شهر ونیز در قرن 16 از او‌لین اشخاصی بوده‌­اند که به کارگیری از این پارچه را در نگارگری با رنگ روغن ترویج داده­‌اند .

ونیز یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین شهرهای ایتالیاست که می توان آن را یکی از مهدهای نقاشی در دنیا دانست.

بسیاری نقاشان مشهور و برجسته تاریخ جزو این کشور زیبا بوده اند.

این پارچه به دلیل بافت ریز خویش , منجر راحتی کار و دقت نظر بالای نگارگری می­‌شود و همینطور به دلیل بافت نامنظم و متفرق خویش , ابداع را در نگارگری تماما به نقاش می­‌دهد و سمت و سوی خاصی غیر از آنچه نقاش می­‌خواهد , به تصویر نمی دهد .

خصوصیت جذاب کنواس این است که هر چهره ای که روی آن چاپ شود , مشابه نگارگری می­‌شود .

به همین جهت در دهه­‌های اخیر با اعتنا به ترقی چشمگیر دستگاه های چاپ , چاپ روی بوم نگارگری ترویج یافته و فروش تابلو دکوراتیو نقطع ی عطف گرفته است .

براین اساس شما می­‌توانید سوای آنکه مبلغ زیادی برای خرید اثر نقاشان بزرگی نظیر معلم فرشچیان و تابلوهایی ماندگاری مثل شام انتها بدهید , آن‌ها را به منزل خویش بیاورید . زیرا اساتیدی مانند فرشچیان دارای آثاری بسیار گرانبها هستند.

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

انواع پارچه کنواس 

پارچه کنواس دارنده دو مدل ارگانیک و تصنعی است ; دسته ارگانیک این پارچه , چه بسا پس از چاپ نیز قابل شستشو است و کیفیت چاپ بر روی آن تا یکسری ده سال مراقبت می­‌شود اما گونه تصنعی و مصنوعی آن قابل شستشو نیست و در صورت آلوده و کثیف شدن آن , شما می‌توانید با دستمال کم آب آن را تمیز و از آلودگی پاک فرمائید .

در نوع ارگانیک میتوانید سالها پس از چاپ نیز با رنگ های اکریلیک یا این که رنگ روغن , مجدد روی تابلوی خویش نگارگری بکشید .پس نتیجه می گیریم تابلوهایی که از نوع پارچه کنواس طبیعی ساخته می شوند دارای دوامی بیشتر و مقرون به صرفه تر خواهند بود.

چاپ تابلو بوم 

چاپ تابلو بوم یا این که به عبارتی چاپ تابلو کنواس به وسیله چاپگر UV انجام می شود که شایسته ترین چاپگر برای چاپ کنواس است .

این دستگاه به دلیل شدت پاشش رنگ بالا که در مقیاس پیکو – لیتر انجام می­‌شود و مدل جوهر مصرفی , پایداری چاپ را برابر رنگ­‌پریدگی و تابیدن نوروروشنایی خورشید بالا می­‌برد و همان طور که گفته شد , در صورت به کارگیری از پارچه کنواس ارگانیک , طرح شما به کیفیت مادام­‌العمر خویش خواهد رسید .

چنین محصولی برای ساخت تابلوی دکوراتیو مضاعف مطلوب است . ناگفته نماند که چاپ کنواس به وسیله دستگاه­‌های پلات نیز انجام می­‌شود البته این متاع با وجود کیفیت بالای تصویر , قدمت بالایی ندارد . ب

ه کار گیری از این مدل چاپ­‌ها در مواردی پیشنهاد می­‌شود که شما نیاز به یک تصویر کیفیت عالی دارید اما قدمت فرآورده برای شما اهمیتی ندارد .

به صورت نمونه در هنگام برگزاری جلسات و همایش­‌های کوتاه برهه زمانی , می­‌توان از چاپ تابلو بوم با دستگاه پلات بهره مند شد .

ساخت تابلو دکوراتیو 

برای ساخت تابلو دکوراتیو , بعداز چاپ تصویر بر روی پارچه کنواس , آن را بر روی کلاف های چوبی که به حالت کادر می‌باشند , می کشند و از پشت به کلاف منگنه می­‌کنند .

براین اساس تابلو بوم کنواس شما دارنده بُعد می‌گردد و شما میتوانید از آن تحت عنوان یک تابلو دکوراتیو به کار گیری نمائید .

با این فعالیت سوای خرید تابلو نگارگری , می­‌توان توسط یک نگارگری زنده , به زیباسازی دکورا سیون محل متبوع مبادرت کرد.

انواع تابلوی دکوراتیو 

تابلوی دکوراتیو در اشکال متعدد یک تکه و یکسری تکه ارائه می‌گردد.

تابلو دکوراتیو چندین تکه , معمولاً به اسم تابلو یک سری تکه امروزی نیز مشهور است . تابلوی دکوراتیو از جهت محل استعمال تابلو نیز به اشکال متمایز تقسیم می­‌شود

مثل تابلو دکوراتیو اتاق نوپا , تابلو دکوراتیو آشپزخانه , تابلو دکوراتیو مدیریتی و . . . . نوعی از تابلو نیز موجود است

که گهگاه تحت عنوان تابلو دکوراتیو پشت نوروفروغ شناخته می­‌شود و در فضاهای داخلی و بیرونی نظیر سوپرمارکت­‌ها و مرکز ها تجاری به کارگیری می‌­شود .

این تابلوها در واقع به طریق جعبه­‌ای از روشنایی می باشند که نور و روشنایی در درون آن ها و از پشت به تصویر تابیده می گردد و بیشتر به اسم لایت جعبه مشهور می‌باشند .

برای خرید لایت جعبه می‌­توانید از اینجا مبادرت فرمائید .

تابلو دکوراتیو امروزی و سنتی , تابلو دکوراتیو پررنگ و معمولی هم از سایر دسته­‌بندی­‌های این متاع می باشند .

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

انتخاب بهترین طرح تابلو دکوراتیو

با اعتنا به این‌که تابلو کنواس به صورت دراز بازه در جلوی دیده شما خواهد بود و ناخودآگاه روزمره چنددفعه نگاه شما به آن خواهد زمین‌خورد , می بایست در گزینش طرح تابلو دکوراتیو آن توجه فرمائید

. احتمالا در دید اولیه به نظرتان بیاید که یک تابلوی معمولی نمی­‌تواند تأثیر خاصی روی بشر داشته باشد البته می بایست بدانید که هر بار نگاه بدین تابلوها که خیلی نیز حقیقی و واقعی به حیث می­‌آیند , تأثیر خویش را بر روی روحیه شما می­‌گذارد .

هنگامی که کل این دفعات را در زمان معاش خویش در لحاظ بگیرید , متوجه تأثیر تدریجی آنان بر روی روحیات خویش و در فیض خلق و احساسات خویش خواهید شد .  به همین دلیل است که اغلب روانشاسان بزرگ و با تجربه توصیه می کنند

که مراقب استفاده از تابلوها و طرح ها در خانه باشید زیرا آن ها به طور ناخودآگاه بر روحیه شما تاثیر می گذارند.

به همین علت است که روانشناسان سفارش می­‌کنند که برای هر روحیه مختص و متناسب با نیاز اشخاص , بایستی تابلوی مخصوصی در محل معاش استعمال شود .

مثلاً در صورتی‌که در منزل فرزندی دارید که روحیات وحشیانه یا این که افسرده‌ای دارااست , می­‌توانید در خانه از تصاویر دل­‌انگیز فضای سبز یا این که عشق و علاقه و اتحاد انسان‌ها به کار گیری فرمایید . یا این که در شرایطی‌که می­‌خواهید

به صورت غیر بی واسطه , شخصیت فرزانه یا این که دانشمندی را تحت عنوان الگوی فرزند خویش به وی معرفی نمایید به کار گیری از یک تابلو بوم کنواس پرتره شایسته ترین سفارش برای شماست .

محصولات مرتبط