Search
Close this search box.

تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

تابلو دکوراتیو 

امروز اغلب وقتی اسم تابلو می اید ذهن افراد به سمت انواع تابلو مغازه که شامل تابلو نئون،تابلو ال ای دی،تابلو چلنیوم و غیره است می رود.

ولی  یکی از آثار هنری هنرمندان کشیدن تابلو های نقاشی است که با دیدن آن افراد لذت میبرند.

افراد معمولا برای زیبایی منزل و محیط کار از این تابلو ها استفاده می کنند ولی تابلو های دیگری هم وجود دارد

مثل تابلو دکوراتیو که یکی از تابلو های مدرن و زیبا به حساب می اید. تابلو دکوراتیو یکی از گزینه های مناسب برای زیباسازی محیط منزل و کار است.

سفارش و خرید محصولات مرتبط: پرچم ساحلی ، تندیس، مهر و موم، تقدیر نامه

این نوع از تابلوها به دلیل نحوه تولید و نوع ساخت از قیمت مناسبی برخوردارند و می توانند به زیبایی محیط کمک شایانی کنند.

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

تابلو دکوراتیو 

بسیاری از افراد از وجود تابلو دکوراتیو اطلاعی ندارند و اغلب به دنبال زیباسازی محیط به وسیله تابلوهای نقاشی رنگ روغن هستند.

تابلوهایی که بر روی بوم طراحی می شوند مانند نقاشی های رنگ روغن، معمولا قیمت بالایی دارند و تمام اقشار جامعه توانایی خرید آن ها را ندارند. اما شما می توانید به وسیله تابلو دکوراتیو با صرف هزینه ای مناسب به محیط خود زیبایی دو چندان ببخشید.

پارچه کنواس و بوم آن از مهم ترین بخش های تولید این تابلوها هستند که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم.

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

پارچه کنواس چیست؟

کنواس (canvas ) نوعی پارچه است که از پنبه و کتان ساخته می­‌شود و دارای بافت ریز , نامنظم و پراکنده می باشد.

کنواس از قرن‌ها پیش به توسط نقاشان تحت عنوان بوم در تابلوی بوم نگارگری به کارگیری شده است، هنرمندان اهل شهر ونیز در قرن 16 از او‌لین اشخاصی بوده‌­اند که به کارگیری از این پارچه را در نگارگری با رنگ روغن ترویج داده­‌اند .

ونیز یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین شهرهای ایتالیاست که می توان آن را یکی از مهدهای نقاشی در دنیا دانست. بسیاری نقاشان مشهور و برجسته تاریخ، از کشور ایتالیا و شهر ونیز رشد کرده اند.

این پارچه به دلیل بافت ریز منجر به راحتی کار و دقت نظر بالای نگارگری می­‌شود و همینطور به دلیل بافت نامنظم و متفرق , ابداع را در نگارگری تماما به نقاش می­‌دهد.

سفارش و خرید محصولات مرتبط: پرچم ساحلی ، تندیس، مهر و موم، تقدیر نامه

یکی دیگر از خصوصیت جذاب کنواس این است که هر چهره ای که روی آن چاپ شود، مشابه نگارگری می­‌شود .

به همین جهت در دهه­‌های اخیر با اعتنا به ترقی چشمگیر دستگاه های چاپ , چاپ روی بوم نگارگری ترویج یافته و فروش تابلو دکوراتیو نقطع ی عطف گرفته است .

براین اساس شما می­‌توانید سوای آنکه مبلغ زیادی برای خرید اثر نقاشان بزرگی نظیر معلم فرشچیان بدهید , آن‌ها را به منزل خویش بیاورید . زیرا آثاری مانند آثار استاد فرشچیان بسیار گرانبها بوده و حتی بعضا خابل خرید نیز نمی باشد.

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

انواع پارچه کنواس 

پارچه کنواس داری دو مدل ارگانیک و تصنعی می باشد ; دسته ارگانیک این پارچه, پس از چاپ نیز قابل شستشو دارد و کیفیت چاپ بر روی آن تا سالها ماندگار است اما گونه تصنعی و مصنوعی آن قابل شستشو نیست و در صورت آلوده و کثیف شدن آن , شما می‌توانید با دستمال کم آب آن را تمیز و از آلودگی پاک فرمائید .

در نوع ارگانیک میتوانید سالها پس از چاپ نیز با رنگ های اکریلیک یا رنگ روغن, مجدد روی تابلوی خویش نگاره ایی جدید بکشید .پس نتیجه می گیریم تابلوهایی که از نوع پارچه کنواس طبیعی ساخته می شوند دارای دوامی بیشتر و مقرون به صرفه تر خواهند بود.

چاپ تابلو بوم 

چاپ تابلو بوم به وسیله چاپگر UV انجام می شود که بهترین نوع چاپگر برای چاپ کنواس است .

این دستگاه به دلیل شدت پاشش رنگ بالا که در مقیاس پیکو – لیتر انجام می­‌شود و همچنین مدل جوهر مصرفی, پایداری چاپ را برابر رنگ­‌پریدگی و تابیدن نور و روشنایی خورشید بالا می­‌برد و همان طور که گفته شد, در صورت استفاده از پارچه کنواس ارگانیک, طرح شما با کیفیت مادام­‌العمر خواهد ماند .

چنین محصولی برای ساخت تابلوی دکوراتیو بسیار مطلوب است . ناگفته نماند که چاپ کنواس به وسیله دستگاه­‌های پلات نیز انجام می­‌شود.

سفارش و خرید انواع پرچم : پرچم رومیزی، پرچم ال، پرچم تی

ساخت تابلو دکوراتیو 

برای ساخت تابلو دکوراتیو , بعداز چاپ تصویر بر روی پارچه کنواس , آن را بر روی کلاف های چوبی که به حالت کادر می‌باشند, می کشند و از پشت به کلاف منگنه می­‌کنند .

براین اساس تابلو بوم کنواس شما دارای بُعد می‌گردد.

انواع تابلوی دکوراتیو 

تابلوی دکوراتیو در اشکال متعدد یک تکه و چند تکه ارائه می‌گردد.

تابلو دکوراتیو چندین تکه , معمولاً به اسم تابلو سری تکه امروزی نیز مشهور است . تابلوی دکوراتیو از جهت محل استفاده تابلو نیز به اشکال مختلف تقسیم می­‌شوند.

برای مثل تابلو دکوراتیو اتاق نوزاد , تابلو دکوراتیو آشپزخانه , تابلو دکوراتیو مدیریتی و . . . .

نوع دیگری از این تابلو وجود دارد که تحت عنوان تابلو دکوراتیو پشت نور دار شناخته می­‌شود و در فضاهای داخلی و بیرونی نظیر سوپرمارکت­‌ها و مرکز ها تجاری به کارگیری می‌­شود .

این تابلوها در واقع توسط نور و روشنایی که در درون آن ها و یا پشت به تصویر تابیده می گردد مورد استفاده میباشند و بیشتر به اسم لایت باکس مشهور می‌باشند .

برای خرید لایت باکس می‌­توانید از اینجا مبادرت فرمائید .

انواع و نحوه ساخت تابلو دکوراتیو

انتخاب بهترین طرح تابلو دکوراتیو

با توجه به این‌که تابلو کنواس در جلوی دیده شما خواهد بود و ناخودآگاه چندین دفعه نگاه شما به آن خواهد خورد , می بایست در انتخاب طرح تابلو دکوراتیو آن توجه فرمائید.

احتمالا در دید اولیه به نظرتان بیاید که یک تابلوی معمولی نمی­‌تواند تأثیر خاصی روی بشر داشته باشد البته می بایست بدانید که با هر بار نگاه کردن به تابلوهای دکوراتیو که خیلی نیز حقیقی و واقعی میباشند، تأثیر خویش را بر روی روحیه شما می­‌گذارند .

هنگامی که کل این دفعات را در زمان معاش خویش در لحاظ بگیرید , متوجه تأثیر تدریجی آنان بر روی روحیات خویش و در فیض خلق و احساسات خویش خواهید شد .  به همین دلیل است که اغلب روانشاسان بزرگ و با تجربه توصیه می کنند

همانگونه که گفته شد نکته ایی که باید درنظر داشته باشید این است که به دلیل اثر گذاری این تابلو در روحیه شما می بایست در انتخاب طرح آن نیز دقت نظر داشته باشید زیرا به طور ناخودآگاه بر روحیه شما تاثیر می گذارند.

به همین علت است که روانشناسان سفارش می­‌کنند که برای هر روحیه مختص و متناسب با نیاز اشخاص , بایستی تابلوی مخصوصی در محل زندگی شخص قرار گیرد .

مثلاً در صورتی‌ که در منزل کودکی دارید که روحیات خشن ویا مشکلات افسردگی دارد می­‌توانید در خانه از تصاویر دل­‌انگیز فضای سبز یا این که عشق و علاقه انسان‌ها بهم استفاده نمایید و یا اگر قصد دارید ‌بصورت نامحسوس , شخصیت فرزانه یا دانشمندی را تحت عنوان الگو به فرزند خویش معرفی نمایید، به کار گیری از یک تابلو بوم کنواس پرتره شایسته ترین سفارش برای شماست .

محصولات مرتبط