تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

بهترین شرکتهای تبلیغ کننده (بخش۱۵)

15. ادویه قدیمی: مردی که مرد شما می تواند مانند بو (2010)

تبلیغات: تلویزیون

منبع: Coloribus

اولین قسمت از کمپین “مردی که مرد شما می توانست مثل بوی شما بوی دهد” Old Old Spice ، ایجاد شده توسط Wieden + کندی و در فوریه 2010 راه اندازی شد ، تبلیغات زیر بود. این یک عمل ویروسی که عملا یک شبه تبدیل شد:

این فیلم بیش از 51 میلیون بازدید از این نوشتار دارد. چند ماه بعد ، در ژوئن سال 2010 ، Old Spice با دومین آگهی تجاری با بازیگر همان ایسیا مصطفی پیگیری کرد. مصطفی به سرعت با نام “Old Spice Guy” شد ، نام مستعار ویدن + کندی با یک کارزار ویدئویی تعاملی که در آن مصطفی به نظرات طرفداران در فیس بوک ، توییتر و سایر وب سایت های رسانه های اجتماعی با فیلم های کوتاه و شخصی پاسخ داد ، سرمایه گذاری شد.

در حدود دو روز ، این شرکت 186 پاسخ ویدئویی شخصی ، اسکریپت شده و کاملاً خنده دار را نشان داد که مصطفی در پاسخ به طرفداران آنلاین به طرفداران پاسخ می داد. طبق گزارش Inc ، این فیلم ها تقریباً 11 میلیون بازدید مشاهده کردند ، و Old Spice حدود 29000 هوادار فیس بوک و 58000 دنبال کننده جدید توییتر به دست آورد.

جیسون باگلی ، مدیر خلاق Wieden + Kennedy و نویسنده این کمپین ، گفت: “ما تبلیغات تلویزیونی مینیاتوری را برای مصرف کنندگان شخصی که شخصی سازی شده بودند به عقب می فرستادیم و آن را به صورت سریع آتش انجام می دادیم.” هیچ کس انتظار ندارد سؤالی بپرسد و سپس به آن پاسخ داده شود.

درس

اگر انگیزه بدست آمده از مبارزات انتخاباتی خود را با طرفداران و پیروان خود پیدا کردید ، تمام تلاش خود را انجام دهید تا ضمن نگه داشتن پیام خود به صدا و تصویر برندتان ، آنها را درگیر نگه دارید.

16. وندی: گوشت گاو کجاست؟ (1984)

تبلیغات: چاپ ، تلویزیون

منبع: AdSoft Direct

آیا کافی است بگوییم که این کمپین موفقیت آمیز بود زیرا یک نان بزرگ همبرگر و مجموعه ناز بانوی پیر را نشان می داد؟ نه؟ فکر نمی کردم

وندی در این تبلیغات تبلیغاتی رویکردی عجیب تری به خود گرفت: رقبا را هدف قرار داد. عبارت ساده “گوشت گاو کجاست؟” مورد استفاده قرار گرفت و به عدم وجود گوشت گاو در همبرگرهای رقبا اشاره کرد – و خیلی سریع تبدیل به یک تورنمنت شد که تمام آنچه در زندگی مخاطبانشان از دست رفته بود را محاصره کرد.

در حالی که شما نمی توانید پیش بینی کنید که یک پیشگویی در چه موقعی رخ خواهد داد و چه موقع این کار را نمی کند ، وندی (با خردمندانه) بیش از پیش تبلیغ آهنگ خود را بیان نکرد. این کمپین فقط یک سال به طول انجامید و به آن اجازه می داد مسیر خود را به آرامی طی کند.

درس

مراقب موفقیت و شکستهای کمپین های خود باشید. فقط به این دلیل که چیزی را پیدا کرده اید که به این معنا نباشد ، باید به طور مرتب و مرتب آنرا انجام دهید تا جایی که بازی می کنید. به شرکت خود اجازه دهید تغییر و رشد دهد و ممکن است با تلاش جدیدی متوجه شوید که می توانید در آینده موفقیت بیشتری داشته باشید.

17. پراکتر و گمبل: با تشکر از شما ، مامان (2012)

تبلیغات: تلویزیون

من یک دقیقه به شما می دهم تا چشمان شما بعد از آن یکی خشک شود.

به طور جدی – شما انتظار ندارید که یک شرکت بازرگانی خانگی و تمیز کننده محصولات تجاری مانند آن به سمت تپش قلب بپیوندد؟ اما اخیراً ، Procter & Gamble (P&G) برخی از بهترین تبلیغاتی را که ما تاکنون از صنعت کالاهای مصرفی دیده ایم ، راه اندازی کرده است.

این به این دلیل است که P&G ماجرای پشت سرگذشت ورزشکاران المپیک را مشخص می کند – داستان مادران حامی که این ورزشکاران در سطح جهانی را تحت فشار قرار می دهند تا آن لحظه تاج گذاری. بله ، آنها احتمالاً مجبور بودند لباس های شسته شده و تمیز زیادی را در طول راه انجام دهند – احتمالاً با استفاده از محصولات P&G.

درس

مخاطبان خود را گریه کنید (فقط شوخی کنید). فصل یا مدت زمان تبلیغ شما مهم است. اما حتی اگر در طول بازی های المپیک تبلیغاتی انجام دهید ، مانند P&G ، اطمینان حاصل کنید که طول عمر آن ، و پیامی است که می تواند بدون توجه به زمان یا مکان دیدن آنها ، روی افراد تأثیر بگذارد.

بازاریابی عاطفی و نوستالژی ، تاکتیکهای قدرتمندی است که مردم را به سمت خرید انتخاب می کند ، بنابراین اگر داستانی بزرگتر و جهانی تر در پشت محصول یا داستان شما وجود دارد ، به آن ضربه بزنید – و آن را به جلو و مرکز نشان دهید.

18. KFC: “FCK” (2018)

تبلیغات: چاپ

kfc-fck-ad-2018

آگهی فوق فقط یک سطل خالی KFC نیست که نامه های شرکت در آن جنجال می خورد. همچنین یک تبلیغ طبیعی و غیرمترقبه مرغ سرخ شده نیست.

این تبلیغ عذرخواهی است و شاید خلاق ترین یکی از همه زمان ها باشد.

در فوریه 2018 ، تجارت KFC در ایالات متحده از مرغ خارج شد. درست می خوانید: یک شرکت طیور از مرغداری فرار کرد. این روزها نیست که یک تجارت به طعنه‌انگیزترین بحران روابط عمومی در تاریخ شرکت بپردازد ، بنابراین وقتی این اتفاق بیفتد ، همه نگاهشان به پاسخ تجارت است. خوب ، ما خوشحالیم که گزارش دادیم که KFC در حال فرود آمدن است.

KFC با کمک آژانس خلاق مادر لندن ، یک آگهی تمام صفحه را در مترو ، روزنامه ایالات متحده به دست آورد ، و سه ابتدایی معروف خود را مجدداً تنظیم کرد تا یک پاسخ خنده دار ، هرچند صریح پاسخ به کمبود محصول خود ایجاد کند. این تبلیغ سطل KFC را نشان می دهد که می خواند ، “FCK” – گویی می گویند ، “FCK ، این شرم آور است.” (می توانید نامه مفقود شده را پر کنید …)

در زیر این طراحی ، این شرکت در ادامه عذرخواهی می کند از آنچه متوجه می شود یک شکست غیرقابل توصیف است ، اگرچه اندکی خنده دار نبود.

درس

هیچ شغلی بالاتر از یک متاسفانه قدیمی قدیمی نیست. و اگر در این روند می توانید به خودتان بخندید ، فقط آن را بهتر خواهید کرد. تبلیغ KFC نشان می دهد که چگونه می توان تواضع ، کلاس ، شوخ طبعی ، و در نهایت افتخار شرکت را در پیامی که می تواند به شما در گزاف گویی از مطبوعات بد کمک کند نشان می دهد – و حتی با نتیجه خالص مثبت برای طرف مقابل خود بیرون بیاید.

پایان مقالات بهترین شرکتهای تبلیغ کننده.

محصولات مرتبط