1. برنامه ریزی یک دوربین تبلیغاتی
سازماندهی یک کمپین تبلیغاتی
تبلیغات تبلیغاتی مجموعه فعالیتهای تبلیغاتی است که مطابق با آن تهیه شده است
با برنامه بازاریابی و با هدف مصرف کنندگان ، نماینده مناسب است
بخش های بازار ، به منظور ایجاد واکنش آنها و یافتن راه حلی برای
اهداف استراتژیک یا تاکتیکی یک شرکت. (ایوانز و برمن ، 1995).
مشخصات فعالیت های جداگانه در طول مبارزات انتخاباتی در درجه اول بستگی دارد
استراتژی بازاریابی ، که می تواند برای مثال با گرفتن کلی بیان شود
بازار ، سهم یا بخش آن؛ ورود به یک طاقچه جدید؛ حفظ قبلی
موقعیت های بازار را تسخیر کرد. زیرساختهای بازاریابی ، انسانی و فنی
منابع ، سطح برقراری ارتباط و تأمین اطلاعات ارزشمند هستند
با توجه به.
تولید کننده می تواند تنها در صورتی که:
در مرحله اول ، آنها بر اساس مطالعات اولیه تهیه و تهیه می شوند
ماهیت پویا بازار را در نظر بگیرید. ثانیا ، محصولات تبلیغاتی هستند
منطقی ایجاد شده ، به یاد ماندنی و به درستی در مصرف کننده از پیش انتخاب شده
حضار. سوم ، یک انتشار به اندازه کافی گسترده با وسایل تبلیغاتی ارائه می شود
مناسب ترین کار هستند. چهارم ، وقایع در مکانهای مختلف و
در سطوح مختلف فعالیت فروش هماهنگ هستند. (هاپکینز ، 1966)
هر تبلیغات تبلیغاتی شامل سه مرحله اصلی است: مقدماتی ، نصف النهار
و آخرین مورد مرحله مقدماتی مهمترین مرحله است زیرا دو مرحله
دیگران به آن بستگی دارند ، و همچنین موفقیت یک تبلیغات تبلیغاتی به طور کلی است.
مرحله مقدماتی شامل برنامه ریزی یک تبلیغات تبلیغاتی است. برنامه ریزی
وضعیت اطراف محصول موجود در بازار را در نظر می گیرد و هزینه را تعیین می کند
تبلیغات. پس از انتخاب انواع و روش های توزیع و محاسبه
حجم تبلیغات ، می توان به راحتی هزینه محل خریداری شده را محاسبه کرد
زمان برای آن (ایوانز و برمن ، 1995).
هنگام برنامه ریزی تبلیغات تبلیغاتی ، موفقیت در نظر گرفته می شود
فعالیت بازار نه تنها به تبلیغات موفق بلکه به عوامل نیز بستگی دارد
ویژگی های محصول: قابلیت های محصول ، قیمت و رقبا.
3.2 انتخاب زمان فعالیتهای تبلیغاتی
خوب است که ایده ای برای انجام تبلیغات تبلیغاتی در زمان های مختلف داشته باشید
دوره ها فعالیت های تبلیغاتی ممکن است دوره ای (قبل از تعطیلات بزرگ) یا پراکنده باشد
(به عنوان پاسخی به تغییرات تقاضا ، تغییر شرایط بازار و غیره).
فعالیت های تبلیغاتی همچنین می تواند برای هر مناسبت ویژه برنامه ریزی شود ، به عنوان مثال ،
محصولات جدید ، تغییر قیمت محصولات موجود در بازار ، افتتاح محصولات جدید
شعبه های فروش. (سامارینا و کالوینا ، 1999)
در این موارد ، اگر گردش مالی تجارت تغییرات فصلی پویا داشته باشد ،
سیاست تبلیغاتی استراتژی های زیر را ارائه می دهد.
در این نمودار W هزینه گردش مالی است. w هزینه مسائل مربوط به تبلیغات را توضیح می دهد ،
بسته به مشخصات محصول ، سهمی از W را تهیه می کنید. w * تبلیغات است ،
شدت آن در همان سطح باقی می ماند. تأثیر تبلیغات بر
فروش یا سهم بازار کاملاً قابل اندازه گیری است.
W
حجم معاملات
W
W *
تبلیغات ضد دینی
15
عرضه محصولات تبلیغاتی در همان سطح ، یعنی تبلیغی باقی مانده است
در صورت فصلی ، مواد به طور یکنواخت در مدت زمان مشابه تولید می شوند
ماهیت پویایی گردش مالی قابل تغییر نیست.
تغییرات در انتشار محصولات تبلیغاتی به دنبال تغییرات در فروش محصولات است
کالاها ، یعنی استفاده از تبلیغات فصلی. دینامیک انتشار تبلیغات
محصولات از تغییرات در گردش در قالب تبلیغات ضد فصلی پیروی می کنند.
در حالی که دو نوع اول تبلیغات دارای معایب جدی هستند (شدت آن
یکی در یک سطح مشخص باقی می ماند و پویایی شدت دیگری با یکدیگر همزمان می شود
با پویایی گردش مالی) تبلیغات ضد فصلی مزایای بسیاری دارد.
بنابراین ، با هموار کردن گردش مالی ، ثبات حجم فروش افزایش می یابد
قله ها و افزایش تقاضا در دوره هایی که به طور سنتی کم بوده است.
3.3 اداره تبلیغات یا آژانس تبلیغاتی حرفه ای؟
برای سازماندهی فعالیت های تبلیغاتی ، شرکت می تواند از تبلیغات خود استفاده کند
دپارتمان یا یک آژانس تبلیغاتی خارجی. این مرحله برنامه ریزی یکی از موارد زیر است
مهمترین دلیل این است که درجه و شکل مدیر را تعیین می کند
مشارکت در اجرای طرح تبلیغات تبلیغاتی. آ
روند برنامه ریزی بیشتر یا روند اجرای طرح ممکن است کاملاً باشد
یا بخشی از آن به بخش بازاریابی یا آژانس تبلیغاتی واگذار شده است. به ترتیب
تصمیم در مورد ایجاد مسئولیت مدیر باید
مزایا و محدودیت های هر گزینه ممکن را درک کنید. (هاپکینز ،
1966)
فعالیت های تبلیغاتی در یک سازمان می تواند توسط یکی از آنها انجام شود
کارمندان سازمان این می تواند یک کارمند بخش فروش باشد
معاون رئیس سازمان ، مدیرعامل یا شخص اختصاصی ویژه
– مدیر تبلیغات.
جذابیت مستقیم در رسانه های تبلیغاتی می تواند در بنگاه های کوچک و با تعداد اندک مورد استفاده قرار گیرد
میزان فعالیتهای تبلیغاتی یا استفاده محدود از رسانه تبلیغاتی. با
مراجعه مداوم به رسانه های تبلیغاتی یک بخش ویژه تبلیغاتی است
سازمان یافته (لامبین ، 1966).
این بخش وظایف تهیه بودجه ، تهیه تبلیغات را بر عهده دارد
آنها را از سازمانهای شخص ثالث (معمولاً تخصصی) ارسال یا به آنها سفارش می دهید
آژانس های تبلیغاتی) ، استفاده و نظارت بر رسانه تبلیغاتی ، ارزیابی
اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی.
هنگامی که قدرت به مدیر تبلیغات تبلیغات بخش تبلیغات واگذار می شود
وظایف بسیار متفاوت است. مسئولیت های وی شامل مدیریت اداره می شود
بخش تبلیغات در سازمان منطقه ای یا ملی در مقیاس بزرگ
تبلیغات تبلیغاتی ، تبلیغ کننده از طریق تبلیغات به رسانه های تبلیغاتی مراجعه می کند
آژانس. آژانس تبلیغاتی می تواند خدمات تحقیق بازاریابی را ارائه دهد ،
سازمان تبلیغات تبلیغات و مجموعه اقدامات برای روابط عمومی.
در بنگاه های بزرگ ، بخش های تبلیغاتی معمولاً با یک آژانس تبلیغاتی کار می کنند.
کارکردهای بخش تبلیغات در چنین مواردی شامل موارد زیر است
توسعه بودجه کل آژانس تبلیغاتی ، تصویب
فعالیتهای ارائه شده توسط آژانس ، توابع کنترل و تجزیه و تحلیل ، فعالیتهای مربوط به
تبلیغات پستی مستقیم ، طراحی تبلیغات موسسات نمایندگی و
اجرای سایر فرم های تبلیغاتی که آژانس های تبلیغاتی از آن استفاده نمی کنند
معمولاً توسط خودشان انجام می دهند. (هاپکینز ، 1966).
بدیهی است ، مشکل اصلی در انتخاب بین تکیه بر آن بوجود می آید
آژانس تبلیغاتی و ایجاد بخش تبلیغاتی خود. هنگام ساخت
چنین مدیران تصمیم گیری معمولاً عوامل مختلفی را در نظر می گیرند.
دلایل زیادی وجود دارد که معمولاً تبلیغ کنندگان ترجیح می دهند خودشان را بسازند
بخش تبلیغات دلیل اول این است که شرکت اعتماد به نفس بیشتری دارد
در کارمندان خود نسبت به یک آژانس تبلیغاتی خارجی. در چنین مواردی مدیران
نشان می دهد که کارکنان بیشتر از منافع شرکت خود دفاع می کنند
از برخی سازمان های خارجی دلیل دوم تبلیغات است
دپارتمان ها از آژانس تبلیغاتی که رهبران آن اداره می شوند ، قابل کنترل تر هستند
غیر از اینها می توانند نظرات خود را در مورد سازمان تبلیغات فرایند تبلیغات داشته باشند
تبلیغ کننده دلیل سوم صرفه جویی در هزینه است ، که می توانید هنگام قرار دادن دریافت کنید
سفارشات مستقیم به تولید کنندگان خدمات تبلیغاتی دلیل چهارم ممکن است دروغ باشد
در ویژگیهای فعالیتهای تبلیغ کننده که بعضی اوقات نمی توان از آنها قدردانی کرد
توسط سازمان دیگر. (لامبین ، 1966).
دلایلی که تبلیغ کنندگان ترجیح می دهند به آژانس های تبلیغاتی مراجعه کنند:
دلیل اول استقلال آژانس است. با بسیاری از مشتری ها کار می کند و
مسئولیت های خاصی دارد با هدف ارائه بهترین خدمات با کیفیت به هرکدام
تبلیغ کننده ، آژانس از هیچ یک از آنها پیروی نمی کند. یک آژانس مستقل دارد
فرصتی برای دیدن مشکل مشتری و هدف قرار دادن او
ارزیابی آژانس به جای اصول خاص خود برای ایجاد مؤثر عمل می کند
تبلیغات بیش از پیروی از هوس و شوق سازمان مشتری است. (رومات ، 1997).
دلیل دوم دانش و تجربه گسترده ای است که آژانس دارد
کارمندان هنگام کار بر روی سفارشات مختلف به دست آورده اند. دانش به دست آمده در
یک صنعت اغلب برای تبلیغ کنندگان در صنایع دیگر مفید است.
دلیل سوم این است که بهترین افراد حرفه ای در تبلیغات فعالیت می کنند
آژانسها حتی بزرگترین مشتریها استفاده از این انبوه از آن را سودآورتر می دانند
افراد خلاق
دلیل چهارم این است که ، به عنوان یک قاعده ، هر پس اندازی که مشتری بتواند با آژانس تبلیغاتی خود (Inhouse) دریافت کند ، کمتر از ارزش کل کیفیت بالا است
خدمتی که وی هنگام امتناع از همکاری با یک آژانس مستقل از دست می دهد.
علاوه بر این ، چنین پس اندازهایی اغلب توهم آور هستند. حتی اگر پس انداز 10-15٪ از آن باشد
بودجه تبلیغات (در صورت حجم قابل توجه) ، مشتری دارای این موارد است
هزینه های اداری (که اغلب باعث می شود همان 10-15٪) مربوط به هزینه اضافی باشد
دستمزد پرسنل بخش تبلیغات ، اجاره منطقه اشغال شده توسط
آنها ، هزینه استهلاک تجهیزات مورد استفاده کارمندان و برخی دیگر
هزینه HR خاص. (لامبین ، 1966).
دلیل پنجم این است که در برخی موارد همکاری با آژانس موجب صرفه جویی در هزینه می شود.
برای خرید فضای تبلیغاتی و زمان تبلیغات در مقادیر زیادی
آژانس ها معمولاً از سیستم تخفیف دوگانه استفاده می کنند: کمیسیونی که معمولاً
از 10 تا 15٪ تعرفه رسانه و تخفیف برای تبلیغات متعدد ،
که می تواند به 15٪ از تعرفه رسانه ها برسد. رقابت بین خود ،
آژانس ها به دنبال ایجاد شرایط مفیدتری برای قرار دادن تبلیغات در کشور هستند
رسانه ها. (لامبین ، 1966).
دلیل ششم این است که آژانس پتانسیل بسیار خوبی برای اجرای آن دارد
کارهای کم نظیر “خشن” و روتین ، که ناگزیر در طی سازمان بوجود می آیند
روند تبلیغات
دلیل هفتم احتمال دسترسی موقت به تبلیغات است
آژانس برای مدت زمان تبلیغات تبلیغاتی.
هنگام تصمیم گیری در مورد ایجاد یک بخش تبلیغاتی جداگانه یا نه
تبلیغ کننده باید در نظر داشته باشد که برای حل مؤثر مشکلات پیش آمده
در سازمان در طی فرآیند تبلیغات ممکن است مجبور به ایجاد یک
زیرساخت های تبلیغاتی به اندازه کافی قدرتمند ، دامنه کاری که در آن انجام می شود
نتیجه ممکن است ناکافی باشد.
4- چرخه تبلیغ و تبلیغ زندگی
4.2. مفهوم چرخه عمر محصول
حجم و مدت زمان تولید یک محصول با مرور زمان تغییر می کند. این
پدیده چرخه عمر محصول نامیده می شود.
مفهوم چرخه عمر محصول ، بازاریابی محصول ، سود ،
استراتژی رقابت و بازاریابی از لحظه ورود یک محصول به بازار
بازار تا زمان خروج از بازار (لویت ، 1965).
این مفهوم از این واقعیت ناشی می شود که هر محصولی دیر یا زود از آن جابجا می شود
یک بازار دیگر ، کامل تر یا ارزان تر. هیچ مورد ابدی وجود ندارد.
مفهوم چرخه عمر محصول برای دسته بندی کالاها (تلویزیون) و همچنین کاربرد دارد
زیر شاخه ها (تلویزیون های رنگی) و حتی به یک مدل یا مارک خاص (رنگ
تلویزیون های “سامسونگ”). (اگرچه بسیاری از اقتصاددانان تقریباً درباره چرخه زندگی می گویند
به طور کلی کالاها تقریباً منکر وجود چرخه زندگی در دسته بندی ها هستند
و زیرمجموعه های کالاها.) مدل محصول خاص با وضوح بیشتری دنبال می کند
چرخه عمر محصول سنتی.
چرخه عمر محصول می تواند به عنوان دنباله ای از مراحل یک محصول ارائه شود
وجود در بازار ، که حدود خاصی دارد. پویایی زندگی یک محصول
میزان تقاضا را در هر دوره زمانی نشان می دهد.
4.3 مراحل چرخه عمر محصول
چرخه عمر محصولات بسیار متنوع است ، اما تقریباً در هر زمان ممکن است
مراحل اصلی را مشخص کنید. در چرخه عمر کالای کلاسیک می توانیم پنج مورد را از هم متمایز کنیم
مراحل یا مراحل:
1. مرحله معرفی یا ورود به بازار. این مرحله ای است که در آن محصول جدید است
در بازار ، گاهی اوقات به عنوان فروش تست ظاهر می شود. با توزیع شروع می شود و
اولین فروش. در این مرحله محصول همچنان یک تازگی است. فناوری هنوز نیست تسلط داشت تولید کننده هنوز فرآیند تولید را انتخاب نکرده است.
اصلاحات محصول موجود نیست قیمت ها معمولاً افزایش می یابد. حراجی
حجم بسیار اندک است و به آرامی افزایش می یابد. زنجیره تأمین در مورد احتیاط است
محصول. رشد فروش اندک است ، تجارت غالباً سودآور نیست
رقابت محدود است. رقابت در این مرحله فقط می تواند جایگزین شود
محصولات هدف کلیه فعالیتهای بازاریابی ایجاد بازار جدید است
تولید – محصول. شرکت هزینه های بالایی را متحمل می شود ، زیرا در این مرحله هزینه های بالایی وجود دارد
تولید و هزینه های ارتقاء معمولاً به بالاترین سطح می رسد. مشتریان هستند
نوآوران حاضر به ریسک در آزمایش محصول جدید. در این مرحله است
درجه بسیار بالای عدم اطمینان نوآوری انقلابی تر است ،
عدم اطمینان بیشتر است (استارک ، 2011).
2. مرحله رشد. اگر تقاضا برای محصول وجود داشته باشد ، فروش شروع به رشد می کند
به طور قابل ملاحظه. در این مرحله خریداران معمولاً کالای جدید و تقاضای آن را می پذیرند
به سرعت شروع به افزایش می کند پوشش بازار افزایش می یابد. اطلاعات در مورد جدید
محصول به مشتریان جدید منتقل می شود. تعداد اصلاحات محصول
افزایش. شرکت های رقیب به این محصول توجه می کنند و مشابه خود را ارائه می دهند
محصولات سود بسیار بالا است ، به عنوان تعداد قابل توجهی از محصولات به فروش می رسد ، و
رقابت بسیار محدود است. با افزایش فزاینده افزایش ظرفیت بازار در بازار است
بسیار افزایش یافته است قیمت ها اندکی پایین می آیند ، زیرا تولید کننده کالای تولید شده است
تعداد زیادی از محصولات با فناوری اثبات شده. هزینه های بازاریابی اختصاص می یابد
به افزایش حجم تولید. در این مرحله مشتریان افرادی هستند که
جدید بودن را بپذیر. تعداد خریدهای مکرر و متعدد افزایش یافته است.
(استارک ، 2011).
3. مرحله بلوغ. با این واقعیت مشخص می شود که بیشتر خریداران دارند
محصول را قبلاً خریداری کرده اید. نرخ رشد فروش در حال سقوط است و این محصول
به دسته “سنتی” می رود. تعداد زیادی از اصلاحات وجود دارد
مارک های جدید کیفیت محصول افزایش یافته و عملکردهای تولید نیز بهتر است.
حداکثر فروش حاصل می شود. سود شرکت کاهش می یابد و رشد می کند
به آرامی موجودی کالا در انبار وجود دارد و رقابت در حال رشد است. آنجا
رقابت قیمت نیز هست. این شرکت با قیمت های تخفیف و ضعیف تر اقدام به فروش می کند
رقبا خارج از بازار هستند. تبلیغات فروش به حداکثر می رسد بهره وری. مشتریان در اینجا افرادی هستند که آرام آرام چیزی جدید را می پذیرند و چه کسی
محافظه کار هستند. این مرحله طولانی ترین زمان را طول می کشد. (استارک ، 2011).
4- مرحله اشباع. در این مرحله رشد فروش متوقف می شود. قیمت فوق العاده است
کاهش. با این حال ، با وجود کاهش قیمت ها و استفاده از روش های دیگر
بر مشتری تأثیر بگذارید ، رشد فروش متوقف می شود. پوشش بازار بسیار زیاد است.
شرکت ها به دنبال افزایش بخش بازار خود هستند. شبکه فروش هم ندارد
بسط دادن. فناوری یکسان است. در این مرحله پیشرفت فناوری از
محصول و فناوری آن احتمالاً تکرار خواهد شد. این مرحله اغلب به آن متصل است
مرحله بلوغ به این دلیل که تفاوت مشخصی بین آنها وجود ندارد.
(استارک ، 2011).
5- مرحله نزول. این مرحله دوره کاهش شدید فروش و سود است.
فروش ممکن است به صفر برسد یا در سطح بسیار پایین باقی بماند. دلیل اصلی جدید است
و محصول بهتر یا تغییر تنظیمات مشتری. بسیاری از شرکت ها این کشور را ترک می کنند
بازار. بودجه ارتقاء فروش کاهش یافته یا کاملاً متوقف می شود.
مصرف کنندگان علاقه به محصول را از دست می دهند و تعداد آن کاهش می یابد. اصلی
مصرف کنندگان محافظه کار با دستمزد پایین هستند. در این مرحله بهتر است حذف شود
محصول حاصل از تولید به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بزرگ مالی. (استارک ،
2011).
انتقال از یک مرحله به مرحله دیگر بدون جهش ناگهانی پیش می رود. مدت زمان
چرخه و مراحل فردی آن به خود محصول و آن بستگی دارد
بازار خاص چرخه زندگی همچنین تحت تأثیر عوامل بیرونی مانند
به طور کلی ، تورم ، سبک زندگی مصرف کننده و غیره
4.4 منحنی چرخه عمر محصول
چرخه عمر محصول و مراحل آن را می توان به صورت گرافیکی نشان داد.
محور X نشانگر زمان و محور Y – حجم فروش را نشان می دهد
کالاها در یک زمان معین
این شکل منحنی سنتی چرخه عمر محصول را نشان می دهد. توصیف می کند
دوره های مشخص معرفی ، رشد ، بلوغ ، اشباع و کاهش. وجود دارد
همچنین منحنی ایده آل و بدترین آن:
این نمودارها از لحاظ ریاضی دقیق نیستند. منحنی فروش در نمودارها
در یک نقطه زیر صفر می افتد. البته این نمی تواند رخ دهد ، زیرا این بدان معنی است
که این شرکت کالاهای خود را خریداری می کند. با این روش ، آن را به صورت شماتیک نشان می دهد
هزینه های مواد شرکت برای توسعه یک محصول جدید ، یعنی خرید کالای دیگر
کالاها (کار ، فناوری ، و غیره)
انواع منحنی چرخه عمر محصول
بسته به ویژگی های خاص محصول و تقاضای آن وجود دارد
انواع مختلفی از PLC که هم از نظر طول و هم از نظر شکل توسعه آن متفاوت است
مراحل فردی.