علاوه بر این ، کاربران محصولات اپل روی سکوی Microsoft Windows NT قرار دارند
دریافت به روز رسانی در مورد محصولاتی که آنها هنوز نصب نکرده اند. گزینه ای برای
نصب این محصولات بصورت پیش فرض فعال شده است. به ویژه ، کاربران سافاری هستند
تشویق به ایجاد iTunes و QuickTime. برای امتناع آن نیاز به پاک کردن دارند
کادرهای انتخابی مناسب در گفتگوی به روزرسانی توسط خودشان.
این شرکت اغلب در تلویزیون دیده می شود. در طول تاریخ خود ، اپل
در پیام های تبلیغاتی خود به دو استراتژی پیروی کرده است
خلاصه با عنوان “متفاوت فکر کنید”. این استراتژی که آنها شروع کردند به مخاطبان آورد
از اولین تبلیغ
از جمله موارد دیگر ، شرکت اپل سالانه در شرکت Macworld شرکت می کند
نمایشگاه تا سال 2009 ، جایی که آنها محصولات جدید و به روزرسانی های جدید را ارائه می کردند.
6. تأثیر تبلیغات در مورد خریداران مصرف کننده
بدیهی است که تبلیغات از روشهای تأثیرگذاری برای بهبود خود بهره می گیرد
بهره وری. نه تنها به این دلیل که روانشناسان چنین می گویند ، اگر ما خرید خود را تحلیل کنیم
با رفتار خودمان ، خواهیم فهمید که ما از خرید پیروی می کنیم ، پیروی می کنیم
برخی از انگیزه ها: ما می توانیم مدتی فکر کنیم و درنگ کنیم اما در نهایت می خریم. خوب
تبلیغات به بیرون آمدن چنین انگیزه هایی کمک می کند. بنابراین ، تبلیغات به یک
ترسیم با تجلی نبض مصرف کننده. (اسکات ، 2010).
“همه علوم مهم هستند. اما برای تبلیغات مهمترین موارد است
روانشناسی این پارامترهای اساسی را برای توسعه تبلیغات ارائه می دهد
مفاهیم. و مهارت های حرفه ای یک آدم باید این روانشناسی را تغییر دهد
مفاهیم به تمام فرم های تبلیغاتی ممکن. آدم باید ترجمه پیچیده کند
محاسبات روانشناختی به زبان جذاب که همه می توانند درک کنند. “
(فوفانوف ، 2004).
6.1. روانشناسی تبلیغات
اکثر خریداران بسیاری از کلیشه های شناخته شده دارند:
کسری – همیشه خوب و با ارزش. چیزهای خوب نمی توانند زیاد باشند بهتر است
اگر محصول در مقادیر کاملاً محدود وجود داشته باشد. فقط باید سازماندهی کنیم
تبلیغات تبلیغاتی: “فقط 10 اتومبیل” پورشه “در کشور باقی مانده است!” و
در حال حاضر هزاران نفر برای خرید آن ثبت نام کرده اند! این ماشینها
در دو روز خریداری می شود (اسکات ، 2010).
product محصول گران قیمت – به معنای کالای مناسب است.
همه سنتی خوب و ارزش خرید دارد. برخی از فروشندگان روی این مقاله می نویسند
بطری های شراب که از 18 … سال تهیه شده است. برخی از فروشندگان روسی هستند
حتی ساختن یک سبک عتیقه ای برای اثبات این که شراب یا ودکا آنها واقعا “کلاسیک” است ،
حتی برچسب به سبک قدیمی روسی نوشته شده است تا بر استمرار آن تأکید شود
سنت های شراب سازی برخی از تبلیغ کنندگان به سادگی در مرکز برچسب a قرار می گیرند
پرتره ملکه معتقد است که خریدار متوجه خواهد شد که کاترین
عالی است که این شراب را به تنهایی نوشید ، و به این ترتیب قطعاً نمی تواند باشد
بد (منبع: نویسنده)
always همیشه باید به متخصصان اعتماد کرد. به عنوان مثال ، دارو را می توان از طریق آن خریداری کرد
بازار ، و بسیار ارزان تر با این حال ، ما قبلاً آن را در داروخانه می خریدیم ،
در نظر گرفتن آن واقعی ، مؤثر است (فراموش کردن تعداد زیادی از داروهای جعلی
فروخته شده توسط داروخانه ها) بنابراین ، تصویر یک مرد با لباس سفید کاملاً مناسب است
هر نوع تبلیغاتی – نه تنها مواد مخدر ، بلکه آدامس و خمیردندان.
مدت طولانی است که تبلیغات از “جغرافیایی” و “اسمی” استفاده می کند
اصول. به عنوان مثال ، هنگام انتخاب یک ساعت خوب احتمالاً یکی را ترجیح می دهد
کالاهای شرکت سوئیسی (مهم نیست که بگویید “ساخته شده در چین”) همین مسئله است
نام ، کت و شلوار از “هوگو رئیس” خیلی سریعتر از همان کت و شلوار خریداری می شود
با یک علامت ناشناخته ، در حالی که ممکن است تفاوت واقعی در کیفیت وجود نداشته باشد.
(منبع: نویسنده).
اگر همه این کار را می کنند – پس درست است. اگر همه برای پالتو به یونان می روند ،
بنابراین واقعاً محصولی خوب است به عنوان مثال ، همه پس انداز خود را در نوردیا نگه می دارند
بانک همه نمی توانند اشتباه کنند ، بنابراین این بانک قابل اطمینان است. (منبع:
نویسنده).
استفاده از کلیشه های موجود یک فناوری تبلیغاتی است که همیشه به کمک آن می باشد
مدیر (اسکات ، 2010).
6.2 دستکاری در تبلیغات
اساس هر فناوری تبلیغاتی دستکاری رفتار مصرف کننده است.
دستکاری همیشه مخفیانه انجام می شود ، زیرا چه کسی با داشتن یک ذهن درست می خواهد
موافقت کنید که مجبور به انجام هرگونه عمل شوید. مهمترین چیز این است که انتخاب
ما ساخته شده خواهد بود توسط ما به عنوان یک تصمیم منطقی و متعادل ما در نظر گرفته.
برای مثال روشهای دستکاری زیادی وجود دارد ، به عنوان مثال ، تکنیک هایی مانند
تکه تکه شدن و بومی سازی. به عنوان مثال ، جالب ترین مقاله در
مجله به چند قسمت تقسیم شده است ، که در اطراف مجله پراکنده است.
بنابراین ، خواننده مجبور است تمام مجله را جستجو کند ، از جمله
تب های تبلیغاتی تب های تبلیغاتی در تلویزیون همیشه فیلم را در تلویزیون قطع می کنند
جالب ترین صحنه ، اما به عنوان تماشاگر تمایل به دیدن پایان داستان ، او است
مجبور به تماشای تبلیغات نیز هست. (Fennis & Stroebe، 2010).
این روش بسیار مؤثر و آسان برای دستکاری است ، به خصوص در سیاسی
تبلیغات ، هنگامی که شایعات با دقت انتخاب شده رقیق شده توسط نامربوط و ناچیز
قطعات حقیقت ، ارائه شده در پس زمینه استدلال مه آلود برخی از “متخصصان”
از مؤسسات تحقیقاتی کمی شناخته شده ، برای تجزیه و تحلیل مستدل صادر می شود
وضعیت. (Fennis & Stroebe، 2010).
اپل (نگاه کنید به فصل 4.6 و 5) موفقیت بزرگی در فروش لوازم الکترونیکی داشته است. که در
به نظر من ، محصولات آنها هوشمند ، با کیفیت ، چند منظوره ، ارگونومیک نیستند ،
در مقایسه با محصولات تولید شده توسط سامسونگ. اپل با عملکرد از دست می دهد
محدودیت سیستم ، هزینه بالا ، تعداد مدل محدود ، و غیره. با این وجود ، اینجا آمده است
سوال مهم: چرا “اپل” بیشتر از سایر محصولات خریداری می شود؟
من تجزیه و تحلیل کرده ام و در نهایت مثال ایده آل برای مقایسه پیدا کردم. به ما اجازه دهید
روزهایی را به خاطر بسپارید که سیگار در تمام دنیا جلب توجه کرد.
شرکت های دخانیات به طور فعال از تبلیغات پنهان استفاده کرده اند و غالباً چنین بود
مورد استفاده در فیلم ها افراد مشهور ، بت میلیون ها نفر از مردم با سیگار کشیدند
لذت بردن از برخی قسمت های فیلم. بنابراین ، اپل با کمک افراد را تحت تأثیر قرار داد
تبلیغات پنهان در واقع ، اگر به هر فیلم مدرنی نگاه کنیم می بینیم که همه
شخصیت ها دقیقاً از محصولات اپل استفاده می کنند.
معتقدم تبلیغات پنهان مؤثرترین روش برای جذب مصرف کننده است.
از این گذشته ، مشتریان وقتی محصولات را تحمیل می کنند دوست ندارند. اینجوری
روانشناسی انسانی می تواند کاملاً تسلط یابد.
براساس مشاهداتم می توان نتیجه گرفت که اپل ترجیح می دهد از اقتصادی و
عملکردهای بازاریابی تبلیغات. بخش اصلی تبلیغات شرکت ،
شخصیت “برند تبلیغاتی” را فرض می کند ، زیرا اگر “Apple” جدید باشد
ورود به بازار ، فرقی نمی کند رایانه ، رایانه لوحی یا تلفن همراه باشد ،
مردم این محصول را خریداری می کنند زیرا به این شرکت اعتماد دارند ، همانطور که اپل نیز دارد
علامت تجاری خود را به خوبی نشان داد.
7. اثربخشی تبلیغات
مشکل تعیین تأثیر تبلیغات ، یعنی محاسبه محتوا
نتایج فعالیتهای شرکت از طریق تبلیغات یکی از سخت ترین تبلیغات است
تمرین.
مفهوم اثربخشی تبلیغات شامل ایده های متفاوتی است
مزایای اقتصادی ، اثرات روانی و اجتماعی بیان شده در یک تأثیر خاص
به طور کلی بر جامعه (به ویژه ، تأثیر در شکل گیری سلیقه)
ترجیحات مردم ، نظرات و عقاید آنها در مورد اخلاقی و مادی مختلف
ارزش های).
اثربخشی تبلیغات تبلیغات با رسیدن به هدف اندازه گیری می شود
شاخص های حجم فروش ، سهم بازار ، آگاهی و ترجیحات مصرف کننده ، یعنی
دستیابی به اهداف و اهداف برنامه ریزی شده (گلوشاکووا ، 1999).
بخشی از این پارامترها به راحتی در فرآیند حسابداری قابل تعیین است ،
اما بزرگترین قسمت نیاز به ثبت ویژه درخواست ها به شرکت دارد ، یا
سازمان تحقیقات بازاریابی خاص. (گلوشاکووا ، 1999).
اثر پیام های تبلیغاتی را می توان با مقدماتی سنجید
تست یا آزمایش بعد از کمپین.
مانند سایر تحقیقات و جستجوها (تحقیقات در بازار ، انگیزه و …) ،
تست های قبل و بعد از آن فقط برای کاهش درجه عدم اطمینان طراحی شده اند
به منظور بررسی صحت روش انتخاب رفتار ، تبلیغات ، مفید است
هسته و طعمه (وعده مزایای خریدار). تست های اولیه انجام می شود
در یک نمونه از مخاطب هدف و با مشارکت تبلیغاتی
ماده ای که در کارزار بعدی استفاده خواهد شد. (کریلوف ، 1996).
بنابراین ، پارامترهای اصلی سیاست تبلیغات و تبلیغات:
توجه: چند نفر به خاطر دارند که آنها را دیده اند
آگهی های بازرگانی؛
شناسایی: چقدر تبلیغات یا محصول با چه میزان ارتباط دارند
نام تجاری یا تبلیغ کننده؛
قابل فهم: اگر اطلاعاتی که تبلیغات ارائه می دهد ایجاد می کند
هر حسی؛
قابلیت اطمینان: آیا پیام شامل آرگومانهایی است تا مشتری بالقوه بتواند
بهش اعتماد کن؛
interest «مثبت» علاقه: اگر تبلیغات به اندازه کافی جالب باشد برای یک پتانسیل
مشتری که می تواند منجر به خرید محصول تبلیغاتی شود.
در نتیجه آزمایش های اولیه ، نظرات ، نگرش و به یاد ماندنی می تواند باشد
تحقیق کرد:
کارهایی برای رتبه بندی و تعیین بهترین تبلیغات از میان چندین مورد
پیشنهاد شده؛
یک سری سوالات مستقیم.
اندازه گیری نظرات با استفاده از مقیاس های رتبه بندی (“مانند – دوست ندارم” ، “برای من –
نه برای من”)؛
ifying شناسایی واکنشهای اساسی با استفاده از مصاحبه های غیرمستقیم یا پروژکتور
تکنیک.
هنگام آزمایش آزمایش یادآوری ، از شرکت کنندگان سؤال می شود که چه چیزی
آنها بدون نمایش تبلیغات در سؤال ، آنها را دیده یا خوانده اند.
برای آزمایش مقایسه ای روش های تبلیغاتی ، آنها باید ارائه شوند
همان اطلاعات با تجزیه و تحلیل های بعدی از پاسخ های مصرف کنندگان.
(کریلوف ، 1996).
برای تجزیه و تحلیل اثربخشی تبلیغات ، بسیاری از شرکت ها نظرسنجی را در این زمینه انجام می دهند
مکان های فروش
52
7.1 ارزیابی صحت کمپین تبلیغاتی
به عنوان نمونه فعالیت های تبلیغاتی حمل و نقل بار مسکو را تحلیل خواهم کرد
شرکت. آنها دو سال پیش با استفاده از موارد زیر اقدام به تبلیغات تبلیغاتی کردند
رسانه: رادیو خودکار ، مجله تبلیغاتی “Auto-rosto” ، روزنامه “دست به
دست “، دایرکتوری” صفحات طلایی “،” آدرس خودکار “تبلیغات در حمل و نقل ،
فروشگاه “تجارت طلایی” ، مکمل مرجع “اقتصاد و زندگی”
خدمات “Business 050” ، “The Market” ، “کالاها از بصورت خرده فروشی و عمده فروشی”.
بعداً طی 8 ماه از سپتامبر تا ماه مه ، آنها پاسخ نظارت را بررسی کردند
مصرف کنندگان
این شرکت 4500 دلار برای تبلیغات در رادیو خودکار هزینه کرده است. بعد از اولین آگهی 6 سفارش
ثبت شد ، سپس تعداد آن زیاد شد و به اوج خود رسید
نوامبر (9 سفارش) ، سپس کاهش یافت و سفارشات تا ماه مه کاملاً متوقف شدند.
اثربخشی این تبلیغات تبلیغاتی بسیار کم بود.
برخی دیگر از تبلیغات نیز چندان موفق نبودند: “آدرس – خودکار” (6
سفارشات) ، تبلیغات در حمل و نقل (16 سفارش) ، “کالاها از سهام بصورت خرده فروشی و
عمده فروشی “(1 سفارش) ، کاتالوگ” تجارت طلایی “، مکمل آن
“اقتصاد و زندگی”. (Kononenko، 1998).
انتشار در فهرست “صفحات طلایی” مؤثرتر بود. نسخه از
فهرست 1 میلیون نسخه ، تناوبی – 1 بار در سال است. هزینه تبلیغات
شرکت 11800 دلار در کل دوره تبلیغات از سپتامبر تا
در اکتبر 190 مشتریان به بنگاه یا 0.019 درصد از این شرکت مراجعه کرده اند
حضار. از نظر هزینه تبلیغات ، یک مشتری 62 دلار قیمت داشته است. با این حال ، اینها
هزینه ها به طور کامل توسط سود پرداخت می شد.
موثرترین روش برای جذب مشتری (براساس تعداد سفارشات) تبلیغات بود
در روزنامه “دست به دست”. حداکثر تعداد سفارشات وارد شدند
دو ماه اول (455 سفارش) در ماه دسامبر ، تعداد سفارشات 325 ، پس از آن بود
در حال کاهش است اما در پایان در 120 – 140 سفارش در ماه تثبیت می شود. این
نشان می دهد که تثبیت تقاضا و افزایش آن وجود داشته است
ماساژ تبلیغاتی برای این مخاطب بی اثر خواهد بود. 80000 نفر بود
نسخه های منتشر شده در مسکو ، این انتشارات سه بار در هفته بود و به آن رسید
960،000 نفر در ماه که برای شرکت در دوره بررسی 9415 روبل هزینه داشته اند.
با استفاده از این تبلیغات ، این شرکت حدود 177 مشتری در هر ماه جذب می کند
تقریباً 0.02 of از کل مخاطبان است. بنابراین ، یک مشتری 53.2 هزینه دارد
روبل است که به طور قابل توجهی کمتر از هزینه تبلیغات در فهرست “طلایی
صفحات “.
بنابراین ، از تمام منابع رسانه ای که شرکت فقط از دو استفاده می کرد مؤثر بود. اگر
شرکت تحقیقاتی اولیه در زمینه بازاریابی انجام داده و هدف را به روشنی مشخص کرده است
گروه ها ، هزینه های تبلیغاتی را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.
(Kononenko، 1998).
7.2 نمونه ای از کمپین های تبلیغاتی اشتباه
می توان سرمایه گذاری در توسعه تبلیغات مقدار زیادی پول و
بهترین استعدادها را برای ایجاد شاهکار آینده جذب کنید ، اما به این نتیجه نرسید
نتیجه مطلوب. دلیل این پدیده انتخاب بد مکان است ،
وعده غیرقابل درک برای مخاطب یا ایده ای با محتوای مشکوک.
دیوید اوگیلوی ، که امروزه به عنوان “پدر تبلیغات” خوانده می شود ، گفت:
“نیمی از بودجه تبلیغاتی شما هدر می رود ؛ شما هرگز نمی دانید که نیمی از آن چیست.”
اطلاعات زیر یک نمونه بارز از شکسته ، فقط غیرفعال و
تبلیغات ناموفق که تولید کنندگان فقط وقت خود را تلف کرده اند
پول تبلیغ کننده بدون ارائه کالایی با کیفیت مناسب که می تواند باشد
سود و شناخت مخاطب را به ارمغان بیاورد.
دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه آلاسکا جمع آوری شده اند
بسیاری از اشتباهات متناقض آمیز توسط شرکت های آمریکایی به دلیل عدم دقت در
ترجمه و سوء تفاهم از واقعیت های موجود در سایر کشورها.
یک شرکت مشهور جنرال موتورز دارای یک فیاسکو بود و سعی داشت بازارها را به بازار عرضه کند
از آمریکای لاتین خودروی جدید آن شورولت نوا. خیلی زود مشخص شد که “نه وا”
در اسپانیایی به معنی “نمی تواند حرکت کند” باشد.
در ایالات متحده در تبلیغات آبجو “Coors” سپس از شعار “Turn It” استفاده کرد
گشاد! “(آزاد باشید). ترجمه تحت اللفظی این شعار به اسپانیایی منجر به یک
شاهکار “رنج از اسهال”.
یک شرکت عطر Clairol دئودورانت های خشک خود را با استفاده از آلمان در آلمان معرفی کرده است
شعار “مه استیک”. در آلمان مشخص شد که کلمه “غبار” در
زبان عامیانه آلمانی به معنی “کود” است.
پپسی به معنای واقعی کلمه شعار تبلیغاتی اصلی خود را به زبان چینی ترجمه کرده است “زنده بمان
با نسل پپسی “. چینی ها شوکه شدند: شعار بدست آورد
صدای غیر منتظره “پپسی باعث می شود اجداد شما از قبرهای خود بلند شوند”
شرکت کوکاکولا برای مدت طولانی نتوانست نام خود را برای فروش در چین انتخاب کند.
دلیل این امر این است که چینی ها نام این نوشیدنی را “Kekukela” تلفظ می کنند
به معنای “نیش خلال مومی” است. شرکت مجبور به جابجایی 40 هزار نفر شد
قبل از تنظیم بر روی “کوکا کولا” ، به معنای “خوشبختی در
دهان.”
تولید کننده لوازم التحریر پارکر همچنین سعی در ترجمه این شعار به آن داشت
اسپانیایی تبلیغات آن از قلم به انگلیسی به نظر می رسد: “این به جیب شما نشت نمی کند
شرم آورم ” مترجم اشتباه کرد و دو کلمه اسپانیایی را با هم مخلوط کرد. مانند
در نتیجه ، کمپین تبلیغاتی پارکر در مکزیک با شعار “آن” برگزار شد
در جیب شما نشت نمی کند و شما را باردار می کند. “
شرکت هواپیمایی آمریکایی هواپیمایی صندلی های چرمی را در هواپیماهای خود نصب کرده و تصمیم به اطلاع رسانی در این زمینه گرفت
مصرف کنندگان مکزیکی در مورد آن. شعار انگلیسی بی نظیر به نظر می رسید: “پرواز در چرم”.
این عبارت به معنای واقعی کلمه ترجمه شده ، معنای متفاوتی را به دست آورده است: “پرواز برهنه”.
با این حال ، نه تنها آمریکایی ها مرتکب این نوع اشتباهات می شوند. مثلا،
سازنده اسکاندیناوی Electrolux جاروبرقی خود را در ایالات متحده راه اندازی کرد.
بازار ، با استفاده از شعار “هیچ چیز مانند الکترولوکس نمی خورد”.
8. نتیجه گیری
شرکت ها نه تنها برای تولید محصولات با کیفیت خوب بلکه به اطلاع رسانی نیز نیاز دارند
مصرف کنندگان در مورد مزایای خود ، و همچنین برای دستیابی به موقعیت صریح آنها
محصولات در ذهن مصرف کنندگان. به منظور ایجاد یک محصول جدید به
موفق باشید ، باید پارامترهای مورد نظر برای مصرف کنندگان بی نظیر باشد ، و
مصرف کنندگان باید اطلاعاتی در مورد مشخصات آن داشته باشند.
برای انجام این کار ، شرکت ها باید از وسایل مختلف تبلیغی استفاده کنند
بخش اساسی یک سری فعالیتهای بازاریابی ، نوعی خروجی اطلاعات به آن
مصرف کننده. راه اصلی تبلیغ محصولات تبلیغاتی است.
تبلیغات هر نوع هزینه ای است که توسط یک اسپانسر خاص برای ارائه غیر شخصی پرداخت می شود
و تبلیغ ایده ها ، کالاها و خدمات. سازمان ها از تبلیغات برای گفتن استفاده می کنند
در مورد خودشان ، درباره محصولات و خدمات آنها یا برخی از آنها
فعالیتهایی برای مخاطبی که به روشی خاص و با امید به این امر انتخاب شده است
پیام یک واکنش واکنشی ایجاد می کند.
واکنش ممکن است بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال ، مصرف کننده الف تولید می کند
نگرش یا عقیده خاصی در مورد این محصول یا مارک این واکنشی است از
سطح ادراک. واکنش واکنشی در واقع زمانی است که مصرف کنندگان شروع می کنند
خرید محصول تبلیغ شده یا افزایش مصرف آن.
تبلیغات مناسب سازمان یافته محصولات بسیار مؤثر است و اجازه می دهد نه تنها
برای حل مشکلات بازاریابی ، بلکه به طور مداوم حجم فروش را افزایش می دهد.
مطالعه روشهای مختلف تبلیغ شامل انتخاب و آزمایشهای اولیه است
و همچنین بررسی تأثیر تأثیر آنها بعد از استفاده.
هدف از پایان نامه من بررسی تأثیر تبلیغات بر زندگی محصول بود
چرخه و برای پیدا کردن راه ها و روش های صحیح تبلیغات و نحوه استفاده
آنها را در هر مرحله از چرخه عمر محصول. در پایان نامه ام به همان اندازه سعی کردم
امکان کشف جوهر تبلیغات و شناسایی خصوصیات خاص وجود دارد
تأثیر آن در تبلیغ محصولات و خدمات.
منابع
کتابها
1. Bovée ، C.L. 1992. تبلیغات معاصر. ویلیام اف آرنز.
2. کارتر ، H.C. 1986. تبلیغات موثر: راهنمای روزانه تلگراف برای
مشاغل کوچک صفحه کوگان.
3. Evans، J. R. & Berman، B. 1995. اصول بازاریابی (ویرایش سوم). پرانتزی
تالار
4. Fennis، B. M. & Stroebe، W. 2010. روانشناسی تبلیغات.
مطبوعات روانشناسی.
5. گلوشاکووا ، T. I. 1999. تبلیغات موثر: رویکردهای اساسی // عملی
بازار یابی. 7 ن (29).
6. هاپکینز ، C. 1966. زندگی من در تبلیغات و تبلیغات علمی:
کتابخانه کلاسیک سن تبلیغات (چاپ اول). مک گرا-هیل
7. کریلوف ، I. 1996. آزمایش تبلیغات: دستاوردهای اخیر در
ارزیابی اثربخشی تبلیغات // تبلیغات. N 2-3.
8. Kononenko، N. V. 1998. چگونه می توان اثربخشی تبلیغات را ارزیابی کرد؟
// بازاریابی و تحقیقات بازار در روسیه. شماره 4
9. کوتلر ، ص 1990. بازاریابی: مقدمه. (چاپ یازدهم). تالار پرنتیس
10.Kotler ، P. 2002. مدیریت بازاریابی. (چاپ یازدهم). تالار پرنتیس
11.Kotler، P. & Armstrong، G. 2010. اصول بازاریابی. (چاپ سیزدهم). پیرسون
تحصیلات.
12.Lambin، J.-J. 1996. مدیریت استراتژیک بازاریابی. مکگرا-هیل
13.Ogilvy ، D. 2012. اعترافات یک مرد تبلیغاتی. بانک جنوب
انتشارات
14.Presbrey ، F. 2009. تاریخچه و توسعه تبلیغات. دوبله ،
دوران ، گنجانیده شده است.
15.Romat، E. 1997. تبلیغات در سیستم بازاریابی. خارکوف
16.Samarina، S. 1999. تبلیغات در تجارت // مارکتینگ. №4
17.Sandage ، C.H. & Fryburger، V. & Rotzoll، K. 1989. تبلیغات: تئوری و
تمرین (چاپ دوازدهم). گروه Longman انگلستان.
57
18.Scott ، دكتر دبلیو 2006. روانشناسی تبلیغات: نمایش ساده ای از
اصول روانشناسی در رابطه با موفقان
تبلیغات. انتشارات کسینجر.
19.Stark، J. 2011. مدیریت چرخه چرخه محصول: پارادایم قرن 21 برای
تحقق محصول (ویرایش دوم). آبپاش
مقالات
1. لویت ، T. 1965. مقاله: “بهره برداری از چرخه عمر محصول”. نوامبر دسامبر 1965. موجود است:
2. روزنامه اقتصادی. در دسترس: اینترنت و منابع دیگر