تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

تابلو کامپوزیت

این نوع از تابلوها به دلیل کاربردی بودن و همچنین مزایای مختلف، مورد توجه ۹۰ درصد از مصرف کنندگان و علاقه مندان به صنعت تابلو سازی قرار گرفته‌ است. خصوصیاتی از جمله:

سطح انعکاسی و صافوزن سبکعملکرد عالی مکانیکیعدم نفوذ ضربه‌‎های طبیعی
برخورداری از سایه اندازی پایدار در هوای آزادتنوع رنگی گسترده در رنگکالیبر بالاهزینه مناسب

کاربرد تابلو کامپوزیت

در تعریف کلی و اصلی تابلو کامپوزیت، می‌‌توان به یک تخته ابزار و وسیله ای اشاره نمود که از طریق آن، کلمات، پیام‌ها و اطلاعات را از طریق علائم مناسب، به افراد انتقال می‌دهند.

به بیان دیگر نیز می‌توان گفت که: این نوع از تابلوها، زمینه تابلو تبلیغاتی هستند. کامپوزیت‌ها با ترکیب چند ماده مختلف تولید می‌شوند و یک ماده کاملاً جدید را خلق می‌کنند.

پنل کامپوزیت، اغلب از ترکیب پلی کربنات و آلومینیوم تولید می‌شود، به نحوی که در طراحی و تولید این نوع از پنل‌ها از دو لایه آلومینیوم و یک لایه پلی کربنات استفاده می‌شود. از جمله مهمترین کاربردهای این محصول، عبارتند از:

  • صنایع خودروسازی
  • مکان‌های تجاری
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • فروشگاه‌های مواد غذایی
  • سوپرمارکت‌ها
  • فروشگاه‌های لوازم بهداشتی
تابلو کامپوزیت

و بسیاری از مراکز دیگر که می‌توانند با استفاده از این پنل‌ها، تحولی شگرف در زمینه‌ی تبلیغات، پدید آورند. اما پس از کسب تجربیات مهم در این زمینه، محققان به این مهم دست یافتند که:

استفاده از تابلو کامپوزیت برای تمامی مشاغل ایده آل و مناسب است. اما لازم به ذکر است که این تابلو نیز مانند بسیاری از تابلوهای دیگر، از محدودیت‌های خاصی تبعیت می‌کند.

یکی از محدودیت‌های قابل توجه برای این نوع از تابلوها، عدم استفاده از آنها در بافت‌های قدیمی و محیط‌های تاریخی است.

ویژگی های تابلو کامپوزیت

قبل از ورود این نوع از پنل‌های تبلیغاتی به بازارهای جهانی، اغلب تولیدکنندگان و شرکت ها و موسسات و … مجبور به استفاده از حروف تبلیغاتی خود بر روی سنگ‌ها، دیوار‌ها و غیره بودند.

این موضوع نه تنها دشواری بسیار زیادی را برای افراد به همراه داشت، بلکه خطرات مهمی از جمله برق گرفتگی و غیره را نیز برای آنها در بر داشت. وجود دشواری‌های بسیار زیاد در این تبلیغات و همچنین عدم تاثیر گذاری ایده‌آل و مناسب آنها، سبب شد که افراد برای بهره‌برداری از محصولات جدید اقدام نمایند.

لذا با ورود تابلو کامپوزیت به صنعت تبلیغات، افراد با مزایای فوق العاده‌ای مواجه شدند. مزایایی از جمله:

برخورداری از وزن بسیار سبک

یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین خصوصیات این نوع از تابلوها، برخورداری از وزن بسیار کم در آنها می‌باشد. در این صورت مصرف کنندگان می‌توانند به راحتی برای مشاغل مختلف خود از آنها بهره برداری نموده.

همچنین در صورت لزوم، اقدام به حمل و جابجایی آنها با سهولت بسیار زیاد نمایند.

برخورداری از تنوع رنگ گسترده

همانطور که ذکر شد، در طراحی و تولید این نوع از تابلوهای تبلیغاتی از دو لایه آلومینیوم و یک لایه پلی کربنات استفاده می‌شود. لایه پلی‌کربنات، مابین لایه‌های آلومینیوم قرار می‌گیرد.

لذا صفحه رویی در این نوع از تابلو‌ها، از یک صفحه آلومینیومی برخوردار بوده که می‌توان به راحتی برای تنوع رنگی آن و همچنین افزایش جذابیت ظاهری آن، اقدامات شایسته‌ای را به کار بست.

تابلو کامپوزیت

انعطاف پذیری بسیار بالا

از دیگر خصوصیات منحصر به فرد در تابلو کامپوزیت، ایجاد طرح های بسیار زیبا و همچنین امکان برش CNC بر روی آنها می‌باشد. در این صورت می‌توان با انعطاف پذیری مناسب در این تابلوهای تبلیغاتی و جذابیت فوق العاده‌ی ظاهری در آنها نیز مواجه شد.

برخورداری از طول عمر بالا

استحکام بالا، کیفیت بالا، مقاومت بسیار بالا و مواردی از این قبیل، ماندگاری بلندمدتی را برای آنها به همراه خواهند داشت.

برخورداری از ساختار بهبود دهنده درخشان و همچنین سازگاری با طبیعت از دیگر مزایای فوق العاده این نوع از تابلوهای تبلیغاتی است که سبب افزایش عمر و ماندگاری بالای آنها خواهند شد.

سهولت در نگهداری

از دیگر مزایای فوق‌العاده‌ی آنها می‌توان به سهولت در نگهداری تابلوهای تبلیغاتی به سبب برخورداری از متریال تولیدی منحصر به فرد و کیفیت فوق‌العاده آنها، اشاره نمود.

خاصیت پاکسازی خودکار در این نوع از تابلوها، سبب شده است که آنها در برابر آلودگی‌های محیطی از جمله: گرد و غبار و غیره مقاوم بوده و همواره جذابیت فوق العاده‌ای را در بر داشته باشند.

پیشگیری از حوادث فنی با تابلو کامپوزیت

همانطور که ذکر شد در گذشته اغلب تبلیغات بر روی دیوارها انجام می‌شد و به سبب سیم کشی نامناسب، شاهد شوک الکتریکی و همچنین عدم مقاومت در برابر آب بودند. اما تابلو کامپوزیت با برخورداری از مزایای فوق العاده، به عنوان محصولی ضد آب و ضد شوک الکتریکی، شناخته شده است.

مقاوم در برابر شرایط جوی 

یکی دیگر از مزایای برجسته در این تابلوها، برخورداری از مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل جوی مختلف از جمله: تابش نور خورشید، باران، برف، تگرگ و غیره خواهد بود.

تابلو کامپوزیت، در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز از مقاومت بالایی برخوردار بوده و هرگز کیفیت خود را از دست نخواهد داد.

انواع تابلو کامپوزیت

یکی از مهمترین دلایلی که سبب ایجاد انواع مختلف تابلو کامپوزیت در بازار رقابتی شده است، قیمت آنها است. کامپوزیت‌ها در دو نوع نمای ساختمانی و اکونومی به بازار عرضه شده که هر کدام از آنها موارد استفاده خاص و کاربردهای متفاوتی را در بر دارد.

کامپوزیت نمای ساختمانی

همانطور که می‌دانید، اغلب ساخت و سازهای ساختمانی بر پایه دریافت بسیاری از مجوزها و همچنین تاییدیه‌ها صورت می‌پذیرد. استفاده از نمای ساختمانی مناسب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در صورتیکه تولید کننده اقدام به استفاده از کامپوزیت ساختمان برای نمای ساختمانی نماید، باید مجوز نمای خود را از سازمان مسکن و شهرسازی و آتش نشانی دریافت کند.

این مجوز با توجه به برخی از معیارهای خاص برنامه‌ریزی شده و تولید کننده برای دریافت پایان کار خود این معیارها را در نظر گرفته و از آنها تبعیت می‌کند.

پنل‌های مورد استفاده در نمای ساختمانی باید از مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی برخوردار باشند و همچنین برخورداری از ضخامت مناسب و تایید شده در کامپوزیت نمای ساختمانی، بسیار حائز اهمیت است.

یکی از نکات مهمی که سازمان‌های مسکن و شهرسازی و آتش نشانی برای ارائه مجوز نمای ساختمان به آن توجه می‌کنند، کیفیت بسیار بالای کامپوزیت نمای ساختمانی و مقاومت آن در برابر آسیب دیدگی‌های طبیعی می‌باشد.

تابلو کامپوزیت

کامپوزیت اکونومی

از کامپوزیت‌ها برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی در سردر مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و غیره استفاده می‌شود. اما برای بهره برداری از این تابلوهای تبلیغاتی، نیاز به اخذ مجوز از سازمان مسکن و شهرسازی و یا آتش نشانی نخواهد بود.

یکی از نکات حائز اهمیت در این نوع از کامپوزیت‌ها و پنل‌های با کیفیت، دوام قابل توجه آن‌ها می‌باشد. این نوع از کامپوزیت‌ها به دلیل برخورداری از کیفیت بسیار بالا، قیمت قابل توجهی را نیز در بر دارند که برای برخی از افراد، توجیه اقتصادی نخواهند داشت.

از این رو امروزه شاهد برخی از انواع کامپوزیت‌های اکونومی چینی در بازار رقابتی هستیم که با برخورداری از لایه آلومینیوم نازک، به بازار عرضه شده‌اند.

لازم به ذکر است که این نوع از تابلوهای تبلیغاتی اساسا کیفیت کامپوزیت و مرغوبیت آن را نداشته و نمی‌توان از آنها به عنوان یک تابلو کامپوزیت مرغوب استفاده کرد.

نکته قابل توجه در کامپوزیت اکونومی، قطر بسیار نازک و عدم انعطاف پذیری آن می‌باشد. لذا کامپوزیت‌های اکونومی قابلیت استفاده در مراکزی که نیاز به خم کاری دارند را نداشته و درصورت خمیدگی از بین می‌روند.

نصب تابلو کامپوزیت و روش‌های مختلف ساخت آن

همانطور که در بالاتر ذکر شد، کامپوزیت با ترکیب مواد مختلف، تشکیل می‌شود. در تهیه این نوع از ورق‌ها از متریال‌های فلزی و برخی مواد دیگر بهره برداری می‌کنند.

دو ورق آلومینیومی که در میان آنها از یک ورق پلی اتیلن استفاده شده است، سبب ایجاد کامپوزیت خواهد شد. گاها در سطح خارجی این نوع از ورق‌ها از PVDF استفاده می‌شود.

این سطح خارجی سبب افزایش مقاومت ورق کامپوزیت، در برابر تغییرات دمایی نما و رطوبت و غیره خواهد شد. لایه‌ای بر روی سطح نما می‌نشیند که می‌تواند از طرح‌های متفاوت و همچنین ترکیب رنگ‌های خارق العاده‌ای برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که طرح نما بر روی لایه خارجی اجرا شده و با توجه به کاربری متفاوت تابلو کامپوزیت از رزین مناسب برای آن استفاده می‌شود.

عوامل موثر در قیمت تابلو کامپوزیت

از جمله عواملی که بر روی افزایش و یا کاهش قیمت تابلو کامپوزیت، تاثیرگذار هستند، عبارتند از:

۱_ متریال به کار رفته در طراحی و تولید تابلو تبلیغاتی

مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، می‌توانند بر روی افزایش قیمت تابلو، نقش موثری داشته باشند.

۲_ ابعاد مناسب تابلو کامپوزیت

هرچه متراژ مورد نظر برای طراحی و ساخت تابلو بیشتر باشد، با قیمت بالاتری مواجه خواهید شد.

۳_ نحوه‌ نصب صحیح تابلو کامپوزیت

استفاده از خلاقیت و همچنین برخورداری از مهارت کافی در نصب و اجرای تابلو تبلیغاتی، می‌تواند بر روی جذابیت بیش از پیش آن، نقش بسزایی داشته باشد.

۴_ طرح مناسب برای ورق کامپوزیت

انتخاب طرح‌های ساده، طرح‌های چوبی، طرح‌های آجری و غیره می‌تواند سبب تغییر قیمت در این نوع از تابلوها گردد.

محصولات مرتبط