ترکیب رنگها بر روی تابلو سر در مغازها میتواند تاثیر مستقیمی جهت جذب مشتری داشته باشد. رنگ ها میتوانند حسهای متفاوتی را به دیگران انتقال دهند.
با توجه به این که این تابلو ها به عنوان ابزار تبلیغات نقش مهمی در دیده شدن و به خاطر ماندن در ذهن مشتریان دارند؛ بنابراین لازم است بهترین رنگ برای تابلو مغازه در نظر گرفته شود.
رنگهای آبی؛ قرمز و زرد از رنگهای اصلی هستند که خود از هیچ رنگ دیگری پدید نمیآیند؛ اما توانسته اند منبع رنگهای دیگر باشند.
بهترین رنگ برای تابلو مغازه و اهمیت آن
اولین و مهم ترین نکتهای که در صنعت تابلو سازی میتواند روانتر و دقیقتر از حروف؛ تصاویر، روی تابلو جلوه کند؛ رنگها میباشند. بنابراین لازم است برای اینکه بتوانید بهترین رنگ برای تابلو مغازه جدید انتخاب کنید؛ فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید.
زیرا انتخاب صحیح رنگها از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. اگر این کار اصولی و دقیق صورت نگیرد؛ بدون شک نتیجه معکوس خواهد داشت.
فاکتورها مهم انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه
نوع کسب و کار
رنگی که برای تابلو تبلیغاتی خود انتخاب میکنید؛ رابطه مستقیمی با نوع کسب و کارتان دارد. پس با توجه به اینکه کسب و کار شما چیست اقدام به انتخاب رنگ تابلو کنید.
به طور نمونه طلا فروشی برای تابلو مغازه خود از رنگ قرمز و صورتی استفاده کند.
قطعا این رنگها هیچ سنخیتی با طلا ندارد.
پس بهتر است برای این کار تابلویی با رنگ طلایی یا ادغام دو رنگ که با رنگ طلا هماهنگی داشته باشند؛ ساخته شود.
استفاده از رنگهای متضاد ( کنتراست رنگی )
در تابلوهایی که از دو طرح استفاده میشود؛ رنگهای متضاد و مخالف نقش موثری در زیبایی و جذب مشتری دارند. تابلوهایی که دارای زمینه مشکی هستند؛ طراحی حروف با رنگ سفید گزینه بسیار مناسبی محسوب میشود.
معمولا تابلوهایی که دارای زمینه روشن هستند؛ برای طراحی یا نوشتن حروف از رنگهای تیره همچون آبی تیره؛ سیاه؛ قرمز یا خاکستری استفاده میکنند.
تابلوهایی با زمینه زرد؛ رنگهایی مانند قرمز؛ آب تیره و سیاه گزینه مناسبی هستند. معمولا برای تابلوهایی که دارای زمینه قرمز هستند؛ رنگ حروف سفید یا زرد گزینه بسیار مناسبی میباشد.
نگ های خنثی در پس زمینه تابلو
رنگهایی همچون قهوهای؛ خاکستری؛ جیگری؛ شکلاتی؛ بژ که از جمله رنگهای خنثی می باشند اگر در زمینه تابلو قرار بگیرند؛
برای جلوه بیشتر و بهتر حروف و تصاویر باید از رنگهای اصلی استفاده شود. ا
گر بر روی رنگ های خنثی از رنگهای اصلی و زنده بکار برده نشود؛ رنگ تابلو کسل کننده به نظر میرسد.
همین علت باعث میشود توجه به این نوع تابلوها کمتر شود. هر چند رنگهای خنثی در نگاه اول زیبا و انتقال دهنده آرامش به افراد باشد اما در دراز مدت، خستگی و بیتوجهی را به دنبال دارد.
رنگهای مکمل و هم خانواده در افزایش فروش و جذب مشتری بسیار موثر میباشد. برای ترکیب و استفاده از رنگهای مکمل باید دقت کنید تا بتوانید طیف رنگی جذابی را به وجود آورید.
به طور مثال و نمونه، رنگ نارنجی و زرد به عنوان رنگهای جذب کننده و مکمل شناخته شدهاند. برخی افراد رنگهای مکمل را بهترین رنگ برای تابلو مغازه و فروشگاه میدانند
نورپردازی در تابلو
یکی از عوامل و فاکتورهای مهمی که در جذب مشتری بسیار زیاد تاثیرگذار است؛ نحوه و شیوه نورپردازی این تابلو ها میباشد. لامپهای هالوژن و ال ای دی با رنگهای متنوع و زیبا در بازار به فروش میرسد.
استفاده از این لامپها در زیبایی و جذب مشتریان بیشتر موثر میباشد. نورپردازی خاص و ویژه یک تابلو میتواند در طولانی مدت ماندگاری بالایی در ذهن مشتری داشته باشد.
شناخت سلیقه مشتری
با توجه به نوع کسب و کار خودتان و شناخت سلیقه مشتریان میتوانید در انتخاب رنگ تابلو مغازه و یا فروشگاه از تاثیر منفی آن، جلوگیری کنید.
به طور مثال اگر کسب و کار شما به کودکان مرتبط میباشد؛ مانند اسباب بازی فروشی؛ لباس فروشی و …. استفاده از رنگ های تیره مثل قهوهای؛ سورمهای و …. هیچ گونه جذابیتی برای کودکان ندارد.
بنابراین لازم است در تبلیغات خودتان از رنگهای کودکانه و شاد بهره ببرید تا علاوه بر جلوه زیبای تابلو در جذب کودکان نیز موثر باشد.
یکی دیگر از مواردی که برای انتخاب تابلو و بهترین رنگ برای تابلو مغازه حائز اهمیت و توجه میباشد؛ توجه کردن به شرایط آب و هوا میباشد و همچنین مکانی که می خواهیم تابلو در آن نصب بشود.
در شهرهای جنوبی کشورمان به دلیل گرما و شرجی هوا بهتر است از تابلویی استفاده شود که دارای ماندگاری طولانی مدت باشد
و هوای گرم در مدت زمان کوتاهی به تابلو و رنگ آن آسیب نرساند.
جنس و قیمت تابلو تبلیغاتی
قیمت تابلو مغازه بر اساس عوامل مختلف مثل جنس؛ اندازه و سایز؛ نصب؛ رنگ و …. میباشد. معمولا تابلوهایی که از جنس و متریال، چوب ترموود؛ تیتانیوم و استیل میباشند؛ از قیمت بالا و زیادی برخوردار هستند.
کاربرد این تابلوها در صرافیها و طلافروشیها بسیار زیاد است. این تابلوها علاوه بر ماندگاری بالا در جذب مشتری تاثیر خاصی نیز دارند.
تابلوهای دیگری نیز در محیط بازار وجود دارند که از جنس بنر هستند. این تابلوها از قیمت ارزانتری برخوردار میباشد. زیرا این تابلوها دارای یک چارچوب ساده و یک قاب هستند که بنر بر روی قاب آن نصب میگردد. از مزایای این تابلو قیمت ارزان آن میباشد.
این تابلو در مدت زمان کوتاهی آماده نصب می شوند. در این نوع تابلوها از نورپردازی استفاده نمیشود بنابراین برای جذب مشتری نسبت به تابلوهای تبلیغات دیگر از موفقیت کمتری برخوردار میباشد.
دسته دیگری از تابلوهای مغازه هستند که از جنس تابلو LED و ساخت تابلو چلنیوم میباشند. این تابلوها نیز دارای انواع مختلفی هستند.
این تابلوها به عنوان تابلو میانرده شناخته میشوند. به دلیل مقاومت؛ ماندگاری و قیمت مناسب این تابلو؛ افراد زیادی برای مغازه خود از این تابلو استفاده میکنند.
نکات مهم در نصب تابلو مغازه
همانطور که طراحی و رنگ آمیزی یک تابلو مهم میباشد؛ مکان نصب آن نیز حائز اهمیت است.
تابلو مغازه باید دقیق در بالای سر در مغازه نصب گردد تا مشتری با دیدن تابلو کسب و کارتان، حتی از مسیر دور؛ بتواند به راحتی مغازه را پیدا کند.
اگر تابلو مغازه شما کمی به سمت چپ یا راست کشیده شود؛ مشتری در یافتن مغازه به مشکل برخورد میکند
. همین مساله تا حد بسیار زیادی از مشتریان شما را کاهش میدهد.
سردر مغازه و هماهنگی سایز تابلو
برای اینکه بتوانید یک تابلو زیبا و خاص برای کسب وکار خود آماده کنید؛ بهتر است قبل از هر کاری سایز و ابعاد، تابلو خود را مشخص کنید
. بین فاصله تابلو تا سر در مغازه باید یک هماهنگی صحیحی ایجاد شود.
چانچه مغازه شما دارای مساحت پایینی است؛ تابلوهای تبلیغاتی با اندازه و ابعاد بزرگ گزینه مناسبی برای مغازه شما نیستند.
به هر میزان که از بهترین رنگ برای تابلو مغازه نیز استفاده کنید؛ در جذب مشتری موثر نخواهد بود.
امروزه به دلیل فشردگی زیاد برخی از مغازهها و بودن در کنار یکدیگر؛ تابلوها کاملا مشخص نمیباشد.
بنابراین فروشگاه و مغازه های بزرگ، تابلوهای خود را بر روی پشت بامها نصب میکنند.
در این شایط، ابعاد تابلو بزرگتر و نورپردازی آن بیشتر از حد معمول میباشد. این روش کمک میکند
که همه افراد این تابلوها را از مسیرهای دورتر ببینند و به راحتی بتوانند به فروشگاه مراجعه بکنند.
تاثیر رنگهای مختلف در تابلو تبلیغاتی
رنگ آبی تیره
رنگ آبی به دلیل اینکه تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطب میگذارد؛ به عنوان یک رنگ نجیب معرفی شده است.
در بیشتر تابلو ها، رنگ آبی به عنوان رنگ جذاب و جوان پسند مورد استفاده قرار میگیرد.
برای انتقال حس آرامش و هیجان ترکیب این رنگ با رنگ قرمز بسیار موثر میباشد.
برخی مغازه و فروشگاه ها از این رنگ به عنوان رنگ زمینه تابلو مغازه خود استفاده میکنند و رنگهای مکمل را نیز در کنار آن استفاده می کنند.
تاثیر رنگ سبز در تبلیغات
رنگ سبز به عنوان بهترین رنگ برای تابلو مغازه هایی مانند مغازه فروش لوازم بهداشتی؛ محصولات ارگانیک و … میباشد.
برندهای معروف و مشهور، مختلفی هستند که از محصولات بهداشتی میباشند و با استفاده از رنگ سبز در تابلو مغازه خود توانستهاند در جذب مشتری فعال باشند و بهتر عمل کنند.
رنگ زرد و سیاه
این رنگ به عنوان یکی از هوشمندانهترین و خلاقانه ترین رنگها معرفی شده است.
با توجه به اینکه این دو رنگ از رنگهای متضاد هستند؛ میتوانند تاثیر زیادی در جذب مخاطب و مشتری داشته باشند.
تحقیقات نشان داده که، رنگ سیاه نشانه درونگرا بودن و رنگ زرد نشانه توجه و گرمی میباشد.
بنابراین با قرار گرفتن این دو رنگ در تبلیغات محیطی به جذب مشتری کمک شایانی میکند.
رنگ قرمز و سبز
این دو رنگ بیشتر در تابلو هایی به کار گرفته میشود که محصولات مواد غذایی و طبیعی به فروش میرسانند.
سبز و قرمز به عنوان دو رنگی که در ایجاد هیجان موثر عمل میکند؛ شناخته شده است.
به همین علت برای تابلو فروشگاههای مواد غذایی از این دو رنگ بسیار زیاد استفاده میشود.
رنگ قرمز
از این رنگ برای پس زمینه تابلو رستورانها استفاده میشود. رنگ قرمز ارتباط عمیقی با ذهن مخاطب و همچنین اشتها برانگیز میباشد.
در تابلو رستورانها و فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی، این رنگ کاربرد زیادی دارد. جذب مشتری از طریق رنگ قرمز بسیار بالا است.