
چگونه تبلیغ کنیم؟
استفاده از تبلیغات اینترنتی
یک وب سایت عالی بسازید. مهم ترین و موثرترین راه شماره یک برای تبلیغ کسب و کار خود در شبکه جهانی وب، ساخت یک وب سایت عالی است.
یک وبسایت آموزنده و حرفهای میتواند بهعنوان شکلی از تبلیغات شگفتانگیز باشد، زیرا مشتریان به راحتی در دسترس هستند و راهاندازی و نگهداری آن نسبتاً ارزان است. همچنین به کسب و کار شما مشروعیت می بخشد.
هنگامی که یک وب سایت دارید، می توانید آن را روی همه چیز چاپ کنید – کارت ویزیت، ویترین فروشگاه، وسیله نقلیه کاری خود – هر جایی که به راحتی توسط مشتریان قابل مشاهده باشد. امروزه همه یک گوشی هوشمند دارند، بنابراین می توانند شما را در همان لحظه جستجو کنند!
اگر در تجارت فروش کالاهای فیزیکی هستید، باید به فروش آنلاین محصول خود، مستقیماً از وب سایت خود فکر کنید. خریداران آنلاین بازار بزرگی هستند، بنابراین این واقعا می تواند به شما کمک کند فروش خود را افزایش دهید.
برای آسانتر کردن کل فرآیند، و جلوگیری از دردسر پردازش سفارش و حمل و نقل، میتوانید با فروشگاه آمازون جفت شوید
که همه این موارد را برای شما انجام میدهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک محصول خود را در وب سایت خود قرار دهید.
چیز دیگری که باید روی آن کار کرد سئو یا بهینه سازی موتور جستجو است.
این به حداکثر رساندن تعداد افرادی که هنگام تایپ یک عبارت مرتبط در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده می کنند) به وب سایت شما مراجعه می کنند و در نتیجه ترافیک سایت شما را افزایش می دهد.
از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار شما یک امر ضروری است – به هر حال این قرن بیست و یکم است. اشکال اصلی رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن فیس بوک، توییتر و +Google هستند.[1]
فیسبوک و توییتر پایگاه کاربری عظیمی دارند که میتواند تعداد افرادی را که شرکت شما به آنها دسترسی پیدا میکند به حداکثر برساند، در حالی که +Google نمایه شرکت شما را در نتایج جستجوی محلی نشان میدهد و به شما کمک میکند از رقبای فوری خود متمایز شوید.
اگر واقعاً از فناوری آگاه هستید یا می توانید فردی را استخدام کنید که در بازاریابی رسانه های اجتماعی متخصص است، از دیگر اشکال رسانه های اجتماعی مانند Tumblr، Pinterest، LinkedIn، Reddit یا سایت های محلی تر مانند Yelp نیز استفاده می کنید. FourSquare و Level Up.
به یاد داشته باشید که هدف اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کارتان ایجاد رابطه با مشتریان و اجازه دادن به آنها برای آشنایی با محصول یا خدمات شما است. نباید از آن برای بمباران فالوورهای خود با تبلیغات بعد از تبلیغات استفاده شود – این به عنوان اسپم در نظر گرفته می شود و در نتیجه می توانید به راحتی فالوورهای خود را از دست بدهید.

البته، باید از صفحات رسانه های اجتماعی خود به عنوان راهی برای تبلیغ پیشنهادات یا معاملات ویژه ای که در حال حاضر دارید استفاده کنید، زیرا به همین دلیل است که اکثر مردم در وهله اول شما را دنبال می کنند. حتی می توانید تبلیغات ویژه “فقط فیس بوک” را اجرا کنید که در آن مشتری در ازای “لایک” یک پیشنهاد یا تخفیف ویژه دریافت می کند!
علاوه بر این، باید سعی کنید از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای تعامل با فالوورهای خود در سطح شخصی استفاده کنید. تعاملی باشید: سؤال بپرسید، پاسخ دهید و سعی کنید هر گونه بازخورد مشتری را در نظر بگیرید. این می تواند به شما در ایجاد وفاداری به برند در میان دنبال کنندگان خود کمک کند، که برای هر کسب و کاری مهم است.[2]
خرید تبلیغات اینترنتی خرید فضای تبلیغاتی در اینترنت یک راه عالی برای معرفی نام و تصویر کسب و کار شماست. همچنین می تواند با یک کلیک ساده ماوس، حجم زیادی از ترافیک را به وب سایت شما بکشاند
. اگرچه خرید فضاهای تبلیغاتی بزرگ می تواند گران باشد، روش های مختلفی وجود دارد که مشاغل کوچکتر می توانند برای کاهش هزینه های خود از آنها استفاده کنند:
گوگل ادوردز یکی از بهترین انواع تبلیغات کم هزینه است. با گوگل ادوردز، تبلیغات شما در صفحات جستجوی گوگل، حساب های جیمیل و سایت های شریک گوگل مانند AOL نمایش داده می شود. اما بهترین چیز در مورد Adwords این است که بر اساس پرداخت به ازای کلیک کار میکند — شما فقط زمانی برای تبلیغات پرداخت میکنید
که کسی روی آن کلیک کند و آن را به یک موقعیت برد-برد هم برای شما و هم برای Google تبدیل میکند.
Google Adwords Express یک سرویس جدیدتر است که تبلیغات شما را به طور خاص برای افرادی در منطقه محلی شما که عبارات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات شما را جستجو می کنند، هدف قرار می دهد. حتی اگر روی تبلیغ کلیک نکنند، باز هم آن را می بینند و به شما در معرض دید بیشتری قرار می دهد و آشنایی مردم محلی با برند شما را افزایش می دهد – و شما مجبور نیستید یک سنت بپردازید!
وبسایتها بازارهای تبلیغاتی (مانند BuySellAds و Brandvertisor) به برندها و آژانسهای تبلیغاتی کمک میکنند تا مرتبطترین ناشران وبسایت را برای قرار دادن تبلیغات پیدا کنند. این یک مدل عالی برای ایجاد مشارکت های تبلیغاتی مستقیم تنها با وب سایت هایی است که بهترین بازگشت سرمایه را بدون ارائه دهندگان و کمیسیون های AdTech واسطه دارند.

تعویض بنر سرویسی است که توسط شرکت های خاصی (مانند 123Banners) اجرا می شود و هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بنر تبلیغاتی برای یک شرکت همکار در وب سایت خود قرار دهید و در ازای آن، آنها همین کار را برای شما انجام دهند.
با این حال، قبل از امضای قرارداد، باید اطمینان حاصل کنید که کنترل انواع تبلیغاتی را که باید در وب سایت خود ارسال کنید حفظ کنید.
به عنوان مثال، شما نمی خواهید در نهایت با یک آگهی برای عروس های پستی روسیه در سایت ظاهراً دوستدار کودک خود مواجه شوید!
مخاطبان خود را بشناسید. تنها نکته مهم در مورد تبلیغات موثر این است که مخاطب خود را بشناسید. در مورد آن فکر کنید. تبلیغی که برای مردان بازنشسته جذابیت دارد، با تبلیغی که برای دختران نوجوان طراحی شده است بسیار متفاوت است.[4]
اگر با مخاطبان خود هماهنگ نباشید، نمی توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که به هیچ وجه با آنها طنین انداز شود و محصول/خدمت شما مورد توجه بخش عظیمی از بازار کلیدی شما قرار نگیرد. با تبلیغات خود هوشمند باشید و آن را به طور خاص برای مخاطبان خود تنظیم کنید.

در غیر این صورت پول را دور می ریزید.
شاخص های جمعیتی کلیدی که باید در نظر بگیرید، جنسیت و محدوده سنی است. با توجه به جنسیت، بازار هدف شما را می توان به مردان، زنان و بزرگسالان (زمانی که تعداد مردان و زنان نسبتاً یکسان است) طبقه بندی کرد. از نظر محدوده سنی، مشتریان شما ممکن است در یک یا چند گروه سنی استاندارد مورد استفاده در صنعت قرار گیرند. این موارد به شرح زیر است: 12-24، 18-34، 18-49، 25-54، یا 50+.
توجه داشته باشید که پایگاه مشتریان شما ممکن است در طول زمان در نتیجه عوامل خارجی مانند افتتاح یا بسته شدن مشاغل مشابه و تغییر جمعیت سنی جامعه محلی شما تغییر کند. مهم است که از این تغییرات آگاه باشید، زیرا نیازهای تبلیغاتی شما با آنها تغییر خواهد کرد.[5]
در مورد مکان مورد نظر تصمیم بگیرید. هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید، گام بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به درستی برای دسترسی به آن مخاطبان قرار داده شده است.[6]
ممکن است تبلیغ شما کاملاً برای جذب بازار هدف شما تنظیم شده باشد، اما اگر مکان اشتباه باشد، ممکن است مخاطبان شما هرگز فرصتی برای دیدن یا شنیدن آن پیدا نکنند. به عنوان مثال، یک تبلیغ رادیویی برای چسب دندان مصنوعی ممکن است در 40 ایستگاه موسیقی برتر به خوبی کار نکند، در حالی که تبلیغ محصولات مراقبت از موی نوجوانان ممکن است در روزنامه ایده آل نباشد.
به این فکر کنید که مخاطبان هدف شما احتمالاً کجا تبلیغات را می بینند، بر اساس ترجیحات شخصی خود تصمیم نگیرید. فقط به این دلیل که به رادیو گوش میدهید در رادیو تبلیغ نکنید، و فقط به این دلیل که کار مد روز است، از اینترنت پرش نکنید. تحقیقات خود را انجام دهید و تصمیم خود را تنها بر اساس مشتریان خود و مشتریان خود بگیرید.
به یاد داشته باشید که هیچ یک از انواع تبلیغات موثرتر از دیگری نیست — همانطور که در این واقعیت وجود دارد که روزنامه ها روی بیلبوردها تبلیغ می کنند، مجلات در تلویزیون و ایستگاه های رادیویی در اینترنت تبلیغ می کنند. آنچه مهم است این است که رسانه ای که انتخاب می کنید به مشتریان بالقوه شما برسد.
استفاده از این استراتژی همچنین سود بیشتری را برای شما به ارمغان میآورد، زیرا قرار دادن تبلیغات خود در مکانهایی که میدانید مخاطبان شما آنها را خواهند دید، نیاز به تبلیغ در همه جا را از بین میبرد و به سادگی امیدوار هستید که افراد مناسب آن را ببینند. اینجاست که هماهنگی با مخاطبان هدف واقعاً تفاوت ایجاد می کند.[5]

برای تبلیغات مبتنی بر اینترنت، جمعیت شناسی هدفی را که می خواهید تبلیغ خود را در آن اجرا کنید انتخاب کنید. تبلیغ کنندگان از داده ها برای حدس زدن علایق و نژاد، سن و جنسیت شما استفاده می کنند. شما همچنین می توانید تبلیغات را به مناطق جغرافیایی خاصی ارسال کنید.
بودجه تهیه کنید. البته بودجه شما نقش بسیار زیادی در کیفیت و پخش آگهی شما خواهد داشت. تعداد بسیار کمی از کسب و کارها (به غیر از شرکت های هیولا) بودجه نامحدودی برای کمپین های تبلیغاتی خود خواهند داشت، بنابراین مهم است که به صورت استراتژیک در مورد تبلیغات خود فکر کنید و با دقت برنامه ریزی کنید تا بیشترین بهره را از پول خود ببرید.
اگر در مورد خرج کردن پول خود برای تبلیغات بی میل هستید، به یاد داشته باشید که تبلیغات برای هر کسب و کاری موفق ضروری است — ممکن است بهترین محصول یا خدمات را در جهان ارائه دهید، اما اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد هرگز پولی به دست نخواهید آورد.
هیچ چیز به رشد کسب و کار شما مانند یک تبلیغ خوب طراحی شده و با هدف گذاری مناسب کمک نمی کند، بنابراین تا جایی که می توانید پول را در کمپین تبلیغاتی خود بریزید — آن را مانند یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. هزینه اولیه ممکن است زیاد باشد، اما بازدهی ثروتمند (از نظر مشتریان جدید و فروش بالقوه) بیش از آن است که آن را جبران کند. وقتی صحبت از تبلیغات به میان می آید، باید برای کسب درآمد پول خرج کنید.
با این حال، این فقط برای کمپین های تبلیغاتی خوب صادق است. کمپین های تبلیغاتی بد مانند هیچ چیز دیگری پول را غرق می کنند و شما چیزی برای سرمایه گذاری خود نخواهید داشت. به همین دلیل ضروری است که تحقیقات خود را انجام دهید و زمان خود را برای تولید یک تبلیغ عالی صرف کنید.[8]
بودجه تهیه کنید. البته بودجه شما نقش بسیار زیادی در کیفیت و پخش آگهی شما خواهد داشت. تعداد بسیار کمی از کسب و کارها (به غیر از شرکت های هیولا) بودجه نامحدودی برای کمپین های تبلیغاتی خود خواهند داشت، بنابراین مهم است که به صورت استراتژیک در مورد تبلیغات خود فکر کنید و با دقت برنامه ریزی کنید تا بیشترین بهره را از پول خود ببرید.[7]
اگر در مورد خرج کردن پول خود برای تبلیغات بی میل هستید، به یاد داشته باشید که تبلیغات برای هر کسب و کاری موفق ضروری است — ممکن است بهترین محصول یا خدمات را در جهان ارائه دهید، اما اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد هرگز پولی به دست نخواهید آورد.

هیچ چیز به رشد کسب و کار شما مانند یک تبلیغ خوب طراحی شده و با هدف گذاری مناسب کمک نمی کند، بنابراین تا جایی که می توانید پول را در کمپین تبلیغاتی خود بریزید — آن را مانند یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. هزینه اولیه ممکن است زیاد باشد، اما بازدهی ثروتمند (از نظر مشتریان جدید و فروش بالقوه) بیش از آن است که آن را جبران کند. وقتی صحبت از تبلیغات به میان می آید، باید برای کسب درآمد پول خرج کنید.
با این حال، این فقط برای کمپین های تبلیغاتی خوب صادق است. کمپین های تبلیغاتی بد مانند هیچ چیز دیگری پول را غرق می کنند و شما چیزی برای سرمایه گذاری خود نخواهید داشت. به همین دلیل ضروری است که تحقیقات خود را انجام دهید و زمان خود را برای تولید یک تبلیغ عالی صرف کنید.[8]
هیچ چیز به رشد کسب و کار شما مانند یک تبلیغ خوب طراحی شده و با هدف گذاری مناسب کمک نمی کند، بنابراین تا جایی که می توانید پول را در کمپین تبلیغاتی خود بریزید — آن را مانند یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. هزینه اولیه ممکن است زیاد باشد، اما بازدهی ثروتمند (از نظر مشتریان جدید و فروش بالقوه) بیش از آن است که آن را جبران کند. وقتی صحبت از تبلیغات به میان می آید، باید برای کسب درآمد پول خرج کنید.
با این حال، این فقط برای کمپین های تبلیغاتی خوب صادق است. کمپین های تبلیغاتی بد مانند هیچ چیز دیگری پول را غرق می کنند و شما چیزی برای سرمایه گذاری خود نخواهید داشت. به همین دلیل ضروری است که تحقیقات خود را انجام دهید و زمان خود را برای تولید یک تبلیغ عالی صرف کنید.[8]
بودجه تهیه کنید. البته بودجه شما نقش بسیار زیادی در کیفیت و پخش آگهی شما خواهد داشت. تعداد بسیار کمی از کسب و کارها (به غیر از شرکت های هیولا) بودجه نامحدودی برای کمپین های تبلیغاتی خود خواهند داشت، بنابراین مهم است که به صورت استراتژیک در مورد تبلیغات خود فکر کنید و با دقت برنامه ریزی کنید تا بیشترین بهره را از پول خود ببرید.[7]
اگر در مورد خرج کردن پول خود برای تبلیغات بی میل هستید، به یاد داشته باشید که تبلیغات برای هر کسب و کاری موفق ضروری است — ممکن است بهترین محصول یا خدمات را در جهان ارائه دهید، اما اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد هرگز پولی به دست نخواهید آورد.

هیچ چیز به رشد کسب و کار شما مانند یک تبلیغ خوب طراحی شده و با هدف گذاری مناسب کمک نمی کند، بنابراین تا جایی که می توانید پول را در کمپین تبلیغاتی خود بریزید — آن را مانند یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید. هزینه اولیه ممکن است زیاد باشد، اما بازدهی ثروتمند (از نظر مشتریان جدید و فروش بالقوه) بیش از آن است که آن را جبران کند. وقتی صحبت از تبلیغات به میان می آید، باید برای کسب درآمد پول خرج کنید.
با این حال، این فقط برای کمپین های تبلیغاتی خوب صادق است. کمپین های تبلیغاتی بد مانند هیچ چیز دیگری پول را غرق می کنند و شما چیزی برای سرمایه گذاری خود نخواهید داشت. به همین دلیل ضروری است که تحقیقات خود را انجام دهید و زمان خود را برای تولید یک تبلیغ عالی صرف کنید.[8]
سعی نکنید همه را راضی کنید. برای اینکه همه را راضی نگه دارید، پیام تبلیغ شما باید بسیار ملایم و غیر متعهد باشد، و این رویکرد به ندرت جواب می دهد. مجدداً به جمعیت هدف خود فکر کنید و از تبلیغات خود برای ارسال پیامی استفاده کنید که به طور خاص برای آنها جذاب باشد.
پیام تبلیغات باید در سطح شخصی برای مصرف کننده جذاب باشد – این کار را می تواند به دو روش اصلی انجام دهد: با بازی با نگرانی های عاطفی و صحبت با قلب مشتری، یا با سرگرم کردن مشتری با چیزی که حس شوخ طبعی آنها را به خود جلب می کند. .
مراقبت از مو به مردان جوان است. این برند بسیار موفق است زیرا پیامی را می فرستد که کاملاً متناسب با خواسته های بازار هدف خود است – “محصولات ما را بپوشید تا همه دختران داغ را دریافت کنید”. آکس اهمیتی نمی دهد که محصولات آنها برای زنان یا مردان متاهل جذاب نباشد، زیرا آنها بازار مردان 12 تا 24 ساله را درگیر کرده اند.
نمونه بسیار متفاوت دیگری از تبلیغات با هدف عاطفی، تبلیغات محصولات پاک کننده است که با ترس مادران (و پدران) کودکان و نوزادان بسیار خردسال بازی می کند. این تبلیغات بر توانایی محصول خود در “ایمن نگه داشتن” خانواده ها در برابر میکروب ها و باکتری های خطرناک تمرکز دارد. پیام اصلی این است که اگر شما والدین خوبی هستید که به سلامت و ایمن نگه داشتن فرزندانتان اهمیت می دهند، این محصول پاک کننده را خریداری خواهید کرد.
این نوع تبلیغات اگرچه تا حدودی دستکاری می شود اما می تواند برای بازار هدف خود بسیار موثر باشد. با این حال، افراد بدون بچه، یا تقریباً افراد زیر 20 سال، چندان متقاعد نخواهند شد. این یک معامله است که باید مایل به انجام آن باشید.
0 دیدگاه