چگونه یک آگهی بنویسیم؟ - 04 2 - چگونه یک آگهی بنویسیم؟ -
۲۸
خرداد

چگونه یک آگهی بنویسیم؟

تسلط بر مبانی

تصمیم بگیرید که کجا تبلیغ را منتشر کنید. آیا آگهی شما در روزنامه، مجله، وب سایت شما یا فیس بوک چاپ می شود؟

دانستن جایی که قصد دارید آگهی را منتشر کنید، بر نحوه نوشتن نسخه خود تأثیر می گذارد.

محیط فضای تبلیغاتی خود را بیابید، از جمله اینکه چند کلمه به شما اختصاص داده شده است، اندازه فونت چقدر بزرگ خواهد بود، و اینکه آیا می توانید گرافیک یا ویدیو را در خود جای دهید.

در نهایت، تبلیغات سنتی به سبک طبقه‌بندی‌شده تقریباً در هر رسانه‌ای پخش می‌شود، اما ممکن است نیاز باشد که تغییرات کوچکی را ایجاد کنید تا آن را متناسب با فضایی که در آن تبلیغ می‌کنید، تنظیم کنید.[1]
اگر یک ربع به یک آگهی تمام صفحه در روزنامه محلی خود می گیرید، فضای کافی برای بازی با یک پاراگراف یا بیشتر از آن را خواهید داشت.
با این حال، برای یک فیس بوک یا سایر تبلیغات آنلاین، کپی شما به یک جمله یا بیشتر محدود می شود.
در هر صورت، وقتی در حال نوشتن یک تبلیغ هستید، هر کلمه مهم است.

چگونه یک آگهی بنویسیم؟ - 05 2 1024x1024 - چگونه یک آگهی بنویسیم؟ -

بیش از حد مبهم یا لفظی بودن باعث می شود که مردم به جای مکث برای خواندن تبلیغ شما، آن را از بین ببرند، بنابراین صرف نظر از نوع تبلیغی که می نویسید، همان اصول نوشتن اعمال می شود.

آن را برای مخاطبان خود تنظیم کنید. کدام مصرف کنندگان را هدف قرار می دهید؟

در حالت ایده‌آل، هرکسی که تبلیغ شما را می‌خواند، مایل به خرید محصول شما خواهد بود، اما در واقعیت، اگر تبلیغ خود را برای مخاطب خاصی که احتمالاً علاقه‌مندتر از بقیه جهان هستند، تنظیم کنید، نتایج بهتری خواهید داشت.

از زبان و ارجاعی استفاده کنید که برای جمعیتی که محصول شما به آن توجه دارد، جذاب باشد.

این ممکن است برای گروه‌های دیگر مردم منحرف شود، اما مهم است که با قلب افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان وفادار را دارند صحبت کنید.[2]
به عنوان مثال، اگر سرویسی را می فروشید که به افراد اجازه می دهد کتاب های خود را خودشان منتشر کنند، باید از زبانی استفاده کنید که به نظر نویسندگان و ظریف باشد. به این ترتیب مخاطبان هدف شما – افرادی که کتاب‌هایی را نوشته‌اند که می‌خواهند منتشر کنند – می‌دانند که در دستان خوبی با شرکت شما خواهند بود.
اگر محصولی را می‌فروشید که برای جمعیت جوان‌تر جذاب باشد، مانند نوع جدیدی از آب نبات که باعث می‌شود دهانتان رنگ‌های رنگین‌کمان به خود بگیرد، رسمیت را از دست بدهید و از زبانی استفاده کنید که برای مخاطب هدف‌تان آشناست – بچه‌هایی که می‌خواهند هزینه‌های خود را برای آب نبات خرج کنند. ، یا چه کسی می تواند بر والدین خود تأثیر بگذارد تا آب نبات را برای آنها بخرند.

چگونه یک آگهی بنویسیم؟ - 06 2 1024x1024 - چگونه یک آگهی بنویسیم؟ -

یک تیتر جذاب بنویسید.

این مهم ترین بخش تبلیغات شما است، زیرا این یکی از راه های شما برای ترغیب مصرف کنندگان به خواندن آگهی شما است.

اگر عنوان شما مبهم، درک آن دشوار است یا به هیچ وجه جالب نیست، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مردم وقت بگذارند و بقیه آگهی‌های شما را با دقت بخوانند.

شما بلافاصله به آنها می گویید که شرکت شما به اندازه کافی مبتکر نیست که بتواند یک تبلیغ قانع کننده ارائه دهد – که بر روی محصول شما نیز منعکس نمی شود، حتی اگر عالی باشد.[3]
افرادی که سوار مترو می شوند، در فیس بوک ورق می زنند یا مجله را ورق می زنند، صدها جذابیت کوچک را جلب می کنند.

چگونه می توانید تمام سر و صدا را کاهش دهید و آنها را بر روی محصول خود متمرکز کنید؟

عنوانی را به قدری جذاب در نظر بگیرید که اساساً شخصی را که آن را می خواند مجبور به توجه کند.
تیتر شما می تواند چیزی تکان دهنده، عجیب، از نظر احساسی متقاعد کننده یا هیجان انگیز باشد – مهم نیست، تا زمانی که خواننده را جذب کند. مثلا،
چیزی مرموز بنویس: خوشحال نباش، ترسیده باش.
چیزی را بنویسید که مردم نمی توانند از آن عبور کنند: ۷۵٪ تخفیف برای بلیط پاریس بگیرید.
چیزی احساسی بنویسید: او 2 هفته دیگر زنده است.

با سوال شروع نکنید ممکن است بتوانید با یک سوال بلاغی بسیار خلاقانه و قانع کننده کنار بیایید، اما از استاندارد خود دوری کنید

چگونه یک آگهی بنویسیم؟ - 07 1024x1024 - چگونه یک آگهی بنویسیم؟ -

“آیا به یک ماشین جدید نیاز دارید؟

” نوع درب بازکن مصرف کنندگان قبلا هزاران سوال مشابه را خوانده اند و از پرسیدن خسته شده اند. برای جلب توجه آنها باید کمی عمیق تر بگردید. روشی خلاقانه پیدا کنید تا به مردم بگویید آنچه را که نیاز دارند دارید بدون اینکه سوالی واضح بپرسید.

یک پل بنویسید تا آنها را به خواندن ادامه دهید.

خط بعدی بعد از تیتر شما فرصت کوتاه و شیرین شما برای ایجاد یک تصور قوی از شرکت خود در ذهن مخاطبان است.

پس از تیتر مرموز/تکان دهنده/احساسی خود، باید موضوعی اساسی را دنبال کنید – در غیر این صورت، تیتر شما صرفاً تبلیغات تبلیغاتی تلقی می شود.[4] از پل استفاده کنید تا به مصرف کننده بگویید محصول شما چه نیازی را می تواند برآورده کند.
به یاد داشته باشید که هر کلمه مهم است.

زبان پل شما باید به اندازه تیتر شما قانع کننده باشد، زیرا هنوز احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید افراد را قبل از رسیدن به پایان تبلیغ خود از دست بدهید.
مزایای عمده ای که محصول شما برای مصرف کننده به ارمغان می آورد را لمس کنید.[5] پل شما باید دارای قوی ترین نقاط فروش شما باشد.

برای محصول خود میل ایجاد کنید.

چگونه یک آگهی بنویسیم؟ - 09 1024x1024 - چگونه یک آگهی بنویسیم؟ -

پل شما همچنین به عنوان فرصتی برای ایجاد یک تمایل قوی برای محصول شما عمل می کند.

این فرصتی است که با احساسات مخاطب خود بازی کنید و به آنها احساس کنید که محصول شما نیاز آنها را برطرف می کند.

اگر این به نظر دستکاری به نظر می رسد، درست است – اما اگر محصولی را ارائه می دهید که واقعاً برای مردم مفید است، نوشتن نسخه ای که ریسمان قلب را به خود جلب می کند تا مردم را وادار به خرید محصولی کند که زندگی آنها را بهبود می بخشد، شرم ندارد.
نوستالژی می تواند ابزار موثری برای تسخیر قلب افراد باشد.

به عنوان مثال، ما از بهترین فلفل های موروثی برای درست کردن سس تند به خوبی دستور پخت مخفی پدربزرگ استفاده می کنیم.
توجه به نگرانی های سلامتی افراد نیز می تواند به خوبی کار کند: شما کار سختی را انجام می دهید – ترک. اجازه دهید به شما کمک کنیم تا زندگی خود را برگردانید.
فراموش نکنید که نام شرکت و محصول خود را در جایی در نسخه خود درج کنید.

به آنها بگویید چگونه محصول شما را دریافت کنند.

در نهایت، یک پایان قوی بنویسید که به مخاطب شما بگوید دقیقاً چه کاری باید انجام دهد. به آنها کاری بدهید که بتوانند محصول شما را بخرند یا در تماس باشند.
معمولاً تبلیغات شامل یک دستورالعمل ساده است، مانند تماس با 555-5555 برای اطلاعات بیشتر.
شما همچنین می توانید فقط وب سایت خود را لیست کنید، و مردم می دانند که برای خرید محصول شما به آنجا مراجعه کنند.

اصلاح آگهی شما

تبلیغات بد را تشریح کنید وقتی در نوشتن تبلیغات تازه کار هستید، می تواند کمک کند تا تبلیغات دیگر را تجزیه کنید و بفهمید کجا اشتباه کرده اند.

چند آگهی بد پیدا کنید – می‌دانید که بد هستند زیرا اولین انگیزه شما این است که مستقیماً از روی آنها بگذرید – و سعی کنید بفهمید چه چیزی آنها را تا این حد بی‌اثر می‌کند. آیا تیتر است؟ پل؟ لحن؟
هنگامی که مشخص کردید چه چیزی باعث بد شدن تبلیغ می شود، به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را بهتر کنید.

آگهی را بازنویسی کنید تا اثربخش تر شود.
به تبلیغات موثر نیز نگاهی بیندازید و سعی کنید مشخص کنید چه چیزی آنها را عالی می کند.

طبیعی به نظر برسد وقتی تبلیغ خود را می نویسید، سعی کنید تا جایی که می توانید آن را طبیعی جلوه دهید.

طوری بنویسید که انگار دارید به دیگری می گویید.

مردم به سمت نوشتن طبیعی کشیده می‌شوند – به گونه‌ای با آنها صحبت می‌کند که نوشتن بیش از حد رسمی و مستحکم اینطور نیست.[6]
خیلی سفت نباشید – می خواهید مخاطبان شما احساس کنند که مورد قبول و درک قرار گرفته اند.
خیلی دوستانه هم نباشید – ممکن است به نظر جعلی برسید.

مختصر بفرمایید مهم نیست تبلیغ شما در کجا منتشر می شود، باید آن را کوتاه و شیرین نگه دارید.

مردم برای خواندن تبلیغی که به بیش از 30 ثانیه توجه آنها نیاز دارد – یا کمتر، وقت ندارند.

22 آنها در مسیر انجام کار دیگری، مانند خواندن مقاله یا پیاده شدن از قطار یا اتوبوسی که سوار می شوند، با تبلیغ شما روبرو می شوند.

تبلیغ شما باید به اندازه کافی جالب باشد که با استفاده از کلمات بسیار کم تأثیر زیادی بگذارد.[7]
از آنجایی که آگهی شما کوتاه خواهد بود، آن را بسیار خاص کنید. از زبان مبهم استفاده نکنید و فوراً به اصل مطلب برسید.
به جای جملات طولانی از جملات کوتاه استفاده کنید.

در نظر گرفتن جملات طولانی تر در مدت زمان کوتاهی دشوار است.
با نسخه خود بازی کنید تا آنچه را که می خواهید در کمترین کلمه ممکن بگویید.

استفاده از جملات کامل ضروری نیست، تا زمانی که پیام شما به وضوح پخش شود.

استفاده از توصیفات را در نظر بگیرید.

چگونه یک آگهی بنویسیم؟ - 08 1024x1024 - چگونه یک آگهی بنویسیم؟ -

این روزها، مردم می خواهند قبل از خرید یک محصول، نظرات و توصیفات را بخوانند

. آنها معمولاً تا زمانی که به طور معقولی مطمئن نشوند که برای افراد دیگر مؤثر بوده است، از امتحان کردن آن راضی نیستند.

گنجاندن یک یا دو گواهی در تبلیغ خود می تواند راهی عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما باشد.
در صورت امکان، یک نقل قول از یک مشتری محترم انتخاب کنید. برای مثال، اگر در حال فروش یک محصول بهداشتی هستید، از یک نقل قول از یک پزشک یا متخصص دیگر استفاده کنید.
اگر فضای کمی دارید، همیشه می توانید به جای استفاده از آنها در تبلیغات خود، توصیه ها را در وب سایت خود قرار دهید.

خود را ضبط کنید که آن را با صدای بلند بگویید. هنگامی که آگهی خود را نوشتید، خود را در حال خواندن آن یا گفتن آن به کسی ضبط کنید.

آن را برای خودتان پخش کنید. به نظر محاوره ای میاد؟ آیا قانع کننده است؟

اگر کسی به شما بگوید، آیا علاقه شما تحریک می شود؟ خواندن آن با صدای بلند راه خوبی برای تشخیص کاستی‌هایی است که می‌تواند باعث بی‌حرکتی تبلیغ شما شود.

تبلیغ خود را تست کنید برو چند جا منتشرش کن ببین چه استقبالی میشه. امیدوارم شاهد افزایش فروش خود باشید.

شما می توانید با پرسیدن اینکه مشتریان چگونه در مورد شرکت شما شنیده اند، تعیین کنید که آیا کسب و کار جدید نتیجه مستقیم تبلیغات شما است یا خیر. اگر آنها به تبلیغ شما اشاره کنند، می دانید که کار می کند![8]