تسلط بر مبانی
برای دانستن اینکه چگونه یک اگهی بنویسیم اول باید تصمیم بگیریم که کجا باید تبلیغ را منتشر کنیم. آیا آگهی ما در روزنامه، مجله، وب سایت یا فیس بوک چاپ می شود؟
دانستن جایی که قصد دارید آگهی را در آن منتشر کنید، بر نحوه نوشتن نسخه خود تأثیر می گذارد.
محیط فضای تبلیغاتی خود را بیابید. در قدم دوم اگاه باشید چند کلمه به شما اختصاص داده شده است، اندازه فونت و اینکه آیا می توانید گرافیک یا ویدیو را در تبلیغ خود جای دهید.
تبلیغات سنتی به سبک طبقهبندیشده تقریباً در هر رسانهای پخش میشود، اما ممکن است نیاز باشد که تغییرات کوچکی را ایجاد کنید تا آن را متناسب با فضایی که در آن تبلیغ میکنید، تنظیم کنید.
اگر یک آگهی تمام صفحه در روزنامه محلی خود چاپ کنید، فضای کافی برای بازی با پاراگراف یا بیشتر از آن را خواهید داشت.
اما تبلیغات آنلاین در فضای مجازی مثل فیس بوک یا سایر تبلیغات آنلاین، یک جمله یا بیشتر محدود می شود.
پس در تبلیغات آنلاین، وقتی در حال نوشتن یک تبلیغ هستید، هر کلمه مهم است.
بیش از حد مبهم یا لفظی بودن تبلیغات شما باعث می شود که مردم به جای مکث برای خواندن تبلیغ شما، آن را نادیده بگیرند.
در حالت عادی، هرکسی که تبلیغ شما را میخواند، مایل به خرید محصول شما نخواهد بود، اما اگر تبلیغ خود را برای مخاطب خاصی در نظر بگیرید احتمالاً نتایج بهتری خواهید داشت.
در نوع تبلیغات خود از زبان و ارجاعی استفاده کنید که برای جمعیت هدفی در نظرگرفته جذاب باشد.
به عنوان مثال، اگر سرویسی را می فروشید که به افراد اجازه می دهد کتاب های خود را منتشر کنند، باید از زبانی استفاده کنید که به نظر نویسندگان ظریف باشد. به وسیله مخاطبان هدف خود را – افرادی که کتابهایی را نوشتهاند و میخواهند منتشر کنند – به راحتی جذب خواهید کرد.
اگر محصولی را میفروشید که برای جمعیت جوانتر جذاب باشد، مانند نوع جدیدی از آب نبات که باعث میشود دهانتان رنگهای رنگینکمان به خود بگیرد، رسمیت را از دست بدهید و از زبانی استفاده کنید که برای مخاطب هدفتان آشناست.
نوشتن عنوان جذاب درتبلیغات
نوشتن تیتر جداب در تبلیغات مهم ترین بخش تبلیغات شما است، زیرا یکی از راه های شما برای ترغیب مصرف کنندگان به خواندن آگهی شما است.
اگر عنوان شما مبهم و درک آن دشوار باشد و جالب نباشد نمیتوانید انتظار داشته باشید که مردم وقت بگذارند و بقیه آگهی شما را با دقت بخوانند.
شما بلافاصله به آنها می گویید که شرکت شما به اندازه کافی مبتکر نیست که بتواند یک تبلیغ قانع کننده ارائه دهد حتی اگر عالی باشد. افرادی که سوار مترو می شوند، در فیس بوک میچرخند یا مجله میخوانند، صدها تبلیغ میبینند، چگونه می توانید تمام سر و صدا را کاهش دهید و آنها را بر روی محصول خود متمرکز کنید؟
عنوان اگهی خود را به قدری جذاب در نظر بگیرید که اساساً شخصی که آن را می خواند مجبور به توجه شود.
تیتر شما می تواند چیزی تکان دهنده، عجیب، از نظر احساسی متقاعد کننده یا هیجان انگیز باشد – مهم نیست، تا زمانی که خواننده را جذب کند. مثلا،
چیزی مرموز بنویس: خوشحال نباش، ترسیده باش.
چیزی را بنویسید که مردم نمی توانند از آن عبور کنند: ۷۵٪ تخفیف برای بلیط پاریس بگیرید.
چیزی احساسی بنویسید: او 2 هفته دیگر زنده است.
با سوال شروع نکنید ممکن است بتوانید با یک سوال بسیار خلاقانه و قانع کننده کنار بیایید، اما از استاندارد خود دوری کنید
“آیا به یک ماشین جدید نیاز دارید؟
مصرف کنندگان قبلا هزاران سوال مشابه را خوانده اند و از پرسیدن خسته شده اند. برای جلب توجه آنها باید کمی عمیق تر بگردید. روشی خلاقانه پیدا کنید تا به مردم بگویید آنچه را که نیاز دارند دارید بدون اینکه سوالی واضح بپرسید.
خط بعدی بعد از تیتر شما فرصت کوتاه و شیرین شما برای ایجاد یک تصویر قوی از شرکت خود در ذهن مخاطبان است.
پس از تیتر مرموز/تکان دهنده/احساسی خود، باید موضوعی اساسی را دنبال کنید – در غیر این صورت، تیتر شما صرفاً تبلیغات تبلیغاتی تلقی می شود.از روشی استفاده کنید تا به مصرف کننده بگویید محصول شما چه نیازی را می تواند برآورده کند.
به یاد داشته باشید که هر کلمه مهم است.
زبان توضیحات شما باید به اندازه تیتر شما قانع کننده باشد، زیرا هنوز احتمال زیادی وجود دارد که افراد را قبل از رسیدن به پایان تبلیغ خود از دست بدهید.
برای محصول خود میل ایجاد کنید.
متن بعد از تیتر شما به عنوان فرصتی برای ایجاد یک تمایل قوی برای محصول شما عمل می کند. نوستالژی می تواند ابزار موثری برای تسخیر قلب افراد باشد.
به عنوان مثال، ما از بهترین فلفل های موروثی برای درست کردن سس تند به خوبی دستور پخت مخفی مادربزرگ استفاده می کنیم.
توجه به نگرانی های سلامتی افراد نیز می تواند به خوبی کار کند: شما کار سختی را انجام می دهید – ترک. اجازه دهید به شما کمک کنیم تا زندگی خود را برگردانید. نکته مهم این است که فراموش نکنید که نام شرکت و محصول خود را در جایی در نسخه خود درج کنید.
به مخاطبان خود بگویید چگونه محصول شما را دریافت کنند.
در نهایت، یک پایان قوی بنویسید که به مخاطب شما بگوید دقیقاً چه کاری باید انجام دهد. به آنها راهی بدهید که بتوانند محصول شما را بخرند یا در تماس باشند.
معمولاً تبلیغات شامل یک دستورالعمل ساده است، مانند تماس با 555-5555 برای اطلاعات بیشتر.
شما همچنین می توانید فقط وب سایت خود را لیست کنید، و مردم می دانند که برای خرید محصول شما به آنجا مراجعه کنند.
اصلاح آگهی شما
تبلیغات بد را تشریح کنید وقتی در نوشتن تبلیغات تازه کار هستید، می تواند کمک کند تا بفهمید کجا اشتباه کرده اند.
چند آگهی بد پیدا کنید – میدانید که بد هستند زیرا اولین انگیزه شما این است که مستقیماً از روی آنها بگذرید – و سعی کنید بفهمید چه چیزی آنها را تا این حد بیاثر میکند. آیا تیتر است؟ پل؟ لحن؟
هنگامی که مشخص کردید چه چیزی باعث بد شدن تبلیغ می شود، به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را بهتر کنید.
آگهی را بازنویسی کنید تا اثربخش تر شود.
به تبلیغات موثر نیز نگاهی بیندازید و سعی کنید مشخص کنید چه چیزی آنها را عالی می کند.
طوری بنویسید که انگار دارید به دیگری می گویید.
مردم به سمت نوشتن طبیعی کشیده میشوند – به گونهای با آنها صحبت کنید که بیش از حد رسمی و مستحکم نباشد.
خیلی سفت نباشید – می خواهید مخاطبان شما احساس کنند که مورد قبول و درک قرار گرفته اند.
خیلی دوستانه هم نباشید – ممکن است به نظر جعلی برسید.
مردم برای خواندن تبلیغی که به بیش از 30 ثانیه توجه آنها را بگیرد وقت ندارند.
تبلیغ شما باید به اندازه کافی جالب باشد که با استفاده از کلمات بسیار کم تأثیر زیادی بگذارد.
از آنجایی که آگهی شما کوتاه خواهد بود، آن را بسیار خاص کنید. از زبان مبهم استفاده نکنید و فوراً به اصل مطلب برسید.
به جای جملات طولانی از جملات کوتاه استفاده کنید.
این روزها، مردم می خواهند قبل از خرید یک محصول، نظرات و توصیفات را بخوانند
مخاطبان معمولاً تا زمانی که مطمئن نشوند که برای افراد دیگر مؤثر بوده است، از امتحان کردن آن راضی نیستند.
گنجاندن یک یا دو گواهی در تبلیغ می تواند راهی عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما باشد.
در صورت امکان، یک نقل قول از یک مشتری محترم انتخاب کنید. برای مثال، اگر در حال فروش یک محصول بهداشتی هستید، از نقل قول پزشک یا متخصص دیگر استفاده کنید.
خود را جای مخاطبان خود قرار دهید اگر تبلیغات خود را ببینید علاقه شما تحریک می شود؟
امیدوارم با راهکار های مقاله چگونه یک اگهی بنویسیم از چاپ الماس شاهد افزایش فروش خود باشید.