تبلیغات الماس

مطالبی که دراین مقاله میخوانید ...

چگونه یک برند بسازیم؟!

ایجاد ظاهر و پیام معتبر

ماموریت خود را مشخص کنید چه ویژگی ها، ارزش ها و تجربیاتی را می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید؟

برای اینکه برند شما معتبر و کارآمد به نظر برسد، باید تصویری واقعی از آنچه برند شما برای ارائه آن تلاش می کند، ارائه دهید.

قبل از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، مهم است که ماموریت شرکت خود را بیان کنید تا مشخص کنید که چه چیزی شما را از سایر رقبا متمایز می کند.[1] به سوالات زیر فکر کنید:
چرا این تجارت را راه اندازی کردید؟
اهدافی که می خواهید به آن برسید چیست؟
افرادی که می خواهید برای آنها راه حل ارائه دهید چه کسانی هستند؟
چه چیزی شرکت شما را در میان سایرین منحصر به فرد می کند؟

شما باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید دیده شوید.

در هر مرحله از کسب و کار خود، تصور مثبتی را برای مشتریان ایجاد کنید تا به برند شما مانند یک فرد زنده و نفس گیر فکر کنند که می توانند به آنها اعتماد کنند. از نظر احساسی، آنها باید احساس کنند که برند شما همان برندی است که باید در زمان نیاز به آن مراجعه کنند.

با در نظر گرفتن ماموریت خود، تصمیم بگیرید که چه نوع نگرشی را می خواهید طرح ریزی کنید.

چگونه یک برند بسازیم؟!

[2] قرار است چه چرخشی را در ماموریت خود انجام دهید؟
شاید بخواهید محصول شما به عنوان بلیطی برای یک ماجراجویی یا یک زندگی کاملاً جدید یا فرصتی دوباره در جوانی دیده شود.

این رویکرد اغلب توسط شرکت‌های مواد غذایی سطح‌بالا اتخاذ می‌شود که محصولاتی مانند آب گوجی بری یا میله‌های گرانولای جوانه زده را به فروش می‌رسانند.
شاید بخواهید نام تجاری خود را هوشمند و پیشرفته معرفی کنید. دیده شدن با محصول شما باعث می شود که مشتریان احساس خوبی داشته باشند مانند اینکه در یک باشگاه خاص هستند. برندهایی مانند Urban Outfitters و Apple از این رویکرد استفاده می کنند.
روش دیگر ارائه یک گزینه قابل اعتماد و کاملاً قابل اعتماد به مشتریان است که هرگز آنها را ناامید نخواهد کرد.

اگر محصولی را می‌فروشید که هرگز نباید خراب شود، مانند لاستیک‌ها، یا اگر در حال ساختن یک نام تجاری برای قانون خود هستید.
همچنین می توانید برای ساختن برند خود به نوستالژی تکیه کنید. مردم احساس می کنند با چیزهایی مرتبط هستند که آنها را به یاد دوران کودکی و دوران بی دغدغه می اندازد.

از دیدگاه مشتری فکر کنید. وقتی محصولی را می‌خرید، چرا آن را می‌خرید؟ چه چیزی باعث می شود یک برند خاص را انتخاب کنید؟

ببینید آیا می توانید از پاسخ خود برای کمک به درک نحوه مواجهه با نام تجاری خود استفاده کنید. آنچه را که مشتریان شما آرزوی داشتن آن را دارند پیدا کنید و کاری کنید که برند شما به آنها کمک کند تا این احساس را داشته باشند.

آیا آنها می خواهند احساس قدرت کنند؟ مسئول؟ با وجدان؟ هوشمندانه؟ منحصر بفرد؟ برند شما باید این احساس را با تمام کپی، بازاریابی و طراحی خود برانگیزد. این احساسات را نه تنها با زبان بلکه با رنگ ها و طراحی محصول نیز نشان دهید.
اساساً، شما می خواهید به این فکر کنید که می خواهید به چه کسی برسید. بازار شما کیست؟

آنها تمایل دارند از شنیدن یا دیدن چه چیزهایی در برندهای دیگری که دوست دارند لذت ببرند؟

طبق روانشناسی نام برند، وقتی مشتریان برای اولین بار نام برند شما را می شنوند، مجموعه ای از تصاویر، احساسات یا حتی داستانی را دریافت می کنند که آنها را از نظر احساسی تحریک می کند تا با برند شما درگیر شوند. بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده، بیشتر تصمیمات مشتریان بر اساس این احساسات است تا منطقی.[4]

زبان برند خود را اصلاح کنید. یک نام تجاری کامل، یک عبارت جذاب یا شعار و چند کلمه کلیدی که می‌خواهید با استراتژی‌های برندسازی شما مرتبط باشد، انتخاب کنید. کلمات باید دقیقاً با بیانیه ماموریت شما همراستا باشند، برای مشتریان معنا داشته باشند و به اندازه کافی به یاد ماندنی باشند تا هر زمان که لازم باشد به خاطر بسپارید.

از زبان برند خود نه تنها در کپی محصولات و تبلیغات خود استفاده کنید، بلکه زمانی که در مورد تجارت خود صحبت می کنید و شخصاً با آنها تماس برقرار می کنید.
متن خود را تا جایی که می توانید ساده و ساده نگه دارید زیرا به این ترتیب خاطره انگیزتر است.

چگونه یک برند بسازیم؟!

یک مثال خوب از این موضوع، شعاری بود که اپل در بیشتر دهه‌های 90 و 2000 از آن استفاده می‌کرد: «متفاوت فکر کن». این در سطوح مختلف کار می کرد، زیرا نام تجاری را هوشمند و منحصر به فرد نشان می داد و این مفهوم به راحتی در بحث ها و دیگر پلتفرم های برندسازی قرار می گرفت.

دو کلمه: برندسازی هوشمندانه موثر.
تمام نسخه‌های مرتبط با نام تجاری شما، از جمله آنچه در برچسب محصول شما، در وب‌سایت شما و در مطالب تبلیغاتی ظاهر می‌شود، باید با لحنی که می‌خواهید ارائه دهید مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، قرار است شرکت شما قابل اعتماد و راحت دیده شود، از زبان کمی رسمی استفاده کنید که باعث شود مشتریان شما احساس کنند افرادی که کسب و کار شما را اداره می کنند به اندازه معلم کلاس سوم آنها قابل اعتماد هستند.

یک طرح طراحی را انتخاب کنید. برند شما نیاز به نگاهی دارد که با لحن ماموریت و زبان برند شما مطابقت داشته باشد.

آیا شما مدرن و شیک هستید؟ سرگرم کننده و رنگارنگ؟ سنتی و کلاسیک؟

این نگاه باید در تمام رسانه‌های شما (بروشور، وب‌سایت، محصول، دفاتر، و غیره) همگام‌سازی شود.[5]
یک لوگوی عالی طراحی کنید. به جای نشان دادن برند شما، لوگوی شما برای کمک به جاسازی برند شما در سمت راست مغز مشتری مفید است.

به عنوان مثال، هنگامی که شخصی یک علامت را می‌بیند، نایک را به خاطر می‌آورد، حتی اگر سرنخ دیگری وجود نداشته باشد که نشان‌دهنده نایک باشد. لوگوی شما باید توسط یک حرفه ای به خوبی طراحی شده باشد و باید به طور مکرر از آن استفاده کنید و آن را برجسته قرار دهید.
رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد.

این رنگ‌ها تا حد امکان در مواد تبلیغاتی استفاده می‌شوند تا به برند شما کمک کنند. به عنوان مثال می توان به رنگ قرمز و طلایی مک دونالد، قرمز، زرد، سبز و آبی گوگل، یا سبز و سفید ویکی هاو اشاره کرد.
به یاد داشته باشید که نام تجاری و لوگوی خود را ساده نگه دارید.

چگونه یک برند بسازیم؟!

شما می خواهید نام تجاری شما به راحتی شناخته شود و فراموش نشدنی باشد.

بهترین راه برای انجام این کار این است که منحصر به فرد و ساده باشید.
ممکن است بخواهید از حمایت قانونی برای نام تجاری بصری خود و هر عبارت متمایزی که برای توصیف تجارت یا پیشنهاد خود استفاده می کنید، بهره مند شوید.

کارکنان خود را درگیر کنید. اهمیت نام تجاری خود را به کارمندان خود در میان بگذارید و توضیح دهید که چرا و چگونه به هویت برندی که تبلیغ می کنید رسیدید. برای تاثیرگذاری برند جدید خود به حمایت آنها نیاز خواهید داشت.
به یاد داشته باشید که هر کاری که کسب و کار شما انجام می دهد از نظر مشتری با برند شما مرتبط است. حتی نحوه لباس پوشیدن و رفتار کارکنان شما.
کارمندان شما ممکن است تصویر خود را از کسب و کار شما داشته باشند.

آنها ایده هایی در مورد اینکه کسب و کار شما چیست و اینکه آیا به وعده های خود عمل می کند، خواهند داشت. کارمندان می توانند در طول مسیر بینش ارزشمندی ارائه دهند. از کارمندان خود بپرسید که چگونه معتقدند محصول یا خدمات شما در بازار دریافت می شود و نظرات آنها را نادیده نگیرید.

به دست آوردن وفاداری مشتری

با یک محصول یا خدمات عالی از پیام خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر پیام‌رسانی شما خوب به نظر می‌رسد، اما به وعده‌های خود عمل نمی‌کنید، مشتریان شما به جای دیگری می‌روند و برند شما رواج پیدا نمی‌کند. اگر برند شما دقیقاً آنچه را که وعده می دهد ارائه دهد، به راحتی اعتماد مشتریان خود را جلب خواهید کرد. خیلی زود، آنها شروع به انتشار اخبار در مورد کیفیت خدمات شما خواهند کرد و شهرت نام تجاری شما به زودی برای خود صحبت خواهد کرد.
اطمینان حاصل کنید که ارتباط مشتریان شما با نام تجاری شما با آنچه شما ارائه می دهید نیز مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر قول می دهید که لیموناد با طعم مارگاریتا طراوت بخش ترین نوشیدنی موجود در بازار است، اما مشتریان شما به طور معمول شکایت می کنند که جرعه ای می نوشند و تعجب می کنند که تکیلا ندارد، چیزی در مورد شما وجود دارد. عرضه محصول شما باید نام نوشیدنی را تغییر دهید تا مشتریان شما هنگام امتحان محصول شما احساس ناامیدی یا فریب نکنند.
شفاف بودن در مورد شیوه های کسب و کار شما نیز ضروری است. اعتماد بخش واقعاً مهمی در شناخت برند است زیرا مشتریان شما باید احساس کنند که برند شما را کاملاً می شناسند. اجازه دهید مشتریانتان ببینند چگونه کار می کنید، چگونه به آنها اهمیت می دهید و اولویت های واقعی شما در تجارت چیست. حتی اگر اطلاعات همیشه بهترین نیستند، حداقل باید درست باشند و در بهترین نور ممکن ترسیم شوند.

تحقیقات بازار را انجام دهید تا متوجه شوید به چه کسی خدمات می دهید. گروه سنی و جمعیتی پایگاه مشتری اصلی شما چیست؟ ممکن است از پاسخ تعجب کنید، بنابراین انجام برخی تحقیقات برای یافتن اینکه چه کسی به محصولی که ارائه می‌دهید علاقه‌مند است و چگونه به برند شما واکنش نشان می‌دهد، مهم است.[6]
راه اندازی یک گروه متمرکز را در نظر بگیرید تا بتوانید نحوه دریافت محصول شما توسط افراد با جمعیت های مختلف را آزمایش کنید. از آنها بخواهید که درک خود از محصول شما را قبل و بعد از امتحان کردن آن توضیح دهند.

چگونه یک برند بسازیم؟!


هدف قرار دادن یک جمعیت شناسی خاص اغلب موثرتر از تلاش برای جذابیت جهانی است. ممکن است متوجه شوید که بعد از اینکه بدانید چه کسی محصول شما را می‌خرد، تصمیم می‌گیرید تمرکز خود را محدود کنید. برای مثال، اگر متوجه شدید که پسران نوجوان محتمل‌ترین گروهی هستند که می‌توانند میان وعده‌های شما را بخرند، ممکن است بخواهید استراتژی برندسازی خود را تغییر دهید تا محصول خود را برای این جمعیت جذاب‌تر کنید.

یک تحلیل رقابتی انجام دهید.

تحقیقاتی را انجام دهید تا بفهمید رقبای شما چه چیزی را ارائه می دهند، نقاط قوت و ضعف آنها را نیز بررسی کنید.

سپس می توانید تصمیم بگیرید که چگونه شرکت شما باید در بین آنها بهتر و منحصر به فرد باشد.

برندسازی شما باید بر روی تفاوت تمرکز کند، روی چیزی که محصول شما را بهتر از بقیه می کند.

پیدا کردن آن چیزی که شما را متمایز می‌کند ضروری است، زیرا مشتریان شما انتخاب‌های زیادی دارند که هرگز نمی‌دانند محصول شما وجود دارد، مگر اینکه به برجسته شدن آن کمک کنید.
ممکن است متوجه شوید که یک شرکت خاص قبلاً بخش خاصی از بازار را به خود اختصاص داده است، اما این بدان معنا نیست که محصول شما برای جمعیت کمی متفاوت جذابیتی ندارد.
اگر متوجه شدید که بازار از محصولات عالی اشباع شده است، در جهت دیگری حرکت کنید. یا رویکرد برندسازی خود را تغییر دهید یا محصول خود را تغییر دهید.

با مشتریان خود صحبت کنید تعامل با افرادی که محصول شما را می خرند بسیار مهم است.

آنها نه تنها به شما بازخورد اساسی در مورد چگونگی بهبود کسب و کارتان می دهند، بلکه راهی برای آن هاست که احساس کنند برند شما و چیستی آن را می شناسند. ارزش های برند خود را در نحوه صحبت و عملکرد خود نشان دهید. و دائماً به مشتریان خود این آزادی را بدهید که بازخورد بدهند و سؤال بپرسند تا آنها این فرصت را پیدا کنند که با برند شما به عنوان مشتریان بالقوه آشنا شوند و در نهایت به برند شما اعتماد کنند.[7]
هنگامی که بازخورد را دریافت کردید، به سرعت به آن پاسخ دهید. اگر کسی شکایت کرد، مطمئن شوید که او را با دقت و احترام می شنوید و مشکل را حل کنید تا به نگرانی های فرد رسیدگی شود. مهمتر از همه، بازخوردهای منفی را نادیده نگیرید.
از پاسخ خودکار به ایمیل ها خودداری کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید کسب و کار خود را با شخصیت و دوستانه جلوه دهید.

اجازه دهید مشتریان شما اشتیاق و میزان توجه شما به آنها را ببینند.

در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. حضور در رسانه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای ایجاد یک برند بالقوه این روزها است. حساب های رسانه های اجتماعی ابتدایی اما مرتبط را دریافت کنید و آنها را به طور مرتب با تصاویر، معاملات و سایر اطلاعات در مورد برند خود به روز کنید. چیزهایی را پیدا کنید که مرتبط هستند و برای مشتریانتان جذاب هستند و به آنها فرصت تعامل بدهید.[9]
به عنوان مثال، اگر یک شرکت مسافرتی هستید، می‌توانید تصویری از یک مکان زیبا با پیامی جذاب مانند: “هفته شماری معکوس برای تعطیلات تابستانی و کمی زمان برای استراحت! امسال کجا می‌خواهید سفر کنید؟”
به اسپم تبدیل نشوید. از فشار دادن مداوم برند خود به روشی آزاردهنده یا بدون زمینه یا افرادی که هیچ علاقه ای ندارند، خودداری کنید. از سطل های بازیافت مشتری خود دوری کنید. واقعی و محاوره ای باشید، نه یک فروشنده خودروی سخیف استعاری.

محصولات مرتبط