محل
یک مکان شهری را انتخاب کنید تا بیشترین ترافیک را داشته باشید. از آنجایی که مسافران زیادی در شهرها تردد می کنند،
اگر تبلیغات شما را به شهر نزدیکتر کنید، افراد بیشتری می بینند. گاهی اوقات می توانید یک بیلبورد سنتی پیدا کنید، اما ممکن است بتوانید در کنار ساختمان ها نیز تبلیغات کنید.
بیلبوردهای موجود در محدوده شهر یا در بزرگراه های اصلی که از محل کسب و کار شما عبور می کنند، بررسی کنید.[1]
به عنوان مثال، در شهر نیویورک، ممکن است مجبور باشید بیش از 200000 دلار برای اجاره یک ماهه یک بیلبورد بپردازید.[2]
یک بیلبورد در یک نقطه روستایی برای نرخ های ارزان تر انتخاب کنید. قیمتهای بیلبورد معمولاً بر اساس میزان ترافیک تعیین میشود،
بنابراین مکانهای خارج از شهر برای شما هزینه زیادی ندارند. در حالی که با تبلیغات خود به تعداد زیادی از مردم دسترسی ندارید، بیلبوردهای روستایی همچنان می توانند به شما در ایجاد آگاهی برای برند یا کسب و کارتان کمک کنند
بیلبوردهایی را که کمی دورتر از شهر در امتداد بزرگراهها یا جادههای کوچک قرار دارند، جستجو کنید.[3]
به عنوان مثال، بیلبوردهایی که خارج از شهرهای کوچکتر هستند، برای یک دوره 4 هفته ای حدود 800 تا 2500 دلار هزینه دارند.
اگر می خواهید یک تبلیغ پویا ایجاد کنید از بیلبورد دیجیتال استفاده کنید.
اگر می خواهید تصاویر را جابجا کنید یا به راحتی اطلاعات موجود در تبلیغات خود را تغییر دهید، بیلبوردهای دیجیتالی ممکن است بهترین راه برای نمایش اطلاعات باشند. بیلبوردهای دیجیتال گرانتر از چاپ هستند، اما ممکن است در شهرهای بزرگتر مقرون به صرفه تر باشند.[4]
به عنوان مثال، یک تبلیغ بیلبورد دیجیتال می تواند حدود 4000 دلار در ماه در شهرهایی مانند آتلانتا یا ایندیاناپولیس هزینه داشته باشد.
بیلبوردهای دیجیتال معمولاً از طریق تبلیغات متعدد می چرخند، بنابراین هرکسی که از آنجا عبور می کند ممکن است تبلیغات شما را نبیند.
اگر رستوران یا مغازه دارید، یک بیلبورد نزدیک کسب و کارتان پیدا کنید.
اگر سعی کرده اید در جایی که صدها مایل دورتر است تبلیغ کنید، احتمالاً ترافیک زیادی به کسب و کار خود نخواهید داشت. بیلبوردهایی را که در امتداد بزرگراههای اصلی یا جادههای پرجمعیت نزدیک به مکان شما قرار دارند، بررسی کنید تا مردم برای رسیدن به آنجا مجبور نباشند خیلی دور سفر کنند. به این ترتیب، مسافران و مسافران محلی فقط باید چند دقیقه از بیلبورد عبور کنند تا به شما برسند.[5]
بیلبوردها معمولاً برای مشاغل و محصولاتی که برای مخاطبان بزرگتر جذاب هستند بهترین کار را دارند. برای مثال، اگر کسبوکاری دارید که فقط غذاهای گیاهی میفروشد، برای اکثریت مردم جذابیتی ندارد.
برای گسترش جستجوی خود، بیلبوردهای موجود را به صورت آنلاین جستجو کنید. در حالی که همیشه می توانید با شرکتی که در یک بیلبورد خاص ذکر شده است تماس بگیرید، می توانید بیابید که کدام یک به صورت آنلاین در دسترس هستند. میتوانید از سایتهایی مانند OutdoorBillboard یا جستجو در سایتهای شرکت برای اجاره بیلبورد، مانند Lamar، Clear Channel، یا CBS Outdoor استفاده کنید. آدرس خود را در وب سایت تایپ کنید و به دنبال بیلبوردهای موجود در اطراف بگردید.[6]
بسیاری از وبسایتها تصویری از اندازه بیلبورد را نشان میدهند تا بتوانید تصوری از ظاهر آن داشته باشید.
برای بررسی منطقه و ترافیک از مکان بیلبورد دیدن کنید. قبل از اینکه متعهد به اجاره بیلبورد شوید، همیشه به محل مورد نظر بروید و خودتان آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که بیلبورد چقدر به جاده نزدیک است و برای افرادی که در حال عبور هستند قابل مشاهده است یا خیر. به خاطر داشته باشید که آیا افراد محلی یا افرادی که به تازگی از شهر عبور می کنند، افراد اصلی هستند که بیلبورد شما را می بینند، زیرا ممکن است بر نحوه نوشتن تبلیغات شما تأثیر بگذارد.[7]
معمولاً میتوانید اطلاعات ترافیکی را از شرکت صاحب بیلبورد نیز بیابید، اما هنوز هم باید وقت بگذارید و به آن نگاه کنید.
تماس و لیزینگ
با مالک فهرست شده در بیلبورد تماس بگیرید. معمولاً، نام شرکت صاحب بیلبورد را در زیر آگهی فعلی میبینید.
اگر بیلبورد خالی باشد، حتی ممکن است شماره تلفن یا وبسایتی را که معمولاً آگهی را در آن میبینید فهرست کنند
با شرکت تماس بگیرید و از آنها برای قیمت، در دسترس بودن، و در صورت وجود هرگونه محدودیتی در مورد نوع کمپین های تبلیغاتی که می توانید اجرا کنید، بخواهید.[8]
برخی از شرکت های اصلی بیلبورد در ایالات متحده شامل Lamar، Clear Channel و CBS Outdoor هستند، اما ارائه دهندگان محلی زیادی نیز وجود دارند.
آدرس ایمیل خود را به شرکت بدهید و از آنها بخواهید که اطلاعات دقیق تری در مورد بیلبوردی که می خواهید برای شما ارسال کنند.
برای نمایش آگهی خود حداقل به مدت یک ماه برنامه ریزی کنید. اغلب اوقات، شما باید حداقل 4 تا 6 هفته تبلیغات خود را اجرا کنید، اما ممکن است بسته به مالک بیلبورد متفاوت باشد. از مالک بپرسید که از چه زمانهایی برای اجاره فضای بیلبورد استفاده میکنند و بودجه تبلیغاتی شما را بررسی کنید تا ببینید چقدر میتوانید آن را بپردازید.[9]
اگر موافقت کنید بیلبورد را برای چند ماه اجاره کنید، ممکن است بتوانید نرخ تخفیفی دریافت کنید.
اگر می خواهید چندین بیلبورد اجاره کنید، سعی کنید با تخفیف مذاکره کنید. اگر واقعاً میخواهید کسب و کار یا خدمات خود را تبلیغ کنید، از صاحب بیلبوردها بپرسید که آیا میتوانید با اجاره بیلبوردهای بیشتر، نرخهای کمتری دریافت کنید. اگرچه ممکن است اجاره اولیه بیلبوردها را کاهش ندهند، ممکن است مقداری از پول شما را برای کمک به پوشش هزینه ها بازپرداخت کنند.[10]
اگر چندین بیلبورد را برنامه ریزی می کنید، مکان های مختلفی را در منطقه خود انتخاب کنید تا بتوانید به بیشترین افراد دسترسی پیدا کنید.
قرارداد اجاره را با مالک بیلبورد امضا کنید. هنگامی که در مورد مکان و بازه زمانی که می خواهید تبلیغ خود را اجرا کنید به توافق رسیدید، مالک قرارداد اجاره ای را با نرخ های مورد بحث شما تنظیم می کند. توافق نامه را به طور کامل بخوانید تا مطمئن شوید که با تمام شرایط و قیمت ها راحت هستید. هنگامی که امضا کردید، مالک شما را در مراحل بعدی نحوه پرداخت و هر مشخصاتی که برای ساخت آگهی خود باید رعایت کنید، راهنمایی می کند.[11]
ممکن است هنگام امضای اجاره نامه مجبور به پرداخت پیش پرداخت باشید. از صاحب بیلبورد بپرسید که هنگام امضای قرارداد چه انتظاراتی دارند.
طراحی بیلبورد
یک تصویر واحد را انتخاب کنید تا در تبلیغات شما برجسته شود. بیلبوردهایی که تصاویر زیادی دارند میتوانند واقعاً حواستان را پرت کنند و تشخیص اینکه چه چیزی را تبلیغ میکنید دشوار میکنند. در عوض، 1 تصویر بزرگ را به عنوان نقطه کانونی بیلبورد خود انتخاب کنید. اگر یک مغازه یا رستوران هستید، ممکن است تصویر محصولی را که می فروشید قرار دهید. اگر خدماتی مانند بیمه یا کمک حقوقی ارائه می دهید، ممکن است بخواهید تصویری از تیم خود اضافه کنید.[12]
به عنوان مثال، اگر شما یک استیکخانه محلی دارید، ممکن است بخواهید از یک استیک در حال پختن روی کباب نما از نزدیک عکس بگیرید.
اگر کمک حقوقی ارائه می دهید، می توانید تصویری از خود داشته باشید.
برای یک رویداد خاص، از تصویر شخصی که در حال اجرا یا سخنرانی است استفاده کنید.
مطمئن شوید که از یک تصویر با کیفیت بالا استفاده میکنید، در غیر این صورت وقتی در اندازه کامل منفجر میشود، واقعا تار به نظر میرسد.
یک فراخوان برای اقدام با فونت خوانا و با 7 کلمه یا کمتر بنویسید. مردم خیلی سریع از کنار بیلبوردها می گذرند، بنابراین زمانی برای خواندن اطلاعات زیادی ندارند. به آنچه میخواهید تبلیغ کنید فکر کنید و پیامهای ساده و واضحی را که نشاندهنده آنچه کسبوکار شما ارائه میدهد، طوفان فکری کنید.[13] متن را بین 10 تا 24 اینچ (25 تا 61 سانتی متر) بلند کنید و فونتی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود، مانند Arial، Calibri، Impact یا Helvetica. متن را نزدیک بالا یا وسط بیلبورد قرار دهید تا راحتتر دیده شود.[14]
به عنوان مثال، اگر یک رستوران دارید، می توانید چیزی شبیه به این بگویید: “Ribs BBQ معروف ما را امتحان کنید! خروج بعدی!”
به عنوان مثال دیگر، اگر رویدادی را تبلیغ میکنید، میتوانید چیزی شبیه این بگویید: “فقط یک شب! Monster Trucks 30 اکتبر! همین حالا بلیط بخرید!”
اگر خدماتی مانند کمک حقوقی ارائه میدهید، میتوانید مواردی مانند: “در یک تصادف رانندگی مجروح شدهاید؟ اکنون با (555) 555-1234 تماس بگیرید!”
مطمئن شوید که بین کلمات فاصله کافی بگذارید، در غیر این صورت خواندن آگهی شما واقعا دشوار خواهد بود.
لوگو و اطلاعات تماس کسب و کار خود را وارد کنید. اگر برند یک شرکت بزرگ را ندارید،
مردم برای یافتن کسب و کار شما بدون راهی برای دسترسی به شما مشکل خواهند داشت. اطمینان حاصل کنید که نام کسب و کار خود و شماره تلفن یا وب سایتی را وارد کرده اید که شخصی بتواند به راحتی با شما تماس بگیرد.
اگر مکانی را تبلیغ میکنید که نزدیک به بیلبورد است، حتی میتوانید آدرس یا خروجی را که شخصی برای یافتن شما باید طی کند را وارد کنید.[15] اطلاعات خود را نزدیکتر به پایین آگهی خود قرار دهید، بنابراین ارتفاع آن حدود 10 اینچ (25 سانتیمتر) است.[16]
حتی میتوانید چیزی مانند «برای اطلاعات بیشتر در فیسبوک یا توییتر ما را بیابید» برای کمک به تبلیغ بیشتر کسبوکار خود اضافه کنید.
اگر می توانید بخشی از طرح خود را از لبه بیلبورد بیرون بکشید. بیشتر بیلبوردها شکل مستطیلی دارند و همه آنها می توانند یکسان به نظر برسند. اگر میتوانید، ببینید آیا میتوانید تصویر را از لبههای بالا یا کناری بیلبورد بیرون بیاورید تا از نظر بصری جذابتر شود. همه صاحبان بیلبورد اجازه این کار را نمی دهند، بنابراین باید از قبل از آنها بپرسید که آیا می توانید آن را در طرح بگنجانید.[18]
برای مثال، اگر در حال تبلیغ یک رستوران هستید، می توانید تصویری از یک چنگال داشته باشید که روی آن غذا از بالای بیلبورد بیرون آمده است.
اگر یک نمایندگی خودرو دارید، میتوانید ماشینی را به نظر بیاورید که از روی بیلبورد در حال رانندگی است.
طرح را هر ماه روی بیلبورد خود تغییر دهید تا تازه بماند. پس از یک ماه، مسافران و سایر افرادی که از بیلبورد شما عبور می کنند، به تبلیغات شما عادت می کنند و مرتب به آن نگاه نمی کنند. اگر بیش از یک ماه بیلبورد خود را اجرا می کنید، چند طرح مختلف را برای چیزی که می خواهید آن را جایگزین کنید برنامه ریزی کنید. سعی کنید از طرح یا طرح رنگی مشابه استفاده کنید تا افرادی که از آنجا عبور می کنند خیلی گیج نشوند.[19]
به عنوان مثال، Chick-fil-A دارای چندین بیلبورد است که دارای طراحی گرافیکی مشابه و تصاویر گاوی هستند. اولی می گوید “Eat Mor Chikin”، دومی می گوید “Beef Puts U 2 Sleep” و سومی می گوید “Try Grilld Chikin. Itz Smokin.”
اگر نمی خواهید خودتان آن را طراحی کنید، یک آژانس تبلیغاتی برای تبلیغ خود استخدام کنید. در حالی که همیشه میتوانید تبلیغات بیلبورد را خودتان با Adobe Photoshop یا InDesign ایجاد کنید، ممکن است بازسازی دقیقاً همان چیزی که تصویر میکنید دشوار باشد. آژانسهای تبلیغاتی محلی را جستجو کنید و قیمتهای طراحی بیلبورد را بپرسید. دیدگاه خود را برای آژانس توضیح دهید تا آنها بتوانند به شما کمک کنند مؤثرترین تبلیغ را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.[20]
معمولاً برای کسی که یک بیلبورد طراحی کند حدود 500 تا 1000 دلار هزینه دارد.
گاهی اوقات، شرکتی که بیلبورد را از آن اجاره می کنید نیز ممکن است طرح هایی را به عنوان بخشی از هزینه خود ارائه دهد.
یک آژانس تبلیغاتی میتواند به شما در بررسی و درک نحوه رسیدن به مخاطب هدف به درستی کمک کند.[21]